-vellu Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 Veikkaan myös, että madalluksen jälkeen osuu pompuissa kaareen kuskin puolelle kun panhardi liikuttaa snadisti taka-akselia sinne.
_j00na_ Posted February 8, 2011 Author Posted February 8, 2011 Veikkaan myös, että madalluksen jälkeen osuu pompuissa kaareen kuskin puolelle kun panhardi liikuttaa snadisti taka-akselia sinne. Mitenkähän sitten esimerkiksi joku tuuman madallus? Onko sekin jo niin vaikuttava että kannattaisi säädettävää panhardia katsoa jne? vai vaikuttaako niin paljon,munku ei tarvisi periaatteessa paljoa tuota matalemmaksi saada..noinkin menee ,mutta olisihan se kova sana kun olisi vähän enemmän samassa tasossa keulan kanssa.
Crisis Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Veikkaan myös, että madalluksen jälkeen osuu pompuissa kaareen kuskin puolelle kun panhardi liikuttaa snadisti taka-akselia sinne. Saadettavaalla panhardillahan ton saa kuriin Mun maaritelma sopivista kumeista/renkaista on ku otat jouset ja iskarit irti (korin ollessa pukeilla/pukilla) ja tunkkaat peran (tai ripustuksen) ylos ja rengas mahtuu pyorimaan ku akseli (tai tukivarsi) on pohjaaniskukumia vasten. Muut sovitukset on niita 'melkein' sopii Kovat jatkat vaihtaa matalammat pohjaaniskukumit ja tarkastaa liikeratoja niin saa tontitetun auton alustan liikkumaan eika vaan hakkaamaan pohjaaniskukumeja vasten. Mun 3 koppasen madallusjousussa tuli jopa uudet kumit kaupan paalle, puolet matalammat ja jaykemmat ku orkkikset. Talla tavalla saat muuten tarkastettua etta on koko liikerata kaytossa eika tarvi pelata etta toyssy motarilla aiheuttaa renkaan repeaman ku pera liikkuu sivulle liikeradan pohjatessa. Jos liikkuu liikaa sivulle niin kannattaa harkita sita saadettavaa panhardia madallusjousien ja iskarien kanssa ettei tuu kallista reissua ku gummi repee.
zodiack Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Mitenkähän sitten esimerkiksi joku tuuman madallus? Onko sekin jo niin vaikuttava että kannattaisi säädettävää panhardia katsoa jne? vai vaikuttaako niin paljon,munku ei tarvisi periaatteessa paljoa tuota matalemmaksi saada..noinkin menee ,mutta olisihan se kova sana kun olisi vähän enemmän samassa tasossa keulan kanssa. kannattaa "mankeloida" ne kaaret, eli käännät sen pellin käikäleen ylös ni kummasti tulee tilaa. Mun - 94 mallissa näin tehtiin ja loppu kiinniotto
_j00na_ Posted April 7, 2011 Author Posted April 7, 2011 Jaahas kyllä se kevät tekee nyt tosissaan tuloaan näin pitkän ja L U M I S E N talven jäljiltä..sain vihdoin Ponun tallista pihalle kun sen verta hienosti tuo pihakin sulanut . Tosiaan ärsyttävä ja helvetin ruma, roikkuva kattoverhoilu tuli tutun kautta korjattua ja mustalla blyyshin tyylisellä kankaalla tuli sitten verhoiltua , juuri äsken ruuvasin kiinnikkin ja kyllähän kummasti koheni sisänäkö + puolet mukavampi istua kun ei roiku katto pään päällä . Tuli vielä hinkattua ja putsattua jarrusatuloista kaikki viimevuoden pölyt ja paskat pois , nyt loistavat taas mukavan punaisina ..Uusia vanteitakin tuli heitettyä jo alle , eturenkaiden muodossa. JA kyllähän koheni ulkonäkö , kunhan kelit taas vähän lämpenevät ruuvaan takavanteetkin kiinni ja laittelen sitten kuvia kokonaisuudesta kaikkien ihmeteltäväksi . Kevään odotukset ja mukavia cruisalu ilmoja kaikille. T Joona
_j00na_ Posted June 2, 2011 Author Posted June 2, 2011 Noniiin , piiiiiitkästä aikaa tänne päivittelyä...Hieman on ollut hiljaiseloa , mutta nyt alkaa näyttämään suht hyvältä . Eli Vanteet ovat alla ja täydellinen huoltokin tuli tehtyä ja vaihdeltua peräöljyt ,moniura + kiristin kokonaisuudessaan , bensansuodatin ,öljyt ja laitettiinmpa samalla siinä kiinni Tuo Hooker Aerochamber takapönttökin , kivasti tuli " bassoääntä " alakierroksille ja muutenkin puhuu aika kivasti tuon Hookerin ja Magnaflowin kisakatin yhdistelmä . Ulostulotkin vaihtuivat vähän miehekkäämpiin ja omasta mielestäni koheni perän ulkonäkö paljon.. pirssi on toiminut hyvin ja Vaasassa käytiin vappuna cruisalemassa yli 300;n jenkin voimin ja samoin täälä paikallisessa miitissä tuli käytyä avaamassa kesäkausi kunnolla . Parin viikon päästä sitten Ratapäiville ajelemaan pitäisi lähtiä , saa nähdä poikkitukikin olisi tuonne konehuoneeseen tuloillaan eriasia ehtiikö valmistua aivan ratapäiville , noh sen näkee sitten. Pidemmittä puheitta Kuvia ; Edit; ainiin unohtui , maalipintakin tuli vedettyä Claybarilla läpi ( Claybar=Hiomasavi , poistaa epäpuhtaudet maalipinnasta) ..Yllättävän paljon paskaa vain lähti ja pinnasta tuli upean "lasimainen" ,vielä on edessä pinnan kiillottaminen hiomaaineella ja vahalla niin saa nuo mustassa maalissa näkyvät kivat pesunaarmut pois .
