Jump to content

Super Ram bolt kit

Corvette

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tervehdys F-bodyosastolle!

Mulle on tulossa Accelin SuperRam ja sen myyjä ilmoittaa sen tulevan ilman bolt kittiä. Jos jollain on tuo kiinni, voisiko hieman valaista minkälaisesta setistä on

kyse? Lähinnä kiinnostaa se, onko kyse niin eksoottisesta tuumamitoituksesta, että sitä ei Suomesta edes löytyisi? :-\

Kirjoitettu

Tervehdys F-bodyosastolle!

Mulle on tulossa Accelin SuperRam ja sen myyjä ilmoittaa sen tulevan ilman bolt kittiä. Jos jollain on tuo kiinni, voisiko hieman valaista minkälaisesta setistä on

kyse? Lähinnä kiinnostaa se, onko kyse niin eksoottisesta tuumamitoituksesta, että sitä ei Suomesta edes löytyisi? :-\

Moro, mulla on toi sr omassa GTA.ssa ja kaikki kierteet on tuumaisia. Jos sulla on alunperin TPI, siita voit lainata runnereiden ja imukannen yhdistamiseen tarvittavat pultit. Runnereiden ylapaan ja plenumin kannen pultit onkin eri juttu, ainahan voit tehda uudet kirteet ja laittaa milliset tilalle.  Lapparungon kiinnitys on sama kuin TPI.ssa joten voit kayttaa niita pultteja.

Toivottavasti edes vahan auttoi ::) Muuten hieno valinta toi sr m/

Kirjoitettu

aika hyvin täältäkin noita tuumasia pultteja löytyy ku vaaan tietää kierteen tai ottaa osat malliks mukaan, vauhtikaupoilla on noita arp sarjoja ja irtotavaraakin jonkun verran lisäks uudenmaan pultista löytyy tuumasia erillaisilla kierreratkasuilla malkoset valikoimat.

Kirjoitettu

aika hyvin täältäkin noita tuumasia pultteja löytyy ku vaaan tietää kierteen tai ottaa osat malliks mukaan, vauhtikaupoilla on noita arp sarjoja ja irtotavaraakin jonkun verran lisäks uudenmaan pultista löytyy tuumasia erillaisilla kierreratkasuilla malkoset valikoimat.

Uudenmaan Pultti.  Kiitosta! En tiedä mitä pultteja siellä on mukana jos mitään, e-bay kuvasta päätellen plenum on osina ja ainakin siihen yläosaan näyttää menevän kymmenkunta. :-*

Kirjoitettu

Moro, mulla on toi sr omassa GTA.ssa ja kaikki kierteet on tuumaisia. Jos sulla on alunperin TPI, siita voit lainata runnereiden ja imukannen yhdistamiseen tarvittavat pultit. Runnereiden ylapaan ja plenumin kannen pultit onkin eri juttu, ainahan voit tehda uudet kirteet ja laittaa milliset tilalle.  Lapparungon kiinnitys on sama kuin TPI.ssa joten voit kayttaa niita pultteja.

Toivottavasti edes vahan auttoi ::) Muuten hieno valinta toi sr m/

Mulla on ZZ383 ja imupuolella hieman portattu plenum ja Edelbrockin Hi-Flowt. Siitä on dynotettu 359 RWHP, kierroksilla 5250 rpm. Ajattelin vetää sen Super Ramilla punaviivaan 6000 rpm. Ehkä silloin päästään tuonne 370 hp hujakoille.  m/

Kirjoitettu

tallasen loysin

Tuossa linkissähän nuo näyttää olevan. Kiitos paljon!!!

Kirjoitettu

Tuossa linkissähän nuo näyttää olevan. Kiitos paljon!!!

ollos hyva. ramissa on sitten vain yksi oikea kasaus jarjestys, joten jos sulla ei ole kasaus ohjeita laittele kyssareita kun aloitat niputtaa;D

Kirjoitettu

tuleeko sulle pelkät runnerit ja plenumi vai tuleeko imukansi myös.jos ei niin jää suht turhaksi koko ostos.

Kirjoitettu

tuleeko sulle pelkät runnerit ja plenumi vai tuleeko imukansi myös.jos ei niin jää suht turhaksi koko ostos.

mitäs tämä kustantaa nykypäivänä imari ja SR summitilla on joku taydellinen paketti mut maksaa 3000+

Kirjoitettu

Ei tule tässä vaiheessa ainakaan. Tuohon on saatavillla nykyisin vain Edelbrockin imukansi, Accel/Lingenfelter ei enää sitä valmista. Eikä tuo

pelkkä imukansi ihmeitä saa aikaiseksi tai vie niitä ihmeitä mukanaan.... jos hankin sen niin ainoastaan yhteensopivuuden vuoksi. Tuo kone potkii aika hyvin vakio-baseplatellakin. :P

Kirjoitettu

mitäs tämä kustantaa nykypäivänä imari ja SR summitilla on joku taydellinen paketti mut maksaa 3000+

Valmistus loppui muutama vuosi sitten, base platea on saatavilla. Tuon omani hankin e-baysta.

Kirjoitettu

Ei tule tässä vaiheessa ainakaan. Tuohon on saatavillla nykyisin vain Edelbrockin imukansi, Accel/Lingenfelter ei enää sitä valmista. Eikä tuo

pelkkä imukansi ihmeitä saa aikaiseksi tai vie niitä ihmeitä mukanaan.... jos hankin sen niin ainoastaan yhteensopivuuden vuoksi. Tuo kone potkii aika hyvin vakio-baseplatellakin. :P

kyllä se lisää virtauksia/kieroksia aikas lailla en tarkkoja lukuja muista mutta gta tulilintu voi tarkentaa

Kirjoitettu

kyllä se lisää virtauksia/kieroksia aikas lailla en tarkkoja lukuja muista mutta gta tulilintu voi tarkentaa

joo tulilinnun kanssa oon höpissy juurikin kyseisetä värkistä taitaa olla tosiaa aikas lailla parhaita ostoksia tpi tilalle teki sitten mitä vaan muulle koneelle :)

Kirjoitettu

joo tulilinnun kanssa oon höpissy juurikin kyseisetä värkistä taitaa olla tosiaa aikas lailla parhaita ostoksia tpi tilalle teki sitten mitä vaan muulle koneelle :)

Korjataan heti ettei tule riitaa ;D sanoisin etta yksi parhaista, ellei paras joka toimii samalla kierros alueella kuin TPI.

Imukansi kannattaa vaihtaa ehdottomasti muuten ramin vaihdosta ei todellakaan saa lahellekkaan sita hyotya mita lupaavat. taytyy etsia noi virtaus lukemat kun ehdin ::)

Kirjoitettu

imukansi ja runnerit

vakioTPI  198.72 cfm

vakio imukansi/super ram 220.67 cfm

super ram paketti  251.51 cfm

Kirjoitettu

imukansi ja runnerit

vakioTPI  198.72 cfm

vakio imukansi ahistaa yhtäpaljo ku superramilla saadaan aika hyvin

Kirjoitettu

imukansi ja runnerit

vakioTPI  198.72 cfm

http://stealthram.com/flowcomparison.html

Näissä virtauksissa kannattaa olla hieman skeptinen. Riippuu vähän siitä kuka sanoo ja missä. Mistä nuo ylläolevat ovat peräisin?

Kirjoitettu

http://stealthram.com/flowcomparison.html

Näissä virtauksissa kannattaa olla hieman skeptinen. Riippuu vähän siitä kuka sanoo ja missä. Mistä nuo ylläolevat ovat peräisin?

En muista oli mun koneen muistissa, voipi olla etta samasta tietolahteesta. Toi tietysti haiskahtaa holleyn mainokselta ::)

Kirjoitettu

Kyllä se Edelin base pitäs laittaa ja sehän on parhaiten virtaava "vakiomallinen" base mitä on,

vai onko jollain virtausmittaksia, jossa sanmottais muuta? Itte en oo nähny Superin aidon alkuperäsen

käsinportatun basen mittauksia missään, joten siitä on hankala väitellä mitään, mutta Edelillä on

vaikuttavat lukemat.

Kirjoitettu

Kyllä se Edelin base pitäs laittaa ja sehän on parhaiten virtaava "vakiomallinen" base mitä on,

vai onko jollain virtausmittaksia, jossa sanmottais muuta? Itte en oo nähny Superin aidon alkuperäsen

käsinportatun basen mittauksia missään, joten siitä on hankala väitellä mitään, mutta Edelillä on

vaikuttavat lukemat.

Nuo virtaukset on henkimaailman asioita tavalliselle tallaajalle. Näillä jenkkipalstoilla siteerataan lehtiä, osavalmistajia jne, jotka

yleensä vain markkinoivat omaa tuotettaan. Tuota baseplatea myydään bolt-on 15-20 hp lisäyksenä vakiokoneeseen. Pelkkää peetä.

Mulla on Edelin Hi-flow runnerit ja yksi putki meni dynossa puhki. Eli tuolta on tullut todella paljon huonolaatuista shittiä. Mitä tulee hyviin

baseplateihin, jossain vaiheessa TPIS BigMouth oli se paras vaihtoehto. \m/

http://houston.craigslist.org/pts/865210377.html

Kirjoitettu

Tuota baseplatea myydään bolt-on 15-20 hp lisäyksenä vakiokoneeseen

"With corresponding parts" Eli ei se yksinään paljo auta... Ilmansuodattimen poistolla sain 27hv

vakioon, eli kaikki on vähä suhteellista. Sen tiedän että ainakin Edelin runnereissa on paljo shittiä

ja Skinnarssillakin sanoivat, että niissä on viimeaikoina ollu laatuongelmia ja mm. laippoja halkeillu jo asentaessa...

Mulle ei tuukkaan Edelin runnereita vaan SLP, koska niitä on parempi portatakin.

Edelin base mulla on jo ja siihen on paha sanoo muuta kuin, että oon lukenu ja kuullu pelkkää hyvää.

• 8 months later...
Kirjoitettu

Vähän kesti ennen kuin sain haettua ja nyt se on kiinni. Dynossa +25 hp ja poskettomasti alavääntöä pois vrt alkuperäiseen. Pitkät runnerit ovat todella hintansa väärti. Tyhjäkäynti seilaa epämiellyttävästi. Käy hyvin 1000 rpm ja sitten tipahtaa 800 rpm ja aikoo sammua. Siihen tuli TPIS level 5 chip viime kesänä, mutta SuperRam heitti "säädöt" persiilleen. En nyt tältä istumalta suosittelisi kenellekään. :W

Kirjoitettu

Vähän kesti ennen kuin sain haettua ja nyt se on kiinni. Dynossa +25 hp ja poskettomasti alavääntöä pois vrt alkuperäiseen. Pitkät runnerit ovat todella hintansa väärti. Tyhjäkäynti seilaa epämiellyttävästi. Käy hyvin 1000 rpm ja sitten tipahtaa 800 rpm ja aikoo sammua. Siihen tuli TPIS level 5 chip viime kesänä, mutta SuperRam heitti "säädöt" persiilleen. En nyt tältä istumalta suosittelisi kenellekään. :W

Ja kone on ilmeisesti vielakin vakio?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...