Jump to content

mitä eroa 85-88 -> 89-92 tpi

Recommended Posts

Kirjoitettu

muistaakseni bensalinjat tulee erillailla firebirdissa ja camarossa. tuli joskus verrattua sepon ja mun tpi.n eroja. mulla -89 GTA ja sepolla oli iroc-z -88

Kirjoitettu

muistaakseni bensalinjat tulee erillailla firebirdissa ja camarossa. tuli joskus verrattua sepon ja mun tpi.n eroja. mulla -89 GTA ja sepolla oli iroc-z -88

jaa tohon en ota kantaa.. kaikki setit mitä myydään niin on kyllä vaan tpi ja vuosimalleittain.. ero ainoastaan kuskin puolen runnerissa 9 suuttimelle..

corvetessa sitten on eroa noissa bensalinjoissa.. näin ainakin ymmärsin.. ja tosta tpi storysta kattelin

ja mitään väliä sinänsä koska tohon edelin high flowhun käy molemmat ilmeisesti jos näin on

Kirjoitettu

Ainii no sit se käy vaan niin että jää ilman kylmäkäynnistyssuutinta, eli ei hyvä. :P

Tuolla ei ole vaikutusta, sillä 89:ssä kylmärikastus on hoidettu varsinaisilla suuttimilla. Mutta tuo vanhemman mallin baseplate ei käy centerbolt kansien kanssa, jotka on -89:ssä. Siitä kuinka paljon ja mistä joutuu koneistamaan ei mulla ole tietoa. Sitten läppärungot ei käy molempiin suuntiin ristiin, olikohan se niin että uudempi kävi vanhempiin, mutta ei päinvastoin (ja siis alkuperäiset) Aftermarket osat taitaa käydä molempiin. 
Kirjoitettu

Tuolla ei ole vaikutusta, sillä 89:ssä kylmärikastus on hoidettu varsinaisilla suuttimilla. Mutta tuo vanhemman mallin baseplate ei käy centerbolt kansien kanssa, jotka on -89:ssä. Siitä kuinka paljon ja mistä joutuu koneistamaan ei mulla ole tietoa. Sitten läppärungot ei käy molempiin suuntiin ristiin, olikohan se niin että uudempi kävi vanhempiin, mutta ei päinvastoin (ja siis alkuperäiset) Aftermarket osat taitaa käydä molempiin. 

Centerbolt kannet tais tulla jo -87, joten sen ikäisestä baseplaten pitäis ainakin käydä. Nyt varmaankin kyseessä BlackZetan roinat, tais olla -86 joten toi kannattaa kyllä joo tarkastaa...

Kirjoitettu

Tuolla ei ole vaikutusta, sillä 89:ssä kylmärikastus on hoidettu varsinaisilla suuttimilla.

Joo mut mä luulin et oli laittamas vanhaan uutta mallia...

Kirjoitettu

Centerbolt kannet tais tulla jo -87, joten sen ikäisestä baseplaten pitäis ainakin käydä. Nyt varmaankin kyseessä BlackZetan roinat, tais olla -86 joten toi kannattaa kyllä joo tarkastaa...

85-92 on baseplate täysin sama... ellei ole vortecci kansilla.. että näin ainakin edelin high flow kamoissa.. kuskin puolen runnerissa ainoastaan ero.. siihenkin jopa myydään plugia tulpaksi suuttimen tilalle

Kirjoitettu

85-92 on baseplate täysin sama... ellei ole vortecci kansilla.. että näin ainakin edelin high flow kamoissa.. kuskin puolen runnerissa ainoastaan ero.. siihenkin jopa myydään plugia tulpaksi suuttimen tilalle

No perskule, eihän siinä sitten pitäis olla mitään. Sen kun lyöt kiinni vaan.  m/

Kirjoitettu

Teeppä nyt ihan varoiks pieneet söörtsit thirdgenin palstalta tpi ja general tech engine osiosta sanalla baseplate.

Kirjoitettu

No niin pojat ja muistetaanpa sitten että mulla on tossa omassa crate kone joka on rullalohko ja sitä rataa, eli on se uudemman mallinen  ;)

Ja venakopat on tosiaan kiinni keskellä olevilla pulteilla, sitäköhän tuo "centerbolt" tarkoittaa..  ::)

Kirjoitettu

Teeppä nyt ihan varoiks pieneet söörtsit thirdgenin palstalta tpi ja general tech engine osiosta sanalla baseplate.

et arvaa kuinka paljon oon tehnyt "söörtsejä".. mutta jos jollain muulla on parempaa tietoa edelin rojuista.. itse en löydä ainakaan mitään eroa vm. kohtasesti.. paitsi kuskinpuolen runnerista.. mutta jos jollain muulla on tietoa niin kertokaa nyt ihmeessä.. en tiedä näkyykö blackz baseplatessa numerosarjaa että onko juuri tuo 85-92 eikä mikään aftermarket tai vorteceille tehty..

alkuperäsissä voi olla eroa mutta edeli kyllä työntää tota yhtä ja samaa.. katon sitten mistä jenkki sivuilta vaan.. kertokaa nyt ihmeessä jos joku muu on löytänyt muuta tai tietää..  m/

Kirjoitettu

No niin pojat ja muistetaanpa sitten että mulla on tossa omassa crate kone joka on rullalohko ja sitä rataa, eli on se uudemman mallinen  ;)

Ja venakopat on tosiaan kiinni keskellä olevilla pulteilla, sitäköhän tuo "centerbolt" tarkoittaa..  ::)

Centerbolt = venakopat keskeltä pultattu, ei reunoilta. Edelin sivuilta baseplaten kohdalta: #3860 has been machined to clear centerbolt valve cover heads; eli sopii -89:siinkin.  Ja jos sulla on tuon paketin mukaiset runnerit,  #3870? ( jotka on 89 ja siitä uudemmat) niin nekin on ok. Oliko sulla BlackZ tuossa tosiaan rullanokka, muistin ihan väärin... Sit se sopii kuin isä äidin selkään...

Kirjoitettu

Centerbolt = venakopat keskeltä pultattu, ei reunoilta. Edelin sivuilta baseplaten kohdalta: #3860 has been machined to clear centerbolt valve cover heads; eli sopii -89:siinkin.  Ja jos sulla on tuon paketin mukaiset runnerit,  #3870? ( jotka on 89 ja siitä uudemmat) niin nekin on ok. Oliko sulla BlackZ tuossa tosiaan rullanokka, muistin ihan väärin... Sit se sopii kuin isä äidin selkään...

blackzlla on nuo toiset runnerit mutta ei pitäs olla ongelma jos jättää sen suuttimen siihen tai hommaa plugin tulpaksi.. ainakin mitä jenkki sivuilta lukenut.. mutta mutta..  ::) hyvä että herättää keskustelua

Kirjoitettu

Runnerit on osanumerolla #3865 (näissä se yksi ylimääräinen "korva/reikä" kylmäkäynnistyssuuttimelle) ja kannet on centerbolt malliset koska venakopat keskeltä kiinni. Tuo on rullalohko vaikka laahurivermeet sisuksissa onkin. Ei tässä sopivuuden kanssa pitäisi olla pienintäkään ongelmaa  ::)

Kirjoitettu

Runnerit on osanumerolla #3865 (näissä se yksi ylimääräinen "korva/reikä" kylmäkäynnistyssuuttimelle) ja kannet on centerbolt malliset koska venakopat keskeltä kiinni. Tuo on rullalohko vaikka laahurivermeet sisuksissa onkin. Ei tässä sopivuuden kanssa pitäisi olla pienintäkään ongelmaa  ::)

prkl mä ajan ovet kaikilta näillä rojuilla...  \m/ toivotaan ettei vaan mitään muuta hajoais  ;D

Kirjoitettu

prkl mä ajan ovet kaikilta näillä rojuilla...  \m/ toivotaan ettei vaan mitään muuta hajoais  ;D

Kannattaisko vielä kysyä rstuningin mielipide?

Kirjoitettu

Kannattaisko vielä kysyä rstuningin mielipide?

Niin tai Jukaltahan vois löytyä kiree TBI sarja?

• 1 month later...
Kirjoitettu

ja tähän lopputulos.. edelin kamat käy runnereineen kaikkineen vanhasta ainakin uudempaan.. hieman joutuu viilaa kuskin puolen runneria jotta uudemman mallin bensakiskot sopii menemään ja samalla tukkii 9-suuttimen paikan.. vanhan mallin plenumi kävi uudemman mallin läppiksen kanssa ilman ongelmia  m/

Kirjoitettu

vanhan mallin plenumi kävi uudemman mallin läppiksen kanssa ilman ongelmia  m/

PAITSI, että tiiviste pitää tehä sellanen että tukkii sen yhden ilmakanavan siitä vanhemman mallin plenumista tai uudemman mallin läppiksestä, ei voi muistaa kummin oli  ;D Muuten ei ainakaan mun kombolla käyny tyhjäkäyntiä kun noissa on eroa siinä tyhjäkäynti vai mikälie ilmakanava olikaan  ::)

Kirjoitettu

PAITSI, että tiiviste pitää tehä sellanen että tukkii sen yhden ilmakanavan siitä vanhemman mallin plenumista tai uudemman mallin läppiksestä, ei voi muistaa kummin oli  ;D Muuten ei ainakaan mun kombolla käyny tyhjäkäyntiä kun noissa on eroa siinä tyhjäkäynti vai mikälie ilmakanava olikaan  ::)

noo mutta kumminkin.. aika pienellä sopii  m/

Kirjoitettu

noo mutta kumminkin.. aika pienellä sopii  m/

Joo ei siis mikään onkelma ole missään nimessä, itellä vaan haetutti jonninaikaa että mistä johtuu "miehekäs" tyhjäkäynti sillon ku tota en ollu vielä hoksannu testata  ;D m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...