Jump to content

Hakusessa expertti:)

Z 28 convertible -94

Recommended Posts

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

ny sais joku joka osaa ohjelmoida ton nopeusmittarin näyttämään oikein ilmottautua!!!!!! on niin kamala toi mittarin virhe nyt kun tuli noita välityksiä muutettua, et on ihan turha ees mittaria katsoa. eli auttakee ny viisaammat..... samalla vois poistaa ton huippunopeuden rajottimen ;)

Kirjoitettu

Toi on parin minuutin homma tunercatilla eikä tarvii olla mikään expertti ;D Jos tuut Äänekoskelle, niin voin tehdä tuon homman.

Kirjoitettu

Ihan mielenkiinnosta kyselen että paljonko huippunopeutta saatu lisää rajottimen poistolla tai nostamalla hieman kierrosrajoitinta suht vakio peleissä 3 ja 4 gen?

Nämä taitaa olla rajoitettu nyt 240-250 luullakseni mut tuntuis olevan hieman voimaa varaa enempääkin 350:llä.

Itse en ole moisia nopeuksia ajellut mutta faija kokeili ja loppui mittarin asteikot (220 - 240km/h) kun täysiä päästeli.

Kirjoitettu

joo mittarin kaliprointi noihin obd1 onnistuu läppärinkans voisin sen tehä jos jossain satutaan kohakkain, nyt rajottaa varallaolo liikkumista ni ei voi pitkille lähtee. rajotinkin poistuu siin samal tai nousee 255 mailiin tunnissa saa yrittää ajaa rajottimeen asti ;D

välitykset riittää kyl ja jos lt koneen kiekat rajottaa 6000 ni päästää yli 300 loppunopeuksiin jos voima vaan riittäs ja olis joku paikka mis uskaltas kokeilla,vauhtipäivillä loppuu kiitotien pituus kesken vakiotehoilla. lt koneisen rajotin on muistaakseni 106 mailin kohalla alunperin.

muokattu rajotin nopeus tontille :W

Kirjoitettu

En ole kyllä kolmoskoppaisissa nähnyt rajoitinta kuin kerran ja se katkaisi vedon jossain 190 kilsan kohdalla kuin seinään  :(

Onko kaikissa nelosissa tällainen "jarru" vakiona?

Kirjoitettu

Sen verran korjaisin että olin kyydissä kun faija päästeli 3gen 350 tpi formulaa täysillä ja mittari taitaa loppua 220km/h ja olen lukenut että 240 olisi huiput, mutta kyydissä apparin paikalla tuntui että meno kiihtyy ihan ok vielä  220 jälkeenkin ok ja kiihtyi yhäkin vaikka kone hyytyykin 5:n tonnin kierrosten jälkeen.

pakko oli hijentää kun kanssa kulkijat oli kuin vastaan tulijoita ja mittari loppui kesken.

Itse en ole uskaltanut ajaa yli 170-180 kmh...vielä.

Kirjoitettu

En ole kyllä kolmoskoppaisissa nähnyt rajoitinta kuin kerran ja se katkaisi vedon jossain 190 kilsan kohdalla kuin seinään  :(

Onko kaikissa nelosissa tällainen "jarru" vakiona?

on vakiona nelosissa toi nopeuden rajotin, ne on vaan tupannu nousee heti ekan ohjelmoinnin kohalla. ja näin uudelleen ajateltuna eihän se oo noinkaan korkeella dynos se tuli vastaan 170 kilsan kohalla eli jo 106 mailin kohalla kun dynos huiput 206km

Kirjoitettu

Sen verran korjaisin että olin kyydissä kun faija päästeli 3gen 350 tpi formulaa täysillä ja mittari taitaa loppua 220km/h ja olen lukenut että 240 olisi huiput, mutta kyydissä apparin paikalla tuntui että meno haluja olisi enempääkin kun vielä 220 jälkeenkin oli hyvä veto päällä vaikka kone hyytyykin 5:n tonnin kierrosten jälkeen.

pakko oli hijentää kun kanssa kulkijat oli kuin vastaan tulijoita ja mittari loppui kesken.

5.7 Irocissa mittari loppuu 150 mailiin, eli 240km/h. Ei onneks mitään rajottimia, tuon se kulki ainakin. Kyllä se neula sinne tappiin asti menee, sitä on sit vaikee sanoa mitä sillon on vauhtia. Ei oo ollu gepsiä sillon päällä...

Onneks uuden nopeusmittarin maksimi taitaa olla 999km/h, joten ei tarvi sen loppumisesta murehtia.  ;D

Kirjoitettu

Eihän suomen maalla moisia nopeuksia tarvita mutta ihan vain teoreettinen kysymys.

