Jump to content

1.6:1 rocker arms

JoukoY

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tahtoo virittää, mutta ei purkaa koko konetta.

Idea: vaihdan 1.6:1 keinut.

- Tarviiko vaihtaa mitään muita osia, kuten venttilijousia?

- Tarviiko koneistaa mitään?

- Lisääntyykö teho yhtään? Joo tiedän, ei tule +100hp mutta edes jotain?

- Mistä, minkämerkkiset kannattaa hankkia? (hinta-laatusuhde hyvä budjettivirittelyyn)

Kone on 305 TPI vm 1991. Vakio nokka, portatut kannet, peltipakosarja.

Kirjoitettu

Mulla on kans tommoset hyllyssä odottamasssa asennusta. Vaikutus verrattuna alkuperäisiin peltisiin ( siis oletan että tarkoitat laakeroituja rullakeinuja) on 9-11 hp ja 10-13 Nm ( ja nämä lukemat on 350:stä). Lisäksi öljyn lämpö pitäis tippua 15-20 astetta. Sitten se ero 1.5 ja 1.6 suhteen välillä on joku osa tuosta, venttiilihän joutuu avautumaan nopeammin ja hieman enemmän 1.6:sella ->teoriassa virtaus kasvaa, käytännössä se riippuu kansista, vaikuttaako noston kasvatus minkä verran. Vääntö kasvaa kun päästään nopeammin 0.2-0.35" noston alueelle.  Jos sulla on vakionokka, pitäis 1.6:set mennä ihan samoilla jousilla, mutta jos on virinokkaa vaihdettu, kannattaa tarkistaa, ettei nousu kasva yli puolen tuuman, sen jälkeen joutuu työstämään kansiakin + jouset menee uusiksi. Mutta yleensähän virinokan vaihdon yhteydessä laitetaan ko nokalle sopivat jousetkin. Työntötangot vaihdan ainakin itse parempiin.  Budjettiviritteluun esim Summitin rullat on ihan ok.

Kirjoitettu

Sellanen voi tulla ainakin vastaan että venakopat menee uusiksi tai joudut työstää niitä. Syystä tai kolmannesta ne ei aina mahu vakiovenakoppien sisään  ::)

Kirjoitettu

Sellanen voi tulla ainakin vastaan että venakopat menee uusiksi tai joudut työstää niitä. Syystä tai kolmannesta ne ei aina mahu vakiovenakoppien sisään  ::)

Niin ja jos on ns centerbolt venakopat pitää keinujen olla "self align" tyyppiset. Ne ei tartte guide plateja ja mahtuvat centerbolt kansiin( keinut on hieman kapeammat)
Kirjoitettu

Niin ja jos on ns centerbolt venakopat pitää keinujen olla "self align" tyyppiset. Ne ei tartte guide plateja ja mahtuvat centerbolt kansiin( keinut on hieman kapeammat)

Juu, on centerbolt.

Kirjoitettu

tarkoitin näitä: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=SUM%2DG6936%2D16&autoview=sku . (SUM-G6936-16 ), millä kokemuksella nämä on sitten pilipalit? Nythän oli puhe budjettivirittämisestä, ja jos konetta kierrättää sen maks 6000 nuokin varmasti kestää.

Ehdin sua ennen  ;D Ihan huumorilla heitin, ku joskus nuo Summitin kamat on ihan oikasti pilipalivehkeitä  ;D Mutta nuo viparithan näyttää ihan samalta ku Crane Camsinkin vastaavat, ei maha olla ku väri erona ja samat mutiaiset on tehny ne  ;)

Kirjoitettu

No nuo on jo halvat  :o On jo niin halvat että pikkusen kaivelisin ehkä jenkkiforumeilta käyttökokemuksia noista. Vaikka nuokin näyttää asialliselta  m/

muistanko ihan väärin, mutta eikös näitä proforman keinuja ole foorumilaisillakin käytössä? Saman muistin mukaan US parts noita kauppais ;)
Kirjoitettu

US-partsilla halvimmat kenut 359 euroa.

RP:llä alumiiniset rullakeinut 220 euroa mutta ei hyllyssä, tulee joskus ensiviikolla (?)

Onko kokemuksia: Jos tilaan Summitilta 185,95$ satsin, tuleeko kalliimmaksi?

Kirjoitettu

Jos tilaat summitilta, voikko oottaa päivän tai kaks, mun pitää tilata tönärit, jaetaan kuluja... Uskosin, että tulee halvimmaksi summitilta.

Kirjoitettu

Jos tilaat summitilta, voikko oottaa päivän tai kaks, mun pitää tilata tönärit, jaetaan kuluja... Uskosin, että tulee halvimmaksi summitilta.

Sopii, ei tässä mitään oikeaa kiirettä ole, mutta miksi pitää odotella? Onko vielä tuotteet mietinnässä?

Sullahan on venakopan tiivisteet myynnissä? Niille voisi olla tarvetta jos/kun vaihdan nuo keinut.

Kirjoitettu

ja mun pitäs tilata LCA:t

Tästähän taitaa tulla kimppatilaus  :o

Hyvähän se jos saadaan toimituskuluja jaettua.

Kirjoitettu

Sopii, ei tässä mitään oikeaa kiirettä ole, mutta miksi pitää odotella? Onko vielä tuotteet mietinnässä?

Sullahan on venakopan tiivisteet myynnissä? Niille voisi olla tarvetta jos/kun vaihdan nuo keinut.

Pitää mitata tönärit ja saan vasta huomenna sen lyhennetyn mitan käsiin. Joo ne tiivisteet joutaa kyllä myös.

Kirjoitettu

Sorry, komento takaisin  :-[

Sain US-partsilta "viritysexpertin" langan päähän ja tehtiin kaupat Comp Camsin 1.6 teräs-rullakeinuista hintaan 189 euroa.

Eli en osallistu kimppatilaukseen mutta ne tiivisteet kiinnostaa edelleen.

Kirjoitettu

Onko pro-magnumit?

Ei tietoo  ;D

Expertti sanoi jotta hyvät on niin mitäpä minä noviisi siitä sen enempää osaan kysyä?

Löytyykö jostain asennusohjeita?

Vai onko siinä muuta kuin wanhat vivut mäkeen ja uudet tilalle  ??? Säätö  ???

Kirjoitettu

Tulee niissä mukana ohjeet, mutta eipä se ton kummempi taida olla.

Kirjoitettu

Mulla on just tollaset..  ::) Mutta olisko F350 tarkoittanu ihan Summitin valmistamia pilipalirollereilta..?  ;D

Ja sittenkun nostetaa venttiilia vahan enemman noi cranet on ihan pilipalit, hyviksihan niita ei voi sanoa kun niissa ei ole edes keraamisia laakereita ;D

Kirjoitettu

Sorry, komento takaisin  :-[

Sain US-partsilta "viritysexpertin" langan päähän ja tehtiin kaupat Comp Camsin 1.6 teräs-rullakeinuista hintaan 189 euroa.

Eli en osallistu kimppatilaukseen mutta ne tiivisteet kiinnostaa edelleen.

Hei!!!! ootkos varma ettet tilannu näitä:

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=CCA%2DRP1418%2D16&autoview=sku

noissa on rullat kärjessä mutta ne ei vähenä kitkaa läheskään yhtä paljon. kuin nuo mitkä on neulalaakeroitu rungosta.

Itse en tuon tyylisiä rullakeinuja ostais.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...