Jump to content

TPI Harness with LS1 PCM Control


Senior

Recommended Posts

Hieman pohdittavaa TPI-joukkiolle...  m/

 

http://www.eficonnection.com/eficonnection/12200411.aspx

 

 

TPI Harness with LS1 PCM Control

 

 

Overview

 

The original TPI engine control modules have been replaced with newer control modules that are superior to the older systems. Even the aftermarket has offered high priced alternative solutions to the TPI ECM. The 01-02 LS1 powertrain control module (PCM) has proved to be an excellent control module for the early TPI engines and any other multiport injected generation 1 small block engine. It is the only engine controller that can be used with the 4L60E or 4L80E transmission.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

todellista ls poksin säätäjää (siis joka tietää mitä tekee) ei suomesta taira löytyä.

harrastajia jotka räpeltää niitä kyllä löytyy.

Melko mielenkiintoinen mielipide,kun pitää mielessä että Pekkakin veteli vaparina jotain 185km/h loppuja.Ei vissiin kovin pielessä noi säädöt..

Link to post
Share on other sites

Melko mielenkiintoinen mielipide,kun pitää mielessä että Pekkakin veteli vaparina jotain 185km/h loppuja.Ei vissiin kovin pielessä noi säädöt..

aikansa kun säätää niin kohdalleen saa.(en millään lailla väheksy pekan aikoja)

lähinnä tarkoitin tuolla edellä olevalla kommentilla sitä että kun tietää mitä tehdään niin se on vain kuin käynti optikolla ja asia on kunnossa

corvette puolella noista on kovasti käyty keskustelua ja suomessa ei saa viri corvettea säätöihin mutta lähin spesiaali putiikki löytyy tukholmasta.

Link to post
Share on other sites

todellista ls poksin säätäjää (siis joka tietää mitä tekee) ei suomesta taira löytyä.

harrastajia jotka räpeltää niitä kyllä löytyy.

 

Ja taas itselläni tulee mieleen että maailmassa ei ole kuin yksi ainoa oikea viritysboksi.

 

Eli johtosarja + boksi Ebaysta 99$ = lähes sama hinta kuin Halteckilla jossa ainakin joillain on ollut pienoisia ongelmia toimivuuden kanssa.

 

 

Link to post
Share on other sites

aikansa kun säätää niin kohdalleen saa.(en millään lailla väheksy pekan aikoja)

lähinnä tarkoitin tuolla edellä olevalla kommentilla sitä että kun tietää mitä tehdään niin se on vain kuin käynti optikolla ja asia on kunnossa

corvette puolella noista on kovasti käyty keskustelua ja suomessa ei saa viri corvettea säätöihin mutta lähin spesiaali putiikki löytyy tukholmasta.

 

Johtuskohan tuo myös siitä että nämä ohjelmat mitä suomessa on käytössä on VIN lukittuja ja niiden lisäys on aika tyyristä. Tuliko Efi livessä 2 Viniä ohjelman mukana. Taitaa ks. ohjelma maksaa vissiin n. 500 euroa tai jotain?

Link to post
Share on other sites

haltekin toimivuus ongelmatkin on melko varmasti siellä käyttäjä puolella suuremmaksi osaksi.sehän on yksinkertainen säätää, mutta jos et tierä mitä säätää ja kun jotain säädät niin pitäis tietää mihin se vaikuttaa ja miksi.

sama homma kuin se että ihminen on ilmiselvä diodi.

no kun sormen laittaa sinne niin toisessa paikassa jäykistyy. mutta jos teet sen toisin päin niin eipäs sormi jäykistykkään.virta kulkee vain toiseen suuntaan.

Link to post
Share on other sites

Melko mielenkiintoinen mielipide,kun pitää mielessä että Pekkakin veteli vaparina jotain 185km/h loppuja.Ei vissiin kovin pielessä noi säädöt..

toi 185km/h ei nyt ole hirveen paljon, mutta jos todella tarvitsee alkaa muuttamaan asetuksia loytyyko sellaista heppua suomesta.meikalaisen vakio gto.llakin vedellaan tollaisia loppunopeuksia. lingenfelter corveten koneen saatajaa ei loytynyt kuulemma koko suomesta, joten mun mielipide on hiukan epaileva. taallapain saadon saa 500$ ja takuun paalle, ymmartaakseni toi ohjelmoiti ei nyt kuitenkaan ole ihan niin yksinkertaista kuin esim. haltekilla. kuitenkin toi systeemi on kateva jos haluaa muuttaa 3.gen ls/4l60e tekniikkan, mutta jos ton muutoksen tekee miksei suoraan vaihda koko johto sarjaa?

Link to post
Share on other sites

toi 185km/h ei nyt ole hirveen paljon, mutta jos todella tarvitsee alkaa muuttamaan asetuksia loytyyko sellaista heppua suomesta.meikalaisen vakio gto.llakin vedellaan tollaisia loppunopeuksia.

Hienostihan kulkee vakio GTO:ksi.Mitä netistä ja lehtiartikkeleista olen lukenut,ovat loppunopeudet testiyksilöissä olleet luokkaa 104-106mph.

Link to post
Share on other sites

Ihan ei selvinnyt mitä kaikkea iloa tuosta on; MAF koneeseen istuu vissiin parremmin kun MAPiin (optional speed density mode only) vai oliko LS:ssä molemmat?. Mites sytkä; saako tuolla aikaiseksi suorasytkän? Asentoanturi pitäis laittaa  nokka-akselille + melkoinen nippu muutakin vaihtoon menevää. Mutta saattaisi olla melko mielenkiintoinen kokeilla.

Link to post
Share on other sites

toi 185km/h ei nyt ole hirveen paljon, mutta jos todella tarvitsee alkaa muuttamaan asetuksia loytyyko sellaista heppua suomesta.meikalaisen vakio gto.llakin vedellaan tollaisia loppunopeuksia.

 

Joo, ei se niin paljoa ole. Ei tommonen noin 1600kg painava auto tarvi tollasiin loppunopeuksiin ku mitä, jotain 450-500hv? Elikkä vakio LS1:seen on kuitenkin leivottu lisää jerkkua semmoset 150-200hv. Mitään LS1:sen boksista tietämättä, mutta veikkaan kyllä että asetuksia joutuu jo jonkun verran muuttelemaan.

 

Hyvin kulkee kyllä vakio GTO, kuten Jari jo sanoikin. Minkäköhän takia ne meni edes tekemään Z06 Vetteä, kun GTO menee samoja vauhteja...  m/

Link to post
Share on other sites

Ihan ei selvinnyt mitä kaikkea iloa tuosta on; MAF koneeseen istuu vissiin parremmin kun MAPiin (optional speed density mode only) vai oliko LS:ssä molemmat?. Mites sytkä; saako tuolla aikaiseksi suorasytkän? Asentoanturi pitäis laittaa  nokka-akselille + melkoinen nippu muutakin vaihtoon menevää. Mutta saattaisi olla melko mielenkiintoinen kokeilla.

 

Tietääkseni LS1 on suorasytkällä ainakin 8 puolaa löytyy koneen päältä.

Itelleni vaan mietin vaihtoehtoja kun Autronic maksaa päälle 2000€ ja Haltech alkaen 990€.

Tosta tulisi johtosarja+ECU+softa noin 1000€ Suomessa.

Link to post
Share on other sites

Juu onhan siinä ne puolat, mutta mitäs muita kilkkeitä vielä tarvitaan että sen saa toimimaan. Onko esim. puolan pääteaste jalassa mihin puola kiinnittyy kuten esim. V6 trans sportin suorasytkässä? (siinä on yhdessä jalassa kiinni kaikki kolme puolaa ja pääteasteet) Tuskin se boksi kuitenkaan suoraan puolia ohjaa.

Link to post
Share on other sites

Joo, ei se niin paljoa ole. Ei tommonen noin 1600kg painava auto tarvi tollasiin loppunopeuksiin ku mitä, jotain 450-500hv? Elikkä vakio LS1:seen on kuitenkin leivottu lisää jerkkua semmoset 150-200hv. Mitään LS1:sen boksista tietämättä, mutta veikkaan kyllä että asetuksia joutuu jo jonkun verran muuttelemaan.

 

Hyvin kulkee kyllä vakio GTO, kuten Jari jo sanoikin. Minkäköhän takia ne meni edes tekemään Z06 Vetteä, kun GTO menee samoja vauhteja...  m/

05-06 gto.ssa on LS2 400/400 vakiona.

Link to post
Share on other sites

05-06 gto.ssa on LS2 400/400 vakiona.

 

Niin on, se on eri patti ku LS1. Eikä se LS2 mene siltikään vakiona 185km/h loppunopeuksia vartilla. Ja tässähän tais olla pohjimmiltaan kyse LS1:stä, missä ei ole 400hv vakiona, vaan olisko ollu 305hv. Elikkä ihan hyvin on tullu lisäpotkua LS1:seen, vaikka boksia on "tietämätön harrastaja räpelöinyt"...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...