Sen verran lisäisin vaikka ei tämän topicin kysymykseen kuulukaan, niin 6-7v. vuosi sitten joku mua nuijempi audi mies isukin reipaamalla audilla sikaili ja provosoi mua ihan kaupunki alueella ja teki vaarallisia ohituksia.

Kun päästiin kaupungin laidalle jossa 2 kaistaa niin päätin näyttää ja vahingossa iso D päällä mutta taakse jäi. Tosin seruraavissa valoissa hävis multa jarrut ja läpi mentiin..en mnuista oliko keltaiset just vaihtuneet vai mitä mut säikäytti kyllä.

Levyt oli ihan uudet, mutta vaihdoin ebc:n punaisiin paloihin sen jälkeen joita en ole päässyt vielä ahvestinolla tai muuallakaan testaamaan.

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

no joo enpä mäkään siis mistään järkevästä syystä tot nopeuden rajotinta pois halua, mutta mutta jäi jotenkin kaivelemaan toi viime kesä, ku yks skoda veti yhellä pitkäl suoralla ohi ja pelihän oli sit pelattu saman tien :'( mulla katkas vauhdin noin 180km/h kohdilla. sillon päätin, että näin ei enää koskaa tapahu ( ajan kyllä yleensä ihan rajotusten mukaan, mutta se pieni lapsi teki taas temppusa ) no pääshän skoda mies kertomaan kavereilleen miten omallaan jättää vaikka mitä ;) No itse asun Kouvolassa ja tulen mihin tarvii, että saadaan mittaristo kohillee... tosin jos jollain antaa ohjelma, ni voin yrittää itekkin  saada homman  tehtyä, mutta mitä lähempää kouvolaa, ni sitä parempi ja tietyst mä ny pienen korvauksen hommasta maksan ;)

Kirjoitettu

sepä se...uudet 2000 luvun autot alkaa olee samaa luokkaa kuin vanhat "pikku muskelit" ja kun meillä on loistavat aihiot virittää niin parempi laittaa niitä kun ostaa uusi ja ottaa lisää lainaa, kun potentiaalia parempaan löytyy kykyisistäkin paljon.

Sry etä eksyi aihe, mutta tämmöinen osui silään ja ehkäpä voivat autaa.....tosin myös kerhostakin varmastikin useampi kunhan odotat että näkevät viestin.

http://www.wheelspinengineering.fi/page5.php

Mianostaavat  :Pystymme tekemään muutoksia GM autojen mottoriohjaimiin ja tekemään uuden lastun. Tällä hetkellä valmiuksiin kuuluu TBI, TPI ja LTx moottorit. Piakkoin onnistuu myös LSx moottoriohjaimien muutostyöt.

...niin ehkäpä myös vaihteistoihin koska myyvät 4gen sähkö lootia.

Muistelisin lukeneeni aiheesta vahingossa f-body tai eng random sivuilta nopeupeus mittarin muokkaamisesta.

best luck m/

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

joo ja tähän haluisin kanssa vastauksen, eli osaako joku kertoa mikä mun edellinen välitys on ollut ??? Mä olin siinä käsityksessä, että toi mun vanha perä oli 3:23 välityksellä ja tää uushan on 3:42 mut ei se tainnu olla toi vanha tolla välityksellä, kun ennen oli 65mph navilla katottuna tasan 100km/h ja ny on 80mph tasan 100kmh eli ei kai sen eron noin iso pitäs olla, jos toi vanha ois ollu 3:23 Roll Eyes  ????? jo ihan senkin takia haluisin tietää, ku se on ihan ehjä pakkaus, ni laitan sen myyntii, mut ois kiva tietää mitä myy :)

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

sepä se...uudet 2000 luvun autot alkaa olee samaa luokkaa kuin vanhat "pikku muskelit" ja kun meillä on loistavat aihiot virittää niin parempi laittaa niitä kun ostaa uusi ja ottaa lisää lainaa, kun potentiaalia parempaan löytyy kykyisistäkin paljon.

joo mut laillisesti aika vaikeeta :-[ oon kyl miettiny, että voiko tos käyttää ss versioo tehojen puolesta mallisarjan tehokkaimpana ja jos taas katsotaan teho paino suhdetta, ni miten paljon saa voimaa ottaa irti ::) ens kesäks kyl tulee 383 kone, mut ois kiva ku kaikki ois laillisesti paperilla :) saahan sen tietyst joo kuristettua dynossa, mut silti. itellä se noin 450-500hv ens kesäks takotus saaha. tänä kesänä voimansiirto ja muut asiat kuntoon ja sit ens kesänä kone.

