Jump to content

Mitä vahaa metallihohtopintaan?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli mitäs merkkiä ja plaatua suosittelette?

Tarkoitus olisi sitten kiillottaa koneella pintaan.

Kirjoitettu

AUTO GLYM is the answer! 8) ;) Ylivoimaisesti paras mahdollinen vaha mitä oon koskaan koittanu. Ostat sellaisen levityssienen ja Auto Glymin punaista ja kultaista vahaa. Ensin vahaat pesdyn pinnan sillä punaisella, kiilloitat pinnan ja sitten vain levität sen kultaisen, annat sen vaikuttaa yli puoli tuntia (tai vaikka yön yli) ja kiilloitat koneella ja thats it!! 8) Sitte voit ihastella kiiltävää autoa, tätäkin yli puoli tuntia... ;)

Kirjoitettu

AUTO GLYM is the answer! 8) ;) Ylivoimaisesti paras mahdollinen vaha mitä oon koskaan koittanu. Ostat sellaisen levityssienen ja Auto Glymin punaista ja kultaista vahaa. Ensin vahaat pesdyn pinnan sillä punaisella, kiilloitat pinnan ja sitten vain levität sen kultaisen, annat sen vaikuttaa yli puoli tuntia (tai vaikka yön yli) ja kiilloitat koneella ja thats it!! 8) Sitte voit ihastella kiiltävää autoa, tätäkin yli puoli tuntia... ;)

Minä olen sitä mieltä, että Korrek on jopa parempaa vahaa... AutoGlym ei kovin kauaa kun tunnu pellissä pysyvän. Oli testit sitten mitä tahansa. Helppotöistä se toki on.

Kirjoitettu

Autoglymi ehdottomasti! Hyvin varaa aikaa siihen hinkkaamiseen niin hyvä tulee.

Kirjoitettu

Korrekin teflonin kannalla, kestää kauan, onko kukaan kokeillu näitä Nano juttui?

Kirjoitettu

Korrekin kannalla myös :) autoglymiäkin kokeillut mutta tuntuu että on vähän ylimainostettua..

Kirjoitettu

Toi Texin mainitsema Zaino vaikuttas kiinostavalta, on joku nähny sarjaa myynissä Suomessa tai sweduis?

Kirjoitettu

Mothers ja Meguiars, mun mielesta parhaat autonhoito sarjat, nykyaan kaytan jalkimmaista, glymiakin on kokeillu

Kirjoitettu

No niin näyttää olevan,http://www.carwaxzaino.fi/ pitäs aina katsoo ennen kun kysyy.

Kirjoitettu

Ainakin taalla Dallasin alueella jotkut paikalliset "Detailerit" ovat siirtyneet kayttamaan myos Tropi-Caren kamoja ja kehuvat tietenkin nekin maasta taivaisiin ja kuinka paljon parempia ne tuotteet ovat kuin Zaino yms.

http://www.tropi-care.com/

Makuasioita...

Kirjoitettu

No niin näyttää olevan,http://www.carwaxzaino.fi/ pitäs aina katsoo ennen kun kysyy.

näyttäisi ainakin pätevältä

Kirjoitettu

Eli mitäs merkkiä ja plaatua suosittelette?

Tarkoitus olisi sitten kiillottaa koneella pintaan.

Itse olen käytellyt ympärivuotisessa käytössä oleviin autoihin Korrek kestovahaa (entinen Teflox). Nyt tähän Komeroon, sekä käyttöautoon tuli laitettua heleämmäksi ja kiiltävämmäksi KESÄvahaksi Sonax Xtreme Nano Pro 1, jota paikallisen Osaset liikkeen hemmo hypetti. Oli kuulemma kyykyttänyt käytännön testissä Glymin kiillon määrässä, kun edustajat olivat jotain testiautoa omilla edustusvahoilla fixanneet. Tiedä tarinan todenperäisyyttä. http://www.kolumbus.fi/wiiklund/images3w/Camkesa06heinak04.jpg

Tässä vähän enemmän kuvia heinäkuulta (vahaus tehty toukokuussa ja sen jälkeen ajettu 5000km): http://www.kolumbus.fi/wiiklund/wcamaro94gallery02.htm Auton maali on pari vuotta vanha eli lähtökohtana hyvä vrt auringon kauhduttamaan maaliin. Sonaxin kestävyys esim. talven suolakylvyissä vähän epäilyttää.

Lopputulos on aika hyvä. Levitettävyys helppo. On tosi vesimäistä litkua, jota on helppo läiskiä. Peittää lakassa olevia pikku naarmuja melko hyvin. Jos on heikko pohja niin pitää tehdä jotain tehopesua yms. alle, ettei "kakka" jää vahan ja maalin väliin aiheuttamaan hassuja läiskiä. Koneellisessa käsittelyssä esim. yksi pieni kiven muru aiheuttaa inhoja skraidupyörteitä, pyöriessään mukana... Sen takia teen käsin ja vaihdan rättiä vähän väliä, vaikka pohja olisi pesty kuinka hyvin. Jostain listan tms. välistä noita pikkukiviä tulee helposti kuvioihin...

Kirjoitettu

Simoniz Original Wax - kiinteä vaha!

Vahaaminen ja kiillottaminen kestää, mutta lopputulos kyllä kiiltää/kiittää! 8)

Kirjoitettu

Simoniz Original Wax - kiinteä vaha!

Vahaaminen ja kiillottaminen kestää, mutta lopputulos kyllä kiiltää/kiittää! 8)

Muutaman kerran on tullut vahattua tuolla Simonizin kiinteällä vahalla, ja on kyllä erittäin työläs. Mutta myös kestävyydeltään ylivoimaisesti paras vaha mitä olen käyttänyt.

Kirjoitettu

On tullut noita autoja vahailtua melkoisesti vuosien varrella. Useita vahoja on tullut testailtua. Nykyään käytän vallan jotain erikoisvahaa (en nyt muista merkkiä) jota paikallisesta varaosasta pullotetaan omiin purkkeihin. Kaupan vahoista voisin sanoa että,

TOP 3 olis seuraava:

1. Turtle wax (ehdottomasti kultakorkkinen PTFE)

- Suht helppo kiillottaa, Kiilto on hyva, Kestää pitkänaikaa.

2. Autoglym

- Helpoin kiillotta, Kiiltää todella hyvin, Ei keska kauaa.

3. Wurth

- Vaikeampi kiillottaa, Suht hyvä kiilto, Kestää todella pitkään.

• 5 years later...
Kirjoitettu

Tosi vanha topic, mutta en löytänyt uudempaakaan. Eli mitäs porukat suosittelee uuteen maalipintaan? Zaino, Meguiars? Noita megun tuotteita oli nyt tullut Oulun Puuiloon myyntiin, niin ei tarttis tilailla.

Kirjoitettu

Jatkan sitten minäkin tähän ketjuun että tämmönen -91 on ilmeisesti kans jotenkin valmiiksi kiiltomaalattu niin mitens on noitten myllytysten kanssa, onko ihan turhaa tarjota sellaseen, vai vedelläänkö tota turtlevaxia pintaan vaan ja bilteman hieromalaiteella siliäks? t.Paablo

Kirjoitettu

turtle nanotech formula.ihan pirun hyvältä ja helpolta tuntu työstää hyvään metallihohto pintaan.kiilsi ja kesti pitkään ,eikä apinan raivolla

tarvint jyystää.edullinen.peittos autoglymin mitä ennen käytin,kaikilta ominaisuuksin.

Kirjoitettu

Tosi vanha topic, mutta en löytänyt uudempaakaan. Eli mitäs porukat suosittelee uuteen maalipintaan? Zaino, Meguiars? Noita megun tuotteita oli nyt tullut Oulun Puuiloon myyntiin, niin ei tarttis tilailla.

Itse käytän Megua pääsääntöisesti kaikenlaisille maalipinnoille. Helppoja työstää ja kiilto kestää pitkään. Eivät naarmuta uuttakaan maalipintaa.

Kirjoitettu

Viime aikoina oon käyttänyt Dodon vahoja. Saa hyvän lopputuloksen kun tekee pohjat kunnolla ja pysyy kiinnikin aika hyvin  m/

Kirjoitettu

turtle nanotech formula.ihan pirun hyvältä ja helpolta tuntu työstää hyvään metallihohto pintaan.kiilsi ja kesti pitkään ,eikä apinan raivolla

tarvint jyystää.edullinen.peittos autoglymin mitä ennen käytin,kaikilta ominaisuuksin.

Ittelläkin on tuota nano turtlea hyllyssä, on on tosiaan paljon parempaa kuin autoglym, jota myös löytyy. Mietin vaan et onko zaino tai megu turtleakin parempaa.
Kirjoitettu

Autoglymin punainen alle ja päälle Collinite 467s Ei löydy kestävämpää vaha yhdistelmää..Tuo Collinite on maailman kestävin autovaha kuulemma , ja omasta kokemuksesta voin sanoa että en ihmettele vaikka paikkaansa pitääkin kestää liuotin pesua jne ja silti pinnasta saa todella kiiltävän-  m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...