Jump to content

Miten tarpeeksi tehoa?


JoukoY

Recommended Posts

joo niin on. ei tais se sittekkin olla jarrulla siinä vireos. ei voi muistaa. oli miten oli mutta näin on

 

No vitsillä nakkasin  ;D Mutta jarrulla tais noissa videoissa polttaminen tapahtua  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • JoukoY

    15

  • BlackZ

    10

  • Z-mo

    3

  • balez

    3

kyllä kuuluu 305tpi'n pyöriä kuin toripulu,kunhan lyö renkaat linkkuun ja tunkee ronttosen konehuoneen puolellle  \m/ ja eihän siitä paxtonista ei ole mitään hyötyä....  ainoastaan sen verran,että renkaita ei tarvii lyörä linkkuun,että baarumi sulaa ja pitkälle!  lisäksi kuuluu ikävä vinkuna koneesta  ;D

 

Link to comment
Share on other sites

 

Ei vaan veikkaan että lukko sulla ei pidä. Luulis vakio 305 TPi:nki jaksavan polttaa kumia ja pyöriä rinkiä.

 

Nyt kun tarkemmin muistelen... joskus kun olen kumia kärventänyt (jarrulla) niin kovin mielellään se pyörittää vaan toista rengasta.

Seuraava kysymys on sitten luonnollisesti: Miten lukko saadaan kuntoon? Ostanko lukon jostain? Onko se joku erillinen osa? Vai kannattaisikohan samalla vaihtaa koko perä? akseleineen? Samalla myös levyjarrut? Vai pitääkö laittaa koko auto myyntiin ja hankkia auto joss on voimaa JA lukko kunnossa  ;D  ;D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nyt kun tarkemmin muistelen... joskus kun olen kumia kärventänyt (jarrulla) niin kovin mielellään se pyörittää vaan toista rengasta.

Seuraava kysymys on sitten luonnollisesti: Miten lukko saadaan kuntoon? Ostanko lukon jostain? Onko se joku erillinen osa? Vai kannattaisikohan samalla vaihtaa koko perä? akseleineen? Samalla myös levyjarrut? Vai pitääkö laittaa koko auto myyntiin ja hankkia auto joss on voimaa JA lukko kunnossa  ;D  ;D

 

 

 

Vaiha öljyt sinne ja laita lukon lisäaineet niin sillä vois alkuun koettaa.

Link to comment
Share on other sites

Ei taida toimia B&W periin. Ne on kartiolukkoja ja kai semmonen tossa on vakiona? Yhden lukon sorvasin viime syksynä kuntoon.

 

Jälleen kerran: rautalankaa kiitos.

Soitanko nyt siis RP:lle ja pyydän lähettämään B&W:n perään uuden kartiolukon?

Kannattaako edes yrittää romiksen osilla?

Miten sen vaihtaminen käytännössä onnistuu? Peräkoppa auki, vetarit irti, kardaani irti...???

Link to comment
Share on other sites

Jälleen kerran: rautalankaa kiitos.

Soitanko nyt siis RP:lle ja pyydän lähettämään B&W:n perään uuden kartiolukon?

Miten sen vaihtaminen käytännössä onnistuu? Peräkoppa auki, vetarit irti, kardaani irti...???

Kannattaa kilpailuttaa US-parts jne. Kardaania ei tarvi irroittaa tuon vaihdossa
Link to comment
Share on other sites

Jälleen kerran: rautalankaa kiitos.

Soitanko nyt siis RP:lle ja pyydän lähettämään B&W:n perään uuden kartiolukon?

Kannattaako edes yrittää romiksen osilla?

Miten sen vaihtaminen käytännössä onnistuu? Peräkoppa auki, vetarit irti, kardaani irti...???

 

No ihan ekaksi, käyppä meeppä testaa ekaks se että se ON sitte VARMASTI lukon toiminnasta kiinni. Ei oo se lukon vaihtokaan niin mukava jumppa eikä halpa että kannattaa huvikseen testata  ;)

Link to comment
Share on other sites

No ihan ekaksi, käyppä meeppä testaa ekaks se että se ON sitte VARMASTI lukon toiminnasta kiinni. Ei oo se lukon vaihtokaan niin mukava jumppa eikä halpa että kannattaa huvikseen testata  ;)

 

Sen teen, kunhan kelit paranee tarpeeksi jotta saan kesärenkaat taas alle ja peräöljyt + lisäaineet vaihdettua.

Saisi kuitenkin olla jo suunnitelmaa valmiina sen varalle jos lukko on entinen.

 

Voisin vielä palata takaisin aiheeseen: virityskuumetta on sen verran että ehkä tuolle vielä jotain pitää tehdä. Todennäköisesti nokka menee vaihtoon kunhan löydän jostain sopivan sopivasti.

Onko sitten viisainta soittaa suoraan kauppiaille ja kysyä mitä tarjoavat, vai olisiko kerholaisilla antaa suosituksia jokapäiväiseen käyttöön soveltuvasta nokasta?

Tehon ei tartte kasvaa kovin radikaalisti, kunhan nyt vähän saa harrastella. Ja pitäähän seuraavalle kierroksellekin jättää viritysvaraa  ;D

Entä kannattaako samalla vaihtaa myös keinut? venajouset? muuta?

 

Link to comment
Share on other sites

Jälleen kerran: rautalankaa kiitos.

Soitanko nyt siis RP:lle ja pyydän lähettämään B&W:n perään uuden kartiolukon?

Kannattaako edes yrittää romiksen osilla?

Miten sen vaihtaminen käytännössä onnistuu? Peräkoppa auki, vetarit irti, kardaani irti...???

 

Ja vielä sen verran, että älä vaan pyydä Borgin&Warnerin perään mitään, koska sun autossa on Chevyn 10-pulttinen. Viimeset kartiolukolliset Borg&Warnerit laitettiin olisko ollu vuosimallin -89 autoihin. (Ja niihinkin pelkästään 5.7tpi ja 5.0tpi manuaalivaihteisiin) Vuodesta -90 lähtien 10-pulttiset kitkalukot kaikissa, myös 5.7tpi autoissa... ja kaikissa 5.0tpi autoissa.

Link to comment
Share on other sites

Jaa se olikin sitten noin. Noh 10-bolt auburn kartiolukko on aika huono mutta sen pystyy kiristämään halustestaan. Vähän sorvataan ja laitetaan prikkoja. Oli ostat sinne uuden eatonin lukon niin rupee pelittämään.

Link to comment
Share on other sites

Niin, sehän on ihan yksinkertainen asenna ja käytä -laite. Ei mitään ongelmia esim ECM:n kanssa?  ;D  8)

En taida uskaltaa...

 

Ei oo mitää ongelmia kunhan tietää mitä tekee  ;D ;) No jööööö, ei tuo ihan plug´n´play laite oo  :o

Link to comment
Share on other sites

Näkeekö (asiantuntija) peräkopan avaamalla, onko lukko lopussa?

Jos vaikka ajan auton A1 -huoltoon, vaihdatan peräöljyt ja pyydän tsekkaamaan lukon kunnon, onko tuloksena aivan varmaa markkinointia: "joo paska se on, tilaanko uuden?" vai näkevätkö oikeasti mikä on kunto?

 

Link to comment
Share on other sites

Onko sitten viisainta soittaa suoraan kauppiaille ja kysyä mitä tarjoavat, vai olisiko kerholaisilla antaa suosituksia jokapäiväiseen käyttöön soveltuvasta nokasta?

 

LT1:sen nokkaa on TBI:hin aika moni vissiin lykkiny, jos on käsiinsä saanu moisen. Mulla odottaa vielä oma asennusta.

Link to comment
Share on other sites

Näkeekö (asiantuntija) peräkopan avaamalla, onko lukko lopussa?

Jos vaikka ajan auton A1 -huoltoon, vaihdatan peräöljyt ja pyydän tsekkaamaan lukon kunnon, onko tuloksena aivan varmaa markkinointia: "joo paska se on, tilaanko uuden?" vai näkevätkö oikeasti mikä on kunto?

 

 

Testaa se lukon kunto äläkä sie hättäile ny muuten sen kans.. Käy joka tapauksessa ekaks vaihtaa ne öljyt! Sulla on varmaan sitte normi kitkalukko siinä jos on 10-pulttinen perä. Sitte ku oot ölpät vaihtanu ja testannu pelaako ja jos ei pelaa niin sitte alat suunnittelee muuta.

Link to comment
Share on other sites

Jaa se olikin sitten noin. Noh 10-bolt auburn kartiolukko on aika huono mutta sen pystyy kiristämään halustestaan. Vähän sorvataan ja laitetaan prikkoja. Oli ostat sinne uuden eatonin lukon niin rupee pelittämään.

 

Löytyykö ohjeita mitä/miten pitää sorvata ja prikkoja lisäillä. Jos vaikka saisin kaverin tekemään tuon homman niin olisi n. 400€ edullisempi kuin uusi lukko  8)

 

Toisena vaihtoehtona olisi käytetyn lukon + tiheämmän välityksen hankinta, kun välityksen vaihto on muutenkin ollut mietinnässä.

Onnistuuko tuo niin että ostan 10 pulttisella perällä varustetusta 5.7tpi -autosta perän sisukalut ja vaihdan paikoilleen? Siis jos jostain löytyy.

Vai pitääkö vaihtaa koko taka-akseli? Silloin vaihtuisi myös rumpujarrut levyjarruiksi ja se taas vaatisi... mitä? Jarrupääsylinterin vaihdon?

 

Ja nyt BlackZ hiljaa.  ;)

Ei sitä lukkoa tarvitse enää testata, aloin tarkemmin muistella auton käytöstä viime kesältä niin olen 99,9% varma että lukko ei pidä. Ja sitä paitsi sen voisi laittaa kuntoon jo kesää odotellessa ettei sitten mene hyviä ajokelejä hukkaan.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Löytyykö ohjeita mitä/miten pitää sorvata ja prikkoja lisäillä. Jos vaikka saisin kaverin tekemään tuon homman niin olisi n. 400€ edullisempi kuin uusi lukko  8)

 

Toisena vaihtoehtona olisi käytetyn lukon + tiheämmän välityksen hankinta, kun välityksen vaihto on muutenkin ollut mietinnässä.

Onnistuuko tuo niin että ostan 10 pulttisella perällä varustetusta 5.7tpi -autosta perän sisukalut ja vaihdan paikoilleen? Siis jos jostain löytyy.

Vai pitääkö vaihtaa koko taka-akseli? Silloin vaihtuisi myös rumpujarrut levyjarruiksi ja se taas vaatisi... mitä? Jarrupääsylinterin vaihdon?

 

Ja nyt BlackZ hiljaa.  ;)

Ei sitä lukkoa tarvitse enää testata, aloin tarkemmin muistella auton käytöstä viime kesältä niin olen 99,9% varma että lukko ei pidä. Ja sitä paitsi sen voisi laittaa kuntoon jo kesää odotellessa ettei sitten mene hyviä ajokelejä hukkaan.

 

 

 

 

Soittamalla saa lisäinfoa.... Älä osta mitään käytettyä lukkoa. Ei ne kestä kuitenkaan kauaa. PS. mulla olis uusi auburni jossa 3.23 välitys. Ajettu n. 100 km. Ovat 4 gen perästä (sopii myös 3 gen 10 bolt)  ja metron irroittamia.

Link to comment
Share on other sites

PS. mulla olis uusi auburni jossa 3.23 välitys. Ajettu n. 100 km. Ovat 4 gen perästä (sopii myös 3 gen 10 bolt)  ja metron irroittamia.

 

Hinta?

Tai laita yhteystietoja tulemaan niin voin vaikka soitella.

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...