Lady Firebird Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Molemmissa Ponuissa mulla nousee lämmöt 220 F, jos ajaa hiljaa esim. ruuhkassa. Ja saman tekee tietysti sitten tyhjäkäynnillä. Mitä muilla näyttää? Onko samaa vaivaa? Lämmöt lähtee laskemaan heti kun ottaa vähän enempi vauhtia. Tuossa 5,7:ssa lämmöt kohosi tyhjäkäynnilla jopa hipusen yli 220F. Voiko se mittari pitää ihan paikkaansa?
Chevy Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 220.F = n.104.C ruuhkassa ihan ok mittari suuntaa näyttävä,ei kauhean tarkka
Lady Firebird Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 220.F = n.104.C ruuhkassa ihan ok mittari suuntaa näyttävä,ei kauhean tarkka Joo tiedän että se on yli sata asetta, siks huolestunkin. Eli se siis voi näyttää enemmänkin mitä lämmöt oikeesti on? Mutta onko tähän vaivaan jotakin lääkettä kun se ei talviajossa kuitenkaan oo?
Markus Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 laita sinne 82 asteinen termostaatti nii, eikä tosta kannata huolestua...
Lady Firebird Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 laita sinne 82 asteinen termostaatti nii, eikä tosta kannata huolestua... Nostaa kummasti verenpainetta kun alkaa lämmöt mennä yli 220 F:n
F-Body Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Omassa autossani pääflekti käynnistyy lämpötilassa 115 astetta celssiusta ( 240 fahrenheitia ) ja ohjautuu pois 105 astetta celssiusta ( 220 fahrenheitia ). Ns.kakkosflekti ei vielä käynnisty näissä lämpötiloissa ( sitä ohjaa erillinen lämpötilan kytkin, cooling fan temperature switch). Vaihtoehtoisesti voihan lämpömittarinkin anturi ( coolant temperature sending unit ) antaa väärää kuvaa moottorin lämpötilasta. Mittaristostahan saa kylläkin vain suuntaa antavaa tietoa. Mittaamalla anturit saa vahvistuksen niiden toiminnasta.
Markus Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 ja jos toi lämpöjen nousu nostaa verenpainetta, ni laita toinen flekti(jos on 2 flektiä)erillisen napin kautta toimimaan, ni ei nouse lämmöt tyhjäkäynnillä paikallakaa yli sen mitä ajossa, omassa autossa oon näin laittanu toisen flektin toimimaan, eikä nouse verenpaine ruuhkissa
TransNAM Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Vesi kestää ehjässä jäähd.järjestelmässä 1bar paineella n. 110C, jopa vähän yli, kiehumatta ja pakkasneste enempikin. En kylläkään tajua miks noitten valurautajenkkien pitää käydä alunperin noin kuumana... Mulla toisessa alumiinipadassa on sentään ihan "normaalit" lämmöt.
Markus Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Vesi kestää ehjässä jäähd.järjestelmässä 1bar paineella n. 110C, jopa vähän yli, kiehumatta ja pakkasneste enempikin. En kylläkään tajua miks noitten valurautajenkkien pitää käydä alunperin noin kuumana... Mulla toisessa alumiinipadassa on sentään ihan "normaalit" lämmöt. typenoksidi päästöt(tai joku tällänen) vissiin vähenee mitä kuumempi kone, tällästä joskus kuullu...
Chevy Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Vesi kestää ehjässä jäähd.järjestelmässä 1bar paineella n. 110C, jopa vähän yli, kiehumatta ja pakkasneste enempikin. En kylläkään tajua miks noitten valurautajenkkien pitää käydä alunperin noin kuumana... Mulla toisessa alumiinipadassa on sentään ihan "normaalit" lämmöt. suljettu järjestelmä,vesiglykoliseos,118.c huono hyötysuhde=paljon lämpöä
macmax Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 kumma juttu että kaikilla muilla on koneet noin kuumana mulla lämpötilat korkeimmillaan n:105-110F
Nupa Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kylmä termari, vaikka ajais kesähelteillä ruuhkassa niin maksimissaan 180F. Normiajossa just yli sen 160F.
Pontiac-Pete Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2007 Joo kyllähän tuo flekti käynnistyy vakiona vasta reippaasti yli sadassa C asteessa. Termarin vaihto ei yksistään auta ruuhka-ajossa, koska ilmavirtaa ei vain ole. Lämmöt vaan nousee kunnes flekti pärähtää käyntiin. Voikin miettiä tekeekö koneelle hyvää kun lämmöt pumppaa sen 25 C astetta koko ajan jos on vaikka 82 C termari. Eli kannattaa prommata aivolaatikkoon matalampi käynnistymispiste flektille ja sovittaa se käytettyyn termariin.
Mopo305 Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2007 kumma juttu että kaikilla muilla on koneet noin kuumana mulla lämpötilat korkeimmillaan n:105-110F Käy kyllä liian kylmänä.No jos n.40celciusta sulle riittää niin sitte.
Ernesti Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2007 Eipä mullakaan lämmöt mittarin mukaan juuri nouse.. Muuten lämpöä tarvittaessa riittää! Ei oo kauaa kun on historian mukaan se anturi vaihdettu mutta missä lie sit vika. Mittarissa?
TransNAM Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2007 Ootko varma et on F mittari? Ainakin euromalleissa on myös euromittarit eli C-asteita. Jos sisälle tulee lämmintä/kuumaa on mittaris rikki jos tosiaan näyttää 100F...
Ernesti Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2007 Ootko varma et on F mittari? Ainakin euromalleissa on myös euromittarit eli C-asteita. Jos sisälle tulee lämmintä/kuumaa on mittaris rikki jos tosiaan näyttää 100F... Kyllä se vaarenhait mittari on..
rokzetä Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2007 Kyllä se vaarenhait mittari on.. mä kyllästyin viime kesänä tohon orkkismittariin,kun näytti mitä sattuu.nyt on tarvike celsiusmittari.näyttää tarkkaan eikä seilaa. anturia ei tarvii vaihtaa, vaikka mittarin yksikkö muuttuu F-->C.
Lady Firebird Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2007 Mistä mä saisin uuden termarin ja minkälainen kannattas ottaa? Kun ajan tota meiän hiekkatietä sen 600 m niin heti näyttää lämmöt 220 F ja ylikin Olis vaan ihan oman terveyden ja mielenterveyden kannalta parempi ettei ne nousis niin äkkiä ettei tarvi ressata että kiehuuko
Guest Ezzy Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2007 Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2007 Kannattaa kyl ennemmin tarkistaa nesteet jne ja että flekti on kunnossa. Toihan on aika kuuma
Z-mo Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2007 Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2007 Eihän niitten nyt 600 metrin matkalla pitäis noin vauhdikkaasti nousta... Mulla ei nouse noihin lukemiin ku vasta ruuhkassa körötellessä. Jos et aja talvella, niin 180 termari vois olla hyvä. Termarin saat mistä kaupasta vaan, mikä myy osia jenkkeihin. Jos sytkä riittävästi pielessä, niin vaikuttaa myös lämpöihin. Mulla kun oli sytkä jonkun verran metässä, niin ensimmäinen mistä sen huomas oli juurikin se kun lämmöt nousi lähes välittömästi ihan sikamaisen korkeisiin lukemiin.
Lady Firebird Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2007 Siis joo muuten ne pysyy ihan aisoissa, mutta kun ajaa ihan kävelyvauhtia sen 600 m niin sit ne nousee heti kun ei oo juurikaan vauhtia.
F350 Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2007 Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2007 Siis joo muuten ne pysyy ihan aisoissa, mutta kun ajaa ihan kävelyvauhtia sen 600 m niin sit ne nousee heti kun ei oo juurikaan vauhtia. lähteekö flektit päälle? kavelyvauhdissa ei ajoviima riitä jäähdyttämään ja lämmöt kyllä nousee jos flektit ei lähde päälle.
Lady Firebird Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2007 lähteekö flektit päälle? kavelyvauhdissa ei ajoviima riitä jäähdyttämään ja lämmöt kyllä nousee jos flektit ei lähde päälle. Jaa-a en osaa sanoo ei kai ne lähe, niinku ei tossa mun 5,0:kaan, mutta tää 5,7 on vielä vähän herkempi lämpeemään. Täytyy vaihtaa se termari jos siitä olis apua.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään