Guest PJKuona Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2006 Onko softa myyjän tekemä? Softa on nimeltään TTS Power Systems - TTS Datamaster. Tekijästä en tiedä sen tarkemmin. Myyjä oli tämä amkcables.com.
Teac Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Tuon softan voi ladata suoraan netistä 20:tä käyttökertaa varten: ttspowersystems Tuolla kaapeli + rajaoittamaton softa maksaa $219.
Teac Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Onko softa myyjän tekemä? Sittenhän se olisi suht luonnollista, jos harrastepohjalta tehtyä softaa ei "painatettaisi" missään kalliissa paikassa. Vähän nyrkkipajahommaltahan tuo kieltämättä kuulostaa... Harrastepohjallahan on tehty myös TunerPRO, mutta mielestäni ohjelma on hyvä ja siinä on panostettu todellisiin tarpeisiin.
Guest PJKuona Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2006 No, niin ja sirkus jatkuu. Alkaa kohta jo usko loppua tämän koko episodin kanssa. Tänään pääsin siis ensimmäistä kertaa ihan autoon asti testaamaan tuota Datamasteria ja uutta piuhaa. Homma toimi kuin unelma, paitsi että tuo softa oli demo -versio. Tässä vaiheessa kerrottakoon että ostin siis USB-piuhan JA Datamasterin softan pakettihintaan 165$. Paketin mukana tuli siis tuo piuha ja softa cd -levy, mutta ei minkäänlaista Authorization -koodia. Ilman koodia tuo softa toimii vain demo -versiona. No minä tietysti ajattelin ,että no hätä, kysäistään koodi myyjältä. Myyjän vastaus oli vähintäänkin tyrmistyttävä. "Koodin voi ostaa hänen kotisivuiltaan 95$ hintaan". Lähetin välittömästi lisäkyselyn jossa kerroin että olen yhden lisessin tuohon softaan jo ostanut. Toivon todellakin että kyseessä on myyjän puolelta jonkin sortin muistamattomuus tai muu kömmähdys, sillä minä todella maksoin tuosta lisenssistä. Nyt sitten taas odotellaan vastausta ja jännitetään mitä tuleman pitää.
Teac Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2006 En löytänyt tuolta akmcablesin hinnastosta tuota $165 hintaista kaapeli + softalisenssiä. Nyt homma kyllä haisee tosi pahasti Eihän tuo pelkkä kaapeli nyt millään voi maksaa $165, koska eihän softalle voi laskea mitään arvoa kun on ilmaiseksi ladattavissa netistä. Ja heidän hinnastonsa mukaan kaapeli pitäisi maksaa $90. Ettei nyt vaan olisi käynyt niin, että softan "jälleenmyyjällä" olisi hieman maksuja rästissä TTS:lle päin eikä näin ollen ole saanut hommattua softalisenssiä sieltä. Sen takia varmaan alunperin tilaamasi kaapeli ei koskaan tullut. Nyt kun nostit metelin asiasta niin myyjä ratkaisi asian lähettämällä demosoftan. Kysäiseppä TTS:ltä onko tuo akmcables edes heidän jälleenmyyjänsä ja mainitse samalla että akmcables tyyppiset "jälleenmyyjät" tekevät hallaa heidän softamyynnilleen tälläisellä asiakaspalvelulla
Guest PJKuona Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2006 Tuo 165$ on ns. "tingitty hinta", en siis ostanut myyjältä suoraan noiden sivujen kautta vaan vingutin hintaa ensin alaspäin. Kyseessä oli nyt onneksi kuitenkin myyjän unohdus. Myyjältä tuli jo vastaus jossa hän pyysi minulta softan koodia jota vastaan hän sitten lähettää tuon authorization -koodin. Pitää tänään laittaa vielä myyjälle postia. Toivottavasti tämä loppu menee nyt putkeen. Tässä on ollut jo niin paljon kaikenlaista ylimääräistä säätämistä.
