Sport Truck Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2006 Tossa mun projekti tai lähinnä vasta siis visio... ->http://tinyurl.com/y9np64 Ahdin on nostettu kuvassa ensimmäiseen koesovitukseen uutukaisen Edel MPFI sarjan päälle hihnalinjan määrittämiseksi edes suurin piirtein. Lähellä on mitä pitääkin Melkoinen sattuma on että imusarjassa on ylimääräinen liitäntä suoraan imukanavassa ja se on samalla kierteellä kun Haltech:n IAT-sensorin kierre. Anturin tuntopää näyttäisi ulottuvan juuri sopivasti kanavaan...saattaa tietysti sotkea virtausta aavistuksen. Tiedä sitten olisiko parempi että lämpöanturi tulisi heti ahtimen alle ?
Jake Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2006 näyttää aika herkulta, tota whippleä olen itsekkin kuolannu, lähinnä sen tiettyjen väitettyjen ominaisuuksien takia. Mihin vehkeeseen toi on menossa? ainoo hankala f-bodyn kannalta on toi ilmanotto, tulee ahdasta. Jakajan voi tietty ratkasta muutenkin mutta väkisin tulee min 90 asteen mutka heti läppärungon eteen.
pantera Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2006 om, jonka pyora oli esitelty uusimmassa kasissa on istuttamassa whipplea lt ykkoseen joka on buick rmw pellinalla
Sport Truck Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2006 näyttää aika herkulta, tota whippleä olen itsekkin kuolannu, lähinnä sen tiettyjen väitettyjen ominaisuuksien takia. Mihin vehkeeseen toi on menossa? ainoo hankala f-bodyn kannalta on toi ilmanotto, tulee ahdasta. Jakajan voi tietty ratkasta muutenkin mutta väkisin tulee min 90 asteen mutka heti läppärungon eteen. Ahdin on tarkoitus laittaa jossakin vaiheessa Chevy C1500 Sportside -89 pikkariin. Alkuperäinen TBI-ruutta toimii tuossa läppärunkona kun siitä poistetaan suuttimet ja paineensäädin.Ahtimesta poistetaan myös tuossa kuvassa näkyvä esilämmityksen vesikierto...tuo ruma letkuliitäntä imupäädyn sivussa. Suuttimet joutunee vaihtamaan vähän isompiin jossakin vaiheessa,mutta aluksi kokeillaan noilla ja ihan pienillä ahtopaineilla...ja toivotaan parasta peläten pahinta. Mitään hirveitä tehoja ei ole muutenkaan tarkoitus hakea,vaan lähinnä lisää vääntöä raskaaseen autoon alakierroksille. F-body:n tuo paketti ei tuollaisenaan varmaankaan mahtuisi paikallleen konepeltiä puhkaisematta...pick up:kin voi joutua vaihtamaan Cowl Induction mallisen pellin Tietenkin jos olisi sellainen imusarja johon tuon ahtimen voisi pultata suoraan kiinni,niin madaltuisi huimasti... Imuaukko on tosiaan ahtimen perässä ja vaatii jonkun verran tilaa saada sinne läppärunko,imukotelo/mutka joko sivulle tai ylös...miksei jopa konepellin RAM AIR scoopille suoraan.Virranjakaja mahtuu olemaan omalla paikallaan läppäkotelon alla,eikä ahdin muutenkaan tule aivan koneen takaosaan asti. Ruuviahtimella on puolesta ja vastaan puhujia,mutta niinhän on kaikilla muillakin.Lähinnä näen sen panetteluna muiden ahdintyyppien taholta...ei kai autotehtaatkaan olisi siirtyneet käyttämään niitä jos ne olisivat huonoja. Paljon puuttuu vielä osia ja tekijöitä puuttuville/muokattaville,koska haluan lopputuloksen olevan siisti...ei mikään näyttelypeli,mutta sellainen että kehtaa itse katsoa konehuoneeseen päivänvalossa.
Guest pile Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2006 ruuvin vahvin puolihan on tuo alakierros toimivuus. huonoina puolina jos niitä hakee niin koko ja hyötysuhde. oma mielipiteeni on kyllä jokseenkin niin että"ei ruuvin voittanutta"
Sport Truck Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2006 ruuvin vahvin puolihan on tuo alakierros toimivuus. huonoina puolina jos niitä hakee niin koko ja hyötysuhde. oma mielipiteeni on kyllä jokseenkin niin että"ei ruuvin voittanutta" Hyötysuhdehan ruuvilla on päinvastoin erinomainen ja juuri sen suurin etu ! Sen adiabaattinen- ja volymetrinen hyötysuhde ovat erinomaiset (luokkaa 80 -85%) verrattuna muihin mekaanisiin,jopa hiustenkuivaajaan...sekään ei tee tehoa tyhjästä vaikka monet näin luulevatkin. Ulkomitat on taas tälläinen varsin suhteellinen käsite...tuo OA3150 on ulkomitoiltaa varsin pieni,eikä isoveli OA4180 ole juuri isompi sekään. Eniten mustamaalaajia tuntuu olevan roots-ahtimien puolustajien joukoissa...tosin onhan ruuvi tavallaan tullut niiden reviirille. En rupea tuputtamaan ruuvia kenellekään,ihan sama mitä ahdinta kukin kannattaa...jokaisella on kumminkin se oma suosikki. Joten ei aloiteta täällä mitää typerää väittelyä kuten noilla muilla foorumeilla on tapana,että mikä on parempi tai nopeampi jne.Sille väittelylle ei tule koskaan loppua ja menee hyvä foorumi pilalle moisen takia.
Guest pile Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2006 Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2006 Hyötysuhdehan ruuvilla on päinvastoin erinomainen ja juuri sen suurin etu ! Sen adiabaattinen- ja volymetrinen hyötysuhde ovat erinomaiset (luokkaa 80 -85%) verrattuna muihin mekaanisiin,jopa hiustenkuivaajaan...sekään ei tee tehoa tyhjästä vaikka monet näin luulevatkin. olet tuossa sikäli oikeassa että se toimii alakierroksilla ja antaa siellä hyvät hyötysuhteet. enempää en ala vääntämään että ei todellakaan tule mitään juupas eipäs juttua tästä. tuivotan hyvää jatkoa projektillesi ei muuta kuin
astro350 Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2007 Tervehdys, Joko Whipple OA3150 ja 8-piste ruisku on asennettu, itselläni 350 ja Edl.3505 MPFI sekä vortecin kannet.Kone on -91. Onko Edebrockin MPFI sulla aikaisemmin käytössä, täytyy sanoa että itsekkin olen vertaillut eri fööni vaihtoehtoja koneeseen. Olisi mukava kuulla miten projekti sujuu, eikö Chevyn alkuperäinen ECU riitä ohjaukseen ? tarvitaanko Haltech:n apua ohjaukseen.
juha Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2007 Vähän kun kaivelee netistä niin löytyy ratkaisu miten whipplen tai muun vastaavan remmin saa mahtumaan F-bodyyn. http://www.hawksthirdgenparts.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=30
Nova Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2007 Floridassa näin että oli tommonen ahdin laitettu C5 Corveten konehuoneeseen. Pieni kyhmy pellissä ei muuta. Muistaakseni meni jotain korkeita 11.XX aikoja tai ainakin puheiden perusteella ihan törkeen kovaa.
Z-mo Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2007 Vähän kun kaivelee netistä niin löytyy ratkaisu miten whipplen tai muun vastaavan remmin saa mahtumaan F-bodyyn. http://www.hawksthirdgenparts.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=30 Kolmosessa menis varmaan ilman turhia leikkelyitäkin... Varsinkin jonkun pulkan kanssa?
Sport Truck Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2007 Tervehdys, Joko Whipple OA3150 ja 8-piste ruisku on asennettu, itselläni 350 ja Edl.3505 MPFI sekä vortecin kannet.Kone on -91. Onko Edebrockin MPFI sulla aikaisemmin käytössä, täytyy sanoa että itsekkin olen vertaillut eri fööni vaihtoehtoja koneeseen. Olisi mukava kuulla miten projekti sujuu, eikö Chevyn alkuperäinen ECU riitä ohjaukseen ? tarvitaanko Haltech:n apua ohjaukseen. Joo olen kuullut tuosta sinun 350 Astrosta ja että se on kohtuu vihanen laite tollasenaankin Mulla ei ole ollut MPFI käytössä koskaan aikasemmin vaan tilasin sen tossa syksyllä.Aikasemmin mulla on ollut ns.Edelbrock total power packgage joka käsittää alukannet,nokan,imusarjan,pakosarjat ja putkiston.Polttoaine puolta on hoitanut Holleyn 670cfm TBI. Sittemmin hankin käytetyn Whipple-ahdinsarjan josta puuttui yhtä sun toista ja lopuistakin osista puolet lähinnä käyttökelvottomia...kiristimet halki,ohjain rullat rikki,osia puuttui tai mukana oli kokonaan kuulumatonta roinaa...mm.vanha tv:n kaukosäädin Homma on kesken tai oikeastaan keskeytetty kokonaan koska Edelbrock lähetti totaalisen väärän lastun vakio boxiin...ei sovi fyysisesti paikalleen sitten mitenkään. Lähetin sen takasin selvityksen ja kuvien kera millanen pitäs olla...ei ole sittemmin kuulunut mitään sieltä päin Enempää en konetta pura ennen kuin oikea lastu tulee jos tulee...US-parts lupasi kyllä jelpata jos tulee ongelmia Edelbrockin kanssa...tai sitten täytyy tilata sellanen www.tbichips.com josta se saattaisi hyvinkin onnistuakin. Mutta odotellaan nyt vielä jos se sieltä tulee. Vakio boxiin haluan lastun ensinnäkin siitä syystä että lupaavat sen ilmaiseksi toimittaa jokaisen uuden MPFI-sarjan ostajalle minne tahansa. Toisekseen haluan auton toimivan myös vakioboxilla ainakin ilman ahdinta jos Haltech:a ei saa toimimaan tai se tilttaa jossakin reisussa....siis ikään kuin varalla vakioboxi jolla matka jatkuu edes välttävästi. Vakio boxi riittänee kyllä tolla ahtimella ainakin matalilla ahtopaineilla,koska sytkää on mahdollista myöhästää Cranen HI6 sytkäboxilla(+ erillinen moduli) ja bensan saanti on mahdollista kompensoida ahtopaineeseen reagoivalla b-paineensäätimellä. Ainoa huonopuoli lienee se ettei vakio TRUCK ECM:ssä ole MAT-anturia eli ahtoilman lämpötilaa ei mitata boxille.Toisaalta siinä on nakutustunnistin jota Haltech:ssa ei...kumpi sitten parempi,mene ja tiedä ? Haltech on mainittu oikeastaan vain siksi koska sellanen tuli joskus hommattua ja tuossa sitä olisi mahdollista hyödyntää ohjaamalla tuota MPFI:tä. Tiedän että on olemassa Megasquirt ja olen tutustunutkin siihen,sekä sen kehitykseen ja se on varmasti hyvä,mutta en kaipaa siitä omaa erillistä projektia tämän lisäksi. Eri asia on jos sopivan MS saa jostakin valmiiksi kasattuna sopivilla ja muutoksilla varustettuna toimivaksi testattuna ilman että täytyy heti ruveta kolvaamaan uusia komponenntteja piirilevylle. Muuten tuo ahdin näyttäisi sopivan paikalleen aika nätisti,mitä nyt noita vetopäädyn tukilevyjä ja kiristimen kiinikkeitä yms.joutuu teettämään uusiksi koska alkuperäiset eivät käy/puuttuu. Konepellin kanssa saattaa tulla kyllä sopivuus ongelma ja tarvitsee vaihtaa se cowl induction malliin. Sopiva mallikin on jo löytynyt,mutta maahantuojaa joka toisi sen ihmismäiseen hintaan USA:sta etsitään vielä...en maksa kyllä mitään 1000€ konepellistä Odotellessa olen etsiskellyt osia lähinnä jarrujen ja alustan päivittämiseksi HD-malliseksi että vertailu autona voisi käyttää C1500 SS454 1991 -> mallia jossa tuo uudempi GenV ja tehoa huimat 255hp...kun -90 SS454 "suomi-neekerissä" 230hp (MARK IV). Käytännössä tämä tarkoittaa lähinnä vain etujarrujen uusimista...takajarruthan ovat molemmissa 10" rummut.
astro350 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2007 Mulla oli itse asiassa samanlaisia lastu murheita kuin sinulla, MPFI on 3505 eli Vortecin kansille ja Vortecin Ecu:lle sekä nämä sarjat ovat tarkoitettu vakio moottoreille. Omassa koneessa on TBI:n Ecu,Edel.3702 nokka,peltisarjat,portatut kannet, eli Vortecin piirin kanssa oli kyllä hieman vaikeuksia. No onneksi MPFI oli uutena ostettu ja Terry Abercrombie [TAbercrombie@edelbrock.com] lupasi auttaa oman alihankkian kautta saamaan sopivasti ohjelmoidun piirin. Nyt kone käy hienosti mitä nyt tehoa ei ole koskaan tarpeeksi. Mulla on yksi ohjelmoitu piiri MPFI:lle joka vääntää hyvin sekä tehoa on hyvin mutta käy tyhjäkäynnillä hieman rikkaalla. Sekä onhan tässä mahdollisuus kysästä Terryltä vakio TbI:n piiriä kokeiltavaksi, oli ihmeen yhteistyöhaluinen piirimurheissa.Onneksi.. tbichips Toimitti aikaisempaan TBI ruiskuun Stage 2 piirin, on kyllä hintansa arvoinen. Aivan eri veto ja teho kuin vakiopiirillä. Mutta MPFI kyselyyn ei kyllä tullut mitään vastausta.. Astron konehuone on tunnetusti hieman ahdas mutta vaihdelaatikon molemminpuolin olisi kyllä tilaa parille ämpärille,heh.. Ahtopuoli vaan on hieman hakusessa mutta eiköhän sekin puolia aukea kun lukee ja kuuntelee miten muut on asia hoitaneet. Tosta Whippletistä tulee vielä varmasti hyvä pumppu Chevyyn
Sport Truck Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2007 Ai Terry on vielä Edelbrock:lla töissä...on tullut vaihdettua juttua joskus Terryn kanssa (yli 10 vuotta sitten),kun suunittelin tota aikasempaa pakettia,vieläköhän muistas...tuskin ? Kiitti muuten tosta Terryn e-mail osotteesta ! Olen pistänyt kyllä mailia Edelille muutaman kerran,mutta eivät ole vastanneen ollenkaan,kuten ei Whipplekään viime talvena !? No jos olis tarvis vielä,niin Whipple:n/Chriss saanee yhteyden haluttaessa tota kauttakin tai sitten ei...(vähän kumma pulju minusta) -> http://www.superchargersonline.com/forum/ Mulla luki siinä chipsin mukana tulleessa adabterissa JET eli siinä johon se itse lastu oli juntattu... oliskohan toi alihankkija muuten JET ? Tossa kuvat noista lastuista jossa ylempi on toi väärä...vaikka lastun irrottas tosta adabterista,niin se on paljon pidempi kun alkuperänen. http://tinyurl.com/29l2ug http://tinyurl.com/25t2mk TBICHIPS:n Brian on pätevän tuntunen kaveri ja olen tilannut siltä yhden lastun TBI/WHIPPLE/kalibroituna tolle mun koneelle noilla Edelin osilla...sain mukaan kaikki tiedot siitä mitä bensan paineet ja ennakot pitäs olla,sekä mikä termari yms. Tätä lastua ei tosin ole koskaan kokeiltu... Tais olla sillon jotain juttua että sillä on jotain tohon Edelin MPFI sarjaankin sopivaa olemassa...mutta sillon mulla ei ollu vielä mpfi:tä itellä eli se jäi siihen.
