Jump to content

Camaro hyytyi

Cobra

Recommended Posts

Kirjoitettu

Koodi 34 =

"MAP sensor signal voltage was too low (high vacuum) when engine speed was under 600 RPM or the engine speed was over 600 RPM with a throttle position angle above 6%."

Eli MAPpi näyttää liian alhaista jännitettä (suuri alipaine). MAPpi sökö tai huonot liitokset jossain?

Alipainevuoto se ei voi olla, koska sitten pitäisi tulla koodi 33.

Kirjoitettu

Minkäs hintanen toi MAP on? Muistelisin että jotain 30-40e...?!

Kirjoitettu

Miten on, löytyykö mahdollisesti läppäriä ja mahdollisuus käyttää esim. ALDL Monitor ohjelmaa? Autosihan on -91:nen eli pitäis kyseinen ohjelma toimia.

Katselin tuossa omia tallennuksia kyseisellä ohjelmalla ja tällaisia arvoja mulla näytti MAPin ollessa todennäköisesti ehjä:

Tyhjäkäynnillä (vähän alle 700 rpm) siinä 39kPa:ta, arvo alkoi laskemaan lisätessä kierroksia auton ollessa paikallaan

Kiihdytyksessä arvo nousi n. 90kPa:n, siitä sitten laski ajossa alimmillaan 20kPa:n, matalimmat arvot taitaa tulla ajettaessa ihan pintakaasulla auton rullatessa

Voihan olla tietysti vaikeata saada mitään arvoja jos kone ei käy kunnolla

Kirjoitettu

Eipä löydy läppäriä. Enkä tiedä ketään tästä kouvolan seudulta kellä olisi.

Täytyy käydä vielä kaikki sähköliittimet läpi konehuoneesta ja käyttää reilusti CRC:tä... jos siitä ei ole apua niin kai se on uutta MAPpia kokeiltava.

Kirjoitettu

Cobra mun kaveril ois läppäri mut ei tot ohjelmaa, voin kysästä josse suostus lainaamaa sitä vähäks aikaa. Eiks sulla ollu auto jussina kylillä ajossa? Ainaki muistelisin niin 8)

Kirjoitettu

Juuh.. ajossa oli auto juhannuksena. Kyllähän toi camaro toimii kun pitää sen kaasuläpän asentotunnistimen liittimen irrallaan.. tyhjäkäynti vaan huutaa.

Suihkuttelin noihin sähköliittimiin CRC:tä mutta ei se vaikuttanut käyntiin mitenkään... kaasuläpän johdon ku laittaa kiinni ni rupeaa tyhjäkäynti seilaamaan ja välillä sammuilee.

Kävin muuten äsken katsastus konttorilla ja leima tuli paperiin :)

Olin kyl ihan varma että tyhjäkäynnin takia tulee hylsy, mut päästöjen mittausten aikana camaro sai jonku ihme kohtauksen ja tyhjäkäynti asettui siihen 750 kierroksen paikkeille. ;D

GeeTa mä laitan uuden MAP anturin tilaukseen ja jos ei käynti sillä korjaannu ni kysäse vaikka sitte sitä läppäriä.

Kirjoitettu

Jos toi ongelma esiintyy vain tyhjäkäynnillä, niin voihan sitä aina raahata pöytäkoneen riittävän lähelle autoa. Nimim. kokemuksella ::)

Tuli muuten mieleen, että toi koodi 34 sisältää ehdon, että TPS:n käy yli 6%:ssa, vaikka alipaine on suuri. Eli jospa TPS pätkii, mutta aivot tulkitsee sen MAP-viaksi?

Kuka tietää, kumman anturin pätkiminen voisi aiheuttaa yo. ongelmia??

Kirjoitettu

Jospa se onkin IAC, mikä seilaa.... vimpain toimii kimpassa TPS:n kanssa....

Kirjoitettu

Mulla on ollu samntyyppinen ongelma ja IAC menee vaihtoon jossain vaiheessa

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...