Teac Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2006 Toivottavasti asia nyt lopullisesti selviää. On minullakin pikku "kitkaa" joskus ollut noiden jenkkilän tilausten kanssa mutta ei mitään tähän sinun tapaukseen verrattuna kun kaikki näyttää tökkivän. Vaikka myyjä nyt pahahoittelee pikku kömmähdyksiä niin minulla ainakin on jäänyt sellainen tunne, että ko. firmasta ei tarvitse paljon tilailla Joko tänne uudelle palstalle on tullut topikki, johon kerättäisiin kokemuksia myyjistä/palvelun tarjoajista sekä täältä että maailmalta? Sellaiseen topikkiin voisi linkittää tämänkin surullisen tarinan jossa nyt toivottavasti on kuitenkin onnellinen loppu. Ja vielä kun sen saisi sellaiiseen muotoon, että siitä saisi tuntuman myyjästä ilman, että tarvitsisi lukea kaikkia viestejä läpi.... Sori, meni vähän off-topikiksi
Guest PJKuona Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Selvisi tässä tänään melkoinen pommi liittyen tuohon TTS Datamaster -ohjelmaan. Jouduin tuossa taannoin formatoimaan kannettavan koneen kiintolevyn, sillä siinä oli jotain buuttausongelmia. Nyt näyttää siltä että joudun pian vaihtamaan koko kiintolevyn uuteen, sillä se ei aina toimi kunnolla. No tänään piti ottaa tuo kone mukaan ja mennä katsomaan kaverin autosta että mitä Datamaster siitä kertoo. Läppärin tyhjennyksen jälkeen en ollut asentanut Datamasteria uudelleen, joten ajattelin sen asentaa ihan ensimmäiseksi. Asennus sujui ongelmitta, mutta sitten hommalle tuli toppi. Ostin siis ohjelman laillisesti tuon ALDL-kaapelin kanssa ja maksoin siitä vielä mielestäni aika suolaisen hinnan. Nyt täytyy sanoa, että kaduttaa tuo rehtiys ja suoraselkäisyys. Enää en pysty aktivoimaan tuota ohjelmaa samalla koodilla jonka myyjältä sain, vaan minun on kait ostettava lisenssi uudelleen mikäli mielin Datamasteria vielä käyttää. Ohjelma ei hyväksy enää Authorization koodia ja se toinenkin koodi on "arvottu" siihen uudelleen. Minulla ei siis ole nyt muuta vaihtoehtoa kuin käyttää ohjelmaa 20 kertaa ja sen jälkeen tyhjennettävä kone sekä asennettava kaikki uudelleen - on muuten jumalaton urakka. Tuota konetta nimittäin käytetään paljon muuhunkin kuin vain autokäyttöön. Minusta tälläinen on perseestä. Mietin todella tarkkaan seuraavan kerran kun jotain ohjelmistoa aion ostaa. Voisi oikeastaan sanoa, että tuo ohjelmiston hinta meni nyt moppen perseeseen. Se on nimittäin taivahan tosi, että uudestaan en aio tuosta softasta maksaa. Ensimmäisella asennuskerralla en kerennyt ohjelmisto käyttää kuin sen puolenkymmentä kertaa.
TransNAM Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Jälkiviisastellen... Netissä on montakin ok ilmaisohjelmaa jotka toimivat ainakin sarja-aldl -piuhojen kanssa ja miksei usb-nkin. Datamasteri on toki hyvä. Sinänsä voi olla selvempi hoitaa nuo softahommat valmistajan kanssa suoraan. Kannattaa myös lukea lisenssi et mainitaanko sen olevan kone- vai henkilökohtainen. Kyllä luulis saavan uuden koodin kun kertoo tapauksen.
