Jump to content

moottorin koon todistaminen

Recommended Posts

Kirjoitettu

No niin. Mites sitten mulla kun 5.0 otteessa vm. -80 ja nyt tulee 5.7 TPI -87

Sen vaihdon jokainen katastusmies huomaa ja varmaan samalla kiinnostuu koneen koosta.

Ei taida tehot pysyä rosenttien sisällä, vai paljon tossa 5.0:ssa oli heppoja vuonna -80 120Hv.?

Mikä vertailu moottoriksi?

Rummut on takana.

Kirjoitettu

No niin. Mites sitten mulla kun 5.0 otteessa vm. -80 ja nyt tulee 5.7 TPI -87

Sen vaihdon jokainen katastusmies huomaa ja varmaan samalla kiinnostuu koneen koosta.

Ei taida tehot pysyä rosenttien sisällä, vai paljon tossa 5.0:ssa oli heppoja vuonna -80 120Hv.?

Mikä vertailu moottoriksi?

Rummut on takana.

käsittääkseni voit ottaa vertailukiesin jonkun mallisarjan (70-81) 350:stä samoilla rumpujarruilla.sieltä joku alkupään n.330 hp versio

vertailuautoks,jää vielä varaa vaikka ahtaa.n.330hp+20%.

Kirjoitettu

Ok. Eli ei ongelmia, mutta muutoskatsastuksen joutuu tekemään.

käsittääkseni voit ottaa vertailukiesin jonkun mallisarjan (70-81) 350:stä samoilla rumpujarruilla.sieltä joku alkupään n.330 hp versio

vertailuautoks,jää vielä varaa vaikka ahtaa.n.330hp+20%.

Kirjoitettu

Ok. Eli ei ongelmia, mutta muutoskatsastuksen joutuu tekemään.

dynolapun kera.sekä vertailu auton  paperit esim. metroautosta,ehkä joltain toiselta harrastajaltakin vois löytyy.

Kirjoitettu

Ei kai tota nyt dynottaa tarvi kun vakio vehkeistä puhutaan. Eikö -87 Camaron tiedot paperilla riitä?

dynolapun kera.sekä vertailu auton  paperit esim. metroautosta,ehkä joltain toiselta harrastajaltakin vois löytyy.

Kirjoitettu

Ei kai tota nyt dynottaa tarvi kun vakio vehkeistä puhutaan. Eikö -87 Camaron tiedot paperilla riitä?

Pitäs kelvata, kun moottori on alkuperäinen kaikkine osineen eikä "oma rakennelma".

Kirjoitettu

Jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on tehosta tarvittaessa esitettävä katsastajalle luotettava selvitys, esimerkiksi tehonmittaustodistus tehodynamometrimittauksesta.

kannattaa ainakin kysyä katsastusasemalta etukäteen.tehon lisäys on kuitenkin alkuperäiseen 155hp:n about 50%.

Kirjoitettu

kannattaa ainakin kysyä katsastusasemalta etukäteen.tehon lisäys on kuitenkin alkuperäiseen 155hp:n about 50%.

Ei mun laskujen mukaan oo 50%, koska -87 TPIhin tehdas lupaa 210hv ja yleensä sillä alkuperäsellä teholla ei oo väliä

kun ne kyttää tietokoneelta (tai asiakkaan toimittamalta lapulta) niitä vertailumallin tehoja ja tarvittavia muutoksia.

Kirjoitettu

Ei mun laskujen mukaan oo 50%, koska -87 TPIhin tehdas lupaa 210hv ja yleensä sillä alkuperäsellä teholla ei oo väliä

kun ne kyttää tietokoneelta (tai asiakkaan toimittamalta lapulta) niitä vertailumallin tehoja ja tarvittavia muutoksia.

hyvä jos näin.täällä Lohjalla katsari ei kato tietokoneelta mitään vertailu tietoja .87 tpi camaro 225hp .

mä kävis rullilla kumminki. m/

Kirjoitettu

Jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on tehosta tarvittaessa esitettävä katsastajalle luotettava selvitys, esimerkiksi tehonmittaustodistus tehodynamometrimittauksesta.

Pari vuotta sitten lisäsin tehoja 100%,katsuri ei ollut kiinnostunut siitä lainkaan??Metrosta lappu,jossa ilmaistiin tarve taakse levyjarruille.-89:n perä oli vaidettu pari vuotta aiemmin,joten ei ollut ongelmia.Moottori oli 305 145hv,nyt tuo 350:n.Arvelin,että alkavat laskeskella teho/painosuhdetta,mutta ei.Moottorin ostokuitti Trade partsilta riitti vakuuttamaan katsurin,hyvä niin.Toivotaan muillekkin yhtä jouhevaa toimintaa m/

Kirjoitettu

Mulla on siihen muuten vielä se dynolappu kyllä tallessa jos tarvit...

Veikkaisin kyllä, että ei tarvi mutta kuiteski.

Kirjoitettu

Mulla on siihen muuten vielä se dynolappu kyllä tallessa jos tarvit...

Veikkaisin kyllä, että ei tarvi mutta kuiteski.

Mullakin on Vakiosta 5.7tipistä kahet paperit 193hv ja 220hv ;)

Kirjoitettu

Mullakin on Vakiosta 5.7tipistä kahet paperit 193hv ja 220hv ;)

Mulla vaan yks, 249hv.

Kirjoitettu

suuri todennäköisyys että katsaria ei kiinostaa/huomaa/ymmärrä että sinne 305 kaasaripelin tilalle on tullu tpi350 ,mutta aina mukavampi

kun asiat otteeseen rekistöröity.naapurin 83 camaroon,305 kaasari peliin istutettu kuvan mukainen crate kone norjassa,mitään papruja ei ole mutta 350 mun mielestä.niin uus et nippa nappa sissään ajettu.ei kiinostanu katsaria pätkääkään.

chevy350-320.jpg}

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...