Jump to content

Firebird transam -82

crawler

Recommended Posts

• Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• crawler

43

• Z-mo

10

• HFB

5

• BlackZ

4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

harvinaisen tilava 3 genin konehuone.onkos siinä

ollu bloweri ennen ,ku tota konepeiton reikää

on pienennetty?

Kirjoitettu

Ei oo, oli semmonen skuuppi joka otti ilmansa takaosasta mutta se ei toiminut ilmeisesti hyvin. Tuo pelti on niin kiero muutamasta yksittäisestä tapauksesta johtuen jottei sen päälle tarvitse niin laskea.

Ehkä sitten kun talvella tuo ylimaalataan niin voisi hankkia uuden pellin.

Kirjoitettu

Olen tältä forumilta lukenut, että patopaine tuulilasin alaosaan syntyy vasta jossain 160 km/h nopeudessa johtuen tuulilasin kulmasta.

Kirjoitettu

Olishan siellä se pumppu saanu ollakin kun on reikä valmiina,luultavasti samaa vuosikertaa kun omakin,ainakin takaa päin katsottuna.Terve tuloa vain porukkaan,täällä on tosi (mukavia) f-body porukkaa.

Kirjoitettu

Flektin suoja sais kyllä olla,saattas olla hyvä.

Kirjoitettu

ostitko nettiautosta tän?samanlainen oli vähän aikaa sit myynnissä.

Kirjoitettu

Tuo teetetty 3-rivinen jäähdytin kyllä pitää lämmöt hyvin kurissa.

Mutta jos nyt jotain vielä paljastaisi niin tekniikka on papereissa 350+350.

Kaikki korin allaoleva on läpikäytyä ja rakennettua.

Loota on rempattu ja vaihtorajoja hieman ropellettu, perä on lukoton 7.5" mutta laakeroitu ja äänetön.

Moottori on karvan alta 6 litrainen 400cid kansilla ja oikeastaan iskemätöntä osaa on vain kiertokanget, vetoja kuvittelesin olevan kolmosella alkavan lukeman.

Olihan tämä yksilö nettiautossakin, itse kyllä satun asumaan ihan lähellä tätä keneltä hain tämän.

Kirjoitettu

Jos kerran asut lahella auton entista osoitetta,niin perjantaina esittelemaan autoa poriin ;) Niin ja tervetuloa mukaan kerhoon!

Kirjoitettu

Idässä kun asuu ja auto on lännessä niin vähän tuottaa ongelmaa.

Mutta ens viikon viikonloppuna ois tarkotus ajaa poriin.

Kirjoitettu

miten idässä, ajeles mikkeliin miittaa toista -82:sta ;)

Kirjoitettu

Mites muuten, muutama kysymys teille että mistä olette osia hommanneet.

Mua houkuttais hankkia tohon tilttirattiputki, onko camarossa yms samanmittanen ja sopiva? onko kallis varaosa?

Mites nuo uudemmat (GTA) yms keulapalat ja sivuhelmat, saako erilaisia uusina jostain vai pitääkö metsästää käytettyjä, sopivuuksissa jotain jos haluaa rakentaa uudemman näköistä?

Saako harwoodilta kuitupeltejä tähän?

Mites levyjarut taakse, eikös näissä jossain ole vakiona jo moiset, sopivuus faktaa?

Etuiskarit tässä myös alkaa laittomissa vauhdeissa hieman pompottaa, siellä on jotkut uudehkot Gabrielin VST (joku säätyvä malli tjsp) ja ne sietäis laittaa vaihtoon. Onko koni ainoa järkevä vaihtari jos haluaa kerralla saada hyvän? Puslat on uusittu ja jouset on kyllä jämäkät.

Kirjoitettu

Mites muuten, muutama kysymys teille että mistä olette osia hommanneet.

Mua houkuttais hankkia tohon tilttirattiputki, onko camarossa yms samanmittanen ja sopiva? onko kallis varaosa?

Mites nuo uudemmat (GTA) yms keulapalat ja sivuhelmat, saako erilaisia uusina jostain vai pitääkö metsästää käytettyjä, sopivuuksissa jotain jos haluaa rakentaa uudemman näköistä?

Saako harwoodilta kuitupeltejä tähän?

Mites levyjarut taakse, eikös näissä jossain ole vakiona jo moiset, sopivuus faktaa?

Etuiskarit tässä myös alkaa laittomissa vauhdeissa hieman pompottaa, siellä on jotkut uudehkot Gabrielin VST (joku säätyvä malli tjsp) ja ne sietäis laittaa vaihtoon. Onko koni ainoa järkevä vaihtari jos haluaa kerralla saada hyvän? Puslat on uusittu ja jouset on kyllä jämäkät.

tilttiputki käy suoraan camarosta ja ei kai vanhan sovi kallis olla. 30-80 euron pyyntejä noista on näkynyt.

älä hyvä ihminen vaihda uudempaa keulaa ja helmoja. alkusarjan autot 82-83 on kuitenkin aika harvassa eli kannattanee säilytellä ulkokuori alkuperöisenä.

kuitupelleistä en tiedä, mutta sama konepelti käy 82-92.

levyjarrut takana on lisävaruste ja silloin tällöin niitäkin on kaupan. camarosta tai firebirdistä kun on niin suoraan pulttaamalla paikalleen vaikka koko perä.

sulla lienee vakio alusta, koska takana on rumpujarrut. WS6 alustan palikat on vähän järeämpiä, tosin silloin pitää vaihtaa kaikki jousista alkaen. ja etupää on näissä aika vetelä aina...

Kirjoitettu

En nyt alustan jokaisesta osasta täysin varma ole mutta takana on kaikki puslat pu-mallisia, edessä uusittuja kumimalleja. Vakaajat eessä ja takana (onko kaikissa jo vakiona?), takatukivarret oli pultattu jäykiksi jaja, jouset ei liene alkuperäiset koska sain läjän jousia auton mukana ja tosiaan iskarikierroskin on ainakin kertaalleen jo vaihdettu.

Todella mukava auto on muuten ajaa mutta kovissa vauhdeissa alkaa huomata liiankin selvästi kun keula alkaa pompottaa.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Mulla on firebirdissä harwoodin kuitupelti. Loisto ostos vaikka ehkä hieman kallis niin showclass pelti oli nimensä veroinen, vielä ku sais maalattua se niin nami.

Kurkkaa tuosta mun projektiosiosta jos tahdot nähdä kuvia yms.

• 11 months later...
Kirjoitettu

Tänä kesänä on tullu jo 1500km autolla ajeltua.

Muutoksia viime kesään on peräksi vaihtui Borg Warnerin 9bolt 3,45 + lukko, perässä myös levyjarrut.

Panhardi hotkinssin säädettävään ja nyt työn alla on säädettävät alatukivarret taakse.

Varttimailia kävin rykäisemässä niin 14,953/153 taisi tulla parhaimmaksi tuossa kesäkuussa alastarolla.

Ensi talveksi on seuraavaa listaa jo suunnitteilla:

Ruiskuprojekti loppuun (tpi-kamat hankittuna jo ja megasquirt kokemusta entuudestaan)

takatukivarret uusiksi

moniurahihnapyörät vanhojen tilalle ja sähköflektejä pari

line lock + jarrupaineensäädin takalinjaan.

laatikko pajalle ja kireämmäksi, ehkä puolimanuaalikoneisto ja ainakin turbiinin uusiksi teko.

Kirjoitettu

Tänään käytiin x-treme ratapäivillä, tuloksena uusi varttimaili ennätys 14,6 / 157 ja autoslalom radalla sekä ihan radalla oli äärimmäisen kivaa, joskin huomasi tiettyjä epäkohtia jotka on pikaisesti korjattava.

Kirjoitettu

teil oli aika tasanen lähtö Zantasmon kanssa  m/  \m/ slalomi oli han  \m/

Kirjoitettu

Jaa mikäs oli Zantasmon aika??  ;D Kun Zantasmohan uhkas näin talvella kun sain Paxtonin kiinni: "Äääh, nielet mun pölyä ens kesänä!"  ;D ;D ;)

se ajo paremman ku mä... 14.48? ja minä 14,56?  :o no se on sitä ku sillä ei oo alavääntöö ni pystyy runttaa enemmän saapikasta konehuoneesee lähdössä  ::)

Kirjoitettu

se ajo paremman ku mä... 14.48? ja minä 14,56?  :o no se on sitä ku sillä ei oo alavääntöö ni pystyy runttaa enemmän saapikasta konehuoneesee lähdössä  ::)

Entäs loppunopeudet?? Teillähän on ollut kaikilla samanmoisia aikoja crawlerin kanssa  ;D

Kirjoitettu

Mulla taas on toi turbiini se vastustava tekijä kun ei saa yli 1000rpm lähtökierroksia, ja renkaista riippumatta ampuu viivalta lainkaan sutimatta. Kolme vetoa ajoin ja joka kerralla 60jalkanen oli 2,2 alkunen ja kaikki ajat paukku 14,6xx lukemiin.

Kirjoitettu

Mulla taas on toi turbiini se vastustava tekijä kun ei saa yli 1000rpm lähtökierroksia, ja renkaista riippumatta ampuu viivalta lainkaan sutimatta. Kolme vetoa ajoin ja joka kerralla 60jalkanen oli 2,2 alkunen ja kaikki ajat paukku 14,6xx lukemiin.

Sillähän olis hyvä kisata ku vetää tasasia aikoja  m/

Kirjoitettu

Jaa mikäs oli Zantasmon aika??  ;D Kun Zantasmohan uhkas näin talvella kun sain Paxtonin kiinni: "Äääh, nielet mun pölyä ens kesänä!"  ;D ;D ;)

Tuli ehkä lesottua hieman liian aikaisin... Tänä kesänä ei vielä, mutta jos sitten vuoden päästä?  ;D

Harmi ettei tossa kuvassa nyt näy ne sun älyttömän leveet ratakumit!  ;D

crawlerx.jpg}

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...