_j00na_ Posted June 2, 2011 Author Posted June 2, 2011 Hiukan on korkealla toi pera, vai nayttaako vain Kyllähän se tietysti vähän korkealla on , vakiojouset ja 35 Profiilinen kummi ...ehkäpä tuo perän pienoinen madaltaminen on edessä tässä joskus vielä , mutta kaikki ajallaan.
Crisis Posted June 5, 2011 Posted June 5, 2011 Edit; ainiin unohtui , maalipintakin tuli vedettyä Claybarilla läpi ( Claybar=Hiomasavi , poistaa epäpuhtaudet maalipinnasta) ..Yllättävän paljon paskaa vain lähti ja pinnasta tuli upean "lasimainen" ,vielä on edessä pinnan kiillottaminen hiomaaineella ja vahalla niin saa nuo mustassa maalissa näkyvät kivat pesunaarmut pois . Oon koittanu valistaa etta auto pitais clay-barilla kayda lapi pari kolme kertaa vuodessa ja aina ennen mitaan hiontaa tai myllytysta. Suurin osa pitaa sita vaan hopohopo juttuna. Itse tiedat kun clay-barilla nykasit nyt ensikadessa paljon sita paskaa siina pinnassa on. Kuvitteles viela etta joku sitten hioo sen viela siihen pintaan kiinni myllytysaineilla :D Hienosti tehty, ei muuta ku clay-bar kovaan kayttoon ja miedolla 'swirl' remover tyylisella kamalla ja orbitaalihiomakoneella saa kylla maalinpinnan kiiltamaan. Jos tarpeeks uskaltaa saattaa saada jopa appalsiini ajettua pois lakasta, mutta siina pitaa olla varovainen ettei lakkaa myllaa puhki. Kannattaa lukea paljon ennen kun alat puuheilemaan naarmuja pois. Saa toki kysya jos haluat amatoorilta vinkkeja. Toinen asia on etta jos viet ammattilaiselle, ja hinta on alle 300e "myllytyksesta", todennakoisemmin se tehaan vaarin ja pikasesti vaan (ei kunnon Clay-baria, ei teha multi-step tyylista hiontaa eri aineilla, kaytetaan vaaria koneita, hiontatassuja jne.) Pelkat aineet maksaa mammonaa kun tehaan kunnolla. Alla pari esimerkkia, auto on polynen, ei sinansa likanen. Firman pihassa ku istuu paivan niin viereisen firman hiekkapihalta pollyaa vaikka mita. Sattu vaan valaistus olemaan hyva niin nappasin kannykalla pari kuvaa. Niista nakyy vaan niin hyvin mika on paskaa pintaa ja mika ei. Tassa on 'Paskassa' kunnossa oleva lokari: http://crisis.kuvat.fi/kuvat/GTO/Maali%20juttuja/2011-04-29%2017.21.07.jpg/medium Ja tassa toinen puoli minka ehdin tekemaan kunnolla. Pitaa toki koko auto tehda mutta osa kerrallaan: http://crisis.kuvat.fi/kuvat/GTO/Maali%20juttuja/2011-04-29%2017.21.20.jpg/medium Valkonen hitu on polya... Mustat autot mahdoton pitaa puhtaana. Polynen konepelti: http://crisis.kuvat.fi/kuvat/GTO/Maali%20juttuja/2011-04-29%2017.21.56.jpg/medium Kuvan pointti on kato kuinka tarkasti lakka peilaa, sain suurimman osan appelsiinista pois. Pitais jaksaa joskus kirjottaa joku tee-se-itse artikkeli amatooreille milla saa '95%' jaljen verrattuna oikeesti Pro-tekijoihin.
