Jump to content

ensimmäinen kerta v8 auton kyydissä

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ei pysty tarkasti muistamaan, mutta veikkaan 70-luvun alkua  :-\ Naapurin Rambler se oli, turkoosi farmari. Auton kyllä muistan. Vei meitä uimaan silloin tällöin.

Saattoi se olla kutosellakin  ;D

Kirjoitettu

Taisi olla kesä '97 tai '98 kun pääsin kaverin kanssa tämän isoveljen '95 Z28:n kyytiin. Muistan hyvin kun sen kyydin jälkeen täris jäsenet pitkän aikaa enkä enää miettinyt ostavani RX7:n kun kortin saan  ;D Käännyttäminen tapahtui noin vartissa, kiitoksia siitä.

Kirjoitettu

Ite kyydissä joskus 78/79 vaihteessa kaveril oli sellainen 69 XR7 MercuryCougar ja oli aikanaan tosi nopea flakevihree musta vinyylikatto se teki vaikutuksen ja sit kun sai kortin niin lähes heti ostin 67Malibun :) :)

Kirjoitettu

tais olla nelos sarjan scania 460 topline, on tullut sittenmmin itsekin ajeltua.. :-P

Kirjoitettu

Viime talvena, tämmöinen tilanne:

-Kajaani, puoli metriä lunta

-Pontiac firebird trans am -87

-Sekki taskussa

Junasta veks, ja parkkipaikalta ettiin lintua, kyl oli aika jännitys pinnassa kun se ja myyjä löyty, siitä sit kuskin paikalle ja avainta kääntäen. Siinä sit ihmetteli et "tää on se paljon puhuttu veekasi..." Koitin hakea kytkintuntumaa ja mietin kun auto ei lähe mihkään, otin välillä jalan poiskin kytkimeltä ja mietin että mitä ihmettä, kunnes huomasin sen sutivan paikallaan  ;D Siitä sitten lähti monta tuntia kestävä 550km paluumatka vaihtelevassa talvikelissä, viime kesänä tuli ajeltua jotain 6000-7000km väliltä ko. autolla, ja täksi kesäksi oma komero.

Aiemmin mulla oli käyttiksenä Porsche 924 (nyt tallissa, oottaa korjausta), ja kyllä melkoinen ero siihen verrattuna.. Tuo Darkie nyt vaan sai mut innostettua näistä, ja into lopahti tohon puolimoottoriin, pitäis jaksaa kasata se ja laittaa myyntiin..  :) Ei siinä muuten mitään, paras auto ajettavuudeltaan tähän mennessä, mutta kasi on jotain spesiaalia.

Kirjoitettu

Viime talvena, tämmöinen tilanne:

-Kajaani, puoli metriä lunta

-Pontiac firebird trans am -87

-Sekki taskussa

Junasta veks, ja parkkipaikalta ettiin lintua, kyl oli aika jännitys pinnassa kun se ja myyjä löyty, siitä sit kuskin paikalle ja avainta kääntäen. Siinä sit ihmetteli et "tää on se paljon puhuttu veekasi..." Koitin hakea kytkintuntumaa ja mietin kun auto ei lähe mihkään, otin välillä jalan poiskin kytkimeltä ja mietin että mitä ihmettä, kunnes huomasin sen sutivan paikallaan  ;D Siitä sitten lähti monta tuntia kestävä 550km paluumatka vaihtelevassa talvikelissä, viime kesänä tuli ajeltua jotain 6000-7000km väliltä ko. autolla, ja täksi kesäksi oma komero.

Shekki oli mun taskussa ;P

Ja ajomatkaa oli 8 tuntia.

Mut itsellähän oli siis tismalleen sama tilanne.

Ennen tätä suurinkoneinen auto, minkä kyydissä olen ollut oli Ford Taunus, missä oli V6 kaasarikone... Siitä ei oo paljoo muistikuvaa ku oli kyseessä joku vuos 1995 ;D

Pontiacilla tulee varmaan ajettua kyl ihan **svidusti** nyt tulevan kesän aikana :D

Kirjoitettu

Iskä osti vuonna -89 ihka uuden Firebirdin. Vaikkakin TBI:llä varustettuna (joo suomalaiset kun aina mietti 'kulutusta') oli se kyllä sellainen pinttymä sieluun ettei se pois kulu.

