Jump to content

Pontiac Trans-Am GTA -87

TPI-5.0

Recommended Posts

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• TPI-5.0

37

• Fenix

5

• Crisis

2

• Ilku

2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Juu onhan se.Tänään poika 4v.sanoi aamulla kun lähdin että sulla on iskä hieno auto  ;D Auto ollut mulla 14v ja edelleen kun sen pihalla näkee niin tulee hyvä fiilis,tyyliin on se saakeli nätti vehje...

Kirjoitettu

Näyttää aika sopivalta mun silmään ton kuvan perusteella. Mitkä jouset alla? Sentti pari alemmaks ei olisi ulkonäön kannalta pahitteeks mutta, säästäisin ne rahat johonkin muuhun.

Kirjoitettu

Komea on ja värikin on kohdallaan  8)

Samaa mieltä. 8)
Kirjoitettu

Näyttää aika sopivalta mun silmään ton kuvan perusteella. Mitkä jouset alla? Sentti pari alemmaks ei olisi ulkonäön kannalta pahitteeks mutta, säästäisin ne rahat johonkin muuhun.

No siinähän se kun en tiedä mitkä siellä venyy ja paukkuu.Taitaa olla alkuperäiset.Tekikö ne tehtaalla noin matalia GTA.sta?.Pohjaanlyöntikumien väli on hiukan päälle kakkosnelosen palanen eli kyllähän siellä varaa on.Lootan pohjaan n.10cm eli ei kauheesti.Nythän mulla olis jousten vaihto ajankohtainen ja yhdet Sportlinet olis kaupan.Mietin vaan että putoaako niillä liikaa.

Hävettää ku oli noin paskanen auto ku tänään kuvasin.Saa kyllä olla jatkuvasti pesemässä näin keväällä...

Kirjoitettu

Joo mun formula on valkoinen ja saa pestä jatkuvasti jos haluaa pitää siistinä.

Kirjoitettu

Auto ollut mulla 14v ja edelleen kun sen pihalla näkee niin tulee hyvä fiilis,tyyliin on se saakeli nätti vehje...

Aamen.  m/

itsellä sama juttu, tosin 6v omistanut... varsinkin näin keväällä "rakkaus" Trans amin kanssa kukoistaa  :D

Kirjoitettu

Käväsin kaupassa tänään hakemassa takavakaajan puslat ja kysäsin samalla takatukivarsien puslia,kaveri kysyi että ylemmät vai alemmat?Ei siellä kyllä mun mielestä ole ku alemmat takatukivarret?Ryömin auton alle ja oikein kahteen kertaan ja tsekkasin.Nöyp,vain alatuet löysin.Nyt saa sitten nauraa jos olen ihan pihalla mutta siis onko eli ei? ::)

Kirjoitettu

Et ole pihalla, alatukivarret on ja niissä sama pusla molenmmissa päissä. Niihin käy myös muistaakseni Capricen vastaava pusla mikä on umpikuminen ja välimuoto kovuudeltaan vakiosta uretaaniin.

Kirjoitettu

Käväsin kaupassa tänään hakemassa takavakaajan puslat ja kysäsin samalla takatukivarsien puslia,kaveri kysyi että ylemmät vai alemmat?Ei siellä kyllä mun mielestä ole ku alemmat takatukivarret?Ryömin auton alle ja oikein kahteen kertaan ja tsekkasin.Nöyp,vain alatuet löysin.Nyt saa sitten nauraa jos olen ihan pihalla mutta siis onko eli ei? ::)

Meinasikko normi puslat laittaa vai uretaani? Ei ollu kallis satsi Us-partsilla alustan uretaanipusla sarja 136e. Tosin mulla löytyy takatukivarren uretaanipuslat ylimääräisenä jos pelkästään tarvii.

Kirjoitettu

No hyvä sitten  ;D Meinasi vaan mennä myyjän kanssa kinaamiseksi kun vielä kysyi että "siinähän on jäykkä taka-akseli?" Mä että juu on."No sitten pitäis olla myös ylätukivarret" sanoi hän.Esitin vielä eriävän mielipiteeni mutta näin hän sanoi.No en vielä kuitenkaan ostanut,hintoja tiedustelin.

Moogin olis ollut joku 25e sarja ja nehän on Silent Block eli uretaania-kö?

Mites muuten kun noi,taas Moogin,takavakaajan puslat oli yhtenäiset eli täytyy luistattaa paikalleen?Koiranluut irti ja paljon vaseliinia?Ei kait niitä halkomaankaan kannata ruveta?Ja miten vaihto,vakaaja vaan irti ja uudet tilalle?Ettei ole mitenkään jännityksessä tai mitään se vakaaja?Ettei räpsähdä silmille.Olipas monta kysymystä...Kyselyikä kai ;D

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Takaiskarit ja taka.vakaajankumit vaihdettu:

Kuuluuko muuten iskarin jäädä painettaessa pohjaan  :W Tais olla aika vaihtaa.Ajotuntuma parani huomattavasti,nyt on napakka perä...Vakaajankumit meni kivasti paikoilleen kun halkaisin uudet.Ei tarvinnut luita irrottaa.

puhelimesta_018.jpg}

Kirjoitettu

öljy iskarit voi jäädä sisään kaasuiskarit työntyy ulos ihan ite

Kirjoitettu

Oikea vuosimalli tuo sun autos!  m/

Olen vain huomannut että GTA:n alustoissa on suuria eroja.

Kirjoitettu

Nyt ilmennyt sellasta ongelmaa etupäässä että 1.renkaat kuluu sisäreunoistaan 2.hitaassa vauhdissa ajaessa eli esim.parkkiruudusta pakilla lähtiessä ja renkaat kääntyneenä pomppivat ja karhaavat asfalttiin eli menevät ns.nahkoineen.Sama ilmiö eteenpäin ajettaessa pienessä vauhdissa. 3.Jotain sieltä on antautunut kun hantin pyörää heilutin rengas maassa niin selvä liike. 4.Hantinpuolen iskarista kuuluu kahahdus-ääni montuissa 5.Ajaessa hemmetin uraherkkä

Olisko kellään ollut vastaavaa niin tietäisi onko kuinka vakavaa ja mikä oli hajonnut?Uudet etuiskarit on tilauksessa US-Partsilta.Laakerit vaihdoin jarrurempan yhteydessä pari kesää sitten ja löysällä eivät ole,sen verran hyvin ne kiristin silloin.

Kirjoitettu

enpä ajais enää.etupää ylös ja nivel/pusla/osa kerrallaan tutkii.syy löytyy varmaan pian.pahat välykset löytyy jo rengasta ilmassa väännelles.

sorkkarauta/kanki sellanen millä katsuriki koittaa,voi testata tarkemmin jos ei löydy.ohjaus simpukassa pieni väljyys kuuluu asiaan.

Kirjoitettu

Auto oli vkonloppuna nokka ylhäällä ja hiukan tutkin etupäätä.Nariseva iskari hantin puolelta ainakin sökö,selvä välys yläasennossa,uudet onneksi tulossa.Koiranluut ja pallonivel näyttäisi olevan tiukassa kunnossa mutta koiranluut voisi uusia.Etuvakaajan puslat näyttäisi olevan hiukan tursunneet välistä eli nekin menee vaihtoon.

Mites paljon muuten Service Grade eroaa Professional Gradesta ja Optional Performance -laadusta?Kun tuolta US-Partsilta saisi vaan Moogin koiranluita Service-juttuina ja Rock-autosta noita muita.Autohan on vaan tieajossa eikä ratakäytössä eli ajaako asiansa tuo Service grade?

Kirjoitettu

Eikös US-partsilta saa Energy Suspensionin koiranluita? Ei maksa paljo mitään ja ne on uretaanitavaraa, hieman jäykemmät kuin vakiot.

Kirjoitettu

Eikös US-partsilta saa Energy Suspensionin koiranluita? Ei maksa paljo mitään ja ne on uretaanitavaraa, hieman jäykemmät kuin vakiot.

Aha,katselin vaan tuosta niitten nettikatalookista että oli vaan Moogin normikamaa.No sitten sellaiset. m/

Kiitoksia tiedosta.

Kirjoitettu

Tämmöiset kamat tuli tänään.Kyllä sitä on kuin pikkujätkä jouluaattona kun pakettia avaa.Vielä kun nuo saa kiinni...

13052011080.jpg}

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...