Cujo Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2007 Mitä pitää huomioida ylimaalattaessa 89 ponua. Onko silloin vielä käytetty thermoplastia pohjalla. Pitääkö jos on hioa pellille vai onko olemassa jokin "katko"väri jonka päälle vasta mahd pohjamaali ja normaalisti pintamaali ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 -89:ssä ei pitäis olla enää thermopalstia, ei tartte hioa pellille, jos haluaa viimeisen päälle pinnan, niin pakkeloinnin jälkeen kannattaa vetää väliväri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2007 -89:ssä ei pitäis olla enää thermopalstia, ei tartte hioa pellille, jos haluaa viimeisen päälle pinnan, niin pakkeloinnin jälkeen kannattaa vetää väliväri. mulla oli viel 89 camarossa toi thermoplast väri huomattiin ku oli keula maalauksessa Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 mulla oli viel 89 camarossa toi thermoplast väri huomattiin ku oli keula maalauksessa oho, ei pitäis olla. No sen saa kokeiltua asetonilla, jos maali liukenee asetoniin=> thermoplast väri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 oho, ei pitäis olla. No sen saa kokeiltua asetonilla, jos maali liukenee asetoniin=> thermoplast väri. Joo ja vin koodin mukaan 89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HFB Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 itellä on -82 just ylimaalauksessa.. takuulla on thermonuclear blast-mikälie maali pohjalla.. mut ei vedetty kun osa koria pellille.. oli kuitenkin maalattu kauttaaltaan kertaalleen ainakin alkup. maalin jälkeen , parissa kohtaa oli pikku-kuplaa. toivottavasti uus väri tulee kestää, muute saattaa ottaa pattiin Link to comment Share on other sites More sharing options...
K.I.T.T.2000 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Itellä oli vuosi sitten maalauksessa,eikä hiottu pellille. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Jos on pinta rikki ni tuo termoplastinen pitää hioa pellille, ei saa tehdä sellasta puolitettua rajaa keskelle peltiä. Irtoaa. Eli jos on esim. lokarin etuosassa naarmuja niin koko lokari pellille. Jos siitä vaan naarmut kittaa niin ei tule pysymään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Jos on pinta rikki ni tuo termoplastinen pitää hioa pellille, ei saa tehdä sellasta puolitettua rajaa keskelle peltiä. Irtoaa. Eli jos on esim. lokarin etuosassa naarmuja niin koko lokari pellille. Jos siitä vaan naarmut kittaa niin ei tule pysymään. Toinen vaihtoehto on vetää eristeväri koko pinnalle, edelleenkään ei voi tehdä sumurajalla. Mutta ei tartte hioa niin paljon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vici Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2009 Mahtaako joku tietää varmasti onko -87 Pontiacissa thermoplastista maalia käytetty? Vai pitääkö lähtee ostaan asetonia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mika Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2009 Mahtaako joku tietää varmasti onko -87 Pontiacissa thermoplastista maalia käytetty? Vai pitääkö lähtee ostaan asetonia? Käy ostaan asetonia ja testaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2009 Mahtaako joku tietää varmasti onko -87 Pontiacissa thermoplastista maalia käytetty? Vai pitääkö lähtee ostaan asetonia? -85 pitäsi olla viimeinen vuosi kun sitä on käytetty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadowcast Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2009 Käy ostaan asetonia ja testaa Ja muista kaataa keskelle konepeltiä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vici Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2009 Ja muista kaataa keskelle konepeltiä Paljon maksat jos toimin näin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pete Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2009 thermoplastisen värin käyttö loppui vaiheittain 90-97, gm oli ensimmäisten joukossa lopettamassa kyseisen värin käytön. tinneri testi pelaa eli tinneri ei irrota väriä ei toden näköisesti thermo. eriste värillä varmistaa kyllä värin pysymisen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jake77 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Voisitteko vähän selittää mitä meinaa tuo thermoplast,ja mitä tekemistä sillä on pohjatöitten tai maaluun kanssa? Joka maalari ainakin mulle sano että EI tarvi hioda pois,karhennus sen verran että vanha lakka vaan lähtee irti ja ei kun uutta pintaa siihen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 kuulemma ollut aikoinaan ylimaalaukses jälkeen maalin hylkimistaipumuksia tai jopa kemiallista reagointia,en sitten tiedä,että millä maalilla Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Voisitteko vähän selittää mitä meinaa tuo thermoplast,ja mitä tekemistä sillä on pohjatöitten tai maaluun kanssa? Joka maalari ainakin mulle sano että EI tarvi hioda pois,karhennus sen verran että vanha lakka vaan lähtee irti ja ei kun uutta pintaa siihen. Kun tuolla ameriikassa on paikoitellen aika lämmin ilma, niin joskus hyö kehittivät sellaisen maalin mikä kestää hyvin lämmönvaihteluita halkeilematta, elikäs tämän termoelastisen maalin, Thermoplastin. No kun thermoplastin päälle vedetään "tavallinen", vähemmän joustava maali, niin tämä uusi maalipinta aika lyhyen ajan kuluessa alkaa halkeilla voimakkaasti, kun se ei kerran veny samalla tavalla kuin pinta jolle se on maalattu. Siksi suositellaan, että Thermoplastit hiotaan kokonaan pois pellin ja uuden maalin välistä. Mulla on ollut yks pontiac parisienne -85, johon puukylkiteippien tilalle vetäsin uuden maalin ja siitä tuli aika eksootinen pinta loppujen lopuksi kun se oli täynnä halkeamia ja maalipinta muistutti tuhannen palan palapeliä. Jos maalari sanoo, ettei tartte hioa pois, niin se voi hyvin pitää paikkansakin, sillä maalit on viimesen viidentoista vuoden aikana kehittyneet erittäin paljon paremmin kolhuja kestäviksi ja siis joustavammiksi kuin ennen. Tämä on siis vain mutu-tietoa, en ole maalannut autoja yli kymmeneen vuoteen kuin pensselillä mattavihreeksi Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Ja tuo thermoplasti on tuosta joustavuudesta johtuen tosi hankala hiottava Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 puukylkiteippien alta paljastui ruskea väri Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 alta paljastui ruskea väri Vain bensaluukun kohdalta, muuten oli hopeinen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 ja teippaus olivat varmaan tiukasti kii Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2009 ja teippaus olivat varmaan tiukasti kii Lainasin rouvan hiustenkuivainta, no problems Link to comment Share on other sites More sharing options...
xaekx Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2009 Kun tuolla ameriikassa on paikoitellen aika lämmin ilma, niin joskus hyö kehittivät sellaisen maalin mikä kestää hyvin lämmönvaihteluita halkeilematta, elikäs tämän termoelastisen maalin, Thermoplastin. No kun thermoplastin päälle vedetään "tavallinen", vähemmän joustava maali, niin tämä uusi maalipinta aika lyhyen ajan kuluessa alkaa halkeilla voimakkaasti, kun se ei kerran veny samalla tavalla kuin pinta jolle se on maalattu. Siksi suositellaan, että Thermoplastit hiotaan kokonaan pois pellin ja uuden maalin välistä. Mulla on ollut yks pontiac parisienne -85, johon puukylkiteippien tilalle vetäsin uuden maalin ja siitä tuli aika eksootinen pinta loppujen lopuksi kun se oli täynnä halkeamia ja maalipinta muistutti tuhannen palan palapeliä. Jos maalari sanoo, ettei tartte hioa pois, niin se voi hyvin pitää paikkansakin, sillä maalit on viimesen viidentoista vuoden aikana kehittyneet erittäin paljon paremmin kolhuja kestäviksi ja siis joustavammiksi kuin ennen. Tämä on siis vain mutu-tietoa, en ole maalannut autoja yli kymmeneen vuoteen kuin pensselillä mattavihreeksi Ei tarvii välttämättä hioa pellille asti, aivan tautinen homma. Eristeväri termoplastisen päälle ja siihen sitten haluttu pintaväri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gallu Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2010 Jaa Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2010 Tätä hiontaa helpottaa paljon soodapuhallus. Mikäli tarvetta soodapuhallukselle niin ottakaa yhteyttä yv:llä tai 044-3060126 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään