Jump to content

Peltisarjat trans am 4 gen


LOB

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • driv3r

    12

  • Nupa

    8

  • gmc63

    7

  • -vellu

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

tartteeko nuo midlenghtit y-putkea vai liitetäänkö tuo orginal kattiin  ???

 

Tuossa Pacesetterin 1335 sarjassa tulee Y-putki mukana, hitsaus tai klemmariliitos katalysaattorin eteen, mulla nuo vaati kyllä sovitusta ja vähän naputtelua rattiakselin kohdalla kuten kuvasta näkyy. 

Pacesetter_asennus.jpg}

Link to comment
Share on other sites

Tuossa Pacesetterin 1335 sarjassa tulee Y-putki mukana, hitsaus tai klemmariliitos katalysaattorin eteen, mulla nuo vaati kyllä sovitusta ja vähän naputtelua rattiakselin kohdalla kuten kuvasta näkyy. 

ok, kiitos tiedoista  :)

mulla on Ps:n pitkät tuubit ja niiden kanssa oli suurin nujuaminen apparin puolella

Link to comment
Share on other sites

PaceSetter Performance 72C2239 - PaceSetter Headers  http://www.summitracing.com/parts/PSM-72C2239/

PaceSetter Performance 82-1161 - PaceSetter Off Road Y-Pipes http://www.summitracing.com/parts/PSM-82-1161/

PaceSetter Performance 80-0068 - PaceSetter MetalCore Hi-Flow Catalytic Converters http://www.summitracing.com/parts/PSM-80-0068/

 

Tuollaisella setillä alkuun, loppupään pitäisikin sopia sitten, rälläkällä poikki ja klemmarilla kiinni. Mutta noiden longtubejen asennus tosiaan mietityttään, onko tuota kyseistä vehjettä kenelläkän kiinni?

 

Lambdat tarvitsee jatkojohdot, ei sanota että tulisi mukana?

 

Huhu kertoo että keraaminen päällyste rikkoo lambdat ja pitäisi vaihtaa viikon parin päästä?

 

Laskeeko maavara hurjasti?

Link to comment
Share on other sites

Tuollaset pitkät sarjat on, menee kivuttomammin just tämä off-road -malli (ilman saasteputkia).

Y-putkea mulla ei ole vaan suorat tuplat.

Maavara on riittävä vakiokorkeudella, jos tiputtaa niin jää hidasteisiin kiinni.

Sulla tais olla tämä ympärivuotisessa ajossa? Amerikankeramisointi ei kestä, ruostuu vuodessa ainakin päältä täysin paskaksi  m-

Lambdat tarvii jatkojohdot, saa valmiina sarjana ja se löytyy summitilta, en muista nyt numeroa.

Link to comment
Share on other sites

Huhu kertoo että keraaminen päällyste rikkoo lambdat ja pitäisi vaihtaa viikon parin päästä?

 

Saman olen jostain lukenut, mutta ei tuosta laajasti ole keskustelua ollut.

Jos haluaisi asian hoitaa kunnolla, niin vanhoilla lambdoilla polttais ylimääräiset kurat sarjoista pois ja sitten uudet tilalle.

Link to comment
Share on other sites

PaceSetter Performance 72C2239 - PaceSetter Headers  http://www.summitracing.com/parts/PSM-72C2239/

PaceSetter Performance 82-1161 - PaceSetter Off Road Y-Pipes http://www.summitracing.com/parts/PSM-82-1161/

PaceSetter Performance 80-0068 - PaceSetter MetalCore Hi-Flow Catalytic Converters http://www.summitracing.com/parts/PSM-80-0068/

 

Tuollaisella setillä alkuun, loppupään pitäisikin sopia sitten, rälläkällä poikki ja klemmarilla kiinni. Mutta noiden longtubejen asennus tosiaan mietityttään, onko tuota kyseistä vehjettä kenelläkän kiinni?

 

Lambdat tarvitsee jatkojohdot, ei sanota että tulisi mukana?

 

Huhu kertoo että keraaminen päällyste rikkoo lambdat ja pitäisi vaihtaa viikon parin päästä?

 

Laskeeko maavara hurjasti?

 

Tuossa drivr3 autossa oli ehkä paras asennus noista mitä olen nähnyt. Oli laskettu laatikon takapäätä n. 15 mm joka mahdollisti tuon y-putken kulkemisen todella fiksusti kuskin puolella.  m/ Työläs noiden asennus on mutta aika hyvä lopputulos on myös mahdollista saada.

Link to comment
Share on other sites

Eikös tuon keraamisen peitteen voi suojata sitten vaikka lämmönkestävällä maalilla niin ei pääse siihen pintaan vesi ja suola kiinni?

 

Ja meneepäs nyt sitten vaikeaksi tuon korkeuden kannalta... mikähän siinä on niin vaikeaa suunnitella siinä pakosarjassa kulkemaan samaa reittiä kuin alkuperäinen auton alla  ???

Link to comment
Share on other sites

Ja meneepäs nyt sitten vaikeaksi tuon korkeuden kannalta... mikähän siinä on niin vaikeaa suunnitella siinä pakosarjassa kulkemaan samaa reittiä kuin alkuperäinen auton alla  ???

kyllähän lyhkäset ja puolipitkät meneekin y-putkineen samaa reittiä ku alkuperäset. mahtas olla mielenkiintonen pistää paikalleen semmonen pitkä peltisarja joka sukeltaa koneen ali öljypohjan ja vauhtipyörän välistä  :o mitähän virtaukset tykkäis ;D

 

Link to comment
Share on other sites

kyllähän lyhkäset ja puolipitkät meneekin y-putkineen samaa reittiä ku alkuperäset. mahtas olla mielenkiintonen pistää paikalleen semmonen pitkä peltisarja joka sukeltaa koneen ali öljypohjan ja vauhtipyörän välistä  :o mitähän virtaukset tykkäis ;D

 

 

Argh. Eli kunnollinen putkisto sekä alusta samassa autossa on täysi mahdottomuus jos haluaa päästä hidasteen yli  ???

Link to comment
Share on other sites

Argh. Eli kunnollinen putkisto sekä alusta samassa autossa on täysi mahdottomuus jos haluaa päästä hidasteen yli  ???

 

Kyllä mun mielestä pitkien sarjojen kanssa pääsee ihan hyvin jos ei ole hirveesti madallettu.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mun mielestä pitkien sarjojen kanssa pääsee ihan hyvin jos ei ole hirveesti madallettu.

 

mulla on tuuman laskettu + pitkät peissetterit ja vielä olen onnistunut välttämään maakosketuksia. mulla on saastemallin putket ja niissä oli egr:n putki n. 3 cm väärässä paikassa -->ei mahtunut paikoilleen ennen kuin egr-putki oli oikeassa paikassa.

Link to comment
Share on other sites

vielä kun olisi ilman saastehärveleitä niin olisi siistimmät. voi kunpa voisi saada kaiken, päällystetyt longtubet maavaralla ilman saastehääbeleitä  \m/

Mul 93 camarossa oli pitkätsarjat ilman ilmapumpunputkia oli ne kliinimmännäköiset :)
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...