Jump to content

Auttakkee


AJ

Recommended Posts

Kirjoitettu

Lauantaina auto lähtee tutkimuksiin.Valo on palanut ja en ole kuitannut sitä pois.Saa nähdä mitä löytyy vai löytyykö.

 

Pistähän tänne sitten tietoa mistä johtu. Mullakin rupes palaan SES valo katastuksen jälkeen. Kaikki toimi kuten pitääkin, enkä jaksanut tuohon vielä keskittyä kun autokin meni samalla seisomaan, mutta keväällä tuo sitten oottaa kuitenkin.

Kirjoitettu

Lauantaina auto lähtee tutkimuksiin.Valo on palanut ja en ole kuitannut sitä pois.Saa nähdä mitä löytyy vai löytyykö.

 

onko toiminut kuitenkin normaalisti  ???

 

muista pyytää ja ottaa koodit ylös

Kirjoitettu

Toimii normaalisti.Täytyy ottaa koodi ylös tällä kertaa.Toivottavasti ei ole mitään ihanan kallista edessä :)

Kirjoitettu

Auto pistettiin scanneriin ja ilmapumpumpunrelettä ilmoitti viaksi.Otettiin ilmapumppu kokonaan pois toiminnasta ja 50mailin jälkeen syttyi ses-valo taas.Eipä sit varmaan ollut pumppu tai sitten se herjaa kun pumppu ei ole toiminnassa?Täytyy lukea koodit taas, että mitä nyt.

Samalla rakennettiin takapään putkisto uusiksi, eli vakio pönttö kokonaan pois ja tilalle suoraputki liitoksineen.Nyt alkaa olla murinat kohdallaan ;)

Kirjoitettu

pitäis kait myös PCM:n ohjelmasta ottaa jotain "parametreja" pois,kun on ilmapumppu poistettu  ::)

 

 

otitko koodin ylös  ???

Kirjoitettu

Empä koodeja enää kysellyt, kun piti olla niin selvä vika se rele/Pumppu.prkle.Ajattelin että auto olis tullut sillä kuntoon..Seuraavalla kerralla koodikuitti mukaan, kun ei näytä olevan niin "helppo" vika.

Kirjoitettu

Otettiin ilmapumppu kokonaan pois toiminnasta ja 50mailin jälkeen syttyi ses-valo taas.Eipä sit varmaan ollut pumppu tai sitten se herjaa kun pumppu ei ole toiminnassa?

 

In OBD-II,you will normally get a code,because the PCM diagnostic routine turns the AIR pump on and looks for a change in O2 content in the exhaust to verify air flow.

Kirjoitettu

Kiitokset jälleen kerran Chevylle tiedosta..Onkohan se sitten pakko vaihtaa se pumppu vai voiko koodin jotenkin ohittaa ohjelmoinnilla ettei herjais??

Kirjoitettu

Onkohan se sitten pakko vaihtaa se pumppu vai voiko koodin jotenkin ohittaa ohjelmoinnilla ettei herjais??

 

sitä pumppua ei tarvii välttämättä ollenkaan,mut taitaa kattien ikä lyhentyä  ::)

 

Koko vehkeen voi deletoida Efilivellä mutta sitten pitää deletoida myös kaikki siihen liittyvät hälytykset ohjelmasta.

 

niin kuin Juhani LS1 tässä totes

  • 5 weeks later...
Kirjoitettu

SES-valo voi oikein hyvin:)Palaa keltaisena mittaristossa..Ennen joulua sitä taas katottiin ja nyt ilmoittaa vian yhdeltä anturilta.Yksi letku oli hapertunut ja se vaihdettiin uuteen.Hidasta puuhaa on kun en jaksa joka päivä ajella Hollolan suuntaan.Kuntoon se on luvattu laittaa ja varmaan viikon/kahden sisällä ajelen taas kauppiaan luo.Samalla tulee uutta maalia pintaan.

  • 2 months later...
Kirjoitettu

Ilmapumppu oli kunnossa, kunnes eilen ilmestyi SES-valo näyttöön.Viimeksi anturi putsattiin ja toimi hyvin eiliseen asti.Ilmeisesti anturi nyt kokonaan vaihtoon ja pelittää taas.

Muutenkin on toi Paimelan Paronin takuu ollut erittäin hyvä.Ensin perushuollot, öljyt, suodattimet, jarrulevyt eteen, perä-öljyt ja stefa,lambda, ilmapumpun letkut, katto ja ovet maalattiin kun oli aurinko pintaa korventanut  ;) Viikon päästä olis tarkoitus anturi pistää paikalleen..

 

Ehkä vois seuraavan kerran kun alkaa autokuume nouseen niin palata asioimaan Hollolaan...sen verran hyvin on palvelu pelannut  m/

  • 1 month later...
Kirjoitettu

Pistähän tänne sitten tietoa mistä johtu. Mullakin rupes palaan SES valo katastuksen jälkeen. Kaikki toimi kuten pitääkin, enkä jaksanut tuohon vielä keskittyä kun autokin meni samalla seisomaan, mutta keväällä tuo sitten oottaa kuitenkin.

Ei tarvinnu ko pari kymmentä kilsaa oikeaa ajoa, niin sammu tuo valo. Mielenkiintoista, enpä tiennytkään, että SES valo voip sammua kesken ajon. Olen ollut siinä ymmärryksessä, että vain uudelleen käynnistyksen yhteydessä tuo voi sammua. No, aina voi oppia jotain uutta  :)

Kirjoitettu

Ilmapumpun rele ja letkuja on vaihdettu..nyt se antaa koodia P1416 (bank2)satunnaisesti.Vette foorumilla ovat korjanneet tämän koodin oireita laittamalla wd-40 taka-iskuventtiileihin.Nyt sekin on tehty pari kertaa ja matka-ajossa erittäin satunnaisesti on koodi tullut.En tiedä sitten, auttaisko koko venttiilin vaihto oireeseen??Katsotaan miten käy...

Kirjoitettu

antaa koodia P1416 (bank2)satunnaisesti

 

P1416 on apumiehen puoleinen ja veemäisessä paikassa imusarjan takana  m-

 

-the reason a P1416 code is thrown when the check valve behind the engine is stuck is because the valve isn't letting fresh air into the RH exhaust manifold, and then the O2 sensor output doesn't drop enough and the computer sees that as a fault

 

-try Carburator cleaner and then used compressed air at about 25 psi to blow the cleaner through the AIR hose system to both check valves

 

-if cleaning doesn't clear up the trouble-code,then check valve replacement

 

jos ei tuo kaasarinpuhdistus litku ja paineilma auta,vaihtoon vaan

  • 2 months later...
Kirjoitettu

Päivitystä tähänkin ongelmaan.

Taka-iskuventtiili vaihdettu ja ei ole SESsiä tullut sen jälkeen.Vanha oli sisältä aivan musta, ei ihme jos ei ilma kulkenut läpi m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...