Jump to content

Hillitön kulutus, mikä neuvoksi?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli nyt alkoivat ongelmat tuon tuontivehkeen kanssa. Jotenkin tuntui heti alusta asti että tätä joutuu tankkailemaan turhan usein, ja mittaukset vahvistivat ikävän tosiasian. Kulutus on yli 20 litraa sadalla maantieajossa.

Aika paljon 2.8 V6 manuaalilta... :(

Korjaamollekaan ei ole varaa tätä viedä, joten neuvoja otetaan vastaan. Mistä kannattaisi alata etsimään vikaa?

Huomautettakoon että en ole maahantuonnin jälkeen tehnyt autolle mitään, ainoastaan vaihtanut öljyt ja suodattimet.

Kirjoitettu

No Huh! Sehän vie gasoa niinku isolohkot ikään. Jollei tehoakin ole yhden isolohkon verran, niin sitten on kyllä joku pielessä ja pahasti.

Jos lambda olis entinen?

Kirjoitettu

Tehoa ei (ikävä kyllä) ole sen enempää kuin normaalistikaan, melkeinpä päinvastoin. (hankala tosin sanoa kun ei ole vertailukohdetta)

Vai lambdaa epäilisitte. Onkohan olemassa mitään keinoa kotikonstein tarkastaa sen toiminta?

Myös sitä ajattelin että jos askartelisi sen piuhan ja keräisi WinALDL:lla tietoja koneesta, mahtaisiko siitä olla apua ongelman selvittämiseen?

Lisäystä vielä: Tuo myös "paukauttelee" aika reippaasti pakoputkistosta aina kun kaasun päästää tai tekee moottorijarrutuksen. Mahtaako se liittyä tuohon kulutukseen?

Kirjoitettu

Olisko sytkä päin pyllyä??

Kantsii joo askarrella toi WinALDL kuntoon niin näet mitä se lambda puuhailee.

Kirjoitettu

Ja yksi syy vois olla katin tukkeisuus. 305 Tbi koneella varustettu Camaroni hörppäs likimain samoja lukemia katti paikallaan. Heivasin katin huitsun nevadaan ja kulutus tippui kymmenellä litralla, pysyen nykyään maantieajossa kympin ja kaupunkiajossa noin 12-15 litran huitteilla.

Kirjoitettu

Kokeilin kattoa sytkän stroboskoopilla, merkki vilkkui asteikon ekan pykälän kohdalla. Onko oikein vai mahtaako olla hieman aikaisella?

Katti lentää mäkeen heti kun leima on saatu, joten pian nähdään onko sillä vaikutusta :)

WinALDL:lää en ole vielä päässyt kokeilemaan. Asiaa jarruttaa se ettei mulla ole kannettavaa, eikä oikein inspiroisi raahata talliin tätä pöytäkonetta :P

Kirjoitettu

Mulla on nyt omas varmaan sama vika.. bensaa palaa aivan sikana. En oikeen osaa sanoa misä vois olla vika. Oon nyt vaihtanu imusarjan ja ruiskun välisen tiivisteenkin. Termarin vaihdoin ku sekin oli rikki. sitten oon laittanu polttoaineregun jos vaikka sillä toi kulutus putois mut EI! Laitan koneen kannettavan nokkaan tänään jos vaikka sillä sitten näkis mikä tätä vaivaa. ???

Kirjoitettu

Yleensä vika on tukkeutuneessa katissa. Ja tavallaan ERG:ssä joka aukeilee kun vastapaine putkessa kasvaa. Lisäoireina on lämpöjen nousu ja vedon puuttuminen. Myös Katin sisuskalut voivat olla irrallaan ja tukkia putken silloin tällöin. Oliko syttyä tarkistettaessa se ennakon vapautus piuhanliitin auki (lämppäri/ilmastointi kotelon päällä olevan johtonipun ruskeajohdin mustallaraidalla).

Kirjoitettu

Katin kiskasin irti ja laitoin suoran putken tilalle.. ei pitäisi ahdistaa. EGR ja syltty pitää kans vielä tarkistaa varmuuden vuoksi. Sanokaas muuten vielä miten tarkistan EGR:n toiminnan?

Kirjoitettu

Ei yleensä tarvitse tarkistaa, koska saat SES-valon mikäli ei pelaa kun boxi yritää ohjata. Vuotoa ei boxi tietenkään pysty toteamaan, mutta sen huomaa kyllä mikäli painaa sitä ERG-kalvoa sieltä alapuolelta (esim. TBI). Jos tyhjäkäynti ei muutu kunnolla huonoksi tai auto sammu ventiili vuotaa. Tätä ei tietenkään voi normaali kuolevainen testata TPI-koneisesta autosta (tai luultavasti kätilöltä onnistuu), joten on seurattava tyhjäkäynnin muutoksia (kone käy tosi huonosti tyhjäkäyntiä tai yrittää sammua). Tämän testin voisi tehdä (ERG ei saa avautua pelkällä alipaineella vaan lisäksi pitää pakosarjassa olla painetta): Laita se ERG:ltä tuleva letku suoraan plenumin alipaine nippaan (menee normaalisti sille boxin perässä olevalle ventiilille). Tyhjäkäynti ei saa muuttua, jos muuttuu on ERG:n jousi kuoleentunut tai pakosarjassa on liian suuri paine.

Kirjoitettu

Kiitos pienen autoveron, jäi mulle sen verran rahaa että pystyn viemään tämän korjaamolle. Saavat he selvittää vian, korjauksen hoidan sitten itse.

SES-valo ei mulla ole vilkkunut vielä kertaakaan joten ainakaan boksi ei ole tietoinen mistään viasta...

Kirjoitettu

Onkohan SES-polttimo paikallaan ? Eli syttyykö valo hetkeksi, kun starttaat ? Jos ei, ei taida olla polttimoakaan....

Kirjoitettu

Kyllä se syttyy. Sehän syttyy aina palamaan kun laitan virran päälle, ja sammuu kun auto käynnistyy.

Kirjoitettu

Onkohan SES-polttimo paikallaan ? Eli syttyykö valo hetkeksi, kun starttaat ? Jos ei, ei taida olla polttimoakaan....

Nyt pomppas :o Mä en nimittäin ole KOSKAAN nähnytkään tuota valoa. Aluksi ei ollut mitään hajuakaan mikä SES-valo on ennenkuin näin sen oliko se nyt Hannuxin sivulla, Service Engine Soon.... ahaok....

Kun auton käynnistän, palaa turvavyövalo jonkun aikaa, sitten sammuu. Ja jos kässäri on päällä BRAKE valo palaa. Muita valoja sit mittaristossa en oo nähnytkään....

Eli onkohan mulla edessä kojelaudan purku ja valojen tarkistus ???

Ois luullu et se ois palanu sillon ku yks pytty oli poissa pelistä... :-\

Kirjoitettu

Turvavyövalo? Eikai näissä semmoista... Ei mulla ainakaan oo.. :o

SES-valo on brake valoa vastapäätä. Oranssin värinen.

Kirjoitettu

Mul on turvavyövalo jossa on joku summerikin... oiskohan jotain GTA-spessujuttuja...

Semmonen punanen missä on äijän kuva jolla on turvavyö.....

Kirjoitettu

Ai niin sul on GTA. Mahtaako siinä sitten olla toi SES-valokaan samassa paikassa kuin mulla? En tiedä? Joku viisaampi neuvokoot...

Kirjoitettu

Jep. GTA:ssa on sellainen. Ja summerinääniä joka lähtöön....

Kirjoitettu

Ja summerinääniä joka lähtöön....

Kuullostaa ikävältä, mua kun ottaa päähän jo tämä Firebirdin "pling plong" varoitinkin ;D

Se oikeesti tuntuu kilkuttavan joka asiasta ???

Kirjoitettu

Ja summerinääniä joka lähtöön....

Kuullostaa ikävältä, mua kun ottaa päähän jo tämä Firebirdin "pling plong" varoitinkin ;D

Se oikeesti tuntuu kilkuttavan joka asiasta ???

Mullei kuulu pling plongia, vaan tasainen ininä. Ja summereita oon kuullu 2, se turvavyö joka on aika heikossa hapessa (kuulostaa siltä ku se tukehtuis) mut se inisee vaan hetken. Toinen on jos virrat sammutaa ja valot jää päälle, se on tasasen tappava ja soi kunnes valot laittaa pois.

Mutta se SES-valo... Missä se siellä on/mikä niistä? Jos lamppuja lähtee kattelee....

Kirjoitettu

Moni on ottanut polttimon pois/laittanut kytkimen johtimeen joka menee lampulle, koska SES heidän mielestä palaa jtkuvasti.... :-[

Kirjoitettu

Juu,näppärä konsti toi polttimon poisto(ses) kun laitetaan auto myyntiin....

Kirjoitettu

Tuosta näet SES:in sijainnin. Se on tuo oranssi valo.

HPIM0510.JPG}

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...