Jump to content

Tehdäänkö kimpassa kilpa-auto?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tulihan se asiakommentti sieltä tähänkin topikkiin, on sitä jo taas odoteltukin.

Tosikkokausi taas... >:(

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• -vellu

10

• Nupa

9

• Juhani LS1

9

• Z-mo

6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Tasta ysikolmonen rolleri hintaan $1000/obo. ;)

http://img.photobucket.com/albums/v130/kaptainkrollio/Picture004.jpg

Kirjoitettu

Ideana aivan loistava... Jenkeistä joku rullaava f-body työnnetään konttiin ja siihen tosiaankin niin iso bbc mitä löydetään. Kaasut vielä päälle. Aikaa ja rahaahan varmasti menee, varsinkin jos siitä sitten ajanmyötä innokkaita alkaa hiipumaan.

Kirjoitettu

Tuo Tex'in mainitsema rollericamaro voisi olla ihan hyvä aihio

Kirjoitettu

Tollanen Tex'in mainitsema rollericamaro vois olla siinäkin hyvä, että siitä vois projektin nimissä myydä pois sisustan ym. turhat roippeet ja niistä saaduilla rahoilla sitten laittaa autoa muuten.

Kirjoitettu

Näin on, toinen vaihtoehto on rullaava kilpuri missä suuriosa muutoksii valmiina, niistä on joskus tullu haaveiltuu hinnat ollu kohallaan suhteessa mitä hyvät kovat osat maksaa uutena

Kirjoitettu

Ideana aivan loistava... Jenkeistä joku rullaava f-body työnnetään konttiin ja siihen tosiaankin niin iso bbc mitä löydetään. Kaasut vielä päälle. Aikaa ja rahaahan varmasti menee, varsinkin jos siitä sitten ajanmyötä innokkaita alkaa hiipumaan.

Vellamolla myynnissä 638cid/1458hp,siitä ja oliko 18000e
Kirjoitettu

Mä kyllä ajattelin että tehdään kimpassa kilpa-auto ;D

Kirjoitettu

Tekeminenhän tuossa kait se pääpointti oli, eikä niinkään se kisamenestys.

Katotaan vuosi-pari mihin rahkeet riittää ja miten nälkä kasvaa...

Jos tuo tehdään, niin rollerista/hyvästä aihiosta tehdään itse, ei osteta valmiista pakettia imho.

Se olis sitä harrastusta se.

Kirjoitettu

Mä kyllä ajattelin että tehdään kimpassa kilpa-auto ;D

Joo joo mut kannattaa kartottaa vaihtoehtoja, kyl niis tekemistä riittää vaikka jotain olis valmiinakin, ei kannata ottaa takkiin liikaa kumminkaan, Fordit ja Mopet ei saa myöskään hyppii silmille....joo 638 sil päästään jo alle 9 ai ai ai heheh
Kirjoitettu

Joo joo mut kannattaa kartottaa vaihtoehtoja, kyl niis tekemistä riittää vaikka jotain olis valmiinakin, ei kannata ottaa takkiin liikaa kumminkaan, Fordit ja Mopet ei saa myöskään hyppii silmille....joo 638 sil päästään jo alle 9 ai ai ai heheh

Joo ei muutaku sitte heti puhelin käteen ja soitto ameriikkaan, jotenkin näin se puhelinkeskustelu menis:

Ameriikka: Ameriikassa

jokumeistä: Ajatelin ilmoittaa että me tullaan ajamaan kilpaa maailman mestaruuskisoihin, siihen mestaruusluokkahan tietysti, kovimmasta kovimpaan

A: Asiakunnossa

J: klik tuut tuut tuut

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Tällainen on hyvä idea.Porukan oltava joustavaa toistensa mielipiteille.KK maksu periaatteella alusta lähtien niin osien hankinta ym olis ennakoitavissa ja kukaan ei vois sanoa "ei oo rahaa".

Auton tekeminen onkin sit hankalampaa se itse rakentaminen.Álussa kyllä menee ,mut entäpä 4 vuoden päästä?Onko into hiipunut rakentamiseen?Mites työkalut?Tollaisen tekemiseen pitääkin löytyä muutakin kuin jakari ja vasara.

Isolla porukalla tulee varmaan eriäviä mielipiteitä kaikki ei mee oman mielen mukaan ja siitä tulee rikinhajua....Hyvä porukka niin homma toimii....

Mun mielestä osakepohjainen juttu.Tuolloin eroaminen porukasta on laskettavissa rahassa ja joku muu voi tulla hommaan mukaan uutena kun tietää hinnan.

Kerho vois olla vaikka nimellä ja yhdellä kk maksulla mukana "sponsaamassa" jos se menee äänestyksellä läpi.

Tiimi/Auto kantais sit kerhon nimeä kuten aikaisemmin ketjussa olikin.

Multakin löytyy tilaa tarvittaessa.Teetän sen toisen tallin kondikseen.

Ikävällä sävyllä mut mukavaa on tässä vaiheessa turha korostaa.

Voisin hoidella noita markkinointijuttuja ja asennella.Ajamiseen löytyy varmaan kevyempikin kaveri :-[

Mut mukana jos käy...

Kirjoitettu

maantieteellinen haittatekijä :( tai eihän se sitä estä,mutta mielellään olisi itsekkin sormet piessä...

Kirjoitettu

Tehkää ihmeessä mutkarata-auto! Nopeita V8 rata-autoja on Suomessa todella vähän verrattuna joka kylältä löytyviin nopeisiin varttiautoihin. Alustan rakentamisessa onkin sitten paljon tekemistä ja tämä osa-alue on monelle paljon vieraampi kuin vaikkapa moottorin tekeminen. Tämä tarkoitti sitten oikeasti nopean auton rakentamista eikä perus madallussettia alle ja essonbaarib kehuskelemaan kuinka kovaa auto "menis"i radalla jos viitsisi käydä ajamassa. Näitä asioita olisi hyvä opetella yhdessä isommalla porukalla.

Kirjoitettu

Vähän samoilla linjoilla itekkin.

Ei voisi vähempää kiinnostaa suoraan ajo, mutta mutka sitäkin enemmän.

Luulisin että nopea mutka-auto on kyllä vaikeampi tehdä ja siinä tarvitaan jo kuskiakin, pelkkä tiiliskivi ei riitä. Se tosin saattaisi tulla halvemmaksi (SBC + Munchie + omavalmiste alustan osat).

Varttimaililla saa kyllä enemmän näkyvyyttä jenkki-piireissä. Kerhon imagoa ja sponsoreita ajatellen.

Tässäkin asiassa demokratia on poikaa.

Kirjoitettu

mihis mutka-ajo kilparyhmään pääsee V8 mukaan? stripille löytys inakin skaboja.

Kirjoitettu

Mutka-auton budjetti lienee kalliimpi. Varsinkin jarrujen ja renkaiden rakentaminen ja ylläpito nielee rahaa. Tallikaverini on ex-Suomenmestari Roadsportissa ja hänen touhujaan olen seuraillu. Itse olisin strippiauton kannalla näin alustavasti. Ajomahdollisuuksia enemmän, lentokenttäkisoja ym. Voi pölähtää vaan paikalle, ajaa jä häipyä. Mutkakisat on kaksipäiväisiä, aika-ajot ja harjoitukset ensin ja sitten vasta kilpailut. Mietin vain mitä tollanen viikonloppu majoituksineen kustantaa. Voihan olla mutkaradoillakin tuonlaisia ykspäiväsiä tapahtumia, en tiedä tarkkaan. Tällasta tuli yhtäkkiä mieleen asian tiimoilta.

Kirjoitettu

Mutkamiehet voi tehdä oman versionsa. Noita kahta kun ei voi yhdistää... tulee huono kompromissi.

Kirjoitettu

Roadsport ja

Historic,mutta viritys aika rajoitettu

niin mutta kait tässä silti on rajoja kokeilla miten auto kulkee? :-\ stripillä enemmän kisoi ja vapaampi viri potentiaali sekä ei niin tartte panostaa jarruihin ja mutkaominaisuuksiin joten halvempi?
Kirjoitettu

Eikös alkuperäinen tarkoitus ollut halpaa ja hauskaa!!Mä oon kans ton mutkan puolella,voihan sillä käydä vartillakin,tosin hyvä mutka auto ei varmasti ole paras mahdollinen strippiauto mut hauskaa se varmasti on niinkuin pitääkin olla

Kirjoitettu

tuo on kans sellainen rojekti että nostan hattua jos homma pysyy tuolla systeemillä kasassa eres vuoren että ei tule todellista riitaa kaverien kesken ja nimen omaan rahankäytöstä ja siitä kuinka kukin saa rahansa pois jos haluaa porukasta erota. noi hommat ei vaan toimi noin kun jokainen laittaa oman rahansa likoon. sori jos oon vähän nekatiivinen tuohon, mutta se on nähty niin monta kertaa kun hyvä kaveri porukka kaveeraa yhdessä niin kaikki on ok mutta kun jokainen joutuu kaivamaan kuvetta niin siinä se kateen silmä tulee näkyviin. MIHIS NE MUN RAHNAT ON KARONNEET.

ps. perustakaa oikea osakeyhtiö ja myykää sen osakkeita niin että saatte alkupääoman jonkun 30000 euroa niin sillä voi sitten lähteä (vaikka kymmenen kaveria A 3000 euroa ja saat sillä 10% osuuden autosta ) matkaan ja jokaisella on oikea tieto kuinka pajon omistaa %:ssa kyseisestä autosta ja kun kyllästyy niin voihan aina myydä osuutensa jollekin toiselle halukkaalle markkina hintaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...