Jump to content

Parempi jakaja TPI:n HEI:n tilalle


Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli pitäisi tuo TPI:n oma jakaja korvata jollain paremmalla. Summitilta kun kattelin, niin Accelilta löytyisi tällainen tällainen jakaja... Onko kellään kokemuksia tai ehdottaa jotain muuta käypää?

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GTATL

    16

  • Z-mo

    10

  • z 28 jari

    7

  • Soppa

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Mites käykö ton msd 8366:n jakajan ratas suoraan rullanokalle ,vai joutuuko rattaan vaihtamaan?

Kirjoitettu

Mites käykö ton msd 8366:n jakajan ratas suoraan rullanokalle ,vai joutuuko rattaan vaihtamaan?

 

Jaahas,kyllä pahan laitoit.Eipä kyllä hajuakaan asiasta kun ostin jakajan käytettynä *clap*,oli kylläkin ollu 350 tpi koneessa paikallaan aikasemmin.

Kauppias ei maininnu asiasta silloin kun kauppa tehtiin.

 

http://www.msdignition.com/dist_2.htm

Selviäiskö tuosta linkistä mitään,mun kielimuuri on niin korkea että ei oikeen saa selvää jutusta :-[ ???

 

 

Kirjoitettu

mites toi jakaja nyt sitten erottuu edukseen tuosta omasta jakajasta niin että sen kantsiisi ostaa.

kehä näyttäis olevan noin suurin piirtein sama ja muutenkin sähköisten osien liittimet on samat sopii ilmeisesti vakiojakajaankin.

selvittäkääs nyt viisaat mulle tuo niin mäkin ostan heti.

on eri asia jos oma on mekaanisesti rikki niin silloin ymmärrän asian.

Kirjoitettu

Äkkiseltään vois kyllä tosta tekstistä päätellä että on käypänen rullakärsälle kun puhutaan" drop in replacement".

Kirjoitettu

mites toi jakaja nyt sitten erottuu edukseen tuosta omasta jakajasta niin että sen kantsiisi ostaa.

kehä näyttäis olevan noin suurin piirtein sama ja muutenkin sähköisten osien liittimet on samat sopii ilmeisesti vakiojakajaankin.

selvittäkääs nyt viisaat mulle tuo niin mäkin ostan heti.

on eri asia jos oma on mekaanisesti rikki niin silloin ymmärrän asian.

 

En huomannu omassa autossa ainakaan mitään muutosta kun jakaja vaihtu :-\

Eikai tuolla voi suurta eroa olla vakioon,mutta tuli tehtyä "sulo vilenit" ostin kun sain halvalla ;D

 

Tuossahan on sama sytkämoduuli,pyöriä,jakajan kansi kuin vakiossa.Ainut ero on siinä anturissa joka sitä pulssia tarkkailee,voi olla vähän tarkempi kuin vakiojakajassa.

 

Varmaan ehjä vakiojakaja ajaa saman asian,voi tuonkin rahan laittaa johonkin oikeesti tärkeeseen osaan.

Kirjoitettu

Eli pitäisi tuo TPI:n oma jakaja korvata jollain paremmalla. Summitilta kun kattelin, niin Accelilta löytyisi tällainen tällainen jakaja... Onko kellään kokemuksia tai ehdottaa jotain muuta käypää?

laita trikkerikiekko kampiakselin päähän, selvästi parempi. toimii hyvin, testattu haltekin kanssa viime kesän.

Kirjoitettu

käsittääkseni toi tarvitsee trikkerikiekon kampiakselille, eli tuon jakajan sisällä ei ole syttyvermeitä.

Kirjoitettu

mitenkäs muuten toi -85 305tpi:in jakaja käy -87 350tpi:hin? :-\

Jakajan rattaan voit joutua vaihtamaan(-87 rullanokalla)

Kirjoitettu

käsittääkseni toi tarvitsee trikkerikiekon kampiakselille, eli tuon jakajan sisällä ei ole syttyvermeitä.

No niinpä tekkee, ja sehän olikin tuossa tekstissäki sanottu... Ajattelin että tuossa ois se tunnistin sisällä...

Kirjoitettu

en tiedä hsr mahtuuko isompi jakaja, mutta tpi.hin bensalinjojen takia ei mahdu kuin pienempi.

Kirjoitettu

en tiedä hsr mahtuuko isompi jakaja, mutta tpi.hin bensalinjojen takia ei mahdu kuin pienempi.

Jaa mahtaakohan olla ihan noin,-85 ja -86 tpi:t isolla jakajalla.HSR vaatii pikkujakajan.

Kirjoitettu

Jaa mahtaakohan olla ihan noin,-85 ja -86 tpi:t isolla jakajalla.HSR vaatii pikkujakajan.

tpi moottoreissa on pienimmät jakajan kannet(halkaisia), vanhemmissa isommat.

Kirjoitettu

Niin,-87 eka tpi pikkujakajalla,paisi veten koneet mitkä ovat isolla jakajalla.

Kirjoitettu

Äkkiseltään kyllä tuntus että nuo jakajat on niin mekaanisia kamppeita että eiköhän tuo alkuperäinen heikunkeikun jakaja aja ihan sen asiansa. Panostaa muihin sytytyslaitteisiin ja JOS haluaa päästä jakajaa fiksumpaan ratkaisuun niin sitte suorasytkä (vai mikskä sitä nytte sanotaan), sillä saa jo oikeita hyötyjä aikaiseksi. Muuten mahtanee olla ihan rahan haaskausta nuo hifijakajat!  ;D

Kirjoitettu

Niin,-87 eka tpi pikkujakajalla,paisi veten koneet mitkä ovat isolla jakajalla.

bullshit, ei mahdu iso jakaja bensalinjojen kanssa testattu on.

Kirjoitettu

bullshit, ei mahdu iso jakaja bensalinjojen kanssa testattu on.

 

Kyllä 85-86 F-bodeissa oli TPI-koneissa isot jakajat.

Kirjoitettu

Kyllä 85-86 F-bodeissa oli TPI-koneissa isot jakajat.

ton pinempää jakajaa ei ole edes myynnissä ollut koskaan. prkl

stan insinöörit koittakaa edes otta selvää ennenkiuin kirjoitatte paskaa. sviddu

Kirjoitettu

ton pinempää jakajaa ei ole edes myynnissä ollut koskaan. prkl

stan insinöörit koittakaa edes otta selvää ennenkiuin kirjoitatte paskaa. sviddu

 

"1985 and 1986 engines used the flat tappet hydraulic cam and lifters, if you pull the distributor from this earlier engine be sure you plan on using it on a 1986 and earlier block. This is the familiar LARGE CAP HEI distributor. In 1987 the engine block went to roller cam and lifters and the distributor is SMALLER with remote coil."

 

 

 

"There are two choices of computer-controlled HEI distributors for TPI; a large-cap, and a small-cap design. The large-cap has the coil built into it, while the small-cap has a remote coil."

 

 

Kirjoitettu

ton pinempää jakajaa ei ole edes myynnissä ollut koskaan. prkl

stan insinöörit koittakaa edes otta selvää ennenkiuin kirjoitatte paskaa. sviddu

No,tossa tallissa on yksi original tpi bullshit,missä on iso jakaja(vuodelta 1985)

Ps.ootko koskaan edes katsonut -85 tai -86 mallisen tpi auton konepellinalle?

Kirjoitettu

No,tossa tallissa on yksi original tpi bullshit,missä on iso jakaja(vuodelta 1985)

Ps.ootko koskaan edes katsonut -85 tai -86 mallisen tpi auton konepellinalle?

ootko ikinä edes nähnyt isompaa jakajaa?

Kirjoitettu

Eikös tuon HEI jakajan kansi (siis se vanhempi missä on puola jakajassa) ole hieman halkaisijaltaan isompi kun se, missä puola on erikseen imusarjassa (uudempi malli)  ::)

 

Mikäs muuten olis helpoin tapa muuttaa TPI suorasytkä versioksi? Kun ei millään jaksaisi alkaa itse askartelemaan...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...