Jump to content

88 Iroc 5.7 Stealth Ram = voimaa haetaan


Z-mo

Recommended Posts

Jep, haltechilla voit kompensoida sen kylmäkäynnistysuuttimen vallan mainiosti.

 

Pa-linjan liitokset tein ns. "lentokoneliittimillä. En muista merkkiä mutta eipä sillä juurikaan ole väliä. RP:n seinältä löytyy hyvä valikoima erilaisia liittimiä.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Z-mo

    26

  • 68corvette

    8

  • Soppa

    5

  • Crisis

    4

Stealth Ramin polttoaineletkut: Vakiobensaputkien kumiletkun päihin on saatavana sovitteet (tulo -ja paluulinjoihin) ainakin Earlsilta: (Summit # EAR-991954 ja EAR-991955). Nämä sovitteet muuttavat tuon putken pään -6AN -liitokseksi. Sitten vaan teräspunosletkua noin 2x1.25m ja letkujen molempiin päihin -6AN -liittimet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nyt on osat saapunu ameriikoista, lohko hoonattu yms. joten niputus alkakoot.

 

Tämmöinen kombinaatio siis tulossa:

-350cid 2bolt alakerta vakio kilkkeillä (ei haittaa menoa, jos pilellä kestää ahdettuna melkein 500hv niin...)

-Edelbrock Performer RPM alukannet

-Holley Stealth Ram

-Crane Cams XR276HR-nokka

-Edelbrock peltisarjat+loppuröörit, ei kattia

-Accel 30lbs suuttimet

-Haltech (päästään säätämään Stadian dynossa jossain kohtaa, ei huono juttu) Tai siis luultavasti Stadian hemuli säätää ja me katsomme pipulit pystyssä vierestä.

 

Kuvia on tulossa :P

Link to comment
Share on other sites

aika maltillinen kokoonpano, luulisi tuolla jo menevän yli 400hp konetehon.

paljonkos teillä oli laskennallinen puristus suhde?

 

ps kannattaa hieman siistiä noita performereita sieltä löytyy aika pienellä hommalla 10-15hp lisää moottori tehoa.

 

msk:n performereissakin virtaukset paranivat yli 50hp pikku siistimisellä.

Link to comment
Share on other sites

Puristussuhde on se vakio 9.3:1. Kansia kyllä plaanattiin mutta tyyliin 0,miljoona nollaa ja 1 mm...

 

Kyllähän noita performereita olis niin mukava työstää jos vaan uskaltais. Ei paljoa viitti mennä räpeltelee kun ei tiedä mitä pitäis tehdä... Omia rautakansia joskus vois ihan mielenkiinnosta vaikka ähhätäkkin mutta ei noita kaverin rahan arvoisia alukansia :D

 

Soppa, porttaatko ite sun kannet?

 

Lisäksi on vielä uudet viri-hihnapyörät, muutama hevonen niistäkin vapautuu... :P

Link to comment
Share on other sites

samaa olen ittelleni honkottanut, että kun menee puhki niin saan alumiini kannet..

Virtauspenkissä meni ilmaa läpi 236cfm@28" eli 487hp / .5" nostoilla, tuntuu vaan että mikään ei riitä ja taas tuli ilta rääpittyä lisää.. eiköhän se kohta sujahda vesitilaan niin pääsen hieroon alumiinia kun se on niiin paljon mukavampaa työstää.

Link to comment
Share on other sites

msk383:lla meni 506hp .55" nostoilla performereista aika pienellä työllä.. veikkaan että kun alkaisi oikein mittomaan ja tekemään ajan kanssa niin saisi aika rutkasti lisää.

 

katselin virtauslappusia kansipajalla, vakio JR 2,05 imulla meni ~520hp, portattuna muistaakseni ~100hp enemmän.

 

tässä kattelen vizardin viritysopasta, niin se on ottanut kakkosista 565hp@.6" ja 510-520hp@.6" vakiokansia kaivamalla.. molemmat 2.05 imuilla.. joten on siellä vielä kaivamista mullakin =).

 

suosittelen kyllä hieromaan mielummin niitä alumiini kansia.. mäkin olen noita rautasia hieronut kuin iisakin kirkkoa, tosin vakiona ne oli 155cc ja nyt hieman yli 180cc joten on sieltä sitä roinaa irronnutkin, tosin aikaa on mennyt varmasti parin kuun joka ilta.

 

voi olla että ens talvena tulee mullekkin kaverin JR:t laittoon niin sithän näkee mitä niistä menee.. jos ei 67 camaro mee vakio JR kansilla kympin puolelle.

Link to comment
Share on other sites

mitens nuo viilatut kannet virtaa siellä pienemmillä nostoilla? Suurilla nostoilla saa suuriakin lukua, mutta käyttöautoon/koneeseen kannttaa katsoa niitä pienempienkin nostojen arvoja. Ei se suurin ole aina parasta tässäkään asiassa.

Link to comment
Share on other sites

mitkäs rautakannet noi oli? mulla ei käynyt penkissä vakiona =( mutta seetityön ja siistimisen jälkeen olivat muutaman cmf sisällä vizardin perus pocket porting luvuista, eli uskaltaisin arvioida että mulla menis vakiona samaa luokkaa olis myös vakion virtaukset eli 390hp @.5".

 

..näyttäis olevan aika lähelle tuolla stan weissin sivuilla.

http://users.erols.com/srweiss/tablehdc.htm

 

noi tuleokset on tosin mitattu 28" vesipatsaalla joten ihan suoran ei voi verrata, kun esim performerin kanava sekosi 32" patsaalla heti .55" jälkeen. varmaan 28" toimiskin tonne .6" mitä valmistaja mainostaa.

performeri oli muutenkin ~10hp yli riihimäellä mitatun ja näytti toi JR:kin olevan parikymmentä heppaa vahvempi ja isoilla nostoilla meneekin jenkeissä jo yli 630hp =)

 

jake: http://www.sunpoint.net/~pirkonen/flow.jpg

..toi virtaus oli vielä kompromissi ylä / ala nostoille, nyt ajattelin keskittyä keski / ylä nostoille.. laitan sitten uudet arvot näkyville jos tulee muutosta. Jos menee vituiksi niin olen vaan ihan hiljaa ja hautaan kannet tallin taakse kansien hautausmaalle.

ps: suurilla nostoilla saa suuria lukuja 10" vesipatsaalla, mutta 32"-42" (reilu baari) ja yli niin alkaa jo kanavan muotokin näkymään.. 80"-120" (yli 3-baaria) olis jo aika realistinen nopeus.

voihan sitä alanoston heikkoutta kompensoida rajummalla nokalla ja samalla saa lisää nostojakin.. ei se overlappi haittaa jos ei kannetkaan hengitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Tämäkin laite on koneen osalta nipussa. Käy ja kehrää nätisti 750rpm tyhjäkäyntiä, äänestä kyllä huomaa että nokka ei ihan vakio ole... 8) Jostain syystä tuntuu, että kone on stealthillä todella kierrosherkkä, ottaa jengaa siihen malliin että väkisin laittaa hymyilyttämään... Dynoaikaa aletaan kyselemään... Tulee kyllä tosi mielenkiintosta kateltavaa.

 

Yksi pieni outous, haltech ja brand new IAC eivät löydä toisiaan...

Saapi myös nähdä miten pitkään laatikko jaksaa mukana, pakki luistaa jo huolella. Peräkin on väsynyt, suoraan sutii kahdella mutta donitsia yrittäessä vain toinen sutii. Kaikki remonttiin... ::)

 

PS. Kun saatiin kannet pöydälle, niin kyllähän niitä oli jo pikkasen joku siistinyt. Suoritettiin vielä pikkasen kiillotteluja ja venatkin saivat suurta huomiota osakseen... :)

Link to comment
Share on other sites

Tarkastakaa että se IAC:n karan pituus on suurin piirtein järkevä. Jos ei ole niin säätöä. Uudessa IAC:ssa karan pituus voi olla mitä sattuu. Ja sitten se Haltech reagoi muistaakseni suht hitaasti siihen tyhjäkäynnin parametrien vekslailuun.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...