Jump to content

rundimittarin elämä

Recommended Posts

Kirjoitettu

A ja B-nastat vaikka piuhalla yhteen ja sit laskemaa sitä vitun vilkkumista.

• Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• balez

30

• F350

9

• Toni

7

• repa

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

A ja B-nastat vaikka piuhalla yhteen ja sit laskemaa sitä vitun vilkkumista.

ALDL_liitin.jpg}

Kirjoitettu

Lamdaahan seurataan vain closed loopissa joten noista kahdesta toi lämpötila-anturi on ykkösveikkaus, se kun menee yleensä just niin päin rikki että vetää sikarikkaalle. Tosin rikkinäinen/väärä sytkämodulikin sytyttää SES:in ja ECM menee limb home modeen(mulla teki just sillain). Ja siihen taas tuo johtokin voi vaikuttaa, tuo rundimittarin käytös ehkä viittais siihen. Mutta toi lämpö-anturi ei paljoo maksa, joten vaihtoon vaan. Ja se johto kans ;)

mutta vaikuttaako toi sytkämoduli noin rankasti seoksiin, ennakot tietysti muuttu mutta auto oli rikkaalla silloinkin kun rundimittari toimi ja sessi ei palanut? ja sitten kun menee limb home modeen niin miksi rundimittari rupes toimii ilman ongelmia ja seokset toimi? johto on tilattu kyllä mutta stanan tuhkapilvi

mitkä anturit on imarin etuosassa?

Kirjoitettu

Ja ellen ihan väärin muista ni ekaks vilkuttaa sen 12-koodin...eli yks vilaus,pieni tauko,kaks vilausta.Kai.

Kirjoitettu

kuvia?

Kyllä sä vielä tuut sen näkemään,oon vakuuttunu  ;D

Kirjoitettu

Ja ellen ihan väärin muista ni ekaks vilkuttaa sen 12-koodin...eli yks vilaus,pieni tauko,kaks vilausta.Kai.

juuri näin

Kirjoitettu

juuri näin

jos huomenna raottas peittoa ja kattos vika koodin

Kirjoitettu

mutta vaikuttaako toi sytkämoduli noin rankasti seoksiin, ennakot tietysti muuttu mutta auto oli rikkaalla silloinkin kun rundimittari toimi ja sessi ei palanut? ja sitten kun menee limb home modeen niin miksi rundimittari rupes toimii ilman ongelmia ja seokset toimi? johto on tilattu kyllä mutta stanan tuhkapilvi

mitkä anturit on imarin etuosassa?

No mulla haisi bensa pakokaasuissa, kun ei saanu kaikkee poltettua ja pakosarjat oli melkein punahehkuiset.... Mutta siis todennäköisin vika rikkaalle menoon on viallinen lämpötila-anturi, joka on base-platen etuosassa melkein termarikopan alla. Kaks napanen liitin, siitä tunnistaa. Ton rundimittarin toiminnan vois selittää se, että kun sytkä ei sekoile, pääsee runmittarikin mukaan leikkiin.
Kirjoitettu

jos huomenna raottas peittoa ja kattos vika koodin

Ja jos modulissa on vika voi koodi olla melkein mitä sattuu, mulla tais antaa 42:sta
Kirjoitettu

Ja jos modulissa on vika voi koodi olla melkein mitä sattuu, mulla tais antaa 42:sta

je.. täytyy kokeilla faijan camarosta vaikka ehjää johtoa alkuun ja kattoa.. hämää miten mun imarissa on etuosassa 2 anturia.. toinen tyhjänä mutta oliko sitten jotain eroa noissa eri vm kun mulla on vanhemmasta toi kikkare.. mutta kun vetää limb modeen niin eikö se käytä enään tota sytkähommaa ollenkaan lukemiseen koska heti kun sessi sytty niin kaikki rupes toimii.. auto ei nykiny eikä runtumittari sekoillu seokset toimi.. se mua tässä hämää.. mutta haen huomenna uuden lambdan. lämpötilaanturin ja katon vielä koodit.. johtoa kokeilen kun pääsen espoossa käymään toisen auton luona mistä voi lainata sitä siksi aikaa

Kirjoitettu

ok. kiitoksia

Kirjoitettu

ja täähän alko niin että kun seos oli rikkaalla ollu vähän aikaa.. tasasen ajon jälkeen kun lähti kiihdyttää niin pätkäs ja taas lähti vetää.. ja tän jälkeen tää on pahentunut tälläseks kun nyt.. mutta joo, tutkimaan niin sillähän se selviää..

Kirjoitettu

je.. täytyy kokeilla faijan camarosta vaikka ehjää johtoa alkuun ja kattoa.. hämää miten mun imarissa on etuosassa 2 anturia.. toinen tyhjänä mutta oliko sitten jotain eroa noissa eri vm kun mulla on vanhemmasta toi kikkare.. mutta kun vetää limb modeen niin eikö se käytä enään tota sytkähommaa ollenkaan lukemiseen koska heti kun sessi sytty niin kaikki rupes toimii.. auto ei nykiny eikä runtumittari sekoillu seokset toimi.. se mua tässä hämää.. mutta haen huomenna uuden lambdan. lämpötilaanturin ja katon vielä koodit.. johtoa kokeilen kun pääsen espoossa käymään toisen auton luona mistä voi lainata sitä siksi aikaa

Limb modessa käytetään MEM CALL:issä olevia vastusverkkoja ja niiden perusteellä säädetään ennakot ym. Modulia kuitenkin tarvitaan sen verran, että kipinä saadaan, mutta se ei enää ohjaa sytytyksen ajoitusta ollenkaan, vaan siellä on muistaakseni kaksi arvoa ennakolle ja jompaa kumpaa käytetään kierroslukutiedon perusteella. Ja olikohan vanhemmissa toinen anturi flektin ohjaukselle, ei voi muistaa.
Kirjoitettu

Limb modessa käytetään MEM CALL:issä olevia vastusverkkoja ja niiden perusteellä säädetään ennakot ym. Modulia kuitenkin tarvitaan sen verran, että kipinä saadaan, mutta se ei enää ohjaa sytytyksen ajoitusta ollenkaan, vaan siellä on muistaakseni kaksi arvoa ennakolle ja jompaa kumpaa käytetään kierroslukutiedon perusteella. Ja olikohan vanhemmissa toinen anturi flektin ohjaukselle, ei voi muistaa.

voipi olla.. mutta -89 kumminkin ilmeisesti pelkkä lämpötila anturi keulilla.. joten tämä selvittänee paljon.. tutkin huomenna jos ei tuu vettä kaatamalla ja palaan asiaan ja kerron lopputuloksen jos ja kun jotain selkiää  m/

Kirjoitettu

balezin ponu antaa vikakoodiksi 42 tarkoittaako se lämpöanturia vai puolanjohtoa??

Kirjoitettu

balezin ponu antaa vikakoodiksi 42 tarkoittaako se lämpöanturia vai puolanjohtoa??

Elektronisen kipinän ajoituksen (EST) signaali ei muuttunut ECM:n lisätessä sytkämodulin virransaantia ::) (aika suora ja tökerö käännös ;D)

Kirjoitettu

olikos se vika sillon nyt loppupeleissä f350 moduli vai juuri tuo johto? viddu nyt mulla on lämpöanturi ja lambdakin hyllys.. täytyy hakee sytkämoduli ilmeisesti vielä huomenna  m-

Kirjoitettu

ja sekin vituttaa että noi kaikki vitun hilppeet on uusia alle 1000km ajettuja  m- ei taida auttaa kun ettii kuiva paikka ja ottaa sytkämoduli käsiin ellei tosin nyt ole tuo johto.. senhän näkee kun kokeilee toisella johdolla ja antaa mittarin lämmetä että mihin seokset lähtee

Kirjoitettu

joo kannattaa se johtohomma ensin tarkistaa, halvemmaks käy ja vituttaa ehkä vähemmän jos vika onkin siinä:-\

Kirjoitettu

joo kannattaa se johtohomma ensin tarkistaa, halvemmaks käy ja vituttaa ehkä vähemmän jos vika onkin siinä:-\

jep.. sytkämodulikin vanha jossain hyvässä jemmassa ainakin yks tuolla espoossa.. mutta että jos se vika onkin moduli ja la tutkin.. niin vittu en mistään enää saa sitä modulia sunnuntaiks kun pitäs päästä autolla liikkuu ja huomenna en ehdi ihmettelee ja toisaalta uutta johtoakaan ei oo 2vko tulossa ja mistää ei saa käytettyä ehjää ja oon soitellu nää peruspaikat ainakin läpi

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...