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

joo mittarin kaliprointi noihin obd1 onnistuu läppärinkans voisin sen tehä jos jossain satutaan kohakkain, nyt rajottaa varallaolo liikkumista ni ei voi pitkille lähtee. rajotinkin poistuu siin samal tai nousee 255 mailiin tunnissa saa yrittää ajaa rajottimeen asti ;D

välitykset riittää kyl ja jos lt koneen kiekat rajottaa 6000 ni päästää yli 300 loppunopeuksiin jos voima vaan riittäs ja olis joku paikka mis uskaltas kokeilla,vauhtipäivillä loppuu kiitotien pituus kesken vakiotehoilla. lt koneisen rajotin on muistaakseni 106 mailin kohalla alunperin.

muokattu rajotin nopeus tontille :W

mä voin kyl ilmestyä sinne sillon ku sulle kävis, jos homma onnistuu ;) ( nii asuithan nurmijärvellä? )

Kirjoitettu

joo ja tähän haluisin kanssa vastauksen, eli osaako joku kertoa mikä mun edellinen välitys on ollut ??? Mä olin siinä käsityksessä, että toi mun vanha perä oli 3:23 välityksellä ja tää uushan on 3:42 mut ei se tainnu olla toi vanha tolla välityksellä, kun ennen oli 65mph navilla katottuna tasan 100km/h ja ny on 80mph tasan 100kmh eli ei kai sen eron noin iso pitäs olla, jos toi vanha ois ollu 3:23 Roll Eyes  ????? jo ihan senkin takia haluisin tietää, ku se on ihan ehjä pakkaus, ni laitan sen myyntii, mut ois kiva tietää mitä myy :)

Eikös sulla vielä ole se vanha akseli tallessa? Pyörittele kierros rengasta ja kaveri laskee kardaanin pyörinnät. Tai toistepäi.

Tai avaa koppa ja katso stanssit.  http://shbox.com/1/gear_ratio.jpg

Ei taida olla orkkis-suomiauto?

Niissä kaikki vaihdettiin 2.73 välityksiin, vaikka olis alunperin ollut 3.23...  m-

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

joo mut laillisesti aika vaikeeta :-[ oon kyl miettiny, että voiko tos käyttää ss versioo tehojen puolesta mallisarjan tehokkaimpana ja jos taas katsotaan teho paino suhdetta, ni miten paljon saa voimaa ottaa irti ::) ens kesäks kyl tulee 383 kone, mut ois kiva ku kaikki ois laillisesti paperilla :) saahan sen tietyst joo kuristettua dynossa, mut silti. itellä se noin 450-500hv ens kesäks takotus saaha. tänä kesänä voimansiirto ja muut asiat kuntoon ja sit ens kesänä kone.

ps. kaveri on entinen katsatusmies ja sano et se on aika auto kohtasta, eli vin numeron perusteella saa toisesta samanikäsestä kuulemma ottaa voimaa kuulemma enpi ku taas toisesta en kyl ymmärtäny mitä tarkotti ja jakso esitelmöidä jopa 40min aiheesta, mut kuulemma aika auto kohtasta

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

Eikös sulla vielä ole se vanha akseli tallessa? Pyörittele kierros rengasta ja kaveri laskee kardaanin pyörinnät. Tai toistepäi.

Tai avaa koppa ja katso stanssit.  http://shbox.com/1/gear_ratio.jpg

Ei taida olla orkkis-suomiauto?

Niissä kaikki vaihdettiin 2.73 välityksiin, vaikka olis alunperin ollut 3.23...  m-

ei ole suomi peli ja siks oon ajatellu, et toi 3:23 siin olis, mut jos vaan muuttaa 3:42 välityksen, ni voiko mittari virhe kasvaa noin 20%

Kirjoitettu

4 geneissä ei max tehon pitäis olla ongelma ymmärtääkseni vaan päästöjen virittäessä. Jos menee tehot yli ja vaativat dynolappuja niin kyllähän näistä pitäisi saada helposti pienempiä lukemia tehojen kustannuksella jos ei saa ilmaa ymmärtääkseni.

Lt1:ssä on 1 x 3" catti eikö? Olen vain innokas noviisi mutta en usko että aiheuttaa ogelmia...ellei mennä liian pitkälle nokassa ja ainahan voi  heitää 2 kattia päästöjen kannalta ja säätää kone.

näin olen itse uskonut, mutta kyllä uskoisin että tehoa irtoaa kyllä runsaasti lisää vielä sallituissa päästömäärissä yli 20% mallisarjan tehokkaimpaan.

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

Sry etä eksyi aihe, mutta tämmöinen osui silään ja ehkäpä voivat autaa.....tosin myös kerhostakin varmastikin useampi kunhan odotat että näkevät viestin.

http://www.wheelspinengineering.fi/page5.php

Mianostaavat  :Pystymme tekemään muutoksia GM autojen mottoriohjaimiin ja tekemään uuden lastun. Tällä hetkellä valmiuksiin kuuluu TBI, TPI ja LTx moottorit. Piakkoin onnistuu myös LSx moottoriohjaimien muutostyöt.

...niin ehkäpä myös vaihteistoihin koska myyvät 4gen sähkö lootia.

Muistelisin lukeneeni aiheesta vahingossa f-body tai eng random sivuilta nopeupeus mittarin muokkaamisesta.

best luck m/

Joo on vaan jostain syystä vaikeasti tavotettava :) viime  vuonna laitoin sähköpostia ja en kyl ikävä kyllä saanut vastausta. Nyt olen yrittäny soittaa jokusen kerran töiden välillä, ku kiinnostas toi monsterin vaihteisto, mutta puhelin on ollut kiinni, mutta jatketaan yrittämistä ;)

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

4 geneissä ei max tehon pitäis olla ongelma ymmärtääkseni vaan päästöjen virittäessä. Jos menee tehot yli ja vaativat dynolappuja niin kyllähän näistä pitäisi saada helposti pienempiä lukemia tehojen kustannuksella jos ei saa ilmaa ymmärtääkseni.

Lt1:ssä on 1 x 3" catti eikö? Olen vain innokas noviisi mutta en usko että aiheuttaa ogelmia...ellei mennä liian pitkälle nokassa ja ainahan voi  heitää 2 kattia päästöjen kannalta ja säätää kone.

näin olen itse uskonut, mutta kyllä uskoisin että tehoa irtoaa kyllä runsaasti lisää vielä sallituissa päästömäärissä yli 20% mallisarjan tehokkaimpaan.

en mä usko et noi päästöt se suurin ongelma on, mut ihan laillisesti kiinnostais vaan itseään, et mitä tuosta sais repiä :) vellulta ostin taka-akselin ja sillä oli turbo yms. ei tosin hajuakaan, et mille heposille se auto oli leimattu ja miten, mut jos aattelis et olikohan 20% mitä sai voima kasvaa, ni jos aattelee et vertailukohtana on vaan tollain normi vehe , ni ei siihen kovin paljoo saa lisää laittaa

Kirjoitettu

Hieman alkuperäisestä aiheesta eksyen...olin lähes ostamassa ilkun vanhan ahdin setin ja hän sanoi että ahdin lähtee irti helposti, mutta tarvii luvat jotka maksaa ymmärtääkseni satasia vaikka hakemus ahtimelle olisikin kielteinen.

Jos sen asentaisi ja säätäisi, niin sen irroittaessa katsastusta varten olisi myös säädöt metsässä varsinkin vähäpäästöisessä.

Tehoa kyllä saa laitettua lisää lähes 400:taan hepaan ihan vähäpäästöisenä vaparistakin uskoakseni. Mutta tulee maksamaan ahdinta enemmän.

Eli yli tehoista viis sanoisin itse kunhan menee päästöistä läpi....päästöt ja jarrut + muut turvallisuuteen vaikuttavat osathan niitä katsareita ensisijaisesti kiinnostaa eikä ne tehot.

ja silloinkin jos vaatii niin voi tavalla tai toisella kuristaa.

Kirjoitettu

Meinaan että saa olla aika hirviö kone tai pätijä katsari että alkaa tehoja kyseleen jos menee vähäpäästöinen muuten päästöistä läpi.

Kirjoitettu

on vakiona nelosissa toi nopeuden rajotin, ne on vaan tupannu nousee heti ekan ohjelmoinnin kohalla. ja näin uudelleen ajateltuna eihän se oo noinkaan korkeella dynos se tuli vastaan 170 kilsan kohalla eli jo 106 mailin kohalla kun dynos huiput 206km

Joo 4g rajoittimet poistettiin EFIllifellä Miachaelsgaragessa ja tehtiin samalla vähän muitaikin ohjelmointeja, m/

Kirjoitettu

ei ole suomi peli ja siks oon ajatellu, et toi 3:23 siin olis, mut jos vaan muuttaa 3:42 välityksen, ni voiko mittari virhe kasvaa noin 20%

jos mittari virhe kasvo 20% ja uus on varmuudella 3.42 ni vanha on sillon 2.73 välitteinen

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...