Senior Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2004 mökkimatkalla Porvoon motarilla totaalisesti. Ensi hätään epäilin bensapumppua, meteli motarin reunalla oli kuitenkin niin suuri, ettei surinaa olisi kuullutkaan. Noh, pirssi hinausauton lavalle, itse ohjaamoon ja kohti Tikkurilaa. Tallissa starttiyrityksiä, bensapumppu kyllä pyörii. Siis vaihtoehto 2 eli sytkämoduuli. Pystyykö vaihtamaan irroittamatta jakajaa ? JA JUST KATSASTETTU PIRSSI !! Onneksi ei hyytynyt asemalla.... Juolahti vielä mieleen : voiko VATS mennä epäkuntoon kesken ajon ? Ja vuosimallista/tyypistä riippuen VATS stoppaa milloin mitäkin...
Cobra Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2004 Startti sulla vissiin pyörii ihan normaalisti? Mulla camaro hyytyi keväällä kesken ajon.... sytytyspuola oli mennyt rikki. Startti pyöri hyvin mutta kipinää ei tullut.
Senior Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2004 Jep. Kaikki pyörii, puola on vaihdettu pari kuukautta sitten - kuten myös jakajan kansi ja tulpat. Voihan tietty tuo puolakin olla ns. maanantaikappale. Itse olen edelleen sytkämoduulin kannalla....
Salkki Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 no voihan ***** no toivottavasti vika löytyy suht helpolla
Senior Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 No niin : ei tässä auta kuin mykistellä ja siunailla. Päätin vielä kokeilla stroboskoopilla tuleeko kipinää vai ei. Noh : piuhat kiinni, starttaus ja kas kummaa : kone käynnistyi kuin palmupuun alta ! Voiko a) sytkämoduuli häiriköidä noin ? Olen kuullut, että kyseinen vimpain kuolee kerralla b) VATS häiriintyä kesken ajon ?
Hartigan Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 No hitto Senior,sullahan on melkein samat oireet kun mulla 350 TPI:ssä...Ainoo et sulla tais kapine jäädäkin nyt käymään? Mulla ei kovin pitkään käynyt,bensapumppu taitaa olla vainaa... Ite kyl kans epäilen et toi sytkän moduuli on kerrasta selvää tavaraa.Mites sytkän johdot? Siis puola-jakaja väliset? Ja muuten puolan oireet,toimii kylmänä mutta ei kuumana,on hyvinkin tuttuja tuolta kakspyörästen puolelta,sekin voi olla mahollinen vika,vaikka puola oiskin uus...
Guest pile Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 puolahan voi tehdä tuollaista kun lämpenee niin lakkaa toimimasta ja tarpeeksi jähtyy niin taas toimii. itsellä oli joskus aikaa sitten 17m fordissa sellainen vika ja sitä ihmeteltiin saattoi nimittäin pelata viikon että ei mitään ja sitten yks kas auto sammui ja ei käyntiin millään ennen kuin jähtyi. ja taas mentiin.
Jake Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 mulla kun meni sytkämoduuli niin se meni kerrasta mykäksi. kierrokset seilas ylös/alas ja sitten luovutti kokonaan. Hesassa jäin keskustan valoihin ps. onhan tankissa bensaa
Senior Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Heh, tankki oli täysi, matka suuntautui Kouvolan pohjoispuolelle Vuohijärvelle. Puolakin oli liki uusi, hommattu kesäkuussa ; tulpat, jakajan kansi ja tulppien piuhat uudet, vaihdettu mottiremontin yhteydessä keväällä. Tuo tarvikepuolakin - kuten pile kommentoi - saattaa tietysti olla osasyyllinen. Kone ei kuitenkaan käynnistynyt perjantaina, kun oli saatu hinattua tallille. Pa-pumppu kyllä pyöri silloinkin. Siis mykkänä olen vieläkin. Kommentteja VATS'in osuudesta ei vielä ole kuulunut.....
Reiska Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Kannattaisko mitata ne bensan paineet jos kerran pumppu pyörii,jos oikeat paineet niin vikahan täytyy olla sähkö/sytkä puolella.
japa350 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2004 Sekoitetaan hommaa nyt vielä vähän tarinalla veljen Volvosta. Se alkoi sammuilemaan yllättäen suoraan ajosta varoittamatta. Eikä lähtenyt käyntiin kuin parin tunnin jäähtymisen jälkeen, jolloin kaikki toimi taas kunnolla. Kerran ehdin paikalle ennen jäähtymistä ja kipinäähän sieltä ei tullut. Korjaamolle sitä ei saatu koskaan vika päällä, testit oli kaikki ok. Sytkäpuolelta käytiin melkein kaikki läpi eikä asia korjaantunut, viimeiseksi vaihdettiin tämä impulssianturi jota pickup coiliksi kaiketi näissä meidän autoissa kutsutaan. Sen jälkeen vika hävisi, mitattaessa se oli kyllä ehjä mutta ilmeisesti siellä oli jokin hiushalkeama joka lämmetessä mykisti anturin. En tiedä voiko näitä Volvon ja Ponun sytkäjärjestelmiä verrata, eli toimiiko ne samalla periaatteella. Volvossa anturin vaihto vaati jakajan irroittamisen ja oli vielä niittaamalla kiinni, Pontiacin systeemiin ei ole vielä onneksi tarvinnut tutustua. Nää on kyllä veemäisiä vikoja jotka ilmenee vaan ajoittain. VATSista ei ole mullakaan mitään kokemusta ja sytkämodulikin on mennyt yleensä kerrasta niissä tapauksissa, mitä minä tiedän.
ari gta Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2004 heips,slp. promia et varmaan kerinny kokeilla? mutta minulta löytyy kyllä myös toimivaa esc modulia,knock sensoria jos paikallistat vikoja sinne päin...ainakin vois vikaa yrittää etsiä uusia osia kokeilem alla.
Senior Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2004 Jees, prommin kokeilu on vaiheessa.... tarttee ensin selvittää tuo mykistävä täysstoppi. Iltasella pälyilemään vikakoodit, ainakin pumpun pysähtymisen luulisi antavan jotain erroria.. samoin ESC.
Senior Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2004 No niin : errorkoodit luettu. Muuta hälyyttävää ei ollut kuin koodi 42, EST-monitor. Koodistahan sanotaan seuraavaa : "The EST signal did not change when the ECM applied bypass voltage to the ignition module"... Siis : sähkökatkos matkalla sytkämoduuliin tai sytkämoduuli itse matkalla eläkkeelle ? Comments ?
Ilku Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2004 Ai se oli sitten SENIOR sun auto sielä motarin varrella, mentiin aika haipakkaa vain perjantaina Mersulla ohi, mutta näin sun auton, jota just oltiin vetämässä hinausauton lavalle... ellei meillä olisi ollut niin kiire sinne Pellinkiin mökille, niin olisin pysäyttänyt kuskin ja tullut katsomaan, mikä on hätänä.
ari gta Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 ei,vaan:kun kone tunnistaa nakutusta,tietokone antaa signaalia myöhästyttää sytkää-ja sytkä ei muuttunut-siitä koodi. ja est moduli on eri kuin sytytys moduli...sekavasti sanottu? mulla vilkutteli samaa viime kesänä,jollion auto röpötteli paljon. vika löyty virtajohdosta.
88IROC Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Joo, tuo palikka on siinä rintapellissä jarrutehostimen vieressä releitten kanssa (kuvankin ajattelin liittää mutta se on jo täällä jossain nimellä releet.jpg). Boxi herjaa että se ei vastaa vaikka boxi lähettää by pass tiedon kun keirrokset ovat yli 400 rundia... Ps. Vika saattaa olla myos boxissa joka "luulee" lähettävänsä tuon tiedon. Kokeile ottaa boxin sulake hetkeksi irti jos pelaa ok jonkin aikaa saataa boxi olla rikki. Joku muuten kaupitteli tuolla rompetorilla 140 E :llä boxia....
Senior Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Näinhän tuo on. Joku sähkökatkos lienee kyseessä, kun stoppi oli totaalinen. Ja ihmettelen vieläkin, että seuraavana päivänä startatessa kone käynnistyi normaalisti.... Muutes : onkos se rele MAF-releiden välissä bensapumpun rele ?
88IROC Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Näinhän tuo on. Joku sähkökatkos lienee kyseessä, kun stoppi oli totaalinen. Ja ihmettelen vieläkin, että seuraavana päivänä startatessa kone käynnistyi normaalisti.... Muutes : onkos se rele MAF-releiden välissä bensapumpun rele ? Siihähän se istuu. Olisiko kosteudella (esim. painepesu tms.) mitään tekemistä vian kanssa....
Senior Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Painepesuria en ole käyttänyt konehuoneessa koskaan... Mutta ainahan joku hapettuma tms. löysä liitin saa ihmeitä aikaan. Kelpo kuva, kiitos ! Perehdyn aiheeseen asennusoluen siivittämänä (työpäivän jälkeen, of course...)
Pontiac-Pete Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 kun kone tunnistaa nakutusta,tietokone antaa signaalia myöhästyttää sytkää-ja sytkä ei muuttunut-siitä koodi. Virhekoodien kannalta boksi ei muuten tarkkaile ennakon määrää, joten nakutuksella tai sytkän myöhäistämisellä ei ole mitään tekemistä koodin 42 kanssa. Tuo tarvikepuolakin - kuten pile kommentoi - saattaa tietysti olla osasyyllinen. Jos puola menis, silloin ei pitäis tulla koodia 42.. Vika saattaa olla myos boxissa joka "luulee" lähettävänsä tuon tiedon. Mutta jos boksilta ei tule ohjausta (42), niin koneenhan tulis kuitenkin käydä perusennakolla (vrt. sytkän säätö). Eli yksi ääni lisää sytkämokkulalle
Reiska Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2004 Mulla sama vikakoodi 42. On vaihdettu sytytys moduli,puola,tps ja kone käy rynkyttämällä ihan kun olis sytkä myöhäsellä.Mulla huutaa flekti koko ajan elikkä lueskelin jostain että silloin vois olla tuo ECU paskana. Mitä mieltä muut harrastajat on?
ari gta Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2004 mulla oli myös samoja oireita-vika löyty virtapuolelta,tarkistaa maa ja virransaanti.
Senior Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2004 Toisen kerran.... matkalla töihin. Noh, pirssi hinattiin kotitalliin, strobo kiinni ja kas : ei kipinän kipinää ! Kallistun 100 %:sti edesmenneen sytkämodulin puolelle. Ja muutes : kukaan ei vielä ole vastannut, voiko kyseisen moduulin vaihtaa irroittamatta/purkamatta koko jakajaa ?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään