camarou Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Olisiko jotain käytännön vinkkejä?Tummennan takalasin sen takia että kun auto on musta niin sopii mielestäni hyvin ja toisaalta kaikki ei näe mitä kyydissä kulkee. Onnistuuko näin että lasi ensin kastellaan ja sit siihen kalvo ja sienellä painellaan kalvo "paikoilleen"? Kannattaako tehdä ylipitkiä siivuja ja sit lopuksi katkaista oikeaan mittaan.Kalvon leveys on 50cm eli joudun ehkä kolmesta palasta tekemään.En ole aikaisemmin tälläistä tehnyt niin vinkit olisi tarpeen
Mika Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Mulla homman hoiti tmi. Lustig 30 minuutissa
camarou Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Mulla homman hoiti tmi. Lustig 30 minuutissa Toi ei paljoa jelpannut
Mika Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Toi ei paljoa jelpannut Pointti on siinä, että rahallisesti se ei paljoa tullut loppujen lopuksi maksamaan, kun jo kalvokin maksaa kuitenkin omansa.
Spertsa Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Joo, iteki suosittelen maksamaan ammattilaiselle niin saa varmasti hyvän. Toissa kesänä värkkäsin käyttövolleen kalvot. Siinä on sentään melkein suora takalasi ja silti meinasi olla vaikeuksia saada kunnolla kalvo paikalleen.
BlackZ Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Jos et oo paljon tehnyt tummennuksia niin älä edes kokeile, maksa ammattilaiselle. Mulla makso 130€ ja laittoivat 3M:n kalvon yhdestä palasta, joten ei näy saumoja eikä mitään sellasta. Ja oli sen näköistä taiteilua sen kalvon paikalleen laitto et mielellään kattelin vaan sivusta! En usko et kannattaa ite tolla hintaa alkaa värkkäämään, se on kuitenki iso osa autosta ja jos se menee vitulleen niin siinähän kattelet sitä sitten päivästä toiseen...
Mika Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Jos et oo paljon tehnyt tummennuksia niin älä edes kokeile, maksa ammattilaiselle. Mulla makso 130€ ja laittoivat 3M:n kalvon yhdestä palasta, joten ei näy saumoja eikä mitään sellasta. Ja oli sen näköistä taiteilua sen kalvon paikalleen laitto et mielellään kattelin vaan sivusta! En usko et kannattaa ite tolla hintaa alkaa värkkäämään, se on kuitenki iso osa autosta ja jos se menee vitulleen niin siinähän kattelet sitä sitten päivästä toiseen... Minulla kans maksoi muistaakseni sen 130 € ja yhdestä palasta laitettiin tuohonkin.
Z-mo Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 3gen F-bodyn takaikkuna ei tosiaankaan taida olla se helpoin kalvotettava. Ehkä opettelu kannattaa suorittaa johonkin pakettiauton laseihin yms.
BlackZ Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 3gen F-bodyn takaikkuna ei tosiaankaan taida olla se helpoin kalvotettava. Ehkä opettelu kannattaa suorittaa johonkin pakettiauton laseihin yms. Meikä alotti opettelun pari vuotta sit siihen mun El Caminon takalasiin ja tulin siihen tulokseen etten ikinä, SIIS IKINÄ enää koskekaan tummennushommiin!!!! ;D Oli meinaan lopputulos sen verran taiteellinen ku vielä halpakalvoa tuli käytettyä ettei mitään järkeee.... :o ;D
BlackZ Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Ja tässäpäs kuva esimerkiksi tuosta mun takalasista tummennuksen jälkeen: http://www.kama-design.com/kuva.php?page=3&id=443&cat=1 Ja näyttipä tuolla Kama-Designin kuvien joukossa olevan enempiki kerhon autoja Tuo tummennus tehtiin vuonna 2004 ja on edelleen kuin uusi ja lasi näyttää tehdastekoiselta.
Nova Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Itse laitoin 3M kalvon T/A:han. Ei ollut kovin helppo ja silti tuli 3 osainen. Ei onnistunut itseltäni laittaa yhdestä osasta. Eli meni yksi kalvo roskiin kun käyrä tuli tappiin. Tuolla projekti osastolla on kuvia Rauta-ammeen takalasista ja itse olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. Silti se maksoi vain 80 euroa. Halvin tarjous ks. hommasta oli vajaa 200 euroa.
BlackZ Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Itse laitoin 3M kalvon T/A:han. Ei ollut kovin helppo ja silti tuli 3 osainen. Ei onnistunut itseltäni laittaa yhdestä osasta. Eli meni yksi kalvo roskiin kun käyrä tuli tappiin. Tuolla projekti osastolla on kuvia Rauta-ammeen takalasista ja itse olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. Silti se maksoi vain 80 euroa. Halvin tarjous ks. hommasta oli vajaa 200 euroa. Joo vaan oliko se satasen säästö kaiken sen vaivannäön ja hermojen menetyksen arvoista..?!
Nova Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Joo vaan oliko se satasen säästö kaiken sen vaivannäön ja hermojen menetyksen arvoista..?! Oli, joskus ne oppirahat on maksettava jossain muodossa. Kyllä tossa ihan palkoille vielä pääsi. Seuraavalla kerralla se on paljon helpompaa...
K.I.T.T.2000 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Just pari viikkoa sitten kysyin tummennusta lasiin,niin 120€ selviäis. No,kevväämmällä sitte.
camarou Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 22€ maksoi kalvot ja aion kyllä itse laittaa tai jos ei onnistu niin en laita olleenkaan mutta 120-150€ en maksa.
Chevy Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 22€ maksoi kalvot ja aion kyllä itse laittaa tai jos ei onnistu niin en laita olleenkaan mutta 120-150€ en maksa. ostitko kunnon kalvoa,vai "harakirikalvoa" ? olen kuullut ammattilaisten sanovan,että f-bodyn takalasi on v...nen lasi ! se kun kaareutuu kahteen suuntaan
KimmoT Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 Tuo homma kannattaa mun mielestä jättää ammattilaisille. Varsinkin kun f-bodyn takalasi ei ole mikään helppo tehdä. Kun kyselin omaan pirssiin takalasin tummennusta, niin kahdessa paikassa ei alkaneet edes yrittämään.
camarou Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 ostitko kunnon kalvoa,vai "harakirikalvoa" ? olen kuullut ammattilaisten sanovan,että f-bodyn takalasi on v...nen lasi ! se kun kaareutuu kahteen suuntaan Voi tosiaan olla että kalvot lentää 5min jälkeen roskakoriin mutta pakko yrittää kun kalvot ostettu.Näitä juttuja lukiessa ei hyvältä näytä mutta jos jotain saan aikaan pistän kuvia tänne.
forssi83 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 mitäs siinä häviää jos itse sitä koittaa? todennäkösesti menee vituiksi! mä ainakin vien suoraan jollekin joka asian osaa
Nova Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2006 Helposti toi onnistuu kolmesta palasta. Laittaa saumat vain lämmitysvastuksien kohalle. Viimeinen leikkaus terävällä RST mattoveitsellä että molemmat kalvot on päällekkäin. 4 gen takalasi keskeltä semmonen S-mallinen. Ensiksi leikkaat kalvon sinnepäin esim 1 cm työvaroilla jonka jälkeen otetaan liimasuoja pois ja eikun yrittämään. Tietysti fairy vettä riittävästi molemmin puolin ja hyvä kumilasta kaupasta. Harjoitus tekee mestarin ja sotaharjoitus sotilasmestarin....
Teac Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2006 Äkkiseltään tulisi mieleen ottaa koko luukku pois ainakin jos itse alkaisin asentamaan...
Nova Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2006 Oikea oppisesti se pitäisi olla vielä pystyasennossa jolloin tulee vähempi roskia jos tekee luukku irti.
camarou Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2006 Äkkiseltään tulisi mieleen ottaa koko luukku pois ainakin jos itse alkaisin asentamaan... EI AMMATTIMIEHETKÄÄN SITÄ IRROITA
Chevy Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2006 Oikea oppisesti se pitäisi olla vielä pystyasennossa jolloin tulee vähempi roskia jos tekee luukku irti. noin juuri,on miljoonakertaa helpompi tehdä luukku irti,kuin että takakontista ähisten tai auton vierestä kurottaen
Mika Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2006 Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2006 noin juuri,on miljoonakertaa helpompi tehdä luukku irti,kuin että takakontista ähisten tai auton vierestä kurottaen Meillä asentaja kiipesi takakonttiin ja alkoi laittamaan paikalleen...ja välillä käytti fööniä
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään