Jump to content

24 lb/hr riittääkin 450 hp ?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Jokos sä oot harjotellu sen suuttimen koon muuttamisen sinne ECM:lle..? ;)

Ei toi paha ollut. Käytännössä en ole vielä suuttimia vaihtanut, jotta olisin päässyt kokeilemaan muutosta, mutta tuskinpa siinä nyt mikään pieleen voi mennä ;) Joko se ECM:n tyyppi on selvillä (ja softa versio)?

Kirjoitettu

Suuttimen käyttöikä kärsii joissakin tapauksissa paineen nostotsta muttei niin paljoa kuin mitä olisi pienet suuttimet.Suositus 80 on siksi koska suutin on kiini 20 jolloin se kerkee myös jäähtymään.Jos suutin on pieni niin se on auki aina ja ei jäähdy jolloin suuttimen ikä lyhenee jo jonkin verran.

 

Näin vähän aavistelinkin; käämit kärsii ;)

Kirjoitettu

Ei toi paha ollut. Käytännössä en ole vielä suuttimia vaihtanut, jotta olisin päässyt kokeilemaan muutosta, mutta tuskinpa siinä nyt mikään pieleen voi mennä ;) Joko se ECM:n tyyppi on selvillä (ja softa versio)?

 

En oo käyny tallilla muutamaan viikkoon, joten eipä oo tullu tsekattua sitä ECM:n versiota. Mut ilimottelen heti ku saan itteni sinne raahattua! ;)

Kirjoitettu

Tuli Fastilta kyselyyni vastaus:

 

"Depending upon the fuel pressure, and the percentage of duty cycle in which

you run it at, you could feasibly make 450 max horsepower, but that would be

about it.

We prefer to run an injector as close to 100% of duty cycle as possible as

opposed to others who will run a larger injector at a lesser percentage of

duty cycle."

 

Että näin. Kusetusta, sanon minä.

 

 

Kysyiskö sitä vielä, että mikä tekee heidän suuttimistaan sopivia tuohon 100% duty cycleen, jos yleensä tuota 80% pidetään sääntönä/optimina (vai meneekö jo vittuilun piikkiin?) ;D

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Ja kysy samalla jotta jos sykli on 100% kui kauan takuu on voimassa ;D

Kirjoitettu

Minä taas oon lukenu pariltaki jenkki sivustolta, että sitä 80% pidetään pääasiassa siksi sääntönä, että siinä jää varaa sitten myöhemmin rikastaa seosta tarvittaessa. Ei sen takia että se suutin kestäisi niin parhaiten...

Kirjoitettu

Ainakin hyvää palvelua tuolta saa, vastaavat meileihin ja vieläpä asiallisesti.

 

Eli, kyselin tuota 100% vielä... vastaus:

 

Hypothetically, you're correct.

However, considering that the injector will only be held at 100% of its duty cycle for a short period of time, you can increase fuel pressure over the injector's spec (in our case 45psi) to feel a higher level of horsepower.

While it's not suggested to run an injector at 100% duty cycle for long periods of time, in a drag race application, it's common practice. You are correct in your projection of shortened lifespan, as well.

 

Nyt vielä kysellään, että onko nuo suuttimet siis tarkotettu vain "drag race applicationeihin" ja kyselinpä tuon takuunkin.

 

Kirjoitettu

Ainakin hyvää palvelua tuolta saa, vastaavat meileihin ja vieläpä asiallisesti.

 

Eli, kyselin tuota 100% vielä... vastaus:

 

Hypothetically, you're correct.

However, considering that the injector will only be held at 100% of its duty cycle for a short period of time, you can increase fuel pressure over the injector's spec (in our case 45psi) to feel a higher level of horsepower.

While it's not suggested to run an injector at 100% duty cycle for long periods of time, in a drag race application, it's common practice. You are correct in your projection of shortened lifespan, as well.

 

Nyt vielä kysellään, että onko nuo suuttimet siis tarkotettu vain "drag race applicationeihin" ja kyselinpä tuon takuunkin.

 

 

Noinhan se on juurikin kuten ne sanoikin myös mun mielestäni. MUTTA, miksi ihmeessä oot ostamassa niin pieniä suuttimia että joudut heti vetämään ton homman ihan rajoille??? ??? Eikö olis viisaampaa ostaa isommat niin sulle jäis jotain pelivaraakin sitten...

Kirjoitettu

Kuka sanoo, että oon ostamassa noita?

