carita Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Montakertaa käytetty lämppäri täysille ja flektille asti periaatteella ilman syylärin korkkia , mutta ei joko siellä on aivan hemmetisti sitä ilmaa tai sitte toi paffi..veikkaisin kyllä paffia.. Mites tää 3,4sen ilmaus, onko 2 ilmausruuvia niinkuin LT1ssä? Ettei voikaan ilmata syylarin korkki auki, vaan miten se näissä on?
Nova Posted May 16, 2012 Posted May 16, 2012 Kansipahvi vian saa selville helposti jos syylärin korkista käy pakokaasuanalysaattorilla haistamassa.
Hurja Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 äkkiä sanoosin että joku muu ku kansipaffi vika, jos vain hitaas vauhdis lämpenöö. Otappa kuule ja ilmaa vielä kerran jäähytysjärjestelmä, pese syylärin kenno ulkopuolelta, ja tarkista että syylärin alla on sinne kuuluva ilmanohjain (kai 4genissäkin on se sellainen)
Senior Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 ....... ja tarkista että syylärin alla on sinne kuuluva ilmanohjain (kai 4genissäkin on se sellainen) No on. Ja ei tosiaan kannata poistaa ...
Von Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 Kansipahvi vian saa selville helposti jos syylärin korkista käy pakokaasuanalysaattorilla haistamassa. Pakokaasuanalysaattori on hyvä keino todeta. Äkkiä pääteltynä, jos jäähdyttäjästä häviää vetta, yksi mahdollisuus on se että kansipahvi vuotaa. Kuplien muodostuminen jäähdyttäjään on myös yksi merkki mahdollisesta kansipahviviasta. Jos vettä ei tarvitse lisäillä, niin se on jotakin muuta kuin kansipahvivikaa. Omassa moottorissa kansipahvi alkoi oireilemaan juuri tuolla lämpötilojen vaihteluna, veden häviämisestä ja kuplien muodostumisena jäähdyttäjään. Parin viikon ihmettelyn jälkeen kone auki ja totesin että kasipytyn tiivisterengas oli sitten hajonnut ja vesi valui suoraan sylinteriin ja siitä ulos pakokaasujen mukana. Vuoto oli tosin niin pientä ettei koneesta tullut mitään normaalisti poikkeavaa savua niin ettei ulkoisista pakokaasuista pystynyt sanomaan menikö vesi sylinteriin. Työnä kansipahvien vaihto ei ole kovinkaan ihmeellinen tapahtuma, kannet joutuu käyttämään koneistamolla mahdollista oikaisua varten ja samalla vaivalla myös venttiilit kuntoon.
_j00na_ Posted May 17, 2012 Author Posted May 17, 2012 Mites tää 3,4sen ilmaus, onko 2 ilmausruuvia niinkuin LT1ssä? Ettei voikaan ilmata syylarin korkki auki, vaan miten se näissä on? Niin tästä en tiedä ? olisikohan siellä niin kuin lt1;sessä...Jos jollain tietoa että löytyykö tästäkin moottorista niin saa kertoa , yrittänyt oon kyllä katsella .
mikke Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 heinesin mukaan ne ilmaus ruuvit on vaan 3.8 ja LT1. tämän mukaan 3.4 ja LS1 koneissa ei moista ole. täytön käskee tekemään rauhallisesti kaataen että pakkokiertoletku kerkiää mukaan ja kun syyläri on täys odottaa muutaman minuutin ja tarkistaa voiko syyläriin vielä lisätä sit paisariin sopiva määrä et on merkkialueella ja korkit kiinni ja käymään ensimmäiset mailit pitää seurata nesteen määrää ja mahollisia vuotoja eikä syylärin korkkia saa avata kuumana. sen verran olen näistä ohjeista poikennu et pistän kyl koneen käymään ekan kerran syylärin korkki auki koska aina sinne on saanu lisätä ku pumppu lähtee pyörimään ja neste liikkumaan, sit ku ei nestettä enää pysty lisäämään ni korkki kiinni ja käyttää lämpyseks, antaa jäähtyä ja kattoo nestepinnan uudelleen. onks sul se nestepinnan varotusvalo toiminannas ja huomautteleeko olemassa olostaan ajellessa?
