Jump to content

Parempi jakaja TPI:n HEI:n tilalle


Recommended Posts

Kirjoitettu

kaasuun vastaavuus on selkein ero mitä mä huomasin. suoraan tehokäyrästähän sitä ei näe, koska siina ei pumpata kierroksia edes takaisin. moottoriin ei tule kuollutta hetkeä kierrosten nousun alkaessa uudestaan. me mitattiin että alkuperäinen trikkaus laahasi hetkellisesti 5-6 asteen luokkaa ja se vaikuttaa tehoihin jo helvetisti. tarkka sytytys mahdollistaa tehokkaampien ja tarkempien karttojen teon. me ei löydetty ns. kuollutta kohtaa mun moottorista, kokeiltiin 500rpm välein polkaisemalla kaasupohjaan ja aina ampui heti. tämä testihän tehtiin ns jarrudynossa.

sori mä luulin että sä taas alat vittuilee tyhmiä.

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GTATL

    16

  • Z-mo

    10

  • z 28 jari

    7

  • Soppa

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Onko se kesän odottelu noin rankkaa että heti räjähtää jos täällä jotaki kysellään..  ;D

Kirjoitettu

Senverran pitää kysyä kun tuntuu että on niin herkkä aihe...Tuossa topikin alussa kyselin tota MSD:n jakajan rattaasta.Jos oletusarvona pidetään sitä että ko. trissa on tehty rullanokalle,niin mikäli laitan  ko. jakajan kiinni tohon orkkis tpi koneeseen(-85)jossa on laahurinokka,niin tykkääkö a.jakajan ratas b.nokan ratas kyttyrää vai c.kaikki ovat yhtä onnellista perhettä?

  • 1 year later...
Kirjoitettu

No nyt mulla on se triggeri ja kaikki, mutta taidan silti ostaa uuden jakajan ton 20 vuotta vanhan tilalle, kun uus rataski on jo yli 50 taalaa. Valinnanvaraahan on hurjasti, mutta nyt tuossa mietityttää tuo jakajan oma trigger type. Noita on jos millasilla typeillä, mutta vaan 400 taalan Malloryt on hall-anturilla. Käsittääkseni Haltech ei tajua muuta kuin tuota hall-signaalia. Mikä signaalityyppi on orggisjakajassa, kun se sitä kerran tuntuu tajuavan?

Kirjoitettu

No nyt mulla on se triggeri ja kaikki, mutta taidan silti ostaa uuden jakajan ton 20 vuotta vanhan tilalle, kun uus rataski on jo yli 50 taalaa. Valinnanvaraahan on hurjasti, mutta nyt tuossa mietityttää tuo jakajan oma trigger type. Noita on jos millasilla typeillä, mutta vaan 400 taalan Malloryt on hall-anturilla. Käsittääkseni Haltech ei tajua muuta kuin tuota hall-signaalia. Mikä signaalityyppi on orggisjakajassa, kun se sitä kerran tuntuu tajuavan?

mulla ainakin toimii vakio tyyppine "hei hei" jakaja ihan hyvin cranen hi-6 boxin ja fireball puolan kanssa. haltech on egm6mx \m/

Kirjoitettu

mulla ainakin toimii vakio tyyppine "hei hei" jakaja ihan hyvin cranen hi-6 boxin ja fireball puolan kanssa. haltech on egm6mx \m/

Onko miten iäkäs jakaja? Minkä valmistajan?

Kirjoitettu

laakkoselta tilattu stanu hei , 2v ollu. stealth ramin kanssa tilasin.. tarkistan huomenna tallilla merkin.

Kirjoitettu

No nyt mulla on se triggeri ja kaikki, mutta taidan silti ostaa uuden jakajan ton 20 vuotta vanhan tilalle, kun uus rataski on jo yli 50 taalaa. Valinnanvaraahan on hurjasti, mutta nyt tuossa mietityttää tuo jakajan oma trigger type. Noita on jos millasilla typeillä, mutta vaan 400 taalan Malloryt on hall-anturilla. Käsittääkseni Haltech ei tajua muuta kuin tuota hall-signaalia. Mikä signaalityyppi on orggisjakajassa, kun se sitä kerran tuntuu tajuavan?

 

Kyllä Haltech toimii heittämällä orkkis-HEI-jakajan kanssa, koska HEI-jakajan reluktorisignaali muutetaan kanttiaalloksi sytkämodulin sisällä. Ongelma on edessä ainoastaan siinä tapauksessa että käytetään vaikka reluktori -tyyppistä crank triggeriä (esim. MSD). GM:n orkkis-jakaja on aika lujaa tekoa ja sitä ei kannata vaihtaa ainakaan mihinkään halpaan jakajaan. Pickup-kela kannattaa ehkä vaihtaa ja katsoa että jakajan akselin liukulaakeroinnissa ei ole kovasti välystä.

Kirjoitettu

Ok, eli jakajaksi käy siis monet eri triggerityypit m/

Summit listaa:

Magnetic,

Hall effect,

Crank trigger,

Dual magnetic,

Sync signal,

Optical,

Dual points

Kirjoitettu

Siis tarkennetaan nyt vielä että GM:n sytkämodulin kanssa toimii 100% varmasti vaan GM:n oma reluktoritriggerI. Muutkin saataa toimia mutta ei ole mitään takuita. Esimerkiksi MSD:n crank trigger ei toimi kunnolla, sekoaa korkeilla kierroksilla täysin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...