Teac Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 http://www.hawksthirdgenparts.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=30 Oliko toi linkki nyt ihan pakko laittaa... taas tuli yksi "must have" lisää :-P
BlackZ Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Vakio boxi riittänee kyllä tolla ahtimella ainakin matalilla ahtopaineilla,koska sytkää on mahdollista myöhästää Cranen HI6 sytkäboxilla(+ erillinen moduli) ja bensan saanti on mahdollista kompensoida ahtopaineeseen reagoivalla b-paineensäätimellä. Ainoa huonopuoli lienee se ettei vakio TRUCK ECM:ssä ole MAT-anturia eli ahtoilman lämpötilaa ei mitata boxille.Toisaalta siinä on nakutustunnistin jota Haltech:ssa ei...kumpi sitten parempi,mene ja tiedä ? Joo kyl siitä toimiva paketti tulee, mut tietty dynossa säätämällä kartat kohdilleen tehoa olis enempiki. Ja tuo MAT anturi on ahdetussa todella tärkeä, sen mukaanhan se boxi säätää seosta rikkaammalle/laihemmalle ahtoilman lämmön muuttuessa. Hyvä et nakutusanturi kuitenki on. Se varmaan lopulta on tärkeämpi jos kahdesta pitää valita, mutta aina olis parempi jos kummatki löytyy. PS. Mulla muuten valmistuu ainaki TPi koneisiin sopiva adapteri Megasquirtin ja vakiojohtosarjan väliin. Eli eipä tartte tinailla eikä muuttaa juuri mitään autosta ja Megasquirtin asennus onnistuu...
Sport Truck Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Ja tuo MAT anturi on ahdetussa todella tärkeä, sen mukaanhan se boxi säätää seosta rikkaammalle/laihemmalle ahtoilman lämmön muuttuessa. Hyvä et nakutusanturi kuitenki on. Se varmaan lopulta on tärkeämpi jos kahdesta pitää valita, mutta aina olis parempi jos kummatki löytyy. PS. Mulla muuten valmistuu ainaki TPi koneisiin sopiva adapteri Megasquirtin ja vakiojohtosarjan väliin. Eli eipä tartte tinailla eikä muuttaa juuri mitään autosta ja Megasquirtin asennus onnistuu... Tätä MAT-anturin puuttumista mietittiin Brian:n kanssa ja tultiin siihen tulokseen että senkin saa mukaan jos alkuperäisen #1227747 ECM-boxin vaihtaa vastaavaan henkilöauton boxiin...koska niissä on MAT anturi käytössä. Tämän jälkeen ohjelmoi siihen boxiin sopivan PROM:n ja se on siinä. Tuo Megasquirt -> vakio johtosarjaan adabteri kuulostaa kiintoisalta projektilta ja odotan mielenkiinnolla kuinka se toimii. Ei tuo MS ole kokonaan pois suljettu omasta projektistakaan,mutta koska Haltech on jo olemassa niin pyrin hyödyntämään toki sitä. En näet luota omiin "elektroniikka-asentajan kykyihini"niin paljon että rupeaisin pulaamaan kummallisten pienien ja erivärisien komponenttien kanssa...ei kiitos. Mitä tulee tuohon turbiinilukon toimintaan ja sen ohjauksen kehittelyyn,niin virallisen MegaSquirt EFI -foorumin "admin" Lance on saanut sen toimimaan omassa Corvette:ssa ja tietänee parhaiten kuinka se toteutetaan. Lukon ohjaushan saatiin aikaan kierrättämällä virta jarrupoljin katkasijan kautta laatikolle ja sieltä painekytkimen kautta solkulle ja sieltä MS-boxille liittimen D37 napaan 30 fidle ,joka on alunperin siis tyhjäkäyntiventtiilin ohjausta varten. Käytännössähän tämä kaikki,johdotukset ja katkasijat yms. on jo autossasi,riittää vain kun liität alkuperäsenTCC:n ohjauksen ( ECM napa A7 ) MS:n,joka maadoittaa sen. Tämän lisäksi tarvittiin pätkä koodia joka muutti MS:n ohjausta...tarvitsi muistaaksen MAP:n,nopeuden ja lämpötilan raja-arvot toimiakseen,mutta saatan muistaa väärinkin.TPS:ä ei voinut käyttää jostakin syystä... Sain joskus hyvät ohjeetkin häneltä yv:nä,mutta ne menivät kaikki Wintoosan kaaduttua...se siitä. Ilmeisesti Lance ei vastaile enään mielellään FinnSquirt-foorumiin rekisteröityneille,koska ovat suivaantuneet siellä näihin Partcon kopiolevyihin ja niiden käyttäjiin... Tuota omaa Haltech:n boxia varten ajattelin haaroittaa johtosarjan,koska muutamia liittimien pinnejä joutuu pakosta siirtämään sillä ovat erilailla TPI - TBI versioissa. Jos boxia tarvitsee vaihtaa riittää kun irrottaa liittimet toisesta ja kytkee toiset liittimet toiseen. Olen jo tehnyt modifioidun Haltech:n boxiin sopivan johtosarjan ylimääräsestä johtosarjasta,jossa on kaikki tarvittavat johdot/ylimääräset poistettu...tarvitsee vain juottaa se alkuperäiseen auton johtosarjaan kiinni ja vetää johdot mm. MAT-anturille.
BlackZ Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Mitä tulee tuohon turbiinilukon toimintaan ja sen ohjauksen kehittelyyn,niin virallisen MegaSquirt EFI -foorumin "admin" Lance on saanut sen toimimaan omassa Corvette:ssa ja tietänee parhaiten kuinka se toteutetaan. Lukon ohjaushan saatiin aikaan kierrättämällä virta jarrupoljin katkasijan kautta laatikolle ja sieltä painekytkimen kautta solkulle ja sieltä MS-boxille liittimen D37 napaan 30 fidle ,joka on alunperin siis tyhjäkäyntiventtiilin ohjausta varten. Käytännössähän tämä kaikki,johdotukset ja katkasijat yms. on jo autossasi,riittää vain kun liität alkuperäsenTCC:n ohjauksen ( ECM napa A7 ) MS:n,joka maadoittaa sen. Tämän lisäksi tarvittiin pätkä koodia joka muutti MS:n ohjausta...tarvitsi muistaaksen MAP:n,nopeuden ja lämpötilan raja-arvot toimiakseen,mutta saatan muistaa väärinkin.TPS:ä ei voinut käyttää jostakin syystä... Sain joskus hyvät ohjeetkin häneltä yv:nä,mutta ne menivät kaikki Wintoosan kaaduttua...se siitä. Ilmeisesti Lance ei vastaile enään mielellään FinnSquirt-foorumiin rekisteröityneille,koska ovat suivaantuneet siellä näihin Partcon kopiolevyihin ja niiden käyttäjiin... Tuota omaa Haltech:n boxia varten ajattelin haaroittaa johtosarjan,koska muutamia liittimien pinnejä joutuu pakosta siirtämään sillä ovat erilailla TPI - TBI versioissa. Jos boxia tarvitsee vaihtaa riittää kun irrottaa liittimet toisesta ja kytkee toiset liittimet toiseen. Olen jo tehnyt modifioidun Haltech:n boxiin sopivan johtosarjan ylimääräsestä johtosarjasta,jossa on kaikki tarvittavat johdot/ylimääräset poistettu...tarvitsee vain juottaa se alkuperäiseen auton johtosarjaan kiinni ja vetää johdot mm. MAT-anturille. Ei tietenkään kannata Megaa harkita jos kerran jo omistat Haltecin! En tuota hoksannu... Hmmm, mistäköhän tuon Lancen ohjeet siihen TCC:n ohjaukseen löytyis?? Ei oo mulle tuollaista versiota tullu vastaan. Vois sitäki vähä tutkia että miltä se näyttäis ja miten se mahdollisesti käytännössä toimisi.. Ja laitahan vaan se MAT toimintaan kerran ei tuon kummempaa muutosta vaadi sinunkaan tapauksessasi! edit: Itse itselleni vastaten, tälleen se kaveri vissiin sitä TCC:tä ohjaa: http://members.shaw.ca/corvette.84/MS.html
Sport Truck Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Itse itselleni vastaten, tälleen se kaveri vissiin sitä TCC:tä ohjaa: http://members.shaw.ca/corvette.84/MS.html Tuo Corvette on juuri LANCE:n ! Laita sille yv.tä ja kokeile jos vastaa...kerro asuvasi vaikka Ruotsissa...
BlackZ Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Tuo Corvette on juuri LANCE:n ! Laita sille yv.tä ja kokeile jos vastaa...kerro asuvasi vaikka Ruotsissa... No mä periaatteessa jo löysin kaiken tiedon siihen TCC lukitukseen liittyen, sen verran hyvin on Lance jakanu tietonsa. Kiitokset jäljille johdattelusta!
BlackZ Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Onko sulla muuten kuvia missään tuosta sun Sportsidesta johon oot ton aikonu laittaa..?? ;D Näyttää olevan samaa vuosikertaa ku mullaki tuo oma..
Sport Truck Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Onko sulla muuten kuvia missään tuosta sun Sportsidesta johon oot ton aikonu laittaa..?? ;D Näyttää olevan samaa vuosikertaa ku mullaki tuo oma.. Olen kyllä huomannu...olis kiva nähdä kanssa millanen toi sun on. Vuosien mittaan olen keränny tietoa ja kuvia näistä Choo Choo Custom:sta joita eksynyt tänne pohjolaan. Tossa on kuva Kouvolan swap meet:sta. http://tinyurl.com/2b4v7p Oulussa on ollut ainakin yksi saman värinen nahka sisustalla ja sen maahan tuonu heppu on tuonut useampiakin noita CCC:ta maahan.Ilmeisesti neljä Oulun seudulle...onko toi sun yksi niistä ?
BlackZ Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2007 Olen kyllä huomannu...olis kiva nähdä kanssa millanen toi sun on. Vuosien mittaan olen keränny tietoa ja kuvia näistä Choo Choo Custom:sta joita eksynyt tänne pohjolaan. Tossa on kuva Kouvolan swap meet:sta. http://tinyurl.com/2b4v7p Oulussa on ollut ainakin yksi saman värinen nahka sisustalla ja sen maahan tuonu heppu on tuonut useampiakin noita CCC:ta maahan.Ilmeisesti neljä Oulun seudulle...onko toi sun yksi niistä ? Onko tuo sun..?! Hieno on!! En tiiä mihin päin suomea tää mun on alunperin tuotu, ostin tän vasta syksyllä. Onhan siitä keulakuva tuolla "Kuvausta ajankuluksi" topikissa, eilen taisin laittaa ja sit jäsenten projekti osiosta löytyy useampiki kuva sieltä Camaro projektin seasta..
astro350 Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2007 Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2007 Tervehdys, mitä Whipple projektille kuuluu, joko savut on jo saatu.
