JohnnyMichael Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2010 TPI-imusarja - tuo paljon keskustelua herättävä alumiininen taideteos konehuoneessa! Olen törmännyt mm. tällaisiin väitteisiin: "sillä ei voi saada tehoja yli kolmensadan hepan", "sillä ei kierrä yli viidentonnin", "jos meinaat virittää, heitä teepeeii romukoppaan"... Tällaisten väitteiden ansiosta olen pysynyt tässä "kirotussa" imusarjassa ja päättänyt puolestani todistaa, että sillä pääsee ihan kohtuullisiinkiin lukemiin, kun tehotavoite ei ole aivan taivaissa. "Sillä ei saa tehoa yli kolmensadan" oli lause, mistä sain kipinän ja päätin, että otan 300hv takapyöriltä! Tätä jutuntynkää kirjoitellessa vieressäni on vastikään rullatut lappuset, joissa lukemat: -Pyöräteho 224.3kW(305hv) /4450rpm ja -vääntömomentti 625,1Nm/3170rpm ...Ja mitäs tuo tekee konetehossa, lähelle 335hv? Vartti meni aikaan 13.56s Enkä usko vieläkään tehojen puolesta seinän tulleen vastaan! Jos on tarkoitus että käyttöalue pysyy 2000-5500rpm TPI toimii hyvin ja riittää kohtuullisiin virityksiin, mutta jos haluaa Hondien kanssa kierrostella kilpaa, ei se kyseisellä taida onnistua. Mutta jos Hondien kanssa haluat kilpasille vääntöluvuissa, sillä saralla aika hyvin onnistuu! Pointtini tässä kuitenkin on se, että asiaan perehtymättömälle tällä foorumilta luetut kommentit voi olla hyvinkin harhaanjohtavia kyseisen imusarjan suhteen. Ei se aivan niin huono ole, mitä täällä herkästi kirjoitellaan! Jos en asiasta mitään tietäisi, todellakin täältä löytyvien kommenttien perusteella imusarja saattaisi vaihtua hyvinkin nopsaan paremmin hengittävään. Hieman ja jopa kohtuu helposti porttaamalla siitä saa ihan toimivan setin, mihin ei varmasti heti ensimmäisenä viritys kompastu! 1
balez Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2010 olisi kiva tietää minkälainen on auton muu kokoonpano, koska itsekkin taistelen tpi imarin kanssa ja tiedä pitääkkö vaiko eikö lukemat on hienot kyllä.. ja juuri tän takia haluisin tietää voiko sieltää kaivaa vauhtia vielä lisää ja sanotaan näin että tpi-rojut on oivat sutimiseen olitpas muuten varmaan kerhon nopein tpi? kauas en jäänyt mutta jäin kumminkin ja koneteho lähempänä varmaankin 345-350 kun/jos automaatti
repa Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2010 päätin, että otan 300hv takapyöriltä! Tätä jutuntynkää kirjoitellessa vieressäni on vastikään rullatut lappuset, joissa lukemat: -Pyöräteho 300,7hv/4450rpm ja -vääntömomentti 625,1Nm/3170rpm Sanojensa mittainen mies Miten olis heppa/kuutiotuuma seuraavaksi
hukkis Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2010 Näyttää viittaavan huipputehon kierrokset ja vääntöarvo 383 alakertaan...? Vaikuttaa asialliselta käyttömoottorilta lisää speksejä peliin...
F350 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2010 TPI-imusarja - tuo paljon keskustelua herättävä alumiininen taideteos konehuoneessa! Olen törmännyt mm. tällaisiin väitteisiin: "sillä ei voi saada tehoja yli kolmensadan hepan", "sillä ei kierrä yli viidentonnin", "jos meinaat virittää, heitä teepeeii romukoppaan"... Tällaisten väitteiden ansiosta olen pysynyt tässä "kirotussa" imusarjassa ja päättänyt puolestani todistaa, että sillä pääsee ihan kohtuullisiinkiin lukemiin, kun tehotavoite ei ole aivan taivaissa. "Sillä ei saa tehoa yli kolmensadan" oli lause, mistä sain kipinän ja päätin, että otan 300hv takapyöriltä! Tätä jutuntynkää kirjoitellessa vieressäni on vastikään rullatut lappuset, joissa lukemat: -Pyöräteho 300,7hv/4450rpm ja -vääntömomentti 625,1Nm/3170rpm ...Ja mitäs tuo tekee konetehossa, lähelle 335hv? Vartti meni aikaan 13.56s Enkä usko vieläkään tehojen puolesta seinän tulleen vastaan! Jos on tarkoitus että käyttöalue pysyy 2000-5500rpm TPI toimii hyvin ja riittää kohtuullisiin virityksiin, mutta jos haluaa Hondien kanssa kierrostella kilpaa, ei se kyseisellä taida onnistua. Mutta jos Hondien kanssa haluat kilpasille vääntöluvuissa, sillä saralla aika hyvin onnistuu! Pointtini tässä kuitenkin on se, että asiaan perehtymättömälle tällä foorumilta luetut kommentit voi olla hyvinkin harhaanjohtavia kyseisen imusarjan suhteen. Ei se aivan niin huono ole, mitä täällä herkästi kirjoitellaan! Jos en asiasta mitään tietäisi, todellakin täältä löytyvien kommenttien perusteella imusarja saattaisi vaihtua hyvinkin nopsaan paremmin hengittävään. Hieman ja jopa kohtuu helposti porttaamalla siitä saa ihan toimivan setin, mihin ei varmasti heti ensimmäisenä viritys kompastu! Juuri näin, ittellä ihan sama pointti, ehdit vaan ensin tuon kolmensadan yli Mulla on vielä lisäkipinänä vakio ECM:n säilyttäminen. Väännöllä se malmikasa kiihtyy.
vette85 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2010 Joo ei varmaankaa ole tullut tpi:n rajat vastaan. Itse kävin ajamassa 12.8.2010 alastarolla corvette clubin ratapäivillä 13.02/172.5 auto tosin -85 corvette tpi imusarjalla.
balez Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2010 olisi kiva kuulla muutakin kuin avautumista ja tuloksia.. vähän edes että millä saatu ja mitä tehty, ei kaikkea mutta edes pieni tipsejä muille
F350 Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2010 olisi kiva kuulla muutakin kuin avautumista ja tuloksia.. vähän edes että millä saatu ja mitä tehty, ei kaikkea mutta edes pieni tipsejä muille Tuollahan nuo mun auton muutokset on hyvinkin tarkaan selitetty jäsenosion projektipuolella. Ja pikkuvinkit löytyy jokaisen viestin alareunasta
vette85 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 kaikkihan alkoi nokan vaihdolla. Compin nokka tosin aika mieto malliltaan 12-404-4. Edelin RPM kannet, isot runnerit ,52läppärunko, pitkät peltisarjat sekä ecm vaihto 165 malliseen ecm:ääm.
z 28 jari Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Joo ei varmaankaa ole tullut tpi:n rajat vastaan. Itse kävin ajamassa 12.8.2010 alastarolla corvette clubin ratapäivillä 13.02/172.5 auto tosin -85 corvette tpi imusarjalla. Paljonko puntari näyttää vetelle?
balez Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 kaikkihan alkoi nokan vaihdolla. Compin nokka tosin aika mieto malliltaan 12-404-4. Edelin RPM kannet, isot runnerit ,52läppärunko, pitkät peltisarjat sekä ecm vaihto 165 malliseen ecm:ääm. aika hyvin.. mulla 268xfi, edelin rpm kannet portattuna, edelin hiflow imari portattu, 52 läppis, maffista verkot poistettu, edelin lyhyet sarjat ja dynomaxin ränni.. +mulla takorojut ja männät vaihdeltu.. pieniä sytkäongelmia tosin mutta siltikään ei lähellekkään 170kmh loppuja. olis kiva tietää mihin töksähtää mulla meno tosta laitteesta. ja joku kysyy mitä mun kiulu painaa niin työkalut ja muut kontissa ajettu varttiaika ja siihen kuskin paino niin 1650kg luokkaa.. 3,27 perä ja th700 automaagi 2400limpulla
avogta-89 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 meidän avossa vakio tpi imusarja ja alkup ecu ja yli 300hv
balez Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 meidän avossa vakio tpi imusarja ja alkup ecu ja yli 300hv mutta miten toimii motarilla ja stripillä on toinen juttu omista hevosvoimista ei mitään tietoa.. vakio ecm mullakin muuten
jontte Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 meidän avossa vakio tpi imusarja ja alkup ecu ja yli 300hv Eli ahdin lisää tehoa
repa Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Eli ahdin lisää tehoa Jaa siis tuommonenko?
balez Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 ahdin tuo lisää huolettomia kilsoja osa onkin jo kertonut kokoonpanoistaan tämä aihe kiinnostaa varmasti monia jotka tekemässä tpi pataa tai miettii muita vaihtoehtoja tilalle
vette85 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2010 aika hyvin.. mulla 268xfi, edelin rpm kannet portattuna, edelin hiflow imari portattu, 52 läppis, maffista verkot poistettu, edelin lyhyet sarjat ja dynomaxin ränni.. +mulla takorojut ja männät vaihdeltu.. pieniä sytkäongelmia tosin mutta siltikään ei lähellekkään 170kmh loppuja. olis kiva tietää mihin töksähtää mulla meno tosta laitteesta. ja joku kysyy mitä mun kiulu painaa niin työkalut ja muut kontissa ajettu varttiaika ja siihen kuskin paino niin 1650kg luokkaa.. 3,27 perä ja th700 automaagi 2400limpulla Viimevuonna ajoin 13.53/165 vakiopakosarjoilla. tälle kesälle vaihdettiin pitkätpeltisarjat ja poistettiin katti.Peränvälitys on 2.73 vakio turbiinilla. auto painaa ajokunnossa n.1550.Tosin kannet on porttaamattomat.
z 28 jari Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2010 Eipä vette näemmä paljon kevyempi f bodyä ole.
F350 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2010 Eipä vette näemmä paljon kevyempi f bodyä ole. no ei, mulla painoi Formula tankki puolillaan 1580 kg
avogta-89 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2010 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2010 Jaa siis tuommonenko? juuri niin
Fenix Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2011 Saisiko linkkiä kuvan sivuille kiitos.
Chevy Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2011 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2011 Saisiko linkkiä kuvan sivuille kiitos. http://www.rowand.net/Shop/Tech/GMTPISwap.htm
JohnnyMichael Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2011 Laitetaanpas tänne pieni TPI-tehopäivitys! Tuoreet lappuset pöydällä, joista ilmenee Pyörätehot 231.6kW/4890rpm, eli noin 315hv, ja väännöt 582.7Nm/3510rpm. Tehoja tuli hieman lisää, mutta väännöissä selkeää tappiota! ...Ja mitä lohkoon tulee, niin ihan vakiolla mennään!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään