Jump to content

Hyviä ja tarpeellisia mittareita ahdettuun/viritettyyn autoon

Recommended Posts

Posted

Eikös tossa just lukenu,että bensa korvataan esim pakkasnesteellä....

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• BlackZ

25

• jontte

9

• -vellu

5

• kutvonen

4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Niin onkos kellään tietoa mistä noita Autometerin mittareita sais hyllystä ja olis edullisia?

Posted

Tuskin missään suomessa on hyllyssä ja edullisesti.

Posted

Tuntuu että ne ei ole edes Summitilla kovin edullisia. Itse ehkä tyytyisin AutoGageen.

Posted

Tuntuu että ne ei ole edes Summitilla kovin edullisia. Itse ehkä tyytyisin AutoGageen.

Mikäs ihmeen ero noilla Autometerillä ja Auto Gagella oikeen on? :o Ainaki kiekkamittarit on ihan samannäkösiä mut toi jälkimmäinen on huomattavasti halvempi.

edit: Joo ja eipä sillä Auto Gagella näytä löytyvän seosmittaria sitte olleskaan... :o

Posted

Tuolta=> http://www.siivonen.fi/index.htm

Auto Gauge mittareita...ei AutoGage, ei se aina onnistu ekalla yrittämällä.

Motonet yms. tarvikeliikkeet myy noita.

No johan noita on joka lähtöön nimiä ku on Autometer, Auto Gage, Auto Gauge... ???

Posted

Tuolta=> http://www.siivonen.fi/index.htm

Auto Gauge mittareita...ei AutoGage, ei se aina onnistu ekalla yrittämällä.

Motonet yms. tarvikeliikkeet myy noita.

EDIT: Lisälinkki ks. mittareihin mitä meinasin.

http://www.siivonen.fi/muut_mittarit.htm

Muuten ok, mutta tuo ahtopainemittarikin on 2 bar asti joten turhan epätarkka. Mielummin otan sitte 20psi asti (1.4bar) olevan Autometerin, koska siinä vähän harvemmassa asteikko niin selkeä lukuisempi.

Mistäs sen tietää mikä lambda esim. noille Autometerin seosmittareille on sopiva? Kun noita lambdoja näkyy olevan myynnissä vaikka minkä jännitearvon antavia...

Posted

sinä sitten vähä tihkuaa bensaa jostain liitoksesta kojetaulun alle ja hups vain ja mettässä ollaan kun hajuun tottuu ja pää alkaa sekoilla ;D

Systeemissähän ei ole ohjaamossa nesteenä bensiini vaan pakkasen kestävä neste, esim glygolia. Neste vaihtuu moottoritilan puolella.

Posted

Systeemissähän ei ole ohjaamossa nesteenä bensiini vaan pakkasen kestävä neste, esim glygolia. Neste vaihtuu moottoritilan puolella.

Mitenkäs se nyt käytännössä sitten tehdään? Löytyykö siihen valmiit palikat vai pitääkö se ite värkätä? Ja aiheuttaakos toi patentti sitten sen, että mittari ei välttämättä näytäkään enää todellisia lukuja?

Posted

Mitenkäs se nyt käytännössä sitten tehdään? Löytyykö siihen valmiit palikat vai pitääkö se ite värkätä? Ja aiheuttaakos toi patentti sitten sen, että mittari ei välttämättä näytäkään enää todellisia lukuja?

Löytyy valmiita järjestelmiä, ja näyttää oikeita lukuja. Kuten kutvonen jo mainitsikin, kilauta RP:hen. Sieltä varmasti löytyy apua...

Posted

Löytyy valmiita järjestelmiä, ja näyttää oikeita lukuja. Kuten kutvonen jo mainitsikin, kilauta RP:hen. Sieltä varmasti löytyy apua...

Oon vähä huomannu että RP ei oo oikeen se oikea paikka jos tilaus koskee just tuollaista pikkunippeli hommaa joka maksaa alle 1000€ ??? ;D

Posted

ei se ny perkele nii kauhia homma oo b-painemittarin valinta. itte otin yhen puhelun ja kohta oliki mittari konepellis.se olis siinä! mutta jos se ny sitte o pakko sisälle saada, niin ei se mitään avaruusteknologiaa tarvitte. jos ny ahrettua konetta o tekemäs ja ei oo rahaa mittariin...paree unohta...

Posted

Eihän se olekaan niin perkeleen vaikeaa jos sitä heittelee niitä mittareita ja osia aina vaan sinne minne ne helpoimmalla ja halvimmalla saa >:( Ite kuitenki rakennan tota omaa autoa näyttelykelpoisena pitäen, että esim. nuo mittaristot valitsen samasta mallisarjasta visuaalisen puolenkin vuoksi. Mutta kukin tavallaan................

edit: Niin eikä tota rahaa ihan puissa kasva ku ite kuitenkin olen edelleen päätoiminen opiskelija, joten ei huvita mistään pienestäkään ylimääräistä maksaa. :o

Posted

onhan siinä toikin puoli...ittellä on nyt autometerin mittari, musta tausta...ihan siisti...halpa toimiva.

Posted

onhan siinä toikin puoli...ittellä on nyt autometerin mittari, musta tausta...ihan siisti...halpa toimiva.

Ilmeisesti mekaaninen?

Posted

Joo ja eipä oo halpa ratkaisu tuokaan muuttaa se väli konehuoneesta hyttiin eri nesteelle kuin bensalle!!! >:( Maksaa 94.88$ tuo muutospalikka ja siihen sitte vielä lisäksi se bensanpainemittari n. 40$!! Elektroninen bensanpainemittari maksaisi n. 190€, joten ei tuon mekaanisen asentaminen tolla muutoskappaleella taida maksaa vaivaa...

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=ATM%2D5282&N=700+115&autoview=sku

Posted

Nyt tulee taas tyhmä kysymys, mutta eikös tuo "oxygen sensor" olekin sama kuin lambda?? :-[

Ja sopisiko tämä "oxygen sensor" eli ilmeisesti lambda:

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=SUM%2DG2989&N=700+4294859014+115&autoview=sku

tämän Autometerin seosmittarin kanssa??

http://tinyurl.com/hlg6h

Sinuna hankkisin ensi kunnon ahtopaine- ja bensanpainemittarit. Jos sitten vielä rahaa on, niin sitten KUNNOLLISEN laajakaista labdan mittareineen. Eli säästyisi nyt rahat kun tuo narrow band ei juuri apua tarjoa.

Show käytössä tuo narrow band ledimittari kyllä tarjoaa hauskaa valoshowta. Sahaa nimittäin laidasta laitaan ;)

Posted

Sinuna hankkisin ensi kunnon ahtopaine- ja bensanpainemittarit. Jos sitten vielä rahaa on, niin sitten KUNNOLLISEN laajakaista labdan mittareineen. Eli säästyisi nyt rahat kun tuo narrow band ei juuri apua tarjoa.

Show käytössä tuo narrow band ledimittari kyllä tarjoaa hauskaa valoshowta. Sahaa nimittäin laidasta laitaan ;)

Jaa no mikäs ihmeen ero se sitten on tolla ja KUNNOLLISELLA seosmittarilla toiminnassa? Eikö tuo muka näytä onko kone rikkaalla vai laihalla?? :o En mä noiden mittareiden avulla kuitenkaan ole tuota kuin karkeasti säätämässä ja tarvin vaan tiedon onko kone laihalla/rikkaalla vain sen takia ettei riko mitään. Hienosäätö tehdään sitten dynossa...

Niin ja jokos sää lähetit mulle postia..? ;)

Posted

Jaa no mikäs ihmeen ero se sitten on tolla ja KUNNOLLISELLA seosmittarilla toiminnassa? Eikö tuo muka näytä onko kone rikkaalla vai laihalla?? :o En mä noiden mittareiden avulla kuitenkaan ole tuota kuin karkeasti säätämässä ja tarvin vaan tiedon onko kone laihalla/rikkaalla vain sen takia ettei riko mitään. Hienosäätö tehdään sitten dynossa...

Niin ja jokos sää lähetit mulle postia..? ;)

Juu, posti lähti perjantaina klo 13:09 ja makso 7,10€ ;)

Tuo kapean ja laajakaistan erosta löytyy tältäkin boardilta paljon tekstiä. Jos seuraa kapeakaistaisten labdojen arvoja mittarista se voi näyttää pahimmillaan samalta kuin esim. DataMasterin O2 arvot short term taulussa. Näyttää siis kaikkea 0 ja 1 millivoltin väliltä nopeassa tahdissa. Laajakaista lambda antaa enemmän mahdollisuuksia tulkita mittaria kun asteikko on 0 - 5 millivolttia.

Myös itse mittari ei tee autuaaksi, vaan pitäisi saada mittariin myös logattua tavaraa sisään sen verran, että saisi myös keskiarvoja joltain aikaväliltä.

Kannattaa tutustua noihin tuotteisiin: http://www.innovatemotorsports.com/

PS. Siis näin itse olen käsittänyt asian ja 3 gennereistä mulla ei ole mitään ymmärrystä...

Korjatkaa jos olen väärässä.

Posted

Joo kyllä varmasti asia on juurikin noin, mutta nyt riittää mulla kun näen vaan karkeasti ettei kone varmasti ole ainakaan laihalla missään vaiheessa ja senhän se tuo "valoshow" mittarikin näyttää... ;)

Posted

Mun mielestä tommonen kapea kaistamittari on silkkaa rahan haaskausta.ainoa arvo minkä se näyttää oikein on lambda 1.