Jump to content

Ylimaalaus

Cujo

Recommended Posts

Kirjoitettu

oma -92 ponu on vuosia sitten maalattu mustalla värillä,ja lakkaa kolme kerrosta päälle.(ennen turkoosin vihreä) hyvin on ainaski toistaseks maali pysyny,toivottavasti pysyy vielä monta tulevaa vuotta haalistumiseen asti. en tiiä oliko vanha maali thermoplastia,ei ole metalliin asti hiottu,maalarilta kysyin tarviiko hioa pois vanhaa väriä, ja ei hänen mukaansa tarvinu kun ei ollu ruostetta maalipinnassa. sano maalari että se maalaa sen jollain tinneri ohenteisella maalilla kun sitä sillä vielä oli,sano että jatkossa käytetään  vesiohenteisia maaleja,(jotain eu säännöksiä)en tiiä mitä ne sellaset tinneri tai vesiohenteiset maalit meinaa,kun en itse maalari ole.maalarin mielestä tinneriohenteiset maalit parempia kuin vesiohenteiset ???

Kirjoitettu

Vanha maalari niin eihän se vesiohenteinen nouse hattuun sillain.Yleensä ongelmat thermoplastisilla maaleilla maalatuissa autoissa ilmenee heti maalauksen jälkeen(nollaan hiottujen kohtien reunat peilaa,kiehuu,jne).Siilereitä ja eristekerros maalejakin on monen merkkisiä ja laatusia eri valmistajilla.Kyllä kunnon maalari osaa eristää ja maalata mille vaan pinnalle kestävänkin maalin,mutta voin muutaman gm auton maalanneena sanoa,että jos tänä päivänä omaa autoa alan yli maalaan niin pellille kokonaan hiomalla,soodalla tai millä vaan.Pikku homma kun tietää että lopputulos on varmasti hyvä.T automaalari.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Oottako mistä ostanu tai tilannu noita maaleja? Pitäs tohon mun 67 pontiakkiin löytää maalia jostaki. Väri koodi on: K, Gulf turguoise, jos se jotain auttaa... täältä päin ei ainakaan löydy, enkä oo netistäkään löytäny paikkaa mistä vois tilata. ::)

Kirjoitettu

Oottako mistä ostanu tai tilannu noita maaleja? Pitäs tohon mun 67 pontiakkiin löytää maalia jostaki. Väri koodi on: K, Gulf tuguoise, jos se jotain auttaa... täältä päin ei ainakaan löydy, enkä oo netistäkään löytäny paikkaa mistä vois tilata. ::)

Kokeile http://www.stirwell.fi/

Kirjoitettu
eipä oikeen löydy... yks väri löyty kuusseiskaan tuolla koodilla, mutta värin nimi oli sitte taas eri. Liekkö sitte tuolla Gulf turguoisella ja Aquamarinella mikä ero... ken tietää... minä en... :W
Kirjoitettu

eipä oikeen löydy... yks väri löyty kuusseiskaan tuolla koodilla, mutta värin nimi oli sitte taas eri. Liekkö sitte tuolla Gulf turguoisella ja Aquamarinella mikä ero... ken tietää... minä en... :W

Frendil on maalamo ja silt löytyy vaikka mitä vanhoja värikarttoja mut maalit ei oo noit uusia vesivärejä voin kysyä ottaako työn alle ja mitä maksaa? :)
Kirjoitettu

Frendil on maalamo ja silt löytyy vaikka mitä vanhoja värikarttoja mut maalit ei oo noit uusia vesivärejä voin kysyä ottaako työn alle ja mitä maksaa? :)

jees... ei tarvikkaan olla vesiväriä vaan kunnon vanhan kansan maalia :)
Kirjoitettu

Kyllähän noita kauppoja löytyy mitkä myy liuotinohenteisia automaaleja "teollisuusmaalin" nimikkeellä.

Kirjoitettu

Oliko niin et tarvit maalin pelkästään ja maalaat ite vai maalari maalaa?
Kirjoitettu

pelkän maalin vaan tarvin.
Kirjoitettu

Ei tarvi enään ehtiä... daihatsulta löyty aika vastaava  *clap*
Kirjoitettu

Ei tarvi enään ehtiä... daihatsulta löyty aika vastaava  *clap*

Ok!kaveril oli kyl noit vanhoja dupontin maalikarttoja mut olis pitänny olla malli :)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...