Guest PJKuona Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2006 Tuollainen sivusto löytyi netistä, kun etsin aiheesta tietoa: http://ttspowersystems_classaction.home.bresnan.net/ Ja tuollahan tämä asia jo todetaankin. "The authorization code is good for only one installation of DataMaster on a specific instance of a Windows/laptop configuration. If for any reasons, you need to reinstall DataMaster, you must contact TTS to receive a new authorization code." Vapaasti suomentaen: Authorization koodi kelpaa vain yhteen Datamasterin asennukseen per windows/kone -kokoonpano. Jos jostain syystä Datamaster pitää uudelleen asentaa, sinun on otettava yhteyttä TTS saadaksesi uuden koodin. Tuota sivua kun luki eteenpäin, niin paljastui että koodeja voi saada korkeintaan kolme. Itse olen jo yhden siis "tuhlannut" tietämättömyyttäni. Jos nyt uskaltaudun pyytämään uuden tuohon nykyiseen asennukseen, niin saattaa sekin mennä varsin pian hukkaan, sillä tuo nykyinen läppäri on alkanut viimeaikoina reistailla. Jos se nyt postaa, niin menetän tuon toisenkin koodin. Ja on tuo nyt muutenkin melko typerää, että pitää olla valmistajaan yhteydessä ja nähdä paljon ylimääräistä vaivaa vain siksi että softan saa toimimaan. Olen tuon ohjelman kerran maksanut, niin kyllä sen silloin pitäisi riittää. Ja vaikka sijoittaisin nyt oikein viimeisen päälle tietokoneen, niin eivät nekään nyt ikuisia ole. Vaikka saisin tuon Datamasterin asennettua tuolla kolmannella ja viimeisellä koodilla (johon siis olen ilmeisesti oikeutettu), niin jossain vaiheessa sekin kone on todennäköisesti tyhjättävä. Muutenkin nuo Windows -koneet tahtovat olla sellaisia, että ne saa kerran vuodessa tyhjentää. Kun tämä asian todellinen laita minulle on nyt selvinnyt, niin kieltämättä on vähän sellainen fiilis että on joutunut huijatuksi. Tämä ongelma kosketta vain niitä jotka ovat laillisesti ostaneet ja maksaneet ohjelmasta. Tämän kun olisin tiennyt, niin penniäkään en olisi TTS:lle maksanut.
gmc63 Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2006 Tuollainen sivusto löytyi netistä, kun etsin aiheesta tietoa: http://ttspowersystems_classaction.home.bresnan.net/ Ja tuollahan tämä asia jo todetaankin. "The authorization code is good for only one installation of DataMaster on a specific instance of a Windows/laptop configuration. If for any reasons, you need to reinstall DataMaster, you must contact TTS to receive a new authorization code." Vapaasti suomentaen: Authorization koodi kelpaa vain yhteen Datamasterin asennukseen per windows/kone -kokoonpano. Jos jostain syystä Datamaster pitää uudelleen asentaa, sinun on otettava yhteyttä TTS saadaksesi uuden koodin. Tuota sivua kun luki eteenpäin, niin paljastui että koodeja voi saada korkeintaan kolme. Itse olen jo yhden siis "tuhlannut" tietämättömyyttäni. Jos nyt uskaltaudun pyytämään uuden tuohon nykyiseen asennukseen, niin saattaa sekin mennä varsin pian hukkaan, sillä tuo nykyinen läppäri on alkanut viimeaikoina reistailla. Jos se nyt postaa, niin menetän tuon toisenkin koodin. Ja on tuo nyt muutenkin melko typerää, että pitää olla valmistajaan yhteydessä ja nähdä paljon ylimääräistä vaivaa vain siksi että softan saa toimimaan. Olen tuon ohjelman kerran maksanut, niin kyllä sen silloin pitäisi riittää. Ja vaikka sijoittaisin nyt oikein viimeisen päälle tietokoneen, niin eivät nekään nyt ikuisia ole. Vaikka saisin tuon Datamasterin asennettua tuolla kolmannella ja viimeisellä koodilla (johon siis olen ilmeisesti oikeutettu), niin jossain vaiheessa sekin kone on todennäköisesti tyhjättävä. Muutenkin nuo Windows -koneet tahtovat olla sellaisia, että ne saa kerran vuodessa tyhjentää. Kun tämä asian todellinen laita minulle on nyt selvinnyt, niin kieltämättä on vähän sellainen fiilis että on joutunut huijatuksi. Tämä ongelma kosketta vain niitä jotka ovat laillisesti ostaneet ja maksaneet ohjelmasta. Tämän kun olisin tiennyt, niin penniäkään en olisi TTS:lle maksanut. Sit viel ihmetellään miks porukka warettaa netistä kyseisiä ohjelmia
poitsu Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2006 hei! kyselin usb-aldl kaapelia muutamilta myyjiltä ja yksi ilmoitti ottavansa sen myyntiin. joten kaapelia alkaa saamaan 2-3 viikon päästä elekmalta. hintaa on n.60€ http://www.elekma.com/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Elekma tuolta voi sitten kysellä, toivottavasti pelittää.
Guest Konekolli Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2007 eli jos hommaan tuon ALDL-USB kaapelin ja jonku?? "yleisen" ilmais ohjelman.. voisko tuo toimia tuossa -94 z28 ? jossa ei toimi edes hiuspinni 60e ei ole paha kaapelista kun täällä tahtovat 40e korjaamolla, kun lukevat vika koodit.. "kerran käyttänyt"
Guest 1994z28 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2007 akmcables.com , sieltä saa nykyisin myös usb kaapeleita, sisältää siirto softan myös. tilasin sieltä usb / OBD I kaapelin, ja ohoh tulikin OBD II "päällä", noh myyjä oli reilu, ja sano, että lähettää veloituksetta OBD I kaapelin ! , sitten mulla on molemmat.
Dustez Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 millanen kaapeli mun pitäs hommailla auto on -86 305 TPI camaro, ja windows 7 läppäris ja usb portti tietty vaan ? ja saako sen toimiin jollain ohjelmalla vai mitä häh ? alkaa kesä ja kärpäset tulee ja alkas poltteleen saada vehkeet toimiin
Chevy Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 millanen kaapeli mun pitäs hommailla auto on -86 305 TPI camaro, ja windows 7 läppäris ja usb portti tietty vaan ? ja saako sen toimiin jollain ohjelmalla vai mitä häh ? alkaa kesä ja kärpäset tulee ja alkas poltteleen saada vehkeet toimiin kaapeliksi ALDL-USB adapteri (OBD1) vaikka tää http://www.elekma.com/index.php?main_page=product_info&cPath=163_150&products_id=883 ohjelmista en osaa sanoa,mikä olis hyvä
Teac Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 kaapeliksi ALDL-USB adapteri (OBD1) vaikka tää http://www.elekma.com/index.php?main_page=product_info&cPath=163_150&products_id=883 Olipas suolasen hintainen palikka Itse olen käyttänyt TunerPro RT ohjelmaa muutaman vuoden ja hyvin on pelittänyt.
Dustez Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 ok kiitoksia oliko täällä nyt kellään varmaa tietoo saako win 7 pyörii mitn luku softaa ?
Chevy Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Olipas suolasen hintainen palikka varmaan tuon saa ulkomailta halvemmalla
Teac Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Kyllä tuo TunerPro (ver. 4) ainakin pyörii tuossa HP:n miniläpärissä missä on Win7. Versio 5 on vielä kokeilematta, mutta ehkä sekin jo tässä lähi päivinä selviää.
Dustez Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 joo sais varmaan halvemmalla mutta tuolla on suomenkielistä porukkaa ja sit kun se ei toimi niin voi palauttaa, amerikkaan se on aina vähän hankalaa. ja kiitos avusta ja vastauksista
Teac Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Tein noita palikoita muutamia pari vuotta sitten mutta taitaa olla osat vähän vähissä kun kukaan ei ole hetkeen tarvinnut.. oisko ollut 30€ kun siitä pyysin rahat takaisin takuulla.
Chevy Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2011 n.60 $ (41€) näyttäs olevan ulkomailla hinnat btw.luulis siellä Tampereella päin jollain olevan tuo johto ja softa läppärissä
porkkana Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2011 Eli heitetääs tyhmä kysymys että mikä on usb-piuhalle käyttökelpoisin (mielellään näin alkuun ilmainen) ohjelma ja simppelit ohjeet ois jees
letkume Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2011 Eli heitetääs tyhmä kysymys että mikä on usb-piuhalle käyttökelpoisin (mielellään näin alkuun ilmainen) ohjelma ja simppelit ohjeet ois jees usb piuha esittää olevansa com -portti, eli kaikki normaalit ohjelmat passaa. Joissakin on ongelmaa, että com tunnistuu com9 tai suurempi, joita ohjelma ei tue. 3 genille varmaan winaldl http://winaldl.joby.se/
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään