Crisis Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2008 Mulla oli hangannu nostomoottorin johto siihen rintapeltiin mihin luukku tulee kiinni. Siis siitä moottorin juuresta. Oli sopiva terävä pellin reuna mihin johdot nojasivat jo ihan tehtaalta.. Ratkasin ongelman helvetin tyylikkäästi. Itse en löytänyt aikoinaan tota 15A sulaketta joten oletin että ohjainyksikkö on rikki. otin riskin ja jumppasin pimeenä olevan apukuskinpuoleisen moottorin virrat kuskinpuoleisesta. En kyllä missään nimessä suosittele toimenpidettä, mutta mulla on luukut toiminu sen jälkeen jo 3 vuotta Pitää varmaan vaihtaa se sulake nyt kun siitä tietää seuraavaks kun tulee Suomeen. Unohtuu muuten. Saa homman toimimaan oikealla tavalla varsinkin nyt kun tiedän mistä se maihin alunperin meni..
Guest PJKuona Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2008 Mulla oli hangannu nostomoottorin johto siihen rintapeltiin mihin luukku tulee kiinni. Siis siitä moottorin juuresta. Oli sopiva terävä pellin reuna mihin johdot nojasivat jo ihan tehtaalta.. Itsekin käytin viime viikonloppuna hieman aikaa ja vaivaa tuon vian etsimiseen ja korjaamiseen. Luonnollisestikin epäilin ensin itse nostimen moottoria ja purin sen. Sielä ei mitään vikaa löytynyt, hiiliäkin oli vielä ihan mukavasti jäljellä. Moottoria kasatessani ja testatessani, huomasin että jossain moottorin lähellä kipinöi kun valot pisti päälle. Tarkempi tutkimus paljasti että aivan moottorin juuresta lähtevä johto (se mikä makaa siinä rintapellin päällä) oli hinkannut itsensä puhki siihen rintapellin kulmaan. Liekö kyseessä jonkin sortin tyyppivika kun tuntuu muillakin olleen samaa. Johto on nyt korjattu ja lamput toimivat. Yhtään sulaketta ei ole enään palanut. Loppu hyvin kaikki hyvin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään