esucos Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Morjens. Liityin tänne joukkoon iloiseen, kun viime viikolla ostin tuollaisen -85 ponun. Jonkinlaista projektiahan tässä on heitettävä, vaikka itse autolle ei tarvitisi tehdä muuta, kun korjata ilmastointi. Voisin laittaa vaikka kuvia tulemaan jossakin vaiheessa. Autolla on ajettu 58 000 mailia, mikä on mun laskuopin mukaan reilu 90 000 kilsaa. Kyllä, auto on seisonut tallissa viimeiset 5 vuotta ja sillä on yksi omistaja ollut ennen minua. Edellinen omistaja on tuonut sen jenkeistä itse. Eli kohtalaisen harvinainen yksilö kunnoltaan. Koneeseen on tehty yksi remppa, koska nokka-akseli oli prakannut ja edellinen omistaja halusi ilmeisesti että kaikki vaihdetaan sitten. Eli alakerrasta lähtien. Sopii minulle. Ennenkuin tajusin auton kunnon (moottorilta), suunnittelin koneen avaamista ja ahtamista. Nyt olen kyllä tullut vähän toisiin ajatuksiin.. Kesällä sitten täytyisi ottaa kuitenkin vähän paikkoja auki ja suunnitella lisää.
Cowboy Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Tervetuloa messin! ja kuvia innolla odotellessa. ... nii ja aja ny kesä ensin sillä ja tuumaa sit mitä alat koneelle tekemään, talvella. kesät on hienoja ruisailuaikoja, talvet on ruuvaamista varten
esucos Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kiitoksia Mä ajattelin talven ja kesän ajaa katsellessa että ilmeneekö vikoja. Sitten loppukesästä/syksyllä katselee mitä tekee. Tokihan kaikkia hienoja visioita löytyy, mutta niiden toteuttamisen mielekkyys vaihtelee Varmaankin täällä konsultoin viisaampiani esim. varaosien tilauksesta yhdysvalloista. Laittaisin pienen kuukausipalkkani vetoon, että joku sitä tällä forumilla tekee/on tehnyt ja osaa antaa hyviä vinkkejä. Kyllä mun jenkin ostoa on kritisoitu ja vittuiltu näillä bensan hinnoillla, mutta mun vastaus niille ihmisille on aina sama: "Ajaa sitten vaikka vähän vähemmän, mut ajaa sen vähän tyylillä".
Cowboy Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 ei näitä autoja harrastaessa ajatella sitä miten paljon se vie bensaa.
Pete Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 ... nii ja aja ny kesä ensin sillä ja tuumaa sit mitä alat koneelle tekemään, talvella. kesät on hienoja ruisailuaikoja, talvet on ruuvaamista varten veit jalat suusta tervetuloa joukkoon ja onnittelut oivallisesta merkki valinnasta
Mika Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Tervetuloa mukaan joukkoon kirjavaan Onnittelut auton hankinnasta johtuen Jäämme sitten odottelemaan kuvia pirssistä
5,7 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kyllä mun jenkin ostoa on kritisoitu ja vittuiltu näillä bensan hinnoillla, mutta mun vastaus niille ihmisille on aina sama: "Ajaa sitten vaikka vähän vähemmän, mut ajaa sen vähän tyylillä". niin ja onhan tälläinen halvin tapa mennä lujaa ja nopeasti jos niin haluaa tehdä..jos on ostamassa autoa jonka pitää kiihtyä alle 7s 0-100 ja mennä 250kmh voi vittuilijat ruveta esittelemään vaihtoehtoja huomioon ottaen varaosien ym hinnat!
Marko Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Mutta tuokin vinoilu bensan kulutuksen järjettömyydestä osoittaa vaan ettei puhujalla ole parempaa tietoa. Viime kesän ajelin 5.0 kaasari vehkeellä n 10 keskikulutuksella.
Marko Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 niin ja onhan tälläinen halvin tapa mennä lujaa ja nopeasti jos niin haluaa tehdä..jos on ostamassa autoa jonka pitää kiihtyä alle 7s 0-100 ja mennä 250kmh voi vittuilijat ruveta esittelemään vaihtoehtoja huomioon ottaen varaosien ym hinnat! volvo 850 T5 niitä saa jos neljällä tonnilla.
5,7 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 volvo 850 T5 niitä saa jos neljällä tonnilla. noniino siitä sitten ajelemaan ja virittämään onko enää e/hv kohdallaan en tiedä kun ei kiinnosta
Nupa Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Varmaankin täällä konsultoin viisaampiani esim. varaosien tilauksesta yhdysvalloista. Laittaisin pienen kuukausipalkkani vetoon, että joku sitä tällä forumilla tekee/on tehnyt ja osaa antaa hyviä vinkkejä. Tosta ylälaidan sponssimainoksia kun klikkailee niin varmasti auttavat. Mikäli omaa korttia niin www.summitracing.com viriosille tai www.rockauto.com vakio-osille. Molemmista toimii toimitukset ok Teretulemast mukaan.
Ernesti Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Jos auto on hieno orkkiskuntoinen niin harkitse myös semmosta vaihtoehtoo että pitäisit sen semmosena. Tämä on tosin minunlaisen nössön mielipide. Toki jokainen tekee autolleen mitä haluaa, eikä siinä oo kenelläkään mitään nokan koputtamista!
Mopo305 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Tää,on hullua sakkia,mutta tervetuloa.Seura tekee kaltaisekseen.
esucos Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Joo yksi vaihtoehto on pitää orkkiksena. Konehuoneeseen tietysti täytyy tehdä pikku modaukset käsittäen kromiosaa jne. Kyllä te tiedätte Ahtamisessa taitaa tulla sellainen proggis, että kone on liian korkapuristeinen? (eli käytännössä puristuksia pitäisi alentaa ja männät vaihtaa?) Näin eurooppalaisssa autoissa. Jenkkejä kun en ole paljoa rassaillut niin varmasti en tiedä. Ja kylläpäs täällä on mukava vastaanotto uudelle jenkkiharrastajalle. Kiitos teille
esucos Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Mutta tuokin vinoilu bensan kulutuksen järjettömyydestä osoittaa vaan ettei puhujalla ole parempaa tietoa. Viime kesän ajelin 5.0 kaasari vehkeellä n 10 keskikulutuksella. Tästä mäkin yllätyin. Olen nämä 300 mailia mitä autolla oon päästellyt, ajanut aika pintakaasulla ja rauhallisesti. Nyt on jo malttia kun ikääkin on JO 24v Mutta kyllä, eipä tuo niin paljoa vie mitä aluksi pelkäsin. etenkään maantieajossa. varmaan just 10 pintaan. Kaupungissa sit varmaan 15+L/100km..
BlackZ Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Ahtamisessa taitaa tulla sellainen proggis, että kone on liian korkapuristeinen? (eli käytännössä puristuksia pitäisi alentaa ja männät vaihtaa?) Näin eurooppalaisssa autoissa. Jenkkejä kun en ole paljoa rassaillut niin varmasti en tiedä. Onneksi olkoon vaan auton hankinnasta ja mitä ahtamiseen tulee, niin onnistuu ihan hyvin. Kunhan muistaa että maltti on valttia noiden paineiden suhteen, eli yli kilon ahtoja ei näihin vakiona paljon laiteta. Vakiomoottori kestää kohtuudella jos on hyväkuntoinen niin aina 0.6 kiloon asti painettakin ilman ihmeempiä muutoksia, joten ei ole ongelma. Noita Paxtonin ahdinsarjojahan myytiin nimenomaan vakiomoottoreihin aikoinaan joten on niistä ihan hyviä kokemuksia olemassa. Vaikka varmasti jotain muuta osa porukasta väittääkin, mutta se nyt vaan on nähty ja koettu homma useamman projektin tiimoilta että kyllä ne nämä vehkeet ahtamista kestää vakioalakerrallakin jne. Toki ajokilometrit varmasti vähenee ahtamattomaan verrattuna, mutta sehän se on muutenkin viritettäessä edessä...
esucos Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Onneksi olkoon vaan auton hankinnasta ja mitä ahtamiseen tulee, niin onnistuu ihan hyvin. Kunhan muistaa että maltti on valttia noiden paineiden suhteen, eli yli kilon ahtoja ei näihin vakiona paljon laiteta. Vakiomoottori kestää kohtuudella jos on hyväkuntoinen niin aina 0.6 kiloon asti painettakin ilman ihmeempiä muutoksia, joten ei ole ongelma. Noita Paxtonin ahdinsarjojahan myytiin nimenomaan vakiomoottoreihin aikoinaan joten on niistä ihan hyviä kokemuksia olemassa. Vaikka varmasti jotain muuta osa porukasta väittääkin, mutta se nyt vaan on nähty ja koettu homma useamman projektin tiimoilta että kyllä ne nämä vehkeet ahtamista kestää vakioalakerrallakin jne. Toki ajokilometrit varmasti vähenee ahtamattomaan verrattuna, mutta sehän se on muutenkin viritettäessä edessä... Okei. Hyvä tietää. Mulla olikin tällainen aavistus, 5.0L v8 kun on vähän eri luokkaa kun eurooppalaiset. (vaikka ei eurooppalaisissa mitään vikaa olekkaan). Pitää palata asiaan myöhemmin ja kysellä viisaammilta. Yllätyin myös tuosta teho/vääntösuhteesta. En tiedä mitä pontiacin 5.0L kaasutinkone tuottaa vakiona hevosvoimia, mutta ei se mitenkään rakettina lähde Vääntöähän on älyttömästi ja se 1700kg (about) kiihtyy sinne 100km/h ihan kivasti, vähän niinkuin juna. Mutta verrattuna eurooppalaiseen kierroskoneeseen meno on aika maltillista. Tämän ongelmanhan saa poistettua konetta piristämällä tietysti. Enkä varsinaisesti sitä ongelmana pidäkkään.
Mikko Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2008 Onnittelut hankinnasta ja laitahan pian kuvia esille.
BlackZ Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Okei. Hyvä tietää. Mulla olikin tällainen aavistus, 5.0L v8 kun on vähän eri luokkaa kun eurooppalaiset. (vaikka ei eurooppalaisissa mitään vikaa olekkaan). Pitää palata asiaan myöhemmin ja kysellä viisaammilta. Ei se sen enempää varmaan kestä ku eurooppalaisetkaan, mutta viritysaste on vaan litroihin nähden näissä maltillisempi. Mut kyl noi ahtaa kestää jonninverran tosta vaan!
TexFinn Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Mut kyl noi ahtaa kestää jonninverran tosta vaan! Ja jos/kun sita ahtoa on liikaa ja kone sanoo POKS, niin sehan on vain hyva syy rakentaa kestavampi laitos.
Z-mo Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Yllätyin myös tuosta teho/vääntösuhteesta. En tiedä mitä pontiacin 5.0L kaasutinkone tuottaa vakiona hevosvoimia, mutta ei se mitenkään rakettina lähde Tommonen 80-luvun 5.0 kaasarimylly tuottaa f-bodeissa vakioiskussa jotain 150-170 hevosen väliltä. Eli mistään pyssystä ei oo kyse... Sen takia sitä ei vakiokuntoon missään nimessä saa jättääkkään.
BadassZ28 Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Onnittelut auton valinnasta ja kuvia foorumille Ehdottomasti kannattaa ahtaa, näitähän on vapareina niinku sieniä sateella
esucos Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Mä yritän ens viikolla saada kuvia silmäterästäni Ahtamisesta kun nyt alettiin puhumaan, ja täällä ilmeisesti ahtaajia löytyy.. niin kumpaa suosittelette V8 5.0L kaasutinkoneeseen.. Mekaanista ahdinta vai perinteistä pakokaasuahdinta? Mitä moiset maksavat? Ahdinhan tarvitsee perinteisesti paineistetun kaasuttimen, niitä ei ihan helposti taida k.o koneeseen löytää?
mikke Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 Kirjoitettu 25. Tammikuuta, 2008 wiplen ruuvi ahdin kaasuttimen ja imusarjan väliin eikä tarvii paineistettua kaasaria jos tilat antaa myöden.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään