Jump to content

voiko happi antureita puhdistaa?(tai mikä se nyt onkaan)

Recommended Posts

Kirjoitettu

Lambda anturia ei kannata mennä puhdistamaan. Sen herkät aistit vaurioituvat.

Sen voi kylläkin puhdistaa monella eri tavalla mutta paras puhdistuskonsti on kuitenkin vaihto uuteen!

Kirjoitettu

Lievään nokeentumiseen auttaa "karstanpoisto" eli kunnolla kenkää. Siis sen jälkeen kun nokeentumisen syy on korjattu. Jos ei sillä korjaannu niin uus.

Lambda-anturit pysyy ehjässä ja säädöissä olevassa koneessa kyllä puhtaana mutta ovat virallisestikin kuluva osa joka pitäis uusia muutaman vuoden välein vaikkei rikki oliskaan.

Kirjoitettu

viime viikonloppuna meni toiselta puolelta tuo rikki ja ajateltiin jos toisen puolen vain puhdistai eikä maksais sitä 170€ uudesta anturista :-\

Kirjoitettu

multa meni happianturi sököks viime kesänä,uusi maksoi 40e,johdot vaan piti jatkaa.

Kirjoitettu

Minä kans laitoin jonku pökötin anturin, olikohan 35 egee.. Oma olis ollu sen 90..

Kirjoitettu

...170€ uudesta anturista :-\

Voiko lambasta oikeasti maksaa noin paljon? Tai no... eihän se ole tyhmä joka pyytää... ;D ;)

Tarvikkeet n. 20+€ ja Boschilaisetkin muutaman kympin.

Kirjoitettu

a1 autoväri kempeleessä oli  170€ pelkkä anturi toiselle puolelle   >:( mekanikko sanoi että jos olisi vuoden uudempi auto niin maksaisi vain 40€  ::)

Kirjoitettu

Kaikki anturit on samanlaisia. Erona vaan johtojen määrä, mitä enemmän piuhoja sen kalliimpi. 3nap käy 1nap tilalle sellaisenaan.

Vakio-antureissa ei tule autokohtaista liitintä joka otetaan vanhasta.

Kirjoitettu

mitä mä tästä oon ymmärtänyt niin tuo anturi oli ylihintainen kun tuo 170€ oli pelkästä anturista ???

Kirjoitettu

mitä mä tästä oon ymmärtänyt niin tuo anturi oli ylihintainen kun tuo 170€ oli pelkästä anturista ???

Kyllä, erittäin.

1, 3 ja 4-piuhaisia halpoja myydään joka tarvikeliikkeessä ja merkkipalikankin (Bosch) saa ainakin tilaamalla.

170€ saa jo laajakaistalambdan.

Eikös f-bodeissa ole kaikissa ainakin 3gen ja 4gen lt1 1-napainen?

Onhan mallikohtainen liittimineen hieman kalliimpi mut ei sentään noin paljoa...

Kirjoitettu

pitää otta puheeksi a1 autovärissä jos tulee enään käytyä siellä >:( >:(

Kirjoitettu

Kyllä, erittäin.

4gen lt1 1-napainen ?

Minulla neljäpiuhainen...  eikä maksanut likikään 170 €, molemmille puolille yhteensä... 

Kirjoitettu

FMI-llä

3nap

BOSCH Lambda-anturi, "lämmitettävä" LSH 25  95,-

Motonet:

Lambda-anturi 1 johdolla 28-3411 29.90

Lambda-anturi 2 johdolla 28-3412 34.50

Lambda-anturi 3 johdolla 28-3414 49.90

Lambda-anturi 4 johdolla 28-3422 49.90

Lambda-anturi 4johd ThickFilm 28-3423 84.50

Lambda-anturi 5johd 28-3424 159.90

Kirjoitettu

laskin tossa että hintaa tuli koko hommalle reilu 100€ LIIKAA >:( >:(

Kirjoitettu

Kannattanee melkein ottaa se kaks napainen johdon kautta lisämaadoittava.. Ei ole ainaskaan maadoituksen kanssa ongelmia, joillakin kuulemma joskus ollut..

Kirjoitettu

Kannattanee melkein ottaa se kaks napainen...

Enpä ole 2nap törmänny mut tarkoititko lämmitettävä 4nap jossa on kyllä anturin maa?

Kirjoitettu

50 kpl maksavat, 95seen käy STMSG236, luulis sopivan myös 94seen. Ja RPstä tottakai.

Kirjoitettu

Kyllä 160€ laajakaistasta on n. puolet liikaa  :o.

Parilla sadallahan saa jo anturin ja siihen boksin, että voi laittaa normaalin kapeakaistaisen signaalin tilalle (+ muita ominaisuuksia).

Kirjoitettu

Kyllä 160€ laajakaistasta on n. puolet liikaa  :o.

Parilla sadallahan saa jo anturin ja siihen boksin, että voi laittaa normaalin kapeakaistaisen signaalin tilalle (+ muita ominaisuuksia).

Ainakin mie tarkoitin mittarisarjaa siis...

Kirjoitettu

pitää otta puheeksi a1 autovärissä jos tulee enään käytyä siellä >:( >:(

Käyppä mäkeliininkadun Tarviketorilla  ;)

Ostin sieltä Standard OE Plus performance anturin ( SG5 ) plug and play tyyliin. Liittimet olivat valmiit suoraan paikoilleen laitettavaksi.

Hinta oli alle 40 €.

Kirjoitettu

Enpä ole 2nap törmänny mut tarkoititko lämmitettävä 4nap jossa on kyllä anturin maa?

Olikohan itellä tuo Bosch-merkkinen, en nyt muista varmaksi.. Kahdella johdolla kuitenki, toinen niistä anturin maa.. Oli jostain pökötistä..

Kirjoitettu

isä soitti tänään us-parts:iin ja ne siellä sanoi että  4-napainen anturi maksaa 165€ :o

Kirjoitettu

isä soitti tänään us-parts:iin ja ne siellä sanoi että  4-napainen anturi maksaa 165? :o

Sielle se varmaan maksaakin noin paljon kun katteet ja kertoimet on kohdallaan. Noissa on paljon eroja hinnoissa ja myös laaduissa. Mites PartCorner tai RP?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...