TransNAM Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 Paljonko voidaan pitää järkevänä dutysyclenä vakio tpi suuttimelle? 19lbs/h näyttää mulla pikaisella kokeilulla 79% (4875rpm tps 100% 122kmh) ja paineita olen jo nostanut 3.5bar-iin. Taitaa olla suuttimien vaihto edessä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jontte Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 noin 80%,ihan kaikille sähkösuuttimille. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 1, 2006 Author Share Posted July 1, 2006 Eli melko tapissa ollaan... Mikähän on käytännön vaikutus jos dc menee yli 80%? Jääkö vain ykskaks laihalle vai hyytyykö pikkuhiljaa kohti sataa...? Laajakaistalambda olis kova sana niin tietäis sen sopan määrän oikeasti. Oma lambaada sanoo 0.9V koko ajan kun pistää polkimen mattoa vasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jontte Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 lyhyt aikainen ylitys tuskin aiheuttaa mitään,pitkä aikainen ylitys lämmitää suutinta ja saattaa käämi palaa poikki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 Eikä muuten hyydy sataan, 128 käyny itellä ja seniorilla tais olla 160... Link to comment Share on other sites More sharing options...
68corvette Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 hih.. ei ihme että vetää hieman laihalle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaakkima Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 Miten muuten suuttimien Duty Cyclen saa selville? Oma Ponu menee dynoon 10.s päivä seosten tarkastamista varten, selviääkö siellä yleensä myös suuttimien riittävyys, muuten kuin seosten kautta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 Läppäri ja esim. Datamaster, sillä selkiää paljon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 1, 2006 Author Share Posted July 1, 2006 Datamaster on hyvä (ainakin 8D versio). Jokatapauksessa kannattaa dynossa ottaa data talteen niin voi ihmetellä jälkeenpäin. Niin ja tarvii piuhan läppärin ja auton välille ja muutamalla eurolla osia. http://pp.kpnet.fi/haydee/pics/ALDL_MAX_ok.gif Tämä siis 3gen. OBD2 vehkeissä on piuha vähän kalliimpi, muuten sama idea. ...niin mutta siis bensamäärä tuskin 100% jälkeen lisääntyy... Ajattelin ottaa riskin ja laittaa käytetyt ruutat. Ois tiedossa sopuhintaiset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 Eikä muuten hyydy sataan, 128 käyny itellä ja seniorilla tais olla 160... Eikös toi ole mahdottomuus vai mitä toi arvo nyt sitten menee oikeesti. Eikös 100% ole aika maksimi?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teac Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Eikös Duty Cyclellä tarkoiteta pulssisuhdetta, jonka suutin on auki/kiinni mahdollisesta maksimiajasta (80ms auki/20ms kiinni 100 ms:sta olisi 80%). Näin ollen jo 100% DC:llä suutin on auki koko ajan. Mikäli ei omista kaapelia/läppäriä niin ajan voi mitata myös oskilloskoopilla suuttimen liittimestä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Tällasen löysin nyt pikasesti omista filuista ja eikös tuo näytä duty cycleksi ~120? Häh? inj_dc_120.JPG_thumb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Ja tuohan on laskennallinen (calc) arvo eli pienet on suuttimet. Se optimaalinen olis 80 ja kun mennään siitä yli olis jo suuttimien päivitys edessä. Sinänsä hyvä, että tuo laskee yli sadan, tiedetään miten paljo mettässä oikein ollaan Ja vielä kerran Datamasterin helpistä: "This is the calculated Injector Duty cycle based on the current BPW and Engine RPM and EFI mode (Batch fire or Sequential). This is useful for determining if the injectors are sized correctly. When the injector duty cycle exceeds 80 percent, the color is changed to Red." Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 2, 2006 Author Share Posted July 2, 2006 Tällasen löysin nyt pikasesti omista filuista ja eikös tuo näytä duty cycleksi ~120? Häh? Kovasti ainakin näkyy nakuttavan... Kävin omalla ajelemassa muutaman kilsan vähän polkien niin oli cnock-count 3. Ei ainakaan oo sytty liian aikaisella. Voihan se laskennallinen dc olla yli 100% jos boxi yrittää antaa bensaa aina vaan. 100 jälkeen tosin taitaa mennä suuttimille jatkuva virta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 OT, mutta ei tuo ole tuossa mun koneessa paljoa, tuon verran tulee jo kun käynnistää. "Parhaimmillaan" reilun 20 minuutin koeajolla Knock Count menny ympäri 6 kertaa ja sehän alkaa alusta kun on laskenut 60 000 asti... (jossain on varmaan jotain vialla ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teac Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Olis kyllä kiva tietää mitä tuo laskennallinen 120% sitten oikein tarkottaa; ensin koko cyclen suutin auki ja sitten viel 20% :o :o Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teac Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 OT, mutta ei tuo ole tuossa mun koneessa paljoa, tuon verran tulee jo kun käynnistää. "Parhaimmillaan" reilun 20 minuutin koeajolla Knock Count menny ympäri 6 kertaa ja sehän alkaa alusta kun on laskenut 60 000 asti... (jossain on varmaan jotain vialla ) Eiks tuo haittaa kun nakutusanturi myöhästää sytkää? Vai ootko ottanut koko myöhästyksen pois käytöstä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Varmaan laskee sitä, että kun (orkkis)suuttimet on kooltaan 24 niin jotta päästäs tohon 80% optimiarvoon, niin täytys kasvattaa suuttimet 36:siksi. - e - Haittaahan se aina välillä Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Posted July 3, 2006 Author Share Posted July 3, 2006 OT, mutta ei tuo ole tuossa mun koneessa paljoa, tuon verran tulee jo kun käynnistää. "Parhaimmillaan" reilun 20 minuutin koeajolla Knock Count menny ympäri 6 kertaa ja sehän alkaa alusta kun on laskenut 60 000 asti... (jossain on varmaan jotain vialla ) Mulla oli nonstop cnockcount kun oli kiertokanki mutkalla ja päkätti... se kyllä kuului uloskinpäin ja tuntui vedossa ja näkyi ennakossakin. Eikös ainakin 4genit ole herkkiä ainakin peltisarjoille ja kolmosetkin rullakeinuille... niin olen käsittänyt. Mul ei ainakaan tipissä peltisarjat haitannu mitään. Minkälaisia suuttimia ootte käyttäny tämmösissä vähän kutitelluissa (ja joskus ehkä vähän enempi) koneissa ettei tuu ongelmia ihan heti. Vakiothan periaatteessa riittää johonkin 230hp ja 3.5bar 250hp mutta turhan tarkalla tuntuis olevan. Pääsis pumppukin helpommalla kun sais paineita vähän laskea. Paljonko 5.7tpi-ssä virtaa vakiosuuttimet? http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#ITABLE mukaan jotku 24-26 ois aika hyvä koko... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ari gta Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 mulla on turbo volvon 400ml. vastaa n.36 lbs.... noin.330-350 hv. padassa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarno Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 mulla on noi vakio 19lbs suihkut ja dutycycle näyttää korkeimmillaan 99,6... Eikös ne ole koko lailla seljällään siinä vaiheessa,kun on laulua laitteissa? Tarkoitan,että tuo 80 tuntuu "hifistelyltä",voin olla kyllä totaalisen mettässä mielipiteeni kanssa. koneessa n.300hp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teac Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Mulla oli nonstop cnockcount kun oli kiertokanki mutkalla ja päkätti... se kyllä kuului uloskinpäin ja tuntui vedossa ja näkyi ennakossakin. Eikös ainakin 4genit ole herkkiä ainakin peltisarjoille ja kolmosetkin rullakeinuille... Mulla ei ainakaan ole ollut ongelmia rullakeinujen kanssa... vielä Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Paljonko 5.7tpi-ssä virtaa vakiosuuttimet? 5.7:ssa on vakiosuuttimina 21-24 lbs/h, nuo 24:set on samat kuin corvetessa Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaekx Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 24lbs:n Ford Motorsport -suuttimet riittää vakiobensanpaineillakin noin 300hp:n konetehoon 80%n duty cyclellä. Tämä on tullut itse todettua käytännössä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 ja 30lbs piisaa mek. ahdetussa 430 hv siitä on dynopaperi olemassa.(ahtimen pyöritys rasittaa muutamia kymmeniä heposia) tehdashan ilmoittaa että noin 500hv:n pitäis vaparina 30lbs:n suuttimet riittää jos kone toimii hyvällä hyötysuhteella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now