Jump to content

ensimmäinen kerta v8 auton kyydissä

Recommended Posts

Kirjoitettu

milloin ja missä olit ekaa kertaa oikean v8 jenkkiauton kyydissä ja miltä meno tuntui. ekan kerran itse olin kaverin 502cid pontiac 68 convertiblen kyydissä ja sen jälkeen ei mennyt kauaa kunnes ostin oman camaron jota virittelen vieläkin. unohtu silloin kerrasta bemarien turbotukset, kun kuuli 502cid myllyn kiertävän 8000rpm ja kiihtyvyyden selkärangassa.

Kirjoitettu

Vuosi tais olla -76 ja autona -60 elky.Mieleen jäänyt piiiitkä konepelti ja soffapenkki.

Kirjoitettu

vuonna -68 kulkineena -68 mustang 8), vaikka ikaa ei ollu montaa vuotta jotenkin ymmarsin etta taa on vaha jotain muuta kun faijan warre....

Kirjoitettu

Eka veeksasi jota ajoin tai olin edes kyydissä oli eka Letukkani, Malibu -74. Tais olla 1987.

Kirjoitettu

vuonna-69 olin Lincolnin kyydis,takapenkil (sohval) alkoi hiukan auto niiata

ja kurkkasin selkänojan yli,180 taulus  :o

Kirjoitettu

Tähän kysymykseen vastaus: ei minkään sortin muistikuvaa mikä olis ollu eka :o

Kirjoitettu

muistaakseni en päässy jenkin kyytii vasta ku 18 vuotiaana...(eli -90 luvun lopulla) enolla oli vähän aikaa joku 70-80-luvun vaihteen scottsdale 5,7 dieselillä.

olihan siinäkin sitä jotain, sain päiväksi lainaan ja ajelin kiluissani pitkin kyliä  8)

Kirjoitettu

Vuonna 89 -71 Dodge Challanger teki päätöksen amerikkalaisiin.

Liikennevalot, 2 rinnakaista kaistaa. GTI opel vierekkäisellä. Pete (kuski) sano et laita pää penkkiin ja kädet rintaa vasten. Kysyin et miks, mutta tottelin. Vastaus et kohta lähdetään ja kovaa. Opel lähti keltaisilla mut me vasta vihreillä.

Näin kuskin oikeasta etukulmasta kun etupyörät oli vielä ilmassa ja 100+ vahdissa Opelin katto tuli (kuin vastaantulija) ohitettua.

Siinä vaiheessa kun sain käden painettua kojelautaan (yli 250 metriä lähdöstä) vaikka käsky käden painamisesta kojelautaan tuli heti lähdön jälkeen, sain ajatuksen ostaa amerikkalainen.

Tapahtuman jälkeen oli vastaus "mikään ei voita kuutiotuumia".

Sillä tiellä ollaan...

Kirjoitettu

Eka kertaa olin kyydissä siskonmiehen - 59 Ford Galaxiessa vuonna 1999 ja sinä kesänä tuli oltua useampaan otteeseen kuskina  ::) Sitä ennen vannoin, että en ikinä ostele bensasyöppöjä autoja. No kuinkas kävikään 5 vuotta myöhemmin hommasin ekan jenkkini... ::)

Kirjoitettu

Tuataniin... oon tainnu olla äireen mahas kun ensimmäästä kertaa oon jenkin kyytis ollu. Ja taitaa olla amerikan auto ensimmäänen auto minkä kyytis oon ollu sen jäläkeen kun oon äiteestä erillisenä, joskin jossain määrin riippuvaisena, yksikkönä tässä maailmassa toiminu. Ja varmaan on ameriikan auto kun mut montun reunalle kuljettaa

Kirjoitettu

Olin lukiossa ja silloinen poikaystäväni osti Chevrolet  Bel Airin. Se oli vanha ruumisauto, jonka hän maalautti kirkkaan keltaiseksi. Se olikin eka auto, jota ajoin itsekin, kun sain ajokortin.  m/

edit: Kyllä se sittenkin taisi olla kutoskone.... :'(

Kirjoitettu

toivottavasti se ei ollu naapurin simca bealieau vai mikä se oli,siin oli about 2,5 litranen kasi.v8 rooveri oli myös jollain sukulaisella.

jenkit oli kutosia  :-\,mutta eipä ollu kiinalaisia/japanilaisia kadun tukkeena sillon lainkaan. m/

Kirjoitettu

vanin kyytiin pääsin ensimmääsenä joskus kakarana, ja intis jonku electran kyydis tuli oltua, mutta parhaiten on jääny mieleen oman ponun haku talvella paskoilla kitkarenkailla turusta jykylään.

Kirjoitettu

Eka kerta (ainaki minkä muistan) oli kaverin perskynän kyydissä (Aspen -80 kutostekniikalla) 16-vuotiaana vuonna 1996. Ei tehnyt sinänsä muuten vaikutusta mutta matkustusmukavuus pikkukaljoissa oli verraton  ;D

Eka kerta kunnon jenkin kyydissä oli 1997, kun toinen kaverini laittoi Plymouth Dusterin 318 cid koneella. Silloin alkoi jenkkikuume kytemään aavistuksen verran, sen verran nostalgisen tuntuinen se kampe oli.

Pahin niitti tuli vuonna 1999, kun kaveri oli jo jonkin aikaa sitten laittanut Dodge Dart Swingerin jota se oli laitellut ihan tosissaan ja rahalla, punainen paholainen lasikuitusine osineen joka oli tehty varttimailille. Matalia 12 sekuntisia kulkeva 440 cid 3-vaihteinen puolimanuaali TODELLAKIN teki vaikutuksen. Se oli yks kesäilta ku olin leikkaamassa nurmikkoa sillosen vaimoehdokkaan porukoiden pihalla, ku kaveri tuli kysymään että lähtisinkö kokeilee Dartia. Leikkuri pysähty siihen ja sitten mentiin talliin missä Dart majaili. Kääntelin kytkimistä bensapumput yms. päälle ja kun käänsin avaimesta niin samoin tien taivas aukeni, tai paremminkin helvetti varmaan  \m/ Vajaa 600 hv tuntui järkyttävän rajulta ku itellä oli 130 hv bemari  :o ;D Parit kunnon kiihäyttelyt 0-250 km/h kesäiltana pitkällä suoralla teki sen verran lähtemättömän vaikutuksen ettei sitä tunnetta unohda koskaan  :P Varmaan arvaattekin että bemarit ei oikeasti enää koskaan tuntunut miltään sen V8 mylvinnän jälkeen  ;)

Heh, kun ajattelee tuota niin mopareilla sitä on tosiaan ekat kiksit harrastukseen saatu  :o ;D ;D :-[

Kirjoitettu

No nyt tuntuu nyypältä, mutta oma eka V8-kerta oli viime kesäkuussa, 90-luvun Mustang GT:llä. Kuitenkin oon syntyny saman vuonna kun z 28 jari ylemmässä viestissä koki kasin ekan kerran, että aika pitkään piti ootella... Sitten se seuraava kasi olikin samana päivänä 4-gen Camaro ja joku reilu puoltoista kuukautta siitä oli samanlainen omassa pihassa ;D Joku juttu näissä kyllä on...

Kirjoitettu

muistaakseni -90 luvun alussa isoveljen kirkkaanpunaisessa täysin orginaalissa -65 289cid Fastback mussessa

sain kunnon V8 tartunnan... Eihän sitä V8 konetta mikään voita \m/

Samaan aikaan serkulla oli Dodge pickuppi 360 police specialilla. Oli myös kiva peli, hyvin suli 295 nakit 8)

Kirjoitettu

Ensimmainen kerta jonka muistan varmaksi oli joskus 70-luvun lopulla kun paikallinen tehtaanjohtaja osti uuden neliovisen Aspenin kaikilla mahdollisilla sen aikaisilla mausteilla. Oli se pikkukylassa komea ilmestys. 8) Onneksi tuli oltua hyvaa kaveria k.o. perheen tyttaren kanssa.  m/ ;D Muutama vuosi sen jalkeen johtaja osti viela 69 Buick Electrankin.  :D Se vasta olikin messeva peli.  \m/

Ihan varmaa muistikuvaa asiasta ei ole, mutta voi myos olla etta eka kerta oli jo paljon aikaisemmin, ehka jopa ennen 70-luvun puoltavalia. Mummolassa vietettiin kuukausi tai pari kesaisin ja siella oli yhdella isannalla Duster. Muistan ainakin etta yritin bongata pirssia tienvarressa joka paiva etta ajaisi ohi. Oli siina sen verran hyvat saundit. ;D

Eli pahasti parsavoittoista tuo alkutaival oli...  :-\

Kirjoitettu

muistan sen kuin eilisen päivän kun olin naapurissa vuonna 69 niin pihaan ajoi jumalattoman suuri musta jenkki (en muista edes merkiä)siinä sitten pelli pystyyn ja ihailtiin ja koeajolle ja jumalauste miltä tuntui kun pikkupoikakin pääsi mukaan oli makee tunne. \m/

Kirjoitettu

Vuonna 1989 Chervolet impala -76 ? = oli ISO verrattuna mun corollaan  8)

Kirjoitettu

Onhan noita Veekasi Kertoja jokunen tässä ollu,joten en jaksa niitä kaikkia tähän kirjoitella , mutta ensimmäisiä OMIA autoja kasin koneella : vuonna 2005 Bmw e39 535i V8 koneella ,joka toimi kesäpirssinä jonkin aikaa..Ihan kiva pirssi ,ei moittimista.. Pikkukasiksi manuaalina suht kiivas menemäänkin  m/ Ja tämä toinen oma auto nyt on sitten Camaro -95 ,ja ei voi muutakun kehua,onhan sitä potkua VÄHÄ vielä erilailla kuin Bemun pikkukasissa  :-P

Kirjoitettu

Onhan noita Veekasi Kertoja jokunen tässä ollu,joten en jaksa niitä kaikkia tähän kirjoitella , mutta ensimmäisiä OMIA autoja kasin koneella : vuonna 2005 Bmw e39 535i V8 koneella ,joka toimi kesäpirssinä jonkin aikaa..Ihan kiva pirssi ,ei moittimista.. Pikkukasiksi manuaalina suht kiivas menemäänkin  m/ Ja tämä toinen oma auto nyt on sitten Camaro -95 ,ja ei voi muutakun kehua,onhan sitä potkua VÄHÄ vielä erilailla kuin Bemun pikkukasissa  :-P

Samat tehot mutta se vääntö :)
Kirjoitettu

Samat tehot mutta se vääntö :)

Jep juurikin näin Bemun -320nm vrt. Camaron -440nm  m/

Kirjoitettu

Varmaan ensimmäinen jenkki minkä kyydissä oon ollu oli isän 1965 SS Nova, mutta senkin tajusin vasta kun näin valokuvia missä me velipojan kanssa poseerataan novan konepellillä. ;D Ensinmäinen muistikuva on varmaan se kun istuttiin broidin kanssa n.3 vuotiaana isän remmiahdetun/turbotetun 72´Satelliten takapenkillä ja voi niitä hetkiä ku isä anto plymarille sikaa niin meikä pojat siellä vaan painautu takapenkkiin. \m/

Kirjoitettu

tais olla kummisetä joka omisti joskus -90 -83 5.0 sedan capricen sillä pääsi kummien kanssa lomailemaan muistan kun tuntui mahtavalta että skidinä takapenkillä mahtui makaamaan poikittain oli pehmoiset siniset plyyshi penkit,ilmastointi ja karttavalot takapilareissa ;D auto oli jonkun sähköyhtiön ex edustus pirssi tuntui se vähän eriltä kun faijan talbot horizont ;D

tuo caprice ostettiin sitten myöhemmin meidän talouteen ja sillä reissattiin suomea edestakaisin myös vaunu perässä.. joku aamu sitten herättiin siihen kun auto oli palanut talliin ja se siitä nyt vasta olikohan se -04 kun sain hommatuksi camaron itelle..

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...