Jump to content

Kansien madaltaminen

Guest DARK FIREBIRD

Recommended Posts

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Ei tuolta paljoa tarvitse ottaa.Näyttäis että 3-4cc riittää.Pitää ynnätä tallissa paljonko se on mm kansista.Arvioin alta milliä.Joten eipä muuta paljon mitään jos vinoon plaanaa.

Hevosvoimiako? Puhutaan ihan uusistafääreistä niiden suhteen.Ehkä 1-3hv :-[Kun puristus ylittää tuon 10 niin eipä sen jälkeen sen nostamisella mitää ihmeellistä saavuteta.Mut jos on vaikka 9 ja nostaa 10.5 niin puhutaan varmaankin jostain20-30 hv luokasta.

Kirjoitettu

Eikös löydy terästiivareita jotka on .015,mulla tais olla siinä edellisessä.

Kirjoitettu

lohko on nolla dekissä.. veikkaan että sillä aukaiset matopurkin kannen jos kokeilet ajella 0.018" quenchillä. =(

arvelisin että isompi puristus 10.5=>11.0 antaa lisää tehoa ~1.5% , onhan se 400hp jo 6hp lisää, uusi nokka antaa arviolta 15-20hp ja hyötyy lisääntyneestä puristuksesta.

10.5 cr on ajettu miedommalla nokalla rauta kansillakin.

tönärit tarkistetaan asennuksessa ja tarvittaessa kansista koneistetaan, vähemmän vinoon plaanaaminen vaikuttaa tönäreihin, kuin normaali plaanaus.

Kirjoitettu

Olen panteran kanssa samaa mieltä,mutta antaa poikien kokeilla,oli 80:luvun lopussa kiihdydyspuelella mekaanikkona silloin plaanittiin kansia viinoon,että saatiin ventiilit oikeaan kulmaan,silloin ei ollut aftermarkekt osia saatavilla niinkuin nyt,ei paljon tänäpäivänä kiinnosta moiset hommat.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Huonosti on tarjolla kansia myös LT1:eenkin.Leviskö noi koneet tuolloin kun niitä plaanattiin vinoon?

Kirjoitettu

eli lienee fiksuinta vaan kokeilla ohuella pahvilla ja 0.018" mäntä / kansi välyksellä miten kiertää?

minkä mallin kansilla tuo projekti olisi järkevä toteuttaa, niin että ei tarvitsisi plaanata kansia?

vai pitäisikö vaan ostaa flat top männät ja esim trick flown 62cc kannet?

..kannet kuitenkin virtasivat enemmän kuin yhdetkään testaamani aftermarket sbc kannet ja koko alueella enemmän kuin LT4 vakiona.

Kirjoitettu

PAH!

Se toimii noinkin, ei aina tarvi kantaa "kauppaan" hirveetä summaa rahaa kun voi halvemmallakin (ja helpommalla) päästä.

Kysyt tätä samaa asiaa kauppiaalta, niin tottakai kannat ne rahat kauppaan, se kannattaa!

Tuo vinoplaani toimii sun ja mun koneessa ihan kympillä. Kun sen maltilla tekee ja sellasten opastuksella jotka tietää mistä puhuu.

Nyt järki päähän, ilman tsuppia mietit asiat puhki. Ei se 2-5 heppaa lisää tee hevonvittua jos siitä saa maksaa edes 500 €/hepo (näissä peleissä kun rahasta en aja, mun mielipide).

Tai jos tekee, niin eikös se olis mukava kokeilla nuo hommat halvemmalla ja sit jos ei toimi ni ostat koko 20k€ tekniikan valmiina uutena mistä haluat.

Sullahan on näköjään varaa mokailla kunnolla, ei siinä yks 4-koppasen f-bodyn tekniikka paljoa paina ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...