Jump to content

Method putkisto eli tee-se-itse Catback aineistoa


CamRaato94

Recommended Posts

Jos kuvitellaan että on suorat putket loppuun saakka niin lain mukaan jotkut vaimentimet siellä putkissa pitää olla. Tämmösiä mietiskelin:

 

Flowmaster FLO-943041, 3" sisään ja 3" ulos:

http://static.summitracing.com/global/images/prod/large/flo-42041.jpg

y precisely placing three internal baffles in the case, and welding them to exacting specifications, Flowmaster's new 40 series Delta Flow mufflers go a step beyond their original 40 series mufflers. These mufflers not only out-scavenge the originals, but also provide superior reductions in exterior sound levels and resonance, which are transmitted through the exhaust system and into the vehicle. You get all this, plus improved torque and horsepower and that famous Flowmaster sound!

HINTA: $82,95 per kpl (tarvitaan toki kertaa 2)

 

Summit Glasspack Mufflers SUM-630810, 3" sisään ja 3" ulos:

http://static.summitracing.com/global/images/prod/norm/sum-630810_m.jpg

The sound of the '60s musclecar is back.

Our steel glasspack mufflers combine a louvered center tube with fiberglass packing to produce that powerful, distinctive glasspack sound. And with a free-flowing design, they'll help you deliver the power to back it up!

HINTA: $19,95 per kpl

 

Summit Fully Welded Mufflers SUM-633230, 3" sisään ja 3" ulos:

http://static.summitracing.com/global/images/prod/norm/sum-633221_m.jpg

Handles more horsepower.

Not only can our Summit fully welded mufflers handle more horsepower than regular mufflers, they free up even more power, thanks to a low-restriction design. The mufflers also feature large flow tubes, sound-tuned chambers for better sound control, and an aluminized case.

HINTA: $37,95 per kpl >> KESKIHINTAINEN RATKAISU <<<

 

Force Pro-Series Mufflers  FRC-5003, 3" sisään ja 3" ulos:

http://static.summitracing.com/global/images/prod/norm/frc-5001_m.jpg

Tough fully welded case designed to withstand even the largest horsepower application, Aluminized for a long life. More horsepower through high technology "tuned" double exhaust gates inside muffler, Maximum flow means less back pressure and less restriction. Wild sounding muffler with just the right noise, a deep, throaty sound, similar to the muscle cars from the early 70's. These are great street/strip/off-road multiple use mufflers that provide you with maximum horsepower for your car or truck at a price you can afford...

HINTA: $32,95 per kpl >> EDUKAS?

 

Pannaan puikkokone laulamaan ku vaan keksii nää ainekset. Kateiksi jotkut aika vapaasti hengittävät race-henkiset. Jotain $50 - $80/kpl hintaluokasta. Tuplana eli katti per putki.

Link to comment
Share on other sites

Itse hommasin RP:stä Flowmasterin 80 series pöntön.  postikuluineen jotain pikkasen yli 100 e.

Sen saa melkein suoraan alkuperäsen pöntön tilalle.

Katistahan tulee 2,5 tuumaista, ei kait niin ahdistavaa.

Ajatelin säästää cat-backin hinnassa..

NOh, katista pöntölle sopiva putki oli oikeaa kokoa, mutta, pöntöstä taakseppäin olevat ulostulot olivat sitten pöntössä suuremmat,

kun alkuperäiset pätkät.  SItten  lähdin hakemaan sitten motonetistä 2,5 tuumaisia kappaleita & klemmareita.

Siinä sitten putkia pätkiessä ja hitsaillessa meni  asennuksiin varmaan 5 tuntia,  motonetin osat +100 eur.  taas säästettiin väärässä paikassa.

Hommaa vaa joku edukas valmis catbackki,  niin ei tarvi taistella. 

Mutta kyllä aika asialliset pörinät nyt irtoo.  JOtenkin metkasti kyllä kaikuu takakontista,  teksi mieli ostaa 20 puloo uretaanivaahtoo, ja

vähä pursotella :-)

 

JOs viestisi tyylisiä vaimentimia ajattelet,  sitten menee kyllä kokonaan putkien vaimentimien vedot uusiksi..  JA miten käy maavaran, mulle ainakin se on must. Kaiken maaailman perkeellen suojatien korotuksia ilmestyy ties minne.

Link to comment
Share on other sites

Itse hommasin RP:stä Flowmasterin 80 series pöntön.   

Mutta kyllä aika asialliset pörinät nyt irtoo.  JOtenkin metkasti kyllä kaikuu takakontista,  teksi mieli ostaa 20 puloo uretaanivaahtoo, ja

vähä pursotella :-)

 

 

Flowmastereihin on myös saatavana ns. lämpösuojia ympärille vähentämään myös syntynyttä sisämelua. Myös ulotuloputkien pituudella on merkitystä koriääniin.

Link to comment
Share on other sites

Onhan noita "tee se itse" putkistoja väännetty Suomessa ennenkin \m/

En nyt vaan ihan heti muista nähneeni yhtään täysin toimivaa ratkaisua jossa edullisuus, tehonlisäys ja kunnon äänet olisi ylivertaiset valmiisiin cat-back sarjoihin nähden.

Lisäksi noissa tee se itse sarjoissa usein kärsitään maavaran menetyksestä, ylimääräisistä koriäänistä, ruostumisesta, liitäntöjen vuotamisesta ym.

 

Itsellä on perus MagnaFlown 15620 joita saa jenkeissä alle $400. Niitä taisi Panterakin myydä Suomessa kohtuu hintaan. Olen tyytyväinen m/

Link to comment
Share on other sites

Summa summaaruumin: näyttääpi siltä ettei kannata itse rakennella. Harmi ettei tuolta pohjasta tullut kesällä otettua kunnon kuvaa että vois katella. Mutta lienee pirun ahdasta.

 

Onhan noita "tee se itse" putkistoja väännetty Suomessa ennenkin \m/

En nyt vaan ihan heti muista nähneeni yhtään täysin toimivaa ratkaisua jossa edullisuus, tehonlisäys ja kunnon äänet olisi ylivertaiset valmiisiin cat-back sarjoihin nähden.

Lisäksi noissa tee se itse sarjoissa usein kärsitään maavaran menetyksestä, ylimääräisistä koriäänistä, ruostumisesta, liitäntöjen vuotamisesta ym.

 

Itsellä on perus MagnaFlown 15620 joita saa jenkeissä alle $400. Niitä taisi Panterakin myydä Suomessa kohtuu hintaan. Olen tyytyväinen m/

Link to comment
Share on other sites

Onhan noita "tee se itse" putkistoja väännetty Suomessa ennenkin \m/

En nyt vaan ihan heti muista nähneeni yhtään täysin toimivaa ratkaisua jossa edullisuus, tehonlisäys ja kunnon äänet olisi ylivertaiset valmiisiin cat-back sarjoihin nähden.

Lisäksi noissa tee se itse sarjoissa usein kärsitään maavaran menetyksestä, ylimääräisistä koriäänistä, ruostumisesta, liitäntöjen vuotamisesta ym.

en nyt kyllä olis tuosta ihan samaa mieltä!

Link to comment
Share on other sites

Guest DARK FIREBIRD

Taitaa olla 3 ja 4 koppaisissa samat tilat tehdä putkisto.

Kun tossa tuskailin putkistoa enkä oikeen onnistunut(mahdollista kylläkin onnistua).

Tuplaputkina normaalia reittiä pitkin 2.5" kohtuullisesti.2.75" hankalaa on 3" kannattaa jättää heikkohermoisena koittamatta.

 

Mut jos kikkailee pakoputken reitillä niin voisolla helpompaa.

 

Mullaon takaylityksettallessa ja muutkin pätkät.Aion vielä jatkaa projektia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 years later...

Laitettu runkopalkit yhdistävä jäykiste vaihteiston eteen  ???

Mielenkiintoinen idea, mutta tarvitaanko?

Kai tuokin ekstra malmi runkoa jäykistää, mutta mikä on liian jäykkä/painava riippuu pitkälti käyttötarkotuksesta ja tehoista kai?

Link to comment
Share on other sites

Kai tuokin ekstra malmi runkoa jäykistää, mutta mikä on liian jäykkä/painava riippuu pitkälti käyttötarkotuksesta ja tehoista kai?

 

Tuosta kyseisestä Irocista on stooria netissä, olisko Car Craft tai joku vastaava lehti tehny tosta jutun. Thirdgeniltä löytyy kans stooria, on huima laite. Toi on vitun rase...

 

On tuossa muutenkin tehty subframe connectorit antaumuksella, on varmasti kyllä jäykkä. Ja muutenhan toi peli on kevennetty tunteella, ei haittaa lisäraudat pohjassa siinä suhteessa.

Link to comment
Share on other sites

Tuosta kyseisestä Irocista on stooria netissä, olisko Car Craft tai joku vastaava lehti tehny tosta jutun. Thirdgeniltä löytyy kans stooria, on huima laite. Toi on vitun rase...

 

On tuossa muutenkin tehty subframe connectorit antaumuksella, on varmasti kyllä jäykkä. Ja muutenhan toi peli on kevennetty tunteella, ei haittaa lisäraudat pohjassa siinä suhteessa.

 

Mitä erikoista ne siihen teki ku vakio panhard ja alatukivarretkin paikallaan? Ei coil overeita yms...

Pakoputken kokoa on ainakin kasvatettu ja koko pohja näyttää olevan sub frame connectoria  ;D

 

Edit: piti sanoa torque arm. Panhardiahan tossa kuvassa ei näy. Mut näyttää asialliseslta kulkineelta  \m/

Link to comment
Share on other sites

Mitä erikoista ne siihen teki ku vakio panhard ja alatukivarretkin paikallaan? Ei coil overeita yms...

Pakoputken kokoa on ainakin kasvatettu ja koko pohja näyttää olevan sub frame connectoria  ;D

 

Ei taida olla panhardia ollenkaan tossa autossa... ;D

 

Onhan tota "pikkusen" sipistelty.

 

"It's got a supercharged 350 w/ Trick Flow twisted wdge heads, ZZ409 cam, McFarland Short Ram Prototype intake (only 6 known to have been made, 4 are accounted for) running on 60lbs injectors with a custom ECM tune for a HPX cartridge MAF. Full Crane/MSD boost controllable ignition retard (in case of bad fuel), water to air intercooler...etc..etc. All done by me. I only farm out painting.

Supercharger drive & accessory drive are home built, puzzled together from CV Products pulleys & homebrew stuff. It's a lot sturdier than the stock procharger stuff."

 

All susp. has been rebuilt & upgraded with moog conponents Everything is powdercoated on it. All fasteners zinc plated.

Full stainless exhaust 2x 2.75" custom mufflers & boom tube

Fays 2 watts linkage in the rear

Baer Track+ brakes

4th Gen Pleather seats

Hawks 5" rear spoiler

Jongbloed magnesium aero racing wheels

Koni yellows & eibach sport lines all round

J&M caster/camber plates

home built SFCs

 

http://www.vettemod.com/forum/imagehosting/2510457e36752f.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...