Sport Truck Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2007 Edistyyhän se tossa pikku hiljaa...askel eteen päin ja välillä kaksi taakse. Rupeaa vaan tuo ajokausi olemaan jo päällä ja yritän saada laitteen tulille ensi viikolla,tosin ilman ahdinta aluksi. Tänään sain juuri uudet polttoainelinjat valmiiksi ja koeponnistettua järjestelmän...ei vuotanut kun yhdestä paikasta toistaseksi...sekin oli jonkun "American Bubba Jonesin" ryssimä liitin(väännetty väärille jengoille) Edelin Fuel Rails:n päässä !!! Onneksi oli 3/8-16 NPT tappi kotona,että saattoi korjata kierteen Fuel Rails:n päästä... http://i17.photobucket.com/albums/b64/SportTruck/MPFI%20with%20Whipple/IMG_1685.jpg Väännetty väärille jengoille väkisin...sai vääntää hampaat irvessä irtikin. On se kumma kun kaikki jenkkien tekemä työ on täyttä sontaa eli jos et tarkasta/pura ja tee kaikkea heti uusiksi,niin taatusti pettää tai vuotaa !! http://i17.photobucket.com/albums/b64/SportTruck/MPFI%20with%20Whipple/IMG_1661.jpg Polttoainesuodatin uudessa paikassa,kun vanhassa on nyt bensapumppu. http://i17.photobucket.com/albums/b64/SportTruck/MPFI%20with%20Whipple/IMG_1656.jpg Polttoainepumppu...saattaa tosin vielä vaihtua jos ei toimi tolla (pitää liikaa meteliä?)...mahdollisesti tankkiin. http://i17.photobucket.com/albums/b64/SportTruck/MPFI%20with%20Whipple/IMG_1660.jpg Uudet polttoainelinjat. Pieni pettymys tämä Edelin MPFI sarja ollut alusta asti...saa nähdä toimiiko edes ECM lastukin piti jo kerran palauttaa ja pyytää lähettämään uusi kun ensimmäinen ei ollut siellä päinkään...uusi tuli kun lähetti tukun kuvia ja kirjotti selityksen mikä siinä mättää,mutta tiedä sitten onko toimiva sekään ? Eniten huolestuttaa tyyppii Edelbrock:n päässä...ei osaa kirjottaa niin että kirjaimet olisivat edes oikein päin...osaakohan se edes lukea... Kyllä ahdinta on toki jo sovitettu paikalleen ja sopii yllättävän hyvin. http://i17.photobucket.com/albums/b64/SportTruck/MPFI%20with%20Whipple/IMG_1604.jpg Kuvassa näkyvä vakio hihnankiristin siirtyy ahdinta kaytettäessä ilm.kompuran alle ja on mallia Corvette. Ahtimen hihnapyörä täytyy teettää uudelleen siten että moniurahihna tulee siinä 5mm edemmäksi kun on nyt ja ahtimen alkuperäinen imupääty täytyy korvata 10mm alumiinilevystä valmistetulla adabterilla johon läppärunko kiinittyy...muuten ei mahdu minkäänlainen ilmanputsari. Samasta alumiinilevystä täytyy leikkauttaa vielä ahtimen vetopäätyyn uusi tukilevy,joka toimii myös hihnan ohjainrullien kiinikkeenä. Lisäksi ahdinsarjan käyttämää hihnankiristintä varten täytyy sorvauttaa pari holkkia joilla se kiinittyy aluslevyineen paikalleen. Hommaa on teettänyt lisäksi metallisien apulaitetelineiden korvaaminen vastaavilla alumiinisilla ja niiden vaatimien tukirautojen etsiskely,uusien teettäminen ja modifioiminen paikalleen. Kaikessa on täytynyt ottaa huomioon että toimivat tarvittaessa sitten myös tuon ahtimen kanssa. Lisäksi erilaisten polttoainelinjoihin tarvittavien AN- liittimien/adabterien metsästys ja tilailu on tuottanut harmaita hiuksia...tilaat 5 erilaista ja ne tulevat sitten vauhtia yksi/viikko...ostat letkua ja rupeat asentamaan...hmm..miksi tämä ei käy...jaa se "American Jim" onkin pakannut AN6 letkulaatikkoon AN8 letkua jne...tota rataa koko ajan...hoh hoijaa... No kai se siitä vielä joskus tulee valmiiksi tai sitten täytyy käydä ostamassa joku toinen kulkupeli jolla pääsee ajelemaan tämän ajokauden.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään