Jump to content

Barry Grant/tyhjäkäynti ongelma


fbird

Recommended Posts

Yks parhaita vaihtoehtoja alkuperäisen tilalle, johan se kanavien muotoilu kertoo, että tietoa ja taitoa on ollut, kun noita Demoneita suunniteltiin. Mukaan tulee video jossa neuvotaan yksitysikohtaisesti miten kaasari säädetään. Hakkaa Holleyt mennen tullen.

Link to comment
Share on other sites

V8(lehti) oli dynottanut ton 650:n demonin:

 

AFR 195cc Stock Eliminator kannet +

Edelbrock 7501 rpm air-cap imusarja

dyno: 393 hp/5300 rpm 547 Nm/4700 rpm

 

BG 650 Speed Demon kaasari

dyno:409 hp/5500 rpm 568Nm/4500 rpm

 

hyvinhän tuo oli tehoja ainakin antanut  m/

Link to comment
Share on other sites

Viimekesän on juurikin tuollainen 650 speed demon ollut käytössä ja hyvältä vaikuttaa. Tuon 4-kurkun idle säätö on hyvä feature myöskin. Koneena myöskin pikkasen piristetty 355.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä itteenikin kiinnostas heittää tuollainen kii ni pääsis vertailee vähän itekki. Mulla ei oo ollu ku tuota Hollikkaa jota joskun on joutunu säätelee että toimii :) Mutta hyvin sekin on kaikki bensat valuttanu moottoriin.

 

 

Link to comment
Share on other sites

no onhan se kuitenkin 230/236 asteet ja 110 lobe. Varsinkin tuo 110 lobe syö alipainetta tyhjäkyntikierroksilla. Tuollehan on suositus 2200 stall turbiini. Ehkä kannattais kokeilla Rhoadsin vuotavia nostajia, niillä saa nätin tyhjäkäynnin.

Link to comment
Share on other sites

Niin.. vaikuttaako niin paljoa kuitenkin toi lobe?

Vuotavat nostajat vain pitävät ikävää kolinaa tyhjäkäynnillä.. Vai meinasitko että noilla Rhoadsin nostajilla sais "hiljasen" tyhjäkäynnin??

Olen sitä kyllä miettinyt mutta ajattelin, että jos jotain muuta lääkettä olis vaihtoehtona.

Tai ainakin sais tietää onko muilla käyttäjillä ollut samaa ongelmaa??

 

 

Turbiini stall on 2400. Mutta ongelma on juuri toi esim. risteyksessä tyhjäkäynnin huonoisuus!!

Tuntuu että sammuu!!

 

Link to comment
Share on other sites

Vuotavat nostajat vain pitävät ikävää kolinaa tyhjäkäynnillä..

Mulla oli edellisessä nostajina Rhoadsit ja ei ne ainakaan mitään kolinaa pitäneet, nokka oli jotain 224-230 asteinen

onkos sulla millainen virranjakaja, heitteleekö sytkä tyhjäkäynnillä?

Link to comment
Share on other sites

Mulla on malloryn uusi jakaja!  Olen kokeillut ilman alipainekelloa jolloin tyhjäkäynti huono

ja kun kytkee alipainekellon, niin hieman paranee.. Kellon säätämisellä en ole huomannut vaikutusta.

Sytkä ei heittele merkittävästi tyhjäkäynnillä.  Ei vain pysty enään kovin paljoa jakajaa kääntään

jotta sais ennakkoa tyhjäkäynnille enemmän. Nyt 3500rpm sytty 34. Vois ehkä kokeilla vielä 36 ainakin.. silloin sais hieman tyhjäkäynnille lisää ennekkoa.  Tai sitten ostaa vielä parempi jakaja jossa paremmat säätö mahdollisuudet..

Link to comment
Share on other sites

Alipaine letkut uudet! tiivisteliimalla imusarja kiinni! Ei kaasaria liimattu...

Tyhjäkäynti paranee, kun esim. jarrutehostajan letkun ottaa irti! Eli saa kunnolla kone ilmaa!!

Silloin kierrokset nousee muttei seos mene edes laihalle!!  Seokset ovat kokoajan rikkaalla!

Sitten kun seosruuveja kiristää, niin kohta sammuu bensan puutteeseen. Paras käynti saadaan noin kierros joka seos ruuvia auki. Ja idle eze ruuvi täysin auki! Eli kone tod.näk. ei saa ilmaa. Enkä viitsis ruveta poraamaan uutta kaasari!!!  onko toi nokka sitten kummiskin liian "raju" ??

 

Kyllä kait nyt jollakin on tollanen samanlainen nenä käytös!??

Ois kiva tietää hänen kokemukset tyhjäkäynnille......??

 

Link to comment
Share on other sites

Purithan ja putsasit sen Demonin? Out-of-the-box ne on oikeesti "täys" metallilastua ja paskaa.

 

Olisiko vanha kaasarikin voinut olla likainen ja tukossa?

 

Onko jakajassa kärjet? Kosketuskulma kunnossa?

 

Mulla oli/on samanlaisia tyhjäkäyntiongelmia, jakajan säädöistä aika paljon kiinni. Ootko koittanut pudottaa perusennakkoa?

Mistä muuten oot ottanut jakajan alipaineen?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Juu putsattu on!!! Maine kiirii.... ;)

 

Ei ole ollut edellinen kaasari likainen eikä tukossa kun oli lähes uusi holley!

ja vaihdoin sinne vielä kaikki uudet tiivisteet yms.

 

Uusi malloryn billet jakaja+ uusi MSD:n syttyboxi

 

Syttyä olen käännellyt joka suuntaan ja kokeillut eri variaatioita.

Perusennakkoa nostamalla saan paremman tyhjäkäynnin. Mutta kostavuu toises päässä...

 

Tällä hetkellä jakajan alipaine kaasarin läppien alta. Mutta pitäis kyllä toimia ilman alipaine kelloakin..

 

Kiinnostas kyllä tietää muiden kommentit tosta nenästä! Eihän toi niin ultra harvinainen ole...?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sulla oli siis SBC?

 

Tällä hetkellä jakajan alipaine kaasarin läppien alta. Mutta pitäis kyllä toimia ilman alipaine kelloakin..

 

Ei ole eksynyt portet vacuumiin letku?

 

Perusennakkoa nostamalla saan paremman tyhjäkäynnin. Mutta kostavuu toises päässä...

 

Mä sain kanssa paremman tyhjäkäynnin nostamalla, alipaine oli ported vacuumissa. Tyhjäkäynnillä jakajan alipaine 0, kierroksilla alipaine vetää +20astetta. Kaikenkaikkiaan reilu 35astetta ja keskipako vielä sekoittaa.Ei oikein pelannut.

Alipaine manifold vacuumiin, kellolle hieman puukkoa ja lisäys tippui 15asteeseen, perusta alas 2-3 astetta eli 28 tyhjäkäynnillä. Starttaus ja tyhjäkäynti parani rajusti. Yläkierroksille täytyy vielä kaivaa tehoa keskipakoa säätämällä. Tämä siis Pontiacin koneella.

 

Tuossa liitteessä on aika hyvin selostettu varsinkin alipaine-ennakko asiaa. Ei se turha kapistus ole.

 

alipaine.doc

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kiinnostas kyllä tietää muiden kommentit tosta nenästä! Eihän toi niin ultra harvinainen ole...?

 

 

 

Lumpan Ponussa on tuollainen nokka jos hän osaisi antaa oman kommenttinsa tähän nokkaan.

Link to comment
Share on other sites

Juu.. Kone Chevyn sbc 355. männät KB, Ruttu 10,5 kannet RPM, imari edelbrock EPS.

 

Alipaine letku tulee tällä hetkellä imarista kellolle.

 

Juuri tota olen miettinyt että onko toi nenä kummiskin niin mieto.

Jottai tarvitsee jakajaan alipainenkellon vai niin raju että ei tarvitse.

 

HYVIN toimivaa sytty/seos yhditelmää en ole vielä löytäny Tyhjäkäynnille!!

 

Se tympäisee kun esim. tyhjäkäynti naputtaa (holleylla)  1000rpm ja risteykses Drive päällä

ja jalka jarrulla, niin kierrokset laskee 500-600rpm välille. ELi kohta kone tukehtuu ja sammuu!!

Liputtelemalla pidettävä risteyksessä käynnissä!  Mutta kyllä tietää heti suunnan mihin mennä kun vain linttaa oikean puolen läpyskän lattiaan...  ;) ja baana vapaa!   Jos vain sattuu pitoja olemaan... :D

 

Link to comment
Share on other sites

Tyhjäkäynti paranee, kun esim. jarrutehostajan letkun ottaa irti! Eli saa kunnolla kone ilmaa!!

 

Eikös tossa ole sulla ongelman syy jo kuvattuna. Mites läppien perussäätö? Saisko hieman sitä kautta lisäilmaa muttei siirry pois tyhjäkäyntipiiriltä. Set28 leikki myöskin viime kesänä tommosen kaasarinkanssa tosin hieman isomman joten hän voisi autella kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Niimpä!!!!!!  Mutta ,ei enään usko itseään!

 

Läppien ennakko säädetty 0.025"  Ohje arvo oli 0.020".

oli pakko nostaa sitä, että sai edes jonkinlaisen tyhjäkäynnin...

Enkä kyllä heti viitsis ruveta poraan uutta kaasari "piloille"....

 

Neuvoja SAA antaa!

Link to comment
Share on other sites

Ootkos mitannut alipainetta mitä kone antaa tyhjäkäynnillä? Mitenkä kone sitten toimii kun oli tehostimen letku vapaana?

 

Jos ei ole alipainetta kunnolla imusarjassa niin noi tyhjäkäyntipiirit ei oikein tuppaa toimia kunnolla. Mitä jos kokeilis nostaa vieläkin läppiä enempi auki? Voi olla että menee virtaukset sekaisin mutta kokeileminen varmaan kannattaa. Ja eikös ohjearvot ole muodollisia?

Link to comment
Share on other sites

En ole mitannut alipainetta. Pitäis hommata mittari.

 

Kyllä se tyhjäkäynti nousee niillä läppien aukamisella. olen kokeillut!

ja näyttää että se on ainut mahdollisuus saada edes jotenkin toimiin..

 

Lähinnä suurin ongelma on siinä, että tyhjäkäynti laskee liian paljon silloin kun

on drive päällä ja jarrulla pidetään paikoillaan. ja kohta sitten kone tukehtuu.

 

Minusta yleensä tyhjäkäynti laskee sen 200rpm kun on drivellä ja jarrulla pidetään paikoillaan.

Mutta tässe se laskee 400-500rpm.  Niin tuntuu että jotain ongelmaa silloin on.

Kone ei jaksa käydä.. 

Link to comment
Share on other sites

Yleensä, en tunne tota kaasarii, jos avaat läppii liikaa se menee idle transfer alueelle kun reijät tai slot paljastuu sit seos menee rikkaalle koska pääpiiri on toiminnassa. jos ilmamäärä ei oikeella läppäasennolla riitä autaa reikienporaus läppiin  ::) jos lisäilma tulee jostain muualta ei seos ole tasanen, ilman on tultava läheltä tyhjäkäynnin polttoaineen purkaus reikää. Onko tossa powervalvee Holley tyyliin? jos on sen alipaine arvo pitää olla pienenpi kun tyhjäkäyti alipainen muuten....

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...