Jump to content

Bläkkändekkermadallus..


Recommended Posts

Kirjoitettu

Mites ootte ratkaissut alamittaisten jousien putoilun paikaltaan, kun autoa nostaa.. Iskarit kun ei enää pidä vietereitä piukassa.

black-n-decker-madallus.JPG}

Kirjoitettu

nosta alatukivarresta/taka-akselista. Mites noi toimii tollaset rälläkällä madalletut?? Lyökö pohjaan herkästi?

 

Kirjoitettu

heh, mitäs kun katsari nostaakin jostain muusta ? Tai fieteri tipahtaa vauhdissa?

 

Ei ole talvifillareita ja koiranluu katkes, et ei pääse testimään. Aika tönkkö on, kun koitin istuskella lokarin päällä.

Hiukka otin liikaa edestä. 1.5 kierrosta olisi piisannut ja otin 2 :(

 

Täytynee paikata ottamalla takaa vielä lisää ;)

 

 

Kirjoitettu

heh, mitäs kun katsari nostaakin jostain muusta ? Tai fieteri tipahtaa vauhdissa?

 

Ei ole talvifillareita ja koiranluu katkes, et ei pääse testimään. Aika tönkkö on, kun koitin istuskella lokarin päällä.

Hiukka otin liikaa edestä. 1.5 kierrosta olisi piisannut ja otin 2 :(

 

Täytynee paikata ottamalla takaa vielä lisää ;)

 

 

 

Jahas, mikäs auto on kyseessä?? Jos 3-geni niin väittäsin että otit ihan liikaa kierroksia pois. Muistaakseni auto tippuu jo reilu 2" ku ottaa yhden kiekan pois. Mahtaa levätä jo koko laite pohjaanlyöntikumien varassa ku auto alhaalla?

Kirjoitettu

Jahas, mikäs auto on kyseessä?? Jos 3-geni niin väittäsin että otit ihan liikaa kierroksia pois. Muistaakseni auto tippuu jo reilu 2" ku ottaa yhden kiekan pois. Mahtaa levätä jo koko laite pohjaanlyöntikumien varassa ku auto alhaalla?

 

Ei lepää.. Kasin ws6 vieterit kutvosessa. Muistaakseni edestä vajaa parikiekkaa pois ja 3cm putosi..

 

 

madallus.JPG}

Kirjoitettu

Ei lepää.. Kasin ws6 vieterit kutvosessa. Muistaakseni edestä vajaa parikiekkaa pois ja 3cm putosi..

 

 

 

Niin just. Kutosessa tietty eri asia ku paljo kevyempi keula. Silti kannattaa varmistaa ettei lepää niiden kumien varassa.

Kirjoitettu

Niin just. Kutosessa tietty eri asia ku paljo kevyempi keula. Silti kannattaa varmistaa ettei lepää niiden kumien varassa.

 

Ootko ite joutunu pilkkomaan kumeja, ku näyttää olevan kinneris aika tontissa?

 

Ainiin, ja ongelma lähinnä perspuolella, kuten kuvasta näkyy tuosta voisi vieläkin ottaa siivun pois..

 

EDIT: auto -91 birdi, silvotut jouset irocin, molemmista 1 3/4 kiekkaa pois. Putosi edestä noin 3cm ja takaa ehkä 2, tarkistan joskus..

Kirjoitettu

Ootko ite joutunu pilkkomaan kumeja, ku näyttää olevan kinneris aika tontissa?

 

Ainiin, ja ongelma lähinnä perspuolella, kuten kuvasta näkyy tuosta voisi vieläkin ottaa siivun pois..

 

Joo enpä ajatellu tarkoititko auton keulaa vai perää. Edestä oon pari senttiä joutunu pohjaanlyöntikumeja madaltaa, muuten makas niiden päällä.

Kirjoitettu

Joo enpä ajatellu tarkoititko auton keulaa vai perää. Edestä oon pari senttiä joutunu pohjaanlyöntikumeja madaltaa, muuten makas niiden päällä.

 

Perstuntumalla istuskelin etulokarin päällä rehvakkaasti ja vajaat 5cm liikkui ylös alas, eikä tuntunut pohjaavan.. Kumet on vakiot ja ehjät.

Kirjoitettu

Perstuntumalla istuskelin etulokarin päällä rehvakkaasti ja vajaat 5cm liikkui ylös alas, eikä tuntunut pohjaavan.. Kumet on vakiot ja ehjät.

 

Sulla ei varmaan menny keula sit niin matalaksi ku mulla...  ;)

Kirjoitettu

Sulla ei varmaan menny keula sit niin matalaksi ku mulla...  ;)

 

Koita nyt tuosta nähdä, ku on pimeä..

 

 

pieni_pimea.JPG}

Kirjoitettu

kerhon virallista valottajaa kaipaa toi kuva  ;)

ei tuosta kuvasta saa parempaa  :-\

pieni_pimea2.jpg}

Kirjoitettu

ei tuosta kuvasta saa parempaa  :-\

Eipä kyllä juuri...piti vaan koittaa itekki...

 

pienipimea.jpg}

Kirjoitettu

noniin! kyllä se siitä!  ;D

 

Hmh, toinen takafillari näemmä penkassa tuossa kuvassa nyt ku on vähän valua.. Eli peesi on matalampi ja keula ylempi luonnossa..

 

EDIT: siitä akselin liikeradan rajoittamisesta tai jousien kiinnittämisestä voisi joku mainita jotain, kuten alkuperäinen kysymys olikin..

 

EDIT2: On muuten vitun hienot no ponun takavalot pimeällä!

Kirjoitettu

Ittellä on eibachin pro-kit joka madaltaa n. 1,5" eikä ne jouset ole sielä sen kummemmin kiinni kuin alunperinkään.

 

En haluaisi nuorta yritteliästä rakentelijaa lannistaa, mutta saattaa tulla aika kova ajettava tuosta v6 koneisesta pätkityillä ws6 jousilla.

Kirjoitettu

Ittellä on eibachin pro-kit joka madaltaa n. 1,5" eikä ne jouset ole sielä sen kummemmin kiinni kuin alunperinkään.

 

En haluaisi nuorta yritteliästä rakentelijaa lannistaa, mutta saattaa tulla aika kova ajettava tuosta v6 koneisesta pätkityillä ws6 jousilla.

 

Ei tuo ihan mahdottomalta noin pihalla kokeillessa tuntunut, mutta jäykistyshän tässä tarkoitus nimenomaan oli..

 

Ja tottahan toki valmiissa satsissa on tarpeeksi pitkät jouset, kuten vakiossakin, ettei hölsky hommista pois..

  • 4 weeks later...
Kirjoitettu

Mites ootte ratkaissut alamittaisten jousien putoilun paikaltaan, kun autoa nostaa.. Iskarit kun ei enää pidä vietereitä piukassa.

Ehkä järkevimmin tuon tekis nakkaamalla silvotut vieterit mäkeen ja hommaamalla sopivat tilalle. Viimeistään katsastusmies tuon homman teettää kuitenkin ellei sitten halua vaihdella jousia 2x vuodessa.

Sitäpaitsi en lähtis mihinkään kiinnitysvirityksiin, voi harmittaa jos jossain mutkassa sit tippuu vieterit kuitenkin tielle ;D

Viralliset madallusjousethan on yleensä progressiiviset eli ovat siltään lähes yhtä pitkät mutta jäykistyvät sitä enempi mitä enempi puristetaan.

Hankalamman kautta jos haluaa tehä niin voi lyhentää iskareita.

Kirjoitettu

Ehkä järkevimmin tuon tekis nakkaamalla silvotut vieterit mäkeen ja hommaamalla sopivat tilalle. Viimeistään katsastusmies tuon homman teettää kuitenkin ellei sitten halua vaihdella jousia 2x vuodessa.

Sitäpaitsi en lähtis mihinkään kiinnitysvirityksiin, voi harmittaa jos jossain mutkassa sit tippuu vieterit kuitenkin tielle ;D

Viralliset madallusjousethan on yleensä progressiiviset eli ovat siltään lähes yhtä pitkät mutta jäykistyvät sitä enempi mitä enempi puristetaan.

Hankalamman kautta jos haluaa tehä niin voi lyhentää iskareita.

 

Laitappa linkki, että mistä saa madallusjousia jos kerran se on helpointa..

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...