mikke Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 Aevan , onjoo ja ei koskaan ole palanut. Kyllä tää nyt vähän haiskahtaa että saa kannet ottaa irti.. hyvä syy käyttää niit samal kanava hieronnassa ja kohistella imusarjaa ja vaihtaa peltisarjaa jos ei jo ole ja tästä se homma lähtee ja karkaa täysin lapasesta
zodiack Posted May 18, 2012 Posted May 18, 2012 hyvä syy käyttää niit samal kanava hieronnassa ja kohistella imusarjaa ja vaihtaa peltisarjaa jos ei jo ole ja tästä se homma lähtee ja karkaa täysin lapasesta toi jopa pakollista koska kuitenkin joutuu ne irroittamaan Kutosesta ei vissiin kukaan olekkaan kokeillu hirveesti leipoa tehoa irti?
Crisis Posted May 19, 2012 Posted May 19, 2012 Aevan , onjoo ja ei koskaan ole palanut. Kyllä tää nyt vähän haiskahtaa että saa kannet ottaa irti.. Se miten lampomittari kayttaytyy kuulostaa silta etta siela on ilmaa koneessa tai sitten anturi viallinen. Ite koittasin viela ilmata ennen ku repisin kansia irti, tosin jos sulla paisarissa kuplii tai pakokaasu haisee makealle, niin se on aika selkea merkki etta paffit on menny. Voisit kans teha nopean puristuspainemittauksen, silla selviaa kans nopeesti onko kansipahvit ehjana. Tulpat irti vaan. Kanntattaa tosiaan tutkia kaikki asiat kunnolla ennen ku revit kannet irti.
Crisis Posted May 19, 2012 Posted May 19, 2012 toi jopa pakollista koska kuitenkin joutuu ne irroittamaan Kutosesta ei vissiin kukaan olekkaan kokeillu hirveesti leipoa tehoa irti? Juu ei oo ku LM7 tai vastaava swappi tekee ennemman tehoa halvemmalla.
_j00na_ Posted May 21, 2012 Author Posted May 21, 2012 JIIHHAA , pesin syylärin ulkoa kunnon liuotinlitkulla ja paineella ja revin tuon helevetin kilven tuosta noukasta menemään , koko päivän ajeltu ja kertaakaan ole flekti huutanut eli joko paskaa oli todella syylärin pinnalla tai sitten tuo kilpi ilmanohjaimen edessä todella haittaa ilman kulkevuutta syylärille. Toivotaan että lämmöt pysyvät kurissa tästä lähtien.
repa Posted June 29, 2012 Posted June 29, 2012 Onnea Joonalle pyöreistä ! Joo. Tuo 20 on kenkku ikä: Sitä on odottanut koko ikänsä ja sen jälkeen vaan alkaa vanhenemaan...
_j00na_ Posted July 1, 2012 Author Posted July 1, 2012 KIITOKSET onnitteluista , joo vanhuus ei tule yksin ...ei vain tästä eteenpäinhän sitten vain nuorrutaan... Lisätäämpäs samalla autostakin muutama suttuinen kännykuva , kun tuli taas vietettyä aikaa pesurin + kiillotusaineiden kanssa ja puhdasta jälkeähän taas tuli. Sivulasehin on tullut myös kevyet tummennukset ja onhan tässä nyt alla se madallussarjakin. Ajelu on taas maistunut ja maileja kertynyt kivasti , vähän kyllä harmitti kun ei päässyt summermiittiin..noh joskos sitten ensikesänä?! Vajaan vkn päästä pitäisi lähteä tuonne valtion hoiviinkin ja sitten jää ponulla ajelut vähän vähemmälle, joten nyt pitää nauttia vielä baanasta.. pidemmittä puheitta kuvia :
_j00na_ Posted July 1, 2012 Author Posted July 1, 2012 vielä sivuprofiilista. EDIT melkoista shaissea kyllä kuvanlaatu , mut eiköhän tuosta nyt jtn selvä saa...pitää käydä kunnon kameran kanssa joku pvä ottamas kuvia.
_j00na_ Posted March 19, 2013 Author Posted March 19, 2013 Pitkästäpitkästä aikaa ...Valtion hommat eli armeija sekoitti viimekesän kuviot täysin , joten ponu meni heinäkuussa jo talliin seisontaan , eikä se enään loppuvuonna liikkunutkaan ;( ajohalut lievitettiin lomilla onneksi Sepen Camarolla Tammikuussa sitten kotiuduttiin takaisin ja alkoikin ponun ajokuntoon laittaminen , shifteri ei toiminut täysin , joten se laitettiin paremmin ja nyt pelaa , laatikko öljyt ja tulpat tuli vaihdeltua sekä K&N cold air intake tilattua ja senkin jo ruuvasin kiinni..kuolleet takaluukun pumput uusin ja taas pysyy kontti yläälä ilman tukikeppiä . Ponu alkaisi olla kiilloituksia ja leimaa vaille , kesän haasteisiin joten ajokelejä nyt vain nopeaa . EDIT ; ei näköjään puhelin suostu lisäämään kuvaa , joten laittelen myöhemmin
_j00na_ Posted April 15, 2013 Author Posted April 15, 2013 Vihdoin kuvia , Konehuoneessa tosiaan uutena KN intake kitti ja spoilerin jarruvaloon piti vähän tehdä thyyninkiä , saavatpahan kanssa autoilijat selvän jarruttaessa , että minkä merkisestä pirssistä on kyse Vanteet vein tutulle " Plasti dipattavaksi " , laitan kuvia kun valmiit mutta ns eräänlainen " muovipinnoite " kyseessä...Jotka ACS:ssä kävivät saattoivat nähdä tällä plasti dipillä dipatun mattamustan vitos Camaron. Josko sitä ensiviikolla muutenkin saisi käytyä leimalla ja pitkästä aikaa baanalle. MAISTUU m/
_j00na_ Posted April 15, 2013 Author Posted April 15, 2013 Jarruvalo thyyninkiä... Ps kuvat ehtaa puhelinlaatua..vääristää jonkinverran.
Z-mo Posted April 16, 2013 Posted April 16, 2013 Vanteet vein tutulle " Plasti dipattavaksi " , laitan kuvia kun valmiit mutta ns eräänlainen " muovipinnoite " kyseessä...Jotka ACS:ssä kävivät saattoivat nähdä tällä plasti dipillä dipatun mattamustan vitos Camaron. Kyselin siitä 5genistä messuilla, itse auto oli teipattu, mutta vanteet ja sivupeilit oli dipattu. Laita ihmeessä kuvia valmiista vanteista, millä värillä vanteet tulee, mustana?
_j00na_ Posted April 16, 2013 Author Posted April 16, 2013 Kyselin siitä 5genistä messuilla, itse auto oli teipattu, mutta vanteet ja sivupeilit oli dipattu. Laita ihmeessä kuvia valmiista vanteista, millä värillä vanteet tulee, mustana? Aivan , joo saa nähdä minlälaiset tulee jännittää oikein itseäkin.. Jep mustaksi tulee keskiöt ja puolat ja tuo " Huuli " ja kromiseksi
_j00na_ Posted April 23, 2013 Author Posted April 23, 2013 Vanteet saatu takaisin ja alle ruuvattu , kyllä ainakin omasta mielestä teki ulkonäölle hyvää kun vetäisi keskiöt mustaksi JA tosiaan näissähän on nyt tuo paljon keskustelua herättänyt " muovipinnoite " , näyttää kyllä ihan kivalle ei niin kiiltävä kun maalattu pinta mutta silti siisti. PS kuvat on taas mitä on , hallin valo ei ole mikään paras kuvauspaikka.. Pian auto liikenteeseen niin napsin parempia kuvia sitten luonnonvalossa.
_j00na_ Posted April 23, 2013 Author Posted April 23, 2013 Ja erittäin huono etukuva ja akkukin elpymässä sopivasti...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now