Jump to content

Miten tarpeeksi tehoa?

JoukoY

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ajatuksissa pyörii tämmöinen tarkka määritelmä halutuista tehoista:  ;D

Kuivalla asfaltilla, auto paikallaan. Käännän ohjauspyörän ääriasentoon ja polkaisen kaasun pohjaan (ei jarrun polkemista). Sutii riittävästi jotta katuun piirtyy kokonainen ympyrä mustaa rantua.  :o

Jos tuota yrittää nyt, auto alkaa puskettaa suoraan...

Mten tällaiseen lopputulokseen olisi mahdollista päästä?

Riittääkö pelkästään takarenkaiden vaihto huonommin pitäviin? Vinkkejä rengasmerkeistä?  ;D

Pitäisikö perävälitys muuttaa tiheämmäksi?

Vai vaatiiko peräti uuden nokan, nostimet yms? Osaisiko esim. RP myydä näillä spekseillä sopivan virityspaketin? Tai löytyykö keltään suoraa linkkiä pakettiin joka kannattaisi tilata? Saa olla ameriikan maaltakin.

Tällä hetkellä tilanne on:

vm 1991 birdi, 305 TPI.

Perä: 2,73:1 Limited slip (8HE)

Peltipakosarja, avarampi putki, K&N ilmansuodatin, kevyttä porttausta kansiin + muuhun hapensaantiin, bensanpainetta lisätty, pientä säätöä boxiin.

Takarenkaat: Nankang EX500, 245/50 16

varttimaili menee aikaan 15,662

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• JoukoY

15

• BlackZ

10

• Z-mo

3

• Nova

3

Kirjoitettu

Mitä mieltä oot Nankang EX500-rengaista? Olis tarkotus kanssa ostaa moiset takapäähän. Ovat ainakin edulliset savustukseen  \m/ 

Kirjoitettu

Mitä mieltä oot Nankang EX500-rengaista? Olis tarkotus kanssa ostaa moiset takapäähän. Ovat ainakin edulliset savustukseen  \m/ 

On nissä ainakin hyvä pito, hinta-laatusuhde on kohdallaan.

Toinen takarengas vaan hajosi melkein heti, pistemäinen reikä kyljessä. Joko siinä oli valmistusvika tai sitten joku on tökännyt reiän??

Kirjoitettu

Ajatuksissa pyörii tämmöinen tarkka määritelmä halutuista tehoista:  ;D

Kuivalla asfaltilla, auto paikallaan. Käännän ohjauspyörän ääriasentoon ja polkaisen kaasun pohjaan (ei jarrun polkemista). Sutii riittävästi jotta katuun piirtyy kokonainen ympyrä mustaa rantua.  :o

Jos tuota yrittää nyt, auto alkaa puskettaa suoraan...

Mten tällaiseen lopputulokseen olisi mahdollista päästä?

Riittääkö pelkästään takarenkaiden vaihto huonommin pitäviin? Vinkkejä rengasmerkeistä?  ;D

Pitäisikö perävälitys muuttaa tiheämmäksi?

Vai vaatiiko peräti uuden nokan, nostimet yms? Osaisiko esim. RP myydä näillä spekseillä sopivan virityspaketin? Tai löytyykö keltään suoraa linkkiä pakettiin joka kannattaisi tilata? Saa olla ameriikan maaltakin.

Tällä hetkellä tilanne on:

vm 1991 birdi, 305 TPI.

Perä: 2,73:1 Limited slip (8HE)

Peltipakosarja, avarampi putki, K&N ilmansuodatin, kevyttä porttausta kansiin + muuhun hapensaantiin, bensanpainetta lisätty, pientä säätöä boxiin.

Takarenkaat: Nankang EX500, 245/50 16

varttimaili menee aikaan 15,662

eikai se muuta vaadi ku väkisin slikseiksi suditetut renkaat merkkiä X ja tommosen paxtonin? ;D mulla ainakin vaikeuksia saada iman jarrua rinkiä aikaseks alussa joutuu käyttää sekunnin jarrulla et saa pyörät lipsuun muuten ampuu eteenpäin ja vartti 14.3 eli varmaan joutuu vähä hakea voimaa viisaammat neuvokoon miten :)

Kirjoitettu

Tohon donitsientekoon ei tarvita muuta kun manuaali laatikko ja terve kytkin

Kirjoitettu

No tuossapa pulmaa kerrakseen . Isompi ongelma sitten , kun sitä tehoa on "tarpeeksi" , on saada rottelo liikkeelle ilman , että rattaat haihtuu savuna ilmaan  m-

Kirjoitettu

eikai se muuta vaadi ku väkisin slikseiksi suditetut renkaat merkkiä X ja tommosen paxtonin? ;D mulla ainakin vaikeuksia saada iman jarrua rinkiä aikaseks alussa joutuu käyttää sekunnin jarrulla et saa pyörät lipsuun muuten ampuu eteenpäin ja vartti 14.3 eli varmaan joutuu vähä hakea voimaa viisaammat neuvokoon miten :)

Jaa, sitä voimaa tarvitaan NIIN paljon. :o 

Luulin paljon helpommaksi tavoitteeksi.

Ehkä pitää sittenkin asettaa uudet tavoitteet, ainahan JOKU tavoite pitää olla  ;D

Kirjoitettu

Kyllä muistaakseni 5.7 teki vakiona ton, tai ainaki pikkupikkuvirityksillä, eli ei se kovin kaukainen tavoite pitäs olla :)

Kirjoitettu

Kyllä muistaakseni 5.7 teki vakiona ton, tai ainaki pikkupikkuvirityksillä, eli ei se kovin kaukainen tavoite pitäs olla :)

kyllä kummatki takapyörät pyörii asfaltilla kun 1500rpm on saavutettu mutta muuten lähtee hetken aikaa eteenpäin jos ei jalkaa käytä jarrulla johtunee varmaan pohjimiltaan perästä joka kääntyessä määrättyyn suuntan lopettaa toisen pyörän pyörityksen ;D

Kirjoitettu

Kyllä mulla ainaki pyöri vaikka minkälaista piruettia tuo Camaro ja jätti MUSTAA RANTUA vaikka takarenkailla ei ollukaan ku alussa 222 hv / 533 Nm.

Kirjoitettu

Kyllä mulla ainaki pyöri vaikka minkälaista piruettia tuo Camaro ja jätti MUSTAA RANTUA vaikka takarenkailla ei ollukaan ku alussa 222 hv / 533 Nm.

No sitten vika on varmaan siellä missä olen pelännytkin: ratin ja penkin välissä.

Pitänee tinkiä tavoitteesta sen verran että suostun polkemaan jarrua alkuun että saan luiston aikaan.

Kirjoitettu

Ei tarttenu jarruakaan kunhan renkaat oli vaan linkussa alkutilanteessa.

Kirjoitettu

Turbiiniin korkeampi stallspeed?

ajattelin juuri samaa... ei tarvi toden näköisesti mitään muuta kuin jonkun 2400 stallin niin pyörii kun puolukka siellä  \m/

Kirjoitettu

ajattelin juuri samaa... ei tarvi toden näköisesti mitään muuta kuin jonkun 2400 stallin niin pyörii kun puolukka siellä  \m/

Kiintoisaa.

Mitä maksaa? Millainen homma vaihtaa?

Jos en aivan väärin ole ymmärtänyt, tuo olisi varsin suositeltava muutos silloinkin jos vaihtaa kireämmän nokka-akselin. (?)

Kirjoitettu

Kiintoisaa.

Mitä maksaa? Millainen homma vaihtaa?

Jos en aivan väärin ole ymmärtänyt, tuo olisi varsin suositeltava muutos silloinkin jos vaihtaa kireämmän nokka-akselin. (?)

400 eurolla saa jo jotain...? näppärälle kaverille ei paha homma vaihtaa mutta mun laiselle tura sutarille liian vaikea yksikeen tehdä

Kirjoitettu

Jaa, sitä voimaa tarvitaan NIIN paljon. :o 

Luulin paljon helpommaksi tavoitteeksi.

Ehkä pitää sittenkin asettaa uudet tavoitteet, ainahan JOKU tavoite pitää olla  ;D

Mulla vartti 14.4 ja donitsit menee helposti. Eturenkaat vähänkään linkussa, lankku lattiaan niin kyllä pyörii... Vakiokone putkistoa lukuunottamatta, vakio laatikko.

Jos ei meinaa onnistua, niin jotenkin tulee mieleen että oliskohan perässä kaikki ihan ok, lukko?

Kirjoitettu

Jos ei meinaa onnistua, niin jotenkin tulee mieleen että oliskohan perässä kaikki ihan ok, lukko?

Ehkä.

Itsellä on kyllä se käsitys että jos lukko ei pidä niin alkaa sutia toisella renkaalla eikä pusketa suoraan  ???

Mikä muukaan siinä voisi olla vialla? Paitsi että välitys saisi olla tiheämpi.

Kirjoitettu

Ehkä.

Itsellä on kyllä se käsitys että jos lukko ei pidä niin alkaa sutia toisella renkaalla eikä pusketa suoraan  ???

Mikä muukaan siinä voisi olla vialla? Paitsi että välitys saisi olla tiheämpi.

Kerran oon kokeillu donitseja kaverin Camarolla, siinä oli enemmän tehoa ja lukko paskana. Toinen rengas vaan suti, niin eihän se jaksa sitä linkkuun heittää, alkuun mennään vähän aikaa eteenpäin ja sitten loivaa mutkaa...

Miten jos lähdet paikalta suoraan, ilman jarrua ja kaasu pohjassa, sutiiko?

Kirjoitettu

Ei mulla tarttenu olla edes renkaat linkussa, lähti kyllä jauhaa tyhjää vaikka renkaat oli suorassa ja vähä myöhemmin käänsi rattia...  ;) Vaan se on tuo mopo 305, ei siitä saa tehoa irti niin paljo että ratas palaa, EIHÄN PEKKA68 ... ??  :o ;)

Ei vaan veikkaan että lukko sulla ei pidä. Luulis vakio 305 TPi:nki jaksavan polttaa kumia ja pyöriä rinkiä.

Kirjoitettu

Luulis vakio 305 TPi:nki jaksavan polttaa kumia ja pyöriä rinkiä.

Niin ku vakio TBI-kin pyörittää rinkiä, ainaki yhdellä videolla oon nähny  ::)

Kirjoitettu

Niin ku vakio TBI-kin pyörittää rinkiä, ainaki yhdellä videolla oon nähny  ::)

No tuo on jo paskapuhetta kuiteski!!!  :o ;D ;D ;D ;)

Kirjoitettu

No tuo on jo paskapuhetta kuiteski!!!  :o ;D ;D ;D ;)

joo niin on. ei tais se sittekkin olla jarrulla siinä vireos. ei voi muistaa. oli miten oli mutta näin on

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...