Fenix Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Etuiskarit ja kallistuksen vakaajan päät...mikäs toi keskimmäinen pakkaus on? Päät olen vaihtanut mutten iskareita formulaan. Oli nopee homma ja en usko että iskarin vaihtokaan vie kuin tovin. Multa katkesi toinen vakaajan pää ja molemmat lähti irti ihan vain ruuvaamalla. Monesti olen talvikäyttiksissä törmännyt ruostuneisiin osiin ja suosittelen niissä saman tien laikalla katkaisemaan vanhat osat jos uudet tulossa. ...säästää aikaa ja vaivaa. Minkä valmistajan vaimentimet?
TPI-5.0 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Keskellä etuvakaajan puslat.34.set joista sitten poraamalla teen 36.set.Iskarit KYBin GR 2.set.Taakse jo vaihdoin Gas-a-justit.Pitäis perhana lullaaminen loppua...Noista ruosteisista pulteista,olen huomannut että itsellä kun auto on ollut vain kesäajossa 14 vuotta niin ikinä ei ole tarvinnut jenkojen kanssa tapella,aina lähtenyt pultit ja mutterit nätisti auki.En keksi muuta syytä kuin tiesuolan puutteen.Sillä tuotteella on pilattu tonnikaupalla rautaa tässä maassa...
Fenix Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Allekirjoitan tuon...viimeksi viikko sitten vaihdoin jouset 10v. vanhaan focukseen ja joka pultti takana ruostunut ja vain 1 mutteri lähti ruuvaamalla auki. Lähes kaikki puslat vedetty myös lyttyyn. Paljon maksoi kybit ja mistä? Itse osta madallus jouset ja konit tänä kesänä niin saa hinta vertailua. Äkkiseltään laskin et menee 2500 egee alustaan.
TPI-5.0 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Taakse tilasin Rock-autosta ja ne oli 90e pk.neen pari ja siihen tulli+fedexin käsittelykulut 38e.Eteen US-Partsilta 77e kpl ja tuli tasan viikossa.Täytyy kyllä firmalle antaa peukkua hyvästä palvelusta eikä niin pahasta hintapolitiikastakaan.Takaiskarit GR 2.set olis muuten ollut US-Partsilla 40e kpl.
Fenix Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Ei pahan hintaiset. Kalliisiin koneihin olen varautunut, mutta löydätkö mitää pahaa sanottavaa kybeistä? ...Tulossa eibachin puolitoista tuumaa madaltavat vietärit.
TPI-5.0 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 No takana vasta ollut pari viikkoa or so eli ei vielä enempää kokemusta.Perä nousi jotain ehkä tuuman kun on vanhat iskarit olleet käytännössä totaalisen kuolleet.Jämäkät ovat mutta ei kuitenkaan ihan kivireeltäkään tunnu.Kun saan nuo etuiskarit vielä kiinni niin voi ajo tuntua melko muikealta Sitten nuo koiranluut ja vakaajanpuslat ja jossain vaiheessa vaihtais etutukivarren puslat uretaanisiin ja kokonaan takatukivarret uusiin tai hurja visio että tekis jopa itse taakse.Kun Lakewoodeja katseli niin ei kummoisilta näytä,neliöpalkkia puoli metriä ja renkaat hitsattu päihin ja niihin uretaanipuslat,that´s it.Mitähän katsuri mahtaa sanoa jos ei ihan ole E-hyväksytyt...
TomiV Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Lakewoodin tekeleet ei maksa paljoa.. Kannattaako sillä hintaa alkaa itse vääntää? Kuitenkaan ei ihan käden kääntees niitä tee. Esim. puslien reijät eivät ole samankokoiset, Kuin paljon vääntyy kun hitsaa sitä palikka. En kyl alkais värkkää mut se on vaa mun mielipide.
pantera Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Mä tein panteraan taakse säädettävät ylätukivarret crmo'stä, enste teet jigin, sitte teet kappaleet, niihin teet puslat ,holkit, uniballit jne, pulverimaalaus, jne tais tulla liki tonni hintaa parille jos vähä laskee työlllekkin kompensaatiota menetetystä vapaa-ajasta .. no säästy kuitenkin rahaa kaupan palikoihin verrattuna ja tuli paremmat
TPI-5.0 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2011 Gotcha Summitilla hintaa Lakewoodeilla ripaus yli satkun mutta siinä on aina se omatekemisen maku kun itse pakertaa.Ja se että jos ja kun pystyy itse värkkäämään niin kaikki on kotia päin.Itse metalliverstaalla töissä missä onnistuu luokkahitsaus ja myös kartio-osien teko.Olikin juuri tuossa sen osaston poikien kanssa puhetta jos tehtäisiin kymppipulttiseen oikein hurja välitys.Kestää kiihtyä mutta kulkee vallan perkeleesti,riksusta kun kiihdyttää niin h-linnassa vauhtia jo kolmatta sataa Toisaalta nekin osat meiltä kassan kautta teetettynä maksaa koko uuden perän verran.Ja jos omaa välityssuhdetta yrittää linjalle muiluttaa niin pomo pian huomaa... Teollisuusvaihteissa on hiukan erilaiset välitykset ja harvoin jos koskaan osuu tuotantoon just samaa että vois teettää yhdet ylimääräiset.
TPI-5.0 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2011 Nyt olis etuiskarit vaihdettu ja jämäkät on.Mutta mutta,välystä edelleen hanttarin puolen renkaassa.Ilman rengasta ei välystä tuntunut väännellessä mutta kun renkaan laittoi kiinni ja otti renkaasta ylhäältä ja alhaalta kiinni ja nosti niin selvä välys.Palloniveltä epäilen.Kuskin puolella ei vastaavaa välystä ollut.Ja kummaltakin puolelta renkaat kuluneet sisäkulmastaan. Minkälainen sen pallonivelen tulee olla kun niveltä pyörittelee?Meinaan kun jarrulevy,pyörännapa ym. roikkui pelkän pallon varassa iskari irti niin aika hervottomalta nivel tuntui,tosin onhan siinä etunapa-paketissa painoa mutta kuuluisko siinäkin vaiheessa pallon olla jämäkkä?En kyllä muuta keksi mikä siellä vois olla väljää.Tuolta toisesta topicista löysin miten nivel vaihdetaan.
Crisis Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2011 Jos iskarin ylapaanlaakeri ei oo valja, voi epailla alapalloa. Ne kyl menee noista 3 koppasista valjaks ajansaatossa, kuten myos iskarin ylapaat. Tosin pitaa tietty olla varma etta iskarin putliti alhaalta on kireella Mulla ei ihan hervottomana heilu se jarrupaketti ja napa ku iskari on irti, mutta oon toisaalta ajanu vaan 10tkm nykyisilla alapalloilla. Itse autossa on matkamittarissa 128tkm. Vaikee muistella ku viimeks heiluttelin niita noin 4 vuotta sitten. Mutta en oo kyl metriakaan 3 vuoteen laitteella ajanutkaan. Toihan on ihana tekosyy vaihtaa putkirunkosiin etutukivarsiin.. niissa tulee uus alapallonivel mukana
TPI-5.0 Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2011 Luit ajatukseni Kävi nimittäin mielessä tuo etutukivarsien vaihto kokonaan ku summitin sivuilla kattelin ja kuolasin että toi ja toi olis kiva,entäs toi,juu-u...Karannut vähän käsistä tää "korjaus",tosin onhan noi kaikki alustan osat alkuperäisiä eli pikku päivitys on ihan paikallaan.No hyvä alku on jo,iskarit,uretaani koiranluut ja vakaajan puslat.Jossain välissä taka-ja etutukivarsien laitto.Panhardinkin voisi uuden laittaa.Ajattelin että voishan nuo pallot ja raidetangonpäät vaihtaa kuiteskin,aina paremmat sitten ku vanhat.Pyöriensuuntaus täytyy tehdä kuitenkin niin sitten olis kaikki uutta ja huolettomat kilsat sen puolesta edessä.
Crisis Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2011 Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2011 Panhardin jos vaihtaa niin kannattaa hommaa saadettava. Ihan vaan jos joskus haluaa muuttaa peran korkeutta, saa taka-akselin keskelle. Hintaeroa on, mutta sitten taas jos ei ole saadettavaa peraa on mahdoton kiintealla keskittaa. Onko muuten kappi pystysuunnassa (klo 12 ja 6 valilla heiluttaen) vai vaakatasossa (klo 9 ja 3 valilla heilutten). Mietin etta onko klappi raidetangon paissa. pystysuunnassa heiluttaen niin se on yleensa edellamainittu iskarin ylapaa tai alapallonivel. Yleensa alapallo. Vaakatasossa heilutellen (klo 6 ja 3 valilla) on aika varma etta kyseessa on sillon ohjausvivusto. Mulla on ohjauksesta jo 120tkm jalkeen menny kaikki paitsi simpukka uusiks.
TPI-5.0 Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2011 Ponu käytetty leimalla ja läpi meni että heilahti!Katsuri ei mitään klappia löytänyt vaikka huomasi sisäreunasta kuluneet kumit ja vielä itsekin jannulta kysäisin että "jaa eikö mitään väljää löytynyt?" On tää henkimaailman juttuja Jotainhan siellä on tapahtunut kun kumit tuollein kuluu.Kyseli vaan onko ihan orkkis vehje?Suomesta ostettu vai tuotu jenkeistä?Taisi olla jonkun sortin harrastaja itsekin Renkaat kehotti vaihtamaan,myös taakse Juu klappia on sekä ylä-ala ja sivusuunnassa.Eilen katoin heittokellolla iskarin yläpäätä.Pyörästä nostamalla 5 satkua heittoa ja pyörä irti jarrulevystä nostaen kymppi heittoa.Eli ei paha.Fillarista kun heilutti niin sivusuunnassa kuului eilen jo joku natina tai narskuna tai siis nits nits.Ennen ei ole kuulunut sitä.Onkohan tää vaan mun päässä... Mulla mittarissa 105 kilomailia eikä ikinä mitään ohjaussydeemiin vaihdettu.Vien Taskiselle suuntaukseen ja käsken katella missä väljää,jospa siellä löytyis.
TPI-5.0 Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2011 En sitten malttanut olla räpläämättä etupäätä.Katoin vatupassilla pyörän pystylinjaa ja oli kuskin puolelta n.sentin kallellaan siäänpäin ja apukuskin n.2 senttiä?Ei oo vissiin ihme että syö renkaita.Mystistä että kiinnityspultit tolpan yläpäästä ovat samalla paikalla molemmilla puolilla ja silti renkaat noin paljon erilailla kallellaan.Ja hanttarin rengasta kun nostaa niin iskari liikkuu helposti ylöspäin mutta kuskin puolelta on ihan jäykkä?Ei kait ne mulle viallista iskaria oo myyneet TAI sitten se yläpään laakeri on sittenkin paskana ja liike tapahtuu siellä.Ei kyllä eilen mun mielestä liikkunut niin paljoa kun heittokellolla katoin.Paha sanoa kun se muovinen suojaputki menee just eteen eikä nää liikkuuko vaan alapää vai koko tolppa.puuuh,alkaa todella olla ihmeellistä,katsurikaan ei löydä mitään vikaa vaikka väljää selvästi jossain on.Heh,kerrankin niin päin että olisi toivonut että vikaa olis löytynyt Tosta yläpään laakerista,olisko jollain myydä käytettyä sellaista laakeripakettia?rikkinäinenkin käy,koitan jos siihen saa sen pelkän laakerin vaihdettua.Omaani en viitsi just nyt rikkoa kun ajaakin täytyy,jos se vaihto vaikka meneekin pieleen,uusi meinaa maksaa US-P.llä 168e kpl,ei ihan perse kestä tollaisia hintoja...Jossain vanhassa jutussa oli että olisi selvinnyt pelkällä laakerin vaihdolla vanhaan kiinnikkeeseen.
TPI-5.0 Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2011 Paljonkos tuossa ohjausakselissa saa olla välystä?Onks se lähinnä ohjaussimpukkaa oleva nivel nyt sitten rätti-nivel?Välissä kun näkyi jotain kankaantapaista Se minkä päällä on muovinen suojus?Siitä kun ylöspäin mennään niin sitten oli joku toinen nivel missä oli ylös-alas heiluttaessa pieni välys ja sitten tulipellin läpi tulevassa oli jo melkoinen välys kun nosteli.Onko normaalia?
TPI-5.0 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Jäähdytin on korjaamolla joten oli hyvää aikaa jatkaa pari kesää sitten aloitettua lintulautaprojektia.
TPI-5.0 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Ja sama kansi päällä.
repa Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Kröhm. Anteeksi. Parempi kyllä ilman spoileria
TPI-5.0 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Kröhm. Anteeksi. Parempi kyllä ilman spoileria Elähän hosu,ei ole vielä lähelläkään valmista...Puolikkaat vasta laminoitu kertaalleen ja nyt aletaan vahvistamaan ja lisäämään kerroksia sisäänpäin.Reunat tasoitetaan ja siistitään ja sitten laminoidaan kansi kiinni ja pakkelia ympäriinsä ja kovaa hiomista ja maali päälle.
repa Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Ajattelin vaan säästää sun vaivojas. Paremman näköinen ilman spoileria. Tämä mielipide EI liity ton spoilerin tämänhetkiseen ulkonäköön, joka näyttää kyllä "työllistävältä". Jos en Ransuani haluaisi museokilpiin, repisin sen hemmetin ruman lintulaudan ÄKKIÄ pois. Jokainen tekee oman makunsa mukaan ja mitä vähemmän välittää muiden mielipiteistä, sen parempi So: Keep on
TPI-5.0 Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2011 Aha,okei Kieltämättä olen jo tottunut tohon ilman lautaa mutta kun siinä oli se aerowingi vielä pari kesää sitten niin kyllähän se siihen kuuluu.Ja jos tulee susiruma niin eipä siinä ole mennyt ku tunteja eikä juurikaan rahhoo eikä sitä sitten laiteta kiinni.Kokemusta hartsin kanssa touhuamisessa tulee senkin edestä...Katotaan nyt miten edistyy niin ehkä siitä vielä jotain tulee.Kivan pörröinen olo ainakin ilman hengityssuojainta
TPI-5.0 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Syyläri korjattu.Aika siistiä jälkeä oli hitsari tehnyt.Ja vedetkin pysyy sisällä...
TPI-5.0 Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2012 Dodii,täälläkin käytiin eilen hakemassa hoppa ajoon.Maatalon kylmässä puuvarastossa vietti hän aikaa puoli vuotta.Linnut oli paskonu päälle ja talon kissi tepsutellut konepellin päällä.Akku kiinni ja pientä sahausta ja hörähtihän se.Meinas käydä alussa hieman heikosti mutta tasaantui sitten.Olipa kyllä makiaa eilen käydä karistamassa pölyjä... Nyt tuleekin sitten taas jo lunta Ilmat kun lämpenee niin Aerowing-projektin kimppuun ja pakkelia päälle und kovaa hiomista...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään