Jump to content

ulvoo


driv3r

Recommended Posts

Kirjoitettu

veto päällä 100-130kmh vauhdissa. mikä siellä? pyörän laakeritkin on uudet

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • driv3r

    19

  • Nova

    6

  • mikke

    4

  • JoukoY

    3

Kirjoitettu

Välitys siellä ulvoo.... onkohan pinionin laakerit OK? Jos paljon ajeltu perä niin ihan normia.

Kirjoitettu

no mitäs sille kannattas tehdä, parempia lääkereita? 136tml ajettu 275 renkaat ja on toki ajettu kuten urheiluautoa kuuluu.. lukkokin pitäs uusia, saako tästä vielä toimivan perän kohtuu hinnalla?

Kirjoitettu

ei oikein sano tuo pinijoni mulle mitaan \m/ no mitas tolle siis pitas tehda etta saisi kuntoon, muuten hiljaisessa autossa tuo vonkuna on niin  m-

Kirjoitettu

ei oikein sano tuo pinijoni mulle mitaan \m/ no mitas tolle siis pitas tehda etta saisi kuntoon, muuten hiljaisessa autossa tuo vonkuna on niin  m-

 

pinijoni on se perän sisäänmeno akseli johon kardaani kiinnitetään, akselilla on perän kuoren sisällä kaks kartiorulla laakeria jotka on kiristetty esijännitykseen jos laakerit on kulunu jännitys katoaa ja pinjoni pääsee liikkumaan pituus suunnassa  kiihdytyksen ja jarrutuksen mukaan. pinijoni liikkuessa hammaskoketus muuttuu ja jos se ei pysy oikeena alkaa kuulua ulinaa. toimenpiteenä laakeri remontti perään ja hammaskosketuksen tarkastus ja tarvittaessa säätö.

Kirjoitettu

ok, lieneeköhän kalliita laakerisarja tohon perään?..

Kirjoitettu

tuli mieleen että vastahan käytin autoa korjaamolla pyöränlaakerin vaihdossa, oli joutunut käyttään perän auki, liekkö säätö jäänyt tekemättä tai ei ainakaan kulumisesta maininnut? tosin mä kyl luulin et se ääni olis pyöränlaakereirsta tullut mut ei

Kirjoitettu

tuli mieleen että vastahan käytin autoa korjaamolla pyöränlaakerin vaihdossa, oli joutunut käyttään perän auki, liekkö säätö jäänyt tekemättä tai ei ainakaan kulumisesta maininnut? tosin mä kyl luulin et se ääni olis pyöränlaakereirsta tullut mut ei

 

pyöränlaakereitten vaihtoa varten ei tarvii ottaa välitystä perästä ulos, riittää ku poistaa välityksen keskitapin ja c-clipsit tällön perän säätöön ei yleensä kosketa. varsinainen perän laakerisarja sisältää tasauspyörästö/lukkoyksikön poskilaakerit ja simmit sekä pinionin laakerit simmit ja krymppirenkaan. omaani teetin klaukkalas sundholmilla työ kustannus oli 280 ja laakerit tuli racers place:stä ja makso 130 noin suunillee ja sit viel öljyt ja lukon lisäaine joka kannattaa laittaa vaikka olis jo valmiiks lukkoperä lisäaineistettu öljy.

Kirjoitettu

selvä kiitoksia. pitää talvenmittaan tehdä tuo remontti ja harkita jos samalla jonkun detroit lockerin tai vastaavan lukon..

Kirjoitettu

selvä kiitoksia. pitää talvenmittaan tehdä tuo remontti ja harkita jos samalla jonkun detroit lockerin tai vastaavan lukon..

Joo mul on toi detroit lockeri ja on muuten "mielenkiintoista"ajaa sillä ;D ;D
Kirjoitettu

no kerro ny lisää ku kerran aloitit että minkälaista on ajaa?

Kirjoitettu

no kerro ny lisää ku kerran aloitit että minkälaista on ajaa?

No noi äänet on sit mukavat painat kaasuu niin kolahtaa hellität kaasun niin kolahtaa mutkissa ja parkiksella "rallattaa" mut muuten kyl pitää kuin tauti kyl sil ajelee :D :D m/
Kirjoitettu

välitys pilalla..? kuulostaa ihanan kalliilta, pitäskohän vaan ostaa purkki RVS:ää ja rukoilla ;)  ...löytys vaan jostain uudemman perä jossa olis jo valmiina parempi lukko niin olisin aika hyvillään..

Kirjoitettu

välitys pilalla..? kuulostaa ihanan kalliilta, pitäskohän vaan ostaa purkki RVS:ää ja rukoilla ;)  ...löytys vaan jostain uudemman perä jossa olis jo valmiina parempi lukko niin olisin aika hyvillään..

 

Onhan noita hyviä periä ollut kaupan tälläkin boardilla.

Välitys sinänsä ei maksa kun jotain pari sataa egee, mutta siihen sitten päälle laakerit, työ, öljyt jne...

 

Ai niin, mullakin olis yks perä myynnissä ;D

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=26067.0

  • 5 months later...
Kirjoitettu

nyt ollaan siinä tilanteessa että torsteeni perä on maalattu, ja olis aika pistää öljyt sisää..  mikä on öljytilavuus ja mitä öljyä suositellaan, teboilin EP 75/90w fullu syntehque öljyä löytys käypästä tavaraa? lisäaineita on jotkut ilmeisesti käyttänyt mutta liekkö välttämätöntä

Kirjoitettu

pistä vaan sovinnolla se redlinen oma lukkoperä lisäaine torseenin seuraks ettei tarvii jälkeenpäin lisäillä, muuten komppaan edellistä puhujaa

Kirjoitettu

redlinellä näkyy olevan valikoimaa noiden perä öljyjen kanssa, shock proofiakin on kolmen laista mutta tuo HEAVY on ilmeisesti oikea tähän. kiitos vinkistä näyttäs olevan erittäin hyvä öljy nyt kun netistä tutkin asiaa. joutuu kuiten nyt laittamaan tepoilin öljyn että saa ponin tallilta kotia kun lähin redlinen myynti paikka on 90km päässä

Kirjoitettu

pistä vaan sovinnolla se redlinen oma lukkoperä lisäaine torseenin seuraks ettei tarvii jälkeenpäin lisäillä, muuten komppaan edellistä puhujaa

 

Mulla ei ole ollut tarvetta, mutta siinähän on (häly)äänet muutenkin kohdallaan  ;D

Kirjoitettu

tuo on nyt tiheä perä ja entinen oli aavikko niin nopeusmittari näyttää nyt mitä näyttää, mites näissä 4 koppasissa onko näihin vaihdettavissa se ratas mittariston taakse?

Kirjoitettu

tuo on nyt tiheä perä ja entinen oli aavikko niin nopeusmittari näyttää nyt mitä näyttää, mites näissä 4 koppasissa onko näihin vaihdettavissa se ratas mittariston taakse?

mittaristo on sähkönen , ei rattaita ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...