Jump to content

Peräöljyistä?

Lady Firebird

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kuinka usein peräöljyt pitäs vaihtaa  ??? ei oo mitään tietoa ittellä niistä.

Kirjoitettu

Kuinka usein peräöljyt pitäs vaihtaa  ??? ei oo mitään tietoa ittellä niistä.

Olisiko kerran vuodessa sopiva vaihtoväli  ??? Itse vaihdan suurin piirtein kerran vuodessa.

Kirjoitettu

joka toinen vuosi vaihtuu peräöljyt mulla  n.10000km.

Haynesin opas sanoo 24000miles tai 12000mls jos paljon vetoautona.

Kirjoitettu

Saako tuota peräöljyä ihan mistä vaan esim. South West Tradesta? Onko niissä jotakin eroja vai onko ihan sama mitä ostaa?

Auton perä pitää ääntä kun painaa kaasun pohjaan, auttaako öljyjen vaihto vai onkohan siellä kenties hammasrattaat vähän ei-kohdillaan?

Kirjoitettu

peräöljyä saa mistä tarvikeliikkeestä vaan,jos ei merkillä oo väliä.

perusperäöljy ei kyl auta tohon ääneen  :-\

Shockproof ehkä auttaa  ???

Kirjoitettu

Jenkeissä tuskin vaihdetaan ollenkaan,ainakin noissa vanhammissa on sellaset taturat että.

Kirjoitettu

Tavallinen hypoidiöljy käy mut jos lukkoperä paukkuu (lähinnä kartiolukko) pitäis lisätä lukkolisäaine tai sitten valmiit lukkoperäöljyt. Jos ei oo lukkoa ei tuotakaan ongelmaa.

Vaihtoon kannattaa hommata uus kopan tiiviste tai ainakin pahvia josta voi tehdä.

Liian usein ei voi vaihtaa. Vuoden parin välein on varmaan ok jos haluaa pitää auton hyvänä. Jossain oli 3gen mainittu vaihtoväli 100tml normaaliajossa ;D ;D

Kuinka moni on tavannu "tavallisen" autoilijan joka puhuu laatikko-, perä-, tai tehostinöljyjen tai jarru-, pakkasnesteiden vaihtamisesta takuun jälkeen? ;D ;D Moottoriöljyt muistetaan jotenkuten.

Sitten ihmetellään kun kyseiset paikat hajoilee/kuluu/ruostuu ennen aikojaan...

Kirjoitettu

Paljonkohan sitä lukkoperäöljyä sinne menee?

Kirjoitettu

2 litraa riittää. Noin 1.7 litraa tais olla tarkka luku. Kopan tiivisteenä voi myös käyttää silikoonitiivistettä, jos ei meinaa muuta löytyä. Borg-Warnerin perään voi olla hiukan vaikeampi löytää ku 10-pulttiseen. Ite laitoin silikonilla.

Kirjoitettu

Tai jos käyttää tavallista peräöljyä niin lukkolisäainetta laitetaan semmonen pikkupullo (yleensä vajaa ½dl) sekaan.

En tiedä mikä on virallinen kanta mut vanhempi ja väsyneempi levylukko (10 bolt) voi pitää paremmin ilman lukkoaineita.

Kirjoitettu

En tiedä mikä on virallinen kanta mut vanhempi ja väsyneempi levylukko (10 bolt) voi pitää paremmin ilman lukkoaineita.

... ja sillä tavalla sen vanhan perän saa ajettua entistäkin nopeammin loppuun. Pitää kyllä paremmin, se on totta...

Kirjoitettu

mulla ei oo ollu ongelmia quaker state öljyillä, edullista ja hyvää  ;) ;D

Kirjoitettu

Mistä mä tiedän muuten kun menemällä auton alle moni pulttinen perä siinä autossa on  ???

Kirjoitettu

Mistä mä tiedän muuten kun menemällä auton alle moni pulttinen perä siinä autossa on  ???

Sulla on siis vuosimallia -89 ja orkkis 5.7 kone? Jos näin on, niin sulla on 9-pulttinen Borg-Warner perä, jossa kartiolukko. Tarvii lukkoöljyt ja lisäksi vielä laittaisin sen erillisen lukon lisäaineen. Näin oon antanu itteni ymmärtää, että kantsii laittaa Borg-Warneriin...

Kirjoitettu

Sulla on siis vuosimallia -89 ja orkkis 5.7 kone? Jos näin on, niin sulla on 9-pulttinen Borg-Warner perä, jossa kartiolukko. Tarvii lukkoöljyt ja lisäksi vielä laittaisin sen erillisen lukon lisäaineen. Näin oon antanu itteni ymmärtää, että kantsii laittaa Borg-Warneriin...

Joo -89 ja orkkis 5,7. En nimittäin löytäny niillä keskikonsolin koodeilla mitään muuta kun sen että perävälitys on 3.27.

STW:lla ne käski laittaa jotakin lisäaineistettua lukkoperäöljyä  ??? Sit ku piti tiivistettä alkaa ostaa niin selvis että tiivisteitä on kahta erilaista enkä tienny sit kumpi perä siinä on. Jätin sitte öljyt ja tiivisteen ostamatta kun ei siellä kaiken lisäks sillä hetkellä toiminu korttikaan ja käteinen riitti vaan termariin  ;D

Kirjoitettu

mullekkin  laitettiin lisä- aine... ainakin pyysin.. ja tuntuu toi lukko pitävän prkl paljon paremmin ton öljyn vaihdon jälkeen... tiedä mitä siellä sit ennen ollut  ::) ja kerran GTA ni 3,27 vällärillä  m/

Kirjoitettu

Joo -89 ja orkkis 5,7. En nimittäin löytäny niillä keskikonsolin koodeilla mitään muuta kun sen että perävälitys on 3.27.

STW:lla ne käski laittaa jotakin lisäaineistettua lukkoperäöljyä  ??? Sit ku piti tiivistettä alkaa ostaa niin selvis että tiivisteitä on kahta erilaista enkä tienny sit kumpi perä siinä on. Jätin sitte öljyt ja tiivisteen ostamatta kun ei siellä kaiken lisäks sillä hetkellä toiminu korttikaan ja käteinen riitti vaan termariin  ;D

Toi 3.27 välitys jo kertoo sen, että sulla on B&W perä. Jos olis 3.23, niin se olis 10-pulttinen.

Kirjoitettu

Thanks, säästyin ryömimiseltä  ;D

• 1 year later...
Kirjoitettu

Mulla olis hyllyssä Kendallin 80/140 peräöljyä, onko liian paksua lukolliseen 10bolt perään  ??? lukkolisäaine löytyy..

• 6 months later...
Kirjoitettu

Mulla on tuossa perän kannessa semmonen kumitulppa,saako sen tosiaan kiskoa siitä pois ja sitä kautta laittaa öljyt? En muuta proppua sen kummemmin kun huohottimiakaan siinä nähny.. ???

Kirjoitettu

Mulla on tuossa perän kannessa semmonen kumitulppa,saako sen tosiaan kiskoa siitä pois ja sitä kautta laittaa öljyt? En muuta proppua sen kummemmin kun huohottimiakaan siinä nähny.. ???

huohotin kuskinpuolen vetarissa siellä päällä... kumitulppa vaan pois ja uudet öljyt sisään

Kirjoitettu

Kumma homma että tommonen kumitulppa pitää öljyt sisällään ja tiivisteeseen kuitenkin pitää vielä gasket-tahnaa lisätä.. :)

Kirjoitettu

Ja eikös se tarkka määrä ollu 1,7-1,8 litraa? Auto joutuu olemaan tunkilla perä pystyssä ni ei vissiin ihan reikään asti voi laittaa.

Kirjoitettu

jätä vähän alle reiän.. laske tunkilta alas.. jos valuu nestettä ulos anna tulla jos ei niin kokeile sormella tuntuuko ja iske tulppa takas.. joutuu vähän ryömii mutta pitäs onnistuu.. itsekkään en muista tarkkaa määrää

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...