Jump to content

Tbi - Tpi ?

roadracer

Recommended Posts

• Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• PKoo

7

• Msk383

6

• Diablo

5

• Kiesi

4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

löytyy muuten formulan 305 tbi-mallistakin, itselläni nimittäin on '89:ssä. tiedä sitten oliko se joku erikoisuus malleissa, joissa on targa?

Eiköhän se riipu ihan siitä mitä on lisävarustelistaan ruksannu,en hämmästyis vaikka jostain karvalakkiversio V-6 f-bodysta löytyis tuo tiukin WS6-alusta.

Ainakin aikasemmin 60- ja 70-luvulla on ollu ruksaamalla listaan saatavilla mitä ihmeellisimpiä kombinaatioita,veljellä oli 70-luvun alun Valiant jossa oli mallisarjan tiukin heavy duty-alusta järeimmällä lukkoperällä ja tekniikkana rattiautomaatti ja heikoin kuutoskone...

Kirjoitettu

Jos perse aukinen olet niin tbi on vallan mainio vaihto ehto.

Aijai! Tuo sattu ;D

Onhan se tosi että nää maksaa hitusen vähemmän mut kun virivirikärpänen purasee niin johan alkaa rahaa palaan! :o

Nimimerkillä kokemusta on ja varmasti uppoaa vielä monta tuskasta tukkua seteliä lisää :'(

Itsellä on taas se periaate etten halua vaihtaa TBI:tä tpi:ksi saati sitten litrakokoa isompaan.

Kyllä tälläkin lupaan vielä leipoa 5.7 litrasia ;D

Kirjoitettu

Eiköhän näillä tiedoilla nyt pärjää jo pitkälle.

Taitaa sitten olla parempi etsiä sitä tpi konetta kerran tuosta tbi väännetään täällä kättä näinkin kauheasti :-[

Olen vain mieltynyt tuohon 91 - 92 mallin ulkomuotoon.

Ne levikkeet varsinkin on varsin jännät omasta mielestäni.

Huomannut vain että suurin osa 92 on V6 koneisia ja niissäpä taitaa olla kaikissa jo päästöt merkitty otteeseen??

Harvinaisiakin näyttävät olevan.

Voisihan ne levikkeet ostaa sitten erikseenkin ja pistää johonkin vanhempaan pontiaciin :)

En nyt osaa sanoa vielä mitään.. tarvitsee sitä rahaa vielä säästää ja pätkä työläisenä opiskelijana homma on sangen vaikeaa :'(

Syödäkin pitäisi ja varsinkin juominen maistuu usein turhankin hyvälle :-[

Yritys olisi ensi kesänä auto saada alle.. pankin kautta mahdollisesti :(

Kirjoitettu

Osta se mikä saa olon tuntumaan parhaimmalle mutta ajattele myös pitkällä tähtäimellä. Itse tiedät parhaiten kuinka paha se kärpänen omalla kohdallasi on.

Kirjoitettu

Eiköhän näillä tiedoilla nyt pärjää jo pitkälle.

Olen vain mieltynyt tuohon 91 - 92 mallin ulkomuotoon.

Ne levikkeet varsinkin on varsin jännät omasta mielestäni.

Huomannut vain että suurin osa 92 on V6 koneisia ja niissäpä taitaa olla kaikissa jo päästöt merkitty otteeseen??

Harvinaisiakin näyttävät olevan.

Voisihan ne levikkeet ostaa sitten erikseenkin ja pistää johonkin vanhempaan pontiaciin :)

mitähän levikkeitä tarkotat, yleensä levike sarjat on lisä varusteita ja niitä on vaikka kuinka paljon eri mallisia. se ei välttämättä tarkota että 91-92 mallisa ois jotenkin erillaiset.

esim. mulla ei ole levikkeitä ollenkaan.

92 vaihtuu malli kokonaan ja ne on yleensä kutos koneella :'(

Kirjoitettu

Slurps nam kun on nätti t/a. Lienee 305 tpi kun targoja ei saanut 350 koneilla kun '89 asti. Mutta kyllä silläkin kerkiää 8)

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Onko kellään tiedossa, paljonko tehdas lupasi kulutukseksi esim. 5.0 tbille ja tpille sekä 5.7 tpi:lle? Kaikki aina sanoo, että tbi on pieniruokainen, mutta olisi kiva nähdä faktaa...

TÄÄLTÄ LÖYTYY FAKTAA............

http://www.fueleconomy.gov/feg/sbs.htm

VUODESTA 1985 LÄHTIEN

Kirjoitettu

TÄÄLTÄ LÖYTYY FAKTAA............

http://www.fueleconomy.gov/feg/sbs.htm

VUODESTA 1985 LÄHTIEN

N'joo...näyttää mulle keskikulutukseksi 11,8 l/100km. Sinne päin.

Ihan pakko taas off-topikkina... ;D

Eli, mulle tuo näyttää "Annual Greenhouse Gas Emissions" ;D 4,3 tonnia 12000 kilometrillä eli keskivälillä asteikkoa...

Mites se olikaan, maksoikos teollisuudelle 1 päästötonni siinä 7 € hujakoilla tänäpäivänä...

Näin mä ton järkeilin: ostetaan päästövaraa vaikkapa 100 € arvosta eli ~14 tonnia. Sitten heitetään katti mäkkylään ja kun katsari kysyy huuli ymmyrkäisenä, että mitäs tämä on - lyödään sille ostettu päästölupa kätöseen ;D Ei pitäs olla nokassa koputtamista.

Onnistuiskohan?

Kirjoitettu

N'joo...näyttää mulle keskikulutukseksi 11,8 l/100km. Sinne päin.

Ihan pakko taas off-topikkina... ;D

Eli, mulle tuo näyttää "Annual Greenhouse Gas Emissions" ;D 4,3 tonnia 12000 kilometrillä eli keskivälillä asteikkoa...

Mites se olikaan, maksoikos teollisuudelle 1 päästötonni siinä 7 € hujakoilla tänäpäivänä...

Näin mä ton järkeilin: ostetaan päästövaraa vaikkapa 100 € arvosta eli ~14 tonnia. Sitten heitetään katti mäkkylään ja kun katsari kysyy huuli ymmyrkäisenä, että mitäs tämä on - lyödään sille ostettu päästölupa kätöseen ;D Ei pitäs olla nokassa koputtamista.

Onnistuiskohan?

Oiva keksintö. Voisi viritelläkin vapaammin...

Kirjoitettu

Noita kun lukee, niin...

Fordin LTD Crown Victorian CFI (=TBI)- 302 -85 -koneessa on jotain 160hp vakiona kun -86 Mustangin EFI HO:ssa on 208 hp että kyllä niissä erojakin on!

Mutta!

Mitäs te teette sitten kun olis TBI -autoa halvemmalla myynnissä mutta TPI-2000euroa kalliimpi, kun myyjä tulee laatutietoiseksi.?

Voi kai sitä nyt TBI:lläkin ajella, ei sitä niiin moni ulkopuolinen tiedä mikä versio se on.

Sittenhän sen voi myydä vaikka vanhemmille naisiihmisille jos kolmekymppisenä tulee niin aikuiseksi että Volvo on ainoo oikea!

Meillehän sanoi yks TPI-tä kaupitellut että kyllähän tuon nyt myydyksi saa!

Mies oli just ostanut Audin.

• 1 month later...
Kirjoitettu

350 tbi, pikapis, vanis ja caprices löytyy. Ovat muuten nuo pickupin ja vanin koneet laahurinokilla, ja caprice rullanokalla

Kirjoitettu

305 tbi:n kulutuksesta... viikonloppuna ajeltiin helsinkiin n.400km/sivu

Mennessä meni tankillinen(ite ajoin) ja tullessa puoli tankkia(muija ajoi,itse törpöttelin... ;D )

että aika pienellä kulutuksella JOS malttaa ajella nopeus rajoitusten mukaan! 8)

Kirjoitettu

305 tbi:n kulutuksesta... viikonloppuna ajeltiin helsinkiin n.400km/sivu

Mennessä meni tankillinen(ite ajoin) ja tullessa puoli tankkia(muija ajoi,itse törpöttelin... ;D )

että aika pienellä kulutuksella JOS malttaa ajella nopeus rajoitusten mukaan! 8)

Joo... taisit törpötellä sen toisen puolikkaan.... ;)

Kirjoitettu

Joo... taisit törpötellä sen toisen puolikkaan.... ;)

tais tulla paluumatka silti kalliinmaksi ;D

Kirjoitettu

No joo.... :-[ mutta harrastuksiahan ei lasketa, eli bensaa ja tsuppistelua. ;D (ei riitä laskutaito niin pitkälle) ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...