 

Jaa ei kai kukaan vissiin jollet sinä! ;D Niin sulla vissiin jo on ne omassa autossa ja siksi kyselet, niinkö? ;)

Kirjoitettu

Nyt tähän pohdintaan vois vielä lisätä, että mitenkäs nuo suuttimet ylipäätänsä toimivat eri paineilla ajatellen suuttimen muodostamaa sumua? Pieni paine + suuri suutin -> suurempi pisarakoko

 

Mutta tämä alkuperäinen aihe: eräässä TPI:n modauskirjassa suuttimien koko on lasketaan:

(Max. HP x brake specific fuel consuption)/suuttimien määrä

Tuo brake specific.... on vapareilla tyypillisesti 0.45 ja ahdetuilla 0.55 eli 450HP:lla

 

Vaparilla (450 x 0.45)/8 = 25.31 lb-hr

Ahdetulla (450 x 0.55)/8 = 30.94 lb-hr

 

Eli 24 ei ainakaan tuon kaavan mukaan riitä.

Kirjoitettu

isommissa suuttimissa kannattaa käyttää levysuuttimia, ne muodostaa paremman sumun.

Kirjoitettu

Nyt tähän pohdintaan vois vielä lisätä, että mitenkäs nuo suuttimet ylipäätänsä toimivat eri paineilla ajatellen suuttimen muodostamaa sumua? Pieni paine + suuri suutin -> suurempi pisarakoko

 

Mutta tämä alkuperäinen aihe: eräässä TPI:n modauskirjassa suuttimien koko on lasketaan:

(Max. HP x brake specific fuel consuption)/suuttimien määrä

Tuo brake specific.... on vapareilla tyypillisesti 0.45 ja ahdetuilla 0.55 eli 450HP:lla

 

Vaparilla (450 x 0.45)/8 = 25.31 lb-hr

Ahdetulla (450 x 0.55)/8 = 30.94 lb-hr

 

Eli 24 ei ainakaan tuon kaavan mukaan riitä.

 

Joo mutta tuossa kaavassa ei otetakaan huomioon duty cycleä eikä painetta. Kyllä ne yllättävän pitkälle riittää kun painetta vaan nostaa riittävästi...

Kirjoitettu

Lainaus kirjasta:

The specific fuel consumption relates to the amount of fuel it takes to create 1hp.

Kirjoitettu

Lainaus kirjasta:

The specific fuel consumption relates to the amount of fuel it takes to create 1hp.

 

Niinhän se on, mutta edelleenkään tuossa ei mainita millä paineella esim. tuon kaavan olisi tarkoitus päteä, mitä isompi paine -> enempi bensaa -> enempi tehoa. ;) Ja sitten on vielä suutinkohtainen kysymys, kuinka isoilla paineilla se vielä aukeaa, eli ei noita niin vaan yhdellä pikku kaavalla lasketa suuttimien oikeaa kokoa/riittävyyttä ;)

Kirjoitettu

Vuoden takuun myöntävät suuttimille...

 

Mutta joo, pienet ovat ja kyllä aion nuo mitoittaa tuon max. 80% mukaan.

 

Eli vieläkin, mielestäni lievää kusetusta tuo mainonta.

Kirjoitettu

Ei oo mitään kusetusta, riittäähän ne sinne asti ja jos takuunkin lupaavat niin miksipä tuo kusetusta olisi. Tuolla periaatteella Cossu Sierratki on mun mielestä kusetusta, lupaavat paljon tehoa pienestä moottorista ja antoivat aikanaan takuunkin, silti hajosi pian sen jälkeen ku 100tkm tuli täyteen... ;D ;)

 

Täällä voi laskeskella suuttimien riittävyyttä yms.:

http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.htm

 

Esim. suuttimen ideaali arvoilla (duty cycle 80%, BSFC 0.55) ahdettuun 500hv autoon riittää n. 43lb/hr suutin. No, se sama bensamäärä saadaan esim. 19lb/hr suuttimesta läpi, jos bensanpaineet nostetaan oletetusta 43.5psi:stä 225psi:hin! Siis tossa ajattelussa ei muuta järkeä ole kuin se, että meneehän se bensa sieltä läpi riittävällä paineella ja jos suutin aukeaa 225psi paineella ja sen paineen sinne yleensäkkin saa, niin pitäs kai toimia 19lb/hr suutin ahdetussakin 500hv autossa TEORIASSA! ;D ;D

Kirjoitettu

Ei siitä määrästä X bensaa irtoa kun tietty energia oli se paine sitten mikä tahansa ;)

Kirjoitettu

Sitten kun päätätte mitä tarviitte niin hyvä ostospaikka kokemuksella on tämä:

 

http://www.racetronix.com/

 

Sieltä on tilattu:

 

8 x Racetronix Siemens / Motoron Injector 60lb/hr - P/N L107FM

8 x Racetronix Siemens 32lb/hr - P/N 9622

 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...