Jump to content

projekti 305 H.O

peltzi80

Recommended Posts

• Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• peltzi80

77

• Jarno

7

• BlackZ

3

• Cowboy

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Paljastui pari muutakin pikkuvikaa... Uusittavien listalla seuraavaa:

-Kaasari

-Kampiakseli

-Nokka-akseli

-Kiertokanki x3

-Öljypumppu

-Kytkin

-Laakerit (kaikki)

-Antureita, tiivisteitä, ym ym.

Ainoo plussa oli että ohivuoto ainoastaan 10% (paitsi yhdellä sylinterillä jossa oli venttiili vika).

Kirjoitettu

Eteenpäin ollaan päästy.

Nokan laakerit on vaihdettu sekä uusi nokka on paikalla. Myös uudet kiertokanget on paikalla. Kansien venakoppienpinnat on jyrsitty. Alkuperäispinnat oli aika epätasaiset.

Yks uusi ongelma ilmaantui, uus Edelbrockin kaasari ei sopinut vakio imusarjaan joten ostin myös Edelbrockin imusarjan. (Olis vakio H.O:n imusarja myytävänä ;)).

Huomenna mäntien kiillotus karstasta, kampiakselin asentaminen ja pellisatsien hiekkapuhallus. Pellisatsiin vedän hornan päälle mutta milläs kannattaa maalata toi lasikuulapuhallettu imusarja?

Kirjoitettu

Miranolia pintaan vaan niin ehdit Summermeettiin ;)

Tuli sit vedettyä kuitenkin laillinen maali sekä lakka pintaan. Lohko saa kyllä kauniin miranolinpunaisen pintaan...

remppa_008_kopio.jpg}

remppa_008_kopio.jpg_thumb

Kirjoitettu

Mäntien putsaus ei ollutkaan mikään nopee homma... Meni reilu neljä tuntia niihin. Kuvassa puolet putsattu.

Ite olen ihan teräsharjalla mikä on penkkihiomakoneessa kiinni putsannut karstat. Erittäin nopea homma V8 männät n. 30 min. Sitten lisäksi joutuu rengas urat putsaamaan renkaanpätkällä.

Kirjoitettu

Tänään saatiin alakerta kuntoon :D Siinä uus jakopää, tulee siitäkin muutama lisäheppaa vanhaan verrattuna kun sain vanhasta ketjun melkein nostamalla pois.

remppa_001_kopio.jpg}

remppa_001_kopio.jpg_thumb

Kirjoitettu

Kansista jyrsitty 80 ja venttiilitkin tuli hiottua. Oli muuten perk... Tiukassa toi karsta. Tavote olis tonne Forssaan ehtiä... Mut saas nähdä mitä tässä viel keksii ;)

Kirjoitettu

Paljon otitte kansista pois?? ;D 80 ei sano mulle mitään

No kuhan ei dynaaminen ruttu menee yli 8.5 niin on mukavaa mennä.. Tai staattinen puristus rautakansilla yli 10.5... Joku varmasti vastaa tohon kommenttiin että voi sitä enemmän rautakansilla puristaa mutta kaiken luotettavuuden ja mukavuuden nimissä...

80 eli 0.8mm. Ite ajattelin et jotain karvanverran vajaa 10 olis ruttua.

Kirjoitettu

Hienolta näyttää! 8) Toivotaan että startti onnistuu ilman ylimääräisiä ääniä ja savuja! ;)

Kirjoitettu

Melkein tekisi jo mieli onnitella.. Mutta eikohan se hyvin tulille jyrahda! On sulla ainakin ollu pateva "tallipaallikko" Tovottavasti ei karkaa vanttuista,nyt kun on kaikki pytytkin mukana pelissa.. ;)

Kirjoitettu

Näänkös mä ihan väärin vai onkos tuossa vielä tuo tietokoneen ohjaama vakiojakaja käytössä? Itsekkin nimittäin moisella yritin vakio kaasarin (tietokoneen sotkema sekin) kanssa saada muutettua konetta toimimaan... ei ilman tietokoneen puukottamista onnistunut joten vaihdoinpa sitten tuon molemmat perinteisiin malleihin. Eroa oli senverran että tuolla tietokonehärpäkkeellä ennakot jne seilas silleen että ei käyny nätisti tyhjäkäyntiä mutta noilla perinteisillä vermeillä menee 750 tyjäkäynnillä nätisti ja pysyy vaihepäällä käynnissä vakio stallilla. Auto on siis automaatti.

Kirjoitettu

Onhan se tietokoneohjattu mut kaasari ei oo enää. Toivotaan et virranjakaja toimis mut jollei pelitä niin oon jo katellu vähän parempia valmiiks.

Kirjoitettu

Jos yhtään samallatavalla käy ku mulla niin ennakot heittelee minnesattuu kun tuo tietokone ei ole enää oikein kuvioissa mukana kunnolla. Ongelmia oli mulla eniten tyhjäkäynnillä kun tuo kompuutteri koitti kokoajan säätää mutta oli aina myöhässä tai siltäpä tuo ainakin vaikutti.

Kirjoitettu

Eiks pitäs riittää jos vaan jättäs tietokoneen piuhan kytkemättä?

Kirjoitettu

Sitten sulla ei ennakko säädy mitenkään. Tuossa perinteisessä ennakkoa ohjaavat sekä alipainesäädin että jousilla ja stoppi puslilla kierrosten mukaan säätyvät painolinput.

Kirjoitettu

Kaveri lupas myydä oman virranjakajan tehopuolalla joten toi menee sit vaihtoon. Mut tolla vanhalla vois ton sisäänajon viel ajaa ku on jo paikalla eikä se haittaa vaikka kaikki hevoset ei pääse viel valloilleen.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...