Olin siis 6 vanha ja muistan vieläkin kun autoa valkkailtiin liikkeestä. Kun sopivaa ei ollut, se tilattiin. Odotin kun kuutanousevaa että iskän uusi auto tulisi. kesti kuitenkin melkein pari kuukautta.

Auto on nyt mulla kun iskän mielenkiinto loppui 'vanhaan autoon'. Toivottavasti se on mullakin vielä niin kauan että omille muksuille voi esitellä.

Eli siis ensimmäinen kerta oli vuonna 89 koeajolla. Pikkumieskin pääsi mukaan kaupoille. Muistan että mutsi näki auton vasta kun se oli toimitettu :D

Kirjoitettu

Keski-Suomessa asuessani, hurjassa teiniydessäni opiskeluaikoina, saatiin istuksia luokkakaverin Chevy Vanin kyydissä. Oli mukavat penkit, ihan kuin sohvat. Kyyti sinällään ei kovin ihmeellistä ollut, eihän semmonen laiva kauheesti 'liikahtele'. ;D ;D

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Eka kerran olin isän Aspenin kyydissä joskus kolme vuotiaana 80-luvun alussa. Vähän myöhemmin tuli meille maatalousajoon 350llä ollut Camino ja toiseksi 428:lla ollut Ranchero. Ja äipän eka oma auto oli muuten samoihin aikoihin Dodge Mirada... Nyttemiin on kyllä jenkit jääneet mun harrastettavikseni...

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

ensimmäisen kerran jonka muistan oli noin 6vuotta sitten kaverin 63 impalan kyydissä :) kyll siinä vähän tuli sellane olo että pakko saada ameriikkalaisen auton ja tänään sitten ostin ekan jenkin 94 camaro z28 \m/

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Taisi olla joskus vuonna '88.

Kaverini toi ruotsista vinyylikattoisen punaisen Pontiac Firebird Formulan. Kone oli rekisteröity muistaakseni 400cid:ksi. Ei lukkoperää, mutta kyyti oli silloin makea ja äänet.

Kirjoitettu

60-luvun puolenvälin jälkeen tehtiin kotitaloon porakaivo. Firman omistaja ajeli Chevy Impalalla ja sen kyydissä pääsin muutamasti käymään kioskilla. Mies oli kuulemma hanakas ottaan kottia kun homma eteni mutta ajeli ainakin jenkillä.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

cowboyn juniorin ensimmäänen kerta V8 auton kyytis oli kun sitä hajettiin laitokselta.

Kirjoitettu

Ettei vaan olis ollut jo yhdeksän kuukautta aiemmin...  :W 

Kyllä juniori matkusti mukana jo viimekesän summermeetis...

Kirjoitettu

Kyllä juniori matkusti mukana jo viimekesän summermeetis...

No nythän mä hokasin ton kuskijutun. :o m/

• 2 months later...
Kirjoitettu

Taisi olla kesä '97 tai '98 kun pääsin kaverin kanssa tämän isoveljen '95 Z28:n kyytiin. Muistan hyvin kun sen kyydin jälkeen täris jäsenet pitkän aikaa enkä enää miettinyt ostavani RX7:n kun kortin saan  ;D Käännyttäminen tapahtui noin vartissa, kiitoksia siitä.

Mie muistan vielä siun muikeen ilmeen takapenkillä ku pyynnöstä polkasiin menemää, no ihan vähä vaa "pintakaasulla"! ;D ;D ;D

-Mika-

Kirjoitettu

cowboyn juniorin ensimmäänen kerta V8 auton kyytis oli kun sitä hajettiin laitokselta.

Mun penskat on haettu synnytyslaitokselta V8 ruumisautolla \m/

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

milloin ja missä olit ekaa kertaa oikean v8 jenkkiauton kyydissä ja miltä meno tuntui.

Nonii. Kävin huvikseen kokeilemassa 502 koneella -79 Camaroa tänään. Ei perkl :D Semmonen oli kyllä ihan järjetön peli. \m/  Se oli siis tämä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/2586650

Ainoo vika, että oma Camu tuntuu nyt ihan laiskalta pörisijältä... Että, olikohan tässä nyt sit taas "eka kerta OIKEAN kasin kyydissä" :D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...