Jump to content

305:sen tilalle LS2 moottori

Recommended Posts

Kirjoitettu

Siirretään aihe nyt tänne..eli kun niin kovasti puhetta tästä asiasta oli,mahtaako onnistua?

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Diore

14

• TexFinn

6

• Z-mo

6

• -vellu

5

Kirjoitettu

Mikali vaihdon laillisuutta katukayttoon tarkoitat, niin todennakoisyys taitaa olla aika pieni. Valitettavasti...

Kirjoitettu

Niinkuin mun käsityksen mukaan koneen koko saa olla sen 20% suurempi eikä tehomäärä..ja jos suurin sarjavalmisteinen on 5,7 niin 6 litraisen vaihto ei pitäis olla ongelma?

Kirjoitettu

Eihan se litrakoko olekaan mikaan ongelma, vaan teho. LS2:nen kun lahtee 400 hepasta ylospain, niin se on jonkun verran enemman kuin vertailukoneessa.

EDIT: Perkele!!! Pilotti paihitti mut 10 sekunnilla.  >:(

Kirjoitettu

Iskutilavuus saa olla 25% suurempi ja teho 20%.

Se 5.7 vs. 6.0 ei oo ongelma, mutta 245hv vs. 400hv on pienoinen...

Kirjoitettu

Toisin sanoen ei siis riita etta vaihdettava kone tayttaa yhden vaatimuksista. Sen pitaa tayttaa kaikki: tilavuus, teho ja paino.

Kirjoitettu

Kumpi on määräävä,tehon prosenttuaalinen lisäys vertailumoottoriin nähden vai 7kg/1kW tehopaino suhde????

Kirjoitettu

Niinkuin mun käsityksen mukaan koneen koko saa olla sen 20% suurempi eikä tehomäärä..ja jos suurin sarjavalmisteinen on 5,7 niin 6 litraisen vaihto ei pitäis olla ongelma?

Vutoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna; tätä tehokkaamman moottorin vaihto edellyttää tässä momentissa mainitun muutoskatsastuksen lisäksi 4 §:n 2 momentissa mainittua poikkeuslupaa sekä vähintään moottorin tehoa vastaavien jarrujen asentamista ja tarvittaessa myös heilahduksenvaimentimien vaihtoa ja rakenteiden vahvistamista vastaamaan kohonnutta moottoritehoa

Kirjoitettu

miten sitten on mahdollista että esim. 2gen firebirdiin on vaihdettu laillisesti yli 6 litrainen kone?

Kirjoitettu

Kumpi on määräävä,tehon prosenttuaalinen lisäys vertailumoottoriin nähden vai 7kg/1kW tehopaino suhde????

Se on määräävä kumpi tulee ensin vastaan m-

Kirjoitettu

miten sitten on mahdollista että esim. 2gen firebirdiin on vaihdettu laillisesti yli 6 litrainen kone?

Tais olla jo tehtaalta saatavana 6.6 ltr kone  ::)

Kirjoitettu

Missäs noin on? Hyssss ;)

Kirjoitettu

Missäs noin on? Hyssss ;)

naapuritallin miekkonen nimittäin tilasi itselleen jenkeistä koneen,joka oli muistaakseni 6,8 tai jotain tuota luokkaa..

Kirjoitettu

2gen Firebirdiä on saanut tehtaalta 7.5 litrasella koneella. Siinä syy. Ja saat laittaa 3gen Firebirdiinkin sen 6 litraisen koneen, mutta siinä ei saisi olla enemmän kuin se 300hv.

Kirjoitettu

2gen Firebirdiä on saanut tehtaalta 7.5 litrasella koneella. Siinä syy. Ja saat laittaa 3gen Firebirdiinkin sen 6 litraisen koneen, mutta siinä ei saisi olla enemmän kuin se 300hv.

Miten hittoo ton sit sais onnistuu..prkl.. :-[ miks mulle sitten liikkeessä sanottiin että heitä toi LS2 kone paikalleen..kun juttelin niille mun suunnitelmista ym..

Kirjoitettu

Ne halusi myydä sulle koneen  ::)

ei se nyt oo ihan siit kii..ku ei se tulis maksaa paljo mitää mulle..se tässä ihmetyttääkin.. ???

Kirjoitettu

2gen Firebirdiä on saanut tehtaalta 7.5 litrasella koneella. Siinä syy.

Jep. 455 SD  \m/

Kirjoitettu

Miten hittoo ton sit sais onnistuu..prkl.. :-[ miks mulle sitten liikkeessä sanottiin että heitä toi LS2 kone paikalleen..kun juttelin niille mun suunnitelmista ym..

Ainoa keino on se, mitä Patekin tuolla mainitsi että jos jollain ilveellä saat vertailumoottoriksi vanhemman generaation moottorin, sit onnistuisi helposti.

Mutta muuten ei kyllä saa LS2:sta 3gen autossa Suomessa kilpiin.

Kirjoitettu

ei se nyt oo ihan siit kii..ku ei se tulis maksaa paljo mitää mulle..se tässä ihmetyttääkin.. ???

Kannattaa kysaista sielta liikkeesta etta mites tuo homma onnistuu laillisesti. Ehka he tietavat jotain mita taalla ei tiedeta.  ???

Kirjoitettu

Kannattaa kysaista sielta liikkeesta etta mites tuo homma onnistuu laillisesti. Ehka he tietavat jotain mita taalla ei tiedeta.  ???

ihmetyttää kyllä nyt erittäin suuresti..kaippa mä sit tyydyn 383:een jos tuo ei onnistu..sit viritän sitä konetta..

Kirjoitettu

Onnistuukos toi vertailumoottori juttu niin,että tehot vuoden -89 3.8litraisesta turbo transusta(250 Sae hp) ja tilavuus 350:n mukaan?

Kirjoitettu

http://www.2gta.com/1971ta.html

1971 Ponussa on näemmä ollut kunnon kone 455 cid ja 335 hevosta.  Mitähän toi 445 on euromitoissa.

Kirjoitettu

Ja minkä alan liike oli kyseessä? Onko tämä liike tietoinen esim. siitä kuinka tehokkaan moottorin aikoinaan 3gen Firebirdiin on saanut?  ;)

Onnistuukos toi vertailumoottori juttu niin,että tehot vuoden -89 3.8litraisesta turbo transusta(250 Sae hp) ja tilavuus 350:n mukaan?

Mun mielestä niitä voi just tolleen yhdistellä. Mutta taitaa olla aika sama kummasta ne tehot ottaa kun eroa ei oo ku 5hv...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...