camaro82 Posted June 6, 2011 Posted June 6, 2011 Eipäs pysty eikä tarvii muuta sanoo kuin sun autotouhulle Riisi tekee sit joskus kiillotusoppaan
_j00na_ Posted July 13, 2011 Author Posted July 13, 2011 Jaahans tännekkin taas välillä...Cruisailtu on ja Ratapäivilläkin tuli kunnolla piiskattua Autoa ..Mukavaahan sielä oli Tänään askartelin ilmanoton uusiksi , vein putkella pyöränkoteloon filtterin ja kävin ostamassa kerralla vähän laadukkaamman filtterinkin. Myös poikkituki tuli hepattua kiinni ja pitäisi se kiikuttaa serkkupoijalla hitsattavaksi loppuun. Edessä on joku päivä vielä : maalipinnan hifistelyä ja poikkituen kiinnilaitto..Josko sitä vielä saisi nuo madallusjousetkin taakse ainakin ostettua vielä tänä kesänä. Pitää lisäillä kuvia hetikun tulee julkaisukelpoisia.
_j00na_ Posted August 12, 2011 Author Posted August 12, 2011 Kuvia taas pitkästä aikaa . Eli auto kävi Myllytyksessä Ja hyvähän siitä tuli , ei aivan ensimmäistä kertaa tainnut olla laikka kädessä Itse löin vielä Mequn Ultimate polishit ja samaisen valmistajan Polymeeri vahan niskaan ja nyt kelpaa taas . Myös poikkituki löysi itsensä konetilaan ja kyllähän se paranti ohjaustuntumaa , en olisi uskonut että noinkin paljon.....Pidemmittä puheitta kuvia jakoon ja hyviä loppukesän ajokelejä toivoen .
_j00na_ Posted August 12, 2011 Author Posted August 12, 2011 Jaa jatkuu eli nostetaas vähän peltiäkin..
_j00na_ Posted September 17, 2011 Author Posted September 17, 2011 Saihan sitä melkeen vuoden viime katsastuksesta ajella , ennenku ehti koppalakit huomauttaa kilvestä Nyt se kuulemma pitääs siirtää...eriasia että mihinkä ?! tuohon keulaan sitä ei mitenkään hienosti voi saada , tiedä sitten jos tekisi jonkun telineen ja laittaise sen tuosta keulasta " roikkumaan" toki aika kolhuherkkä sitten on...
98Camu Posted September 17, 2011 Posted September 17, 2011 Mut pysäytettiin joskus oikein näytöstyyliin pillit ja valot päällä keskellä Tampereen Hämeenkatua kun oli etukilpi kojetaulun päällä. Muuta huomautettavaa ei löytynyt. Ei tohtinut nauraa päin poliisin naamaa kun se oli niin tosissaan ja innoissaan tästä uroteosta
_j00na_ Posted September 17, 2011 Author Posted September 17, 2011 Mut pysäytettiin joskus oikein näytöstyyliin pillit ja valot päällä keskellä Tampereen Hämeenkatua kun oli etukilpi kojetaulun päällä. Muuta huomautettavaa ei löytynyt. Ei tohtinut nauraa päin poliisin naamaa kun se oli niin tosissaan ja innoissaan tästä uroteosta Joo pakko niitten aina jostakin on huomautettava ku eivät muuta keksi...ollaanhan me ny niin perhanan kovia rikollisia ku kilpi ei näy metrin päästä kunnolla.. ;D
_j00na_ Posted October 22, 2011 Author Posted October 22, 2011 Noniin , nyt olisi taas sen hetken aika kun mukamas pitkä kesä on taas mennyt menojaan ja olisi aika laittaa Ponu talviteloille.. Tulipa käytyä katsastamassakin enskevättä varten ja läpihän se meni niin , että heilahti ja taas on vuosi ajoaikaa eteenmpäin . Tosin kartaanin ja laatikon välinen pusla vai mikä lie nyt onkaan on väljä , katsastus kielessä puhui ainakin YUKE tai YOUKE nimisenä siitä..noh se menee ainakin vaihtoon . Samoin madallusjouset ovat tulossa ja ehkäpä jotakin muuta pientä kivaa... Kilven väkertelin tuohon noukkaan ja muokkailin sitä hieman , meni läpi konttorilla eivätkä miliisitkään ole enään pysäytelleet PS pitihän sitä käydä ajokauden päätteeksi muutenkin huonot nahkat lyömässä taivaan tuuliin , Enskevättä odotellessa taaas.....
Fenix Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 Hyvä kuva , hyvä väri..me like. Ei turhia jälki asennus valoja keulassa. Puhutaanko stefasta ja vuotaako öljyä lootasta ja perästä? ´simppeli juttu ellei kaulus vaurioitut mutta vie aikaa yhden iltapäivän .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now