Jump to content

Tehdäänkö kimpassa kilpa-auto?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Pile on tossa asiassa kyllä valitettavan oikeassa... :o Ei siitä tahdo tulla mitään useamman kaverin kanssa jos ei varmaa tietoa ole kuka on laittanu mihinkin ja kuinka paljon rahaa ja se siitä hommasta eroaminen on sitten vaikeaa jos rahansa haluaa poies (tosin eihän tässä harrastuksessa ennenkään ole rahojaan takas saanu jos on autoonsa vittuuntunu ;D).

Mutta ite oon kiihdyttelyauton kannalla jos sellaista alkais rakentaa. Mut oon sitä mieltä, että joku systeemi sille rahankäytölle pitää löytyä, homma leviää muuten käsiin...

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• -vellu

10

• Nupa

9

• Juhani LS1

9

• Z-mo

6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Vaasalaisten kilpurikimpassa on kuulemma se systeemi et joka haluu lahta pois, voi lahta, mutta mukaan ei saa mitaan sijoittamistaan $$$

Kirjoitettu

Mulla oli muutaman kaverin kans venekimppa, 34ft Wellcraft St.Tropez, voisin tehda esitelman siita mita ei kannata teha kimpassa :-\

Kirjoitettu

Mulla oli muutaman kaverin kans venekimppa, 34ft Wellcraft St.Tropez, voisin tehda esitelman siita mita ei kannata teha kimpassa :-\

Teepä pieni kooste niin saadaan hyviä perusteluja tähän hommaan.

Kirjoitettu

en ikinä enää osta kimpassa mitään,oli joskus kartsa autona vectra joka kaveri porukalla ostettiin.aluks hienoa sit kun alko tulemaan autoon remppaa ja vakuutus laskuja tulemaan ei löytyny maksajia >:(.autosta maksettiin aika kova hinta ja lopulta kun kukaan ei halunnut maksaa yllä pitoa myytiin se pilkka hinnalla pois >:(.toiset lainas autoa ja tietäähän sen ajo tavan,tahallista särkemistä >:(.en nyt sitä sano ettei se muilla onnistu mutta tällänen kokemus ottaa pattiin..
Kirjoitettu

sen verran vielä sanon että hyvää kaveruutta ei kannata pilata huonolla diilillä .

ugh olen puhunut.

Kirjoitettu

sen verran vielä sanon että hyvää kaveruutta ei kannata pilata huonolla diilillä .

ugh olen puhunut.

Asiaa.

Kirjoitettu

Stetsoni intiaanin kanssa samoilla linjoilla... kaunis ajatus, mutta muutamakaan ihmisen kimppa tavaralla on tapana aiheutua suunnattomia riita tilanteita.

Miten tossa osakkaisuudessa huomioitaisiin tehdyn työn määrä suhteessa kustannuksiin?

Joku asijantuntija niputtaa esim perä tai maala auton tai niputtaa vaihdelaatikon tai moottorin tai verhoilee tai porttaa kannet tai jne... onko kaikkien työ saman arvoista tuntityötä vai miten?

Entäs jos joudutaan teettämään jotain ulkopuolella, onko joku "autohallitus" joka päättää missä työ teetetään ja miltä osin vai kokoontuuko "autokerho" esim kerran kuussa miettimään tehtyjä töitä ja teetettäviä töitä ja kompensoimaan niiden pohjalta jokaiselle jäsenelle lankeavaa maksun osuutta?

Kirjoitettu

Mitenköhän mitkään esim. noista roadsport V8-luokan tiimeistä mahtaa toimia... Yhen miehen tiimejähän ei ole olemassakaan. Ja kaikkihan niistä pelaa täysin harrastepohjalta.

Siinä kohtaa kun tuo oma vessa on siinä kunnossa että on siihen tyytyväinen, niin oikeesti on ollut kyllä eräänlainen haave hommata joku 3gen hylsy, mistä sit koittas parsia muutaman kaverin kanssa nippuun jonkunnäkösen ratalaitteen. Roadsport V8-luokassa auton ei tosiaankan tarvi olla mikään monella kymmenellä tuhannella rakennettu täysverinen kilpa-auto...

Kirjoitettu

Mä kävin joskus harjoittelemassa yhdessä tiimissä mekaanikon virkaa ja kuvio oli suurin piirtein sellainen että yksi hemmo omisti tilat, toinen omisti auton / ajoi sillä, sitten oli pari heppua jotka huolehtivat mekaanikon tehtävistä.. siinä se meni käytännössä niin että auton omistaja toimi lompakkona ja asetti rajat ja mekaanikot tekivät aloitteita tekniikan tms parantelusta.

Ikinä ei ollut mitään riittaa, kun kuitenkaan mekaanikkona toimiva ei halunnut itse toimia lompsana toisen autoon =)

Kirjoitettu

Ehkä olisi parempi aloittaa mäkiautolla...

..vaikka Red Bull mäkiautokisaan tähtitornin mäellä. Ei tulis paljoa maksamaan ja kaikki vois tulla kannustamaan mäyrikset mukanaan.. ja sitten se kova kysymys f-body mäkiauto luukkulampuilla vai ilman?

:D

Kirjoitettu

Ehkä olisi parempi aloittaa mäkiautolla...

..vaikka Red Bull mäkiautokisaan tähtitornin mäellä. Ei tulis paljoa maksamaan ja kaikki vois tulla kannustamaan mäyrikset mukanaan.. ja sitten se kova kysymys f-body mäkiauto luukkulampuilla vai ilman?

Tohon mullakin vois olla varaa lähteä osalliseksi :D

... ja luukkulampuilla tietenkin, täytyyhän se tyyli säilyttää eikä mennä siitä mistä aita matalin :D ;)

Kirjoitettu

ja sitten se kova kysymys f-body mäkiauto luukkulampuilla vai ilman?

:D

tai levikkeillä vaiko ilman :D
  • 1 month later...
Kirjoitettu

Tuonne joku kiva pata keulille niin ajan kaikilta taas ovat irti....ei ole taaskaan ylimääräistä kun sitä tarvitaan. ;D

Kirjoitettu

Jotain tollaista ajattelin silloin kun topiccia aloittelin.

Näyttää vain pahasti siltä, että tuohon kilpuriajatukseen varatut rahat menee ihan johonkin muuhun tulevana talvena ;)

Kirjoitettu

;D ;D mielummin ilman luukkulamppuja,ei tule teknisiä ongelmia

TOSI on ;D ;D
Kirjoitettu

ajan kaikilta taas ovat irti. ;D

vai että taas :o ??? kyllä jotain kapuloita täytyy sunki rattaisiin ens kesänä laittaa tää rupee muuten kuulostamaan liian itsestään selvältä ;)

Kirjoitettu

Pikkasen oli pojilla peltihommia jos kylläkin hyvät vehkeet ja tilat,vaikutti vaan pikkasen että pitsiharson päälle lätkästiin uutta peltiä,voin toki olla väärässäkin.Tuli vaan mieleen että kannattaako tollaseen nipponiin moista hommaa tehdä,mutta niinhän se menee  että ketä sekottaa milläkinlailla... ;).

Kirjoitettu

Ruotsalaiset on tosiaanki hulluja. Ihmekö tuo, jos vanha datsun on läpimätä? Sitähän ne vanhan nipponit tekee, ne ruostuu.

Henk.koht mielipide: Ajanhaaskausta kun noin moni kundi elvyttää vanhaa datsunia.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...