Jump to content

24 lb/hr riittääkin 450 hp ?


Recommended Posts

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Enpää tähän voi sanoa kun "vai nii"

 

Kokemuksella.Noita suuttimia mitataan eri paineilla joten jos kaikki mitattais samalla paineella muuttuis esim 30 26:si. tai päin vastoin.Esim Bocheja mitataan 28psi ja 65psin paineen välillä.Kattokaapa laskureilla kuinka muuttuu suuttimen tuotto.

Kirjoitettu

Just tuota laskuria oon katsonu ja ihmettelenkin tuota Fastin ilmotusta kovasti...

Kirjoitettu

Katotaan mitä vastaavat jos vastaavat, laittelin sinnepäin tiedustelua.

Kirjoitettu

Miks hommata yleensäkin vain vähän isommat suuttimet kun ne jää kumminkin pieneks vähän ajan kuluttua :D ostaa kerralla niin isot ettei varmana jää pieneks ja rahaa säästyy.

Kirjoitettu

Kylläpä se niin on että se mihin nuo suuttimet riittää riippuu paineista mitä käytetään. Itsekin laskin, että jopa nuo 19lb suuttimet riittää n. 80-90psi paineilla n. 350-380 heppaan. Eli varmaankin 24lb voi riittää tarpeeksi isoilla paineilla sinne 450 heppaan epäilemättä...

 

Mutta eihän tosiaan ole mitään järkeä ostaa pieniä suuttimia, sehän kannattaa ostaa niin isot ku mahdollista jos tietää että virittelee konetta lisää kuitenki. Mielummin niin päin, ku alkaa paineilla leikkimään.

Kirjoitettu

Eri asia kuin hyvin ne suuttimet toimii tolla n.6 bar:in paineella.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Suuttimille on tarkoitettu tietty toiminta alue ja sitä ei saavuteta 6bar paineella tai jollain muulla paineella kuin mikä suuttimelle on tarkoitettu.Riittäähän ne pienemmätkin suuttimet jos nostaa painetta.Onks kiva kun suuttimet on auki aina.Ei minusta ja onks kiva jos suuttimet kusee pienissä kiekosissa silloin kun ei ajeta täysillä.Käyntiin lähtö hakaloittuu kun kusee pensaa kanaviin seistessäänkin.

 

Ainakin minä yritän ostaa ne suuttimet jotka tarvitsen nyt.En liikaisoja.Tarvitsemani suuttimet on 32-34 ja mitattuna 44.3psi:ssä.34 hivenen suuri mut menee.30 pieni samoilla paineilla mut riittää juuri ja juuri.

 

ECM pystyy säätämään tietyllä toleranssilla ja siihen suuttimien koon olisi täsmättävä.Tietenkin pienillä suuttimilla saa toimimaan mut ECM pitää suuttimen auki kokoajan.Paineella voi leikitellä loppua jos tietsikka ei älyy laksea tarpeeksi pensaa kun suutin on liian pieni.

 

Saahan humalankin vaikka kiljulla :)Tai konjakilla

Kirjoitettu

Joo niin ei siinä olekaan mitään järkeä tieten tahtoen käyttää vääriä suuttimia ja leikkiä paineilla. Ite näkisin vain väliaikaisratkaisuna sellaisen kuten sanoinkin jo. Mutta kysehän olikin siitä mitkä hepat on mahdollista saavuttaa pienemmilläkin suuttimilla.

Kirjoitettu

Menee vähän ohi aiheesta, mutta miten siinä käy jos laitan n. 30-34lb suuttimet tuohon omaan Camaroon jossa 305TPi ECM ja jos siihen ECM:ään ei tee mitään muutoksia?? Käykö se ollenkaan noilla suuttimilla vai mitä siinä tapahtuu ku laittaa tuollaiseen noin isot suuttimet (vois olettaa että ECM:ssä on tieto 19lb suuttimista)..??

Kirjoitettu

Menee vähän ohi aiheesta, mutta miten siinä käy jos laitan n. 30-34lb suuttimet tuohon omaan Camaroon jossa 305TPi ECM ja jos siihen ECM:ään ei tee mitään muutoksia?? Käykö se ollenkaan noilla suuttimilla vai mitä siinä tapahtuu ku laittaa tuollaiseen noin isot suuttimet (vois olettaa että ECM:ssä on tieto 19lb suuttimista)..??

Toden näköisesti kone hukkuu bensaan.

Kirjoitettu

Toden näköisesti kone hukkuu bensaan.

 

Hukkuu vuorenvarmasti. Kokeiltu on.

 

Kirjoitettu

Hukkuu vuorenvarmasti. Kokeiltu on.

 

 

Pystyykö vakioboksilla ja 32 suuttimilla ajamaan ollenkaan? Esim. tallilta dynoon, missä tapahtuisi sitten aivolaatikon säätäminen.

Kirjoitettu

Pystyykö vakioboksilla ja 32 suuttimilla ajamaan ollenkaan? Esim. tallilta dynoon, missä tapahtuisi sitten aivolaatikon säätäminen.

 

Pystyy, jos on säädettävät aivot. Vakioboxia ei voi säätää...

Kirjoitettu

Pystyy, jos on säädettävät aivot. Vakioboxia ei voi säätää...

 

Jep, riittää että sillä vaan pystyisi ajamaan. Dynossa sit joku toinen boksi kiinni. Tai sit ajaa dynoon vakiosuuttimilla ja vaihtaa samalla suuttimet ku boksikin vaihtuu. LT1:ssä taitaa toi suuttimien vaihto olla aika nopee homma...

Kirjoitettu

Jep, riittää että sillä vaan pystyisi ajamaan. Dynossa sit joku toinen boksi kiinni. Tai sit ajaa dynoon vakiosuuttimilla ja vaihtaa samalla suuttimet ku boksikin vaihtuu. LT1:ssä taitaa toi suuttimien vaihto olla aika nopee homma...

 

Jaaaa, tuleeko sulle LT1 pellin alle..? :D Lopetitko se sinäki sen "All show no go" meiningin..? ;D ;)

Kirjoitettu

Jaaaa, tuleeko sulle LT1 pellin alle..? :D Lopetitko se sinäki sen "All show no go" meiningin..? ;D ;)

 

Yläkerta vaan tulee LT1:stä. Pakko se on jotain tehdä kun kaverit ajelee muuten kohta ohi vasemmalta ja oikealta! :o

Kirjoitettu

LT1:ssä taitaa toi suuttimien vaihto olla aika nopee homma...

 

On, on... kiskot vaan irti ( 4 pulttia )... :)

 

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Vaihdoin 24 tilalle 30 ja kiertihän tuo jopa 4000:a savu oli kuin romaanien kulkineessa.Voi kompensoida väliaikaisesti vaikka pensanpaineilla mutta on tehtävä ecm muutoksia.

Kirjoitettu

Vaihdoin 24 tilalle 30 ja kiertihän tuo jopa 4000:a savu oli kuin romaanien kulkineessa.Voi kompensoida väliaikaisesti vaikka pensanpaineilla mutta on tehtävä ecm muutoksia.

Otitko virrat pois ECM:ltä? Sillä pystyy hieman kompensoimaan muutosta kun boksi opettelee uudet seokset. Tosin max muutos voi olla vain n. 10-15% :(

Uuden suuttimen koon muuttaminen ECM:lle ei pitäisi olla kovin iso homma.

Kirjoitettu

Mites bensapaineiden nosto (esim. 1.5 kertaiseksi vakio arvoon nähden) vaikuttaa suuttimien käyttöikään :o

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Suuttimen käyttöikä kärsii joissakin tapauksissa paineen nostotsta muttei niin paljoa kuin mitä olisi pienet suuttimet.Suositus 80 on siksi koska suutin on kiini 20 jolloin se kerkee myös jäähtymään.Jos suutin on pieni niin se on auki aina ja ei jäähdy jolloin suuttimen ikä lyhenee jo jonkin verran.

 

Kirjoitettu

Uuden suuttimen koon muuttaminen ECM:lle ei pitäisi olla kovin iso homma.

 

Jokos sä oot harjotellu sen suuttimen koon muuttamisen sinne